![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Een politiek-niet-correct en satirisich weekblad. Verschijnt elke donderdag sinds verleden week.
Hier wat reeds te lezen staat bij het VB: Het Franstalige satirische weekblad Père Ubu heeft sinds vorige week een Vlaams broertje: ‘PAF’. Drijvende kracht achter het initiatief is, net als voor Père Ubu: Rudy Bogaerts. Bogaerts was jarenlang privé-leraar van prins Laurent en mag zich dus een kenner noemen van het koningshuis. Père Ubu bleek in het verleden over goede bronnen te beschikken tot in de hoogste kringen. Zo kon meermaals uitgepakt worden met smeuïge verhalen over wat zich achter de schermen en de façade van het parlement allemaal afspeelde. Iets wat de betrokken politici niet altijd op prijs hebben gesteld. Het blad situeert zich aan de rechterzijde en veegt met kritische artikels en bijtende spotprenten de vloer aan met politiek-correcte taboes. Over de stijl en de goede smaak kan men daarbij soms van mening verschillen, maar dat een initiatief als PAF zijn plaats verdient in het voor het overige zo conformistische en regimevriendelijke medialandschap is ook duidelijk. Het is niet raar te lezen dat het VB soms van mening verschilt met Père UBU, want Père UBU geeft hen ook regelmatig een veeg uit de pan zoals tegen de PS, de MR of alle andere partijen in dit "Belgenland". Het weekblad is wel politiek onafhankelijk, ontvangt geen enkele subsidie en is zonder reclame! En bij de RTBF is het "verboten" er over te spreken! Zelfs Onkeldinges wou het muilkorven maar heeft haar proces zonder glans verloren. Ook dit aantasten van de vrije meningsuiting voor politiek redenen werd verzwegen in de pers!
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoog tijd dus om een blad als 'PAF' van de grond te helpen!
Ik zal straks eens gaan kijken of ze nog een exemplaar over hebben.
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik sta paf...
Ik denk dat de Jean Marie der achter zit..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() ![]() Ik sta er paff van.
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af hoe snel het blad controverses zou opwekken en hoe ver het het zou schoppen na diens prille onstaan.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 januari 2005 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Is dat zoiets als het palieterke
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() het pafieterke?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 januari 2005 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() Amai, ik heb het gelezen, echt BROL. Het Pallieterke doet tenminste nog moeite om deftige artikels en scherpe cartoons af te leveren. De "humor" in "paf" (als je al zo mag noemen) is platvloers, en de lay-out is saai. 1,4 Euro voor zoiets is gewoon een schandaal. Roddels & zwartmakerij van de ONDERSTE plank.
Mijn conclusie, echt iets voor mensen die het Pallieterke niet snappen.
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 januari 2005 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit boekske, net als UBU, belgicistisch? Indien ja, dan mogen ze mij als trouw lezer beschouwen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 januari 2005 om 13:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb mij dit weekend een exemplaar gekocht in het Zuidstation.
En ik moet zeggen dat het voor verbetering vatbaar is; storende schrijffouten, teksten die duidelijk letterlijk uit het frans vertaald zijn, extra groot lettertype,... Maar langs de andere kant is er wel de inside informatie die je vroeger (met marc grammens) terugvond in het Pallieterke! Dat Filip en Laurent twee windeieren zijn word hier uit eerste bron bevestigd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 januari 2005 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heb dit gevonden over de hoofdredacteur toen die op nachtwacht kwam http://www.telesaurus.be/nachtwacht/uitz30.htm en ik ken ook personen die in zijn privéschool (voorbereiding tot de centrale jury) gezeten hebben en hem als een genie op gebied van onderwijs beschouwen, zelfs al delen ze zijn politiek ideeën niet. Kwa taalfouten, die zijn er ook in het franse blad, daarom denk ik dat het eerder schrijffouten zijn dan taalfouten. Hij heeft geen team van politiek aangestelde journalisten zoals de meeste bladen. Verschil met Pallieterken is wel politiek duidelijk. PAF! is 100% tegen de collaborateurs om maar één voorbeeld te noemen. Den Piano zal dat toch niet zoals zijn SPa compaan, Sebby, als "extreem dom" gaan beschouwen ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Arnold : 26 januari 2005 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 januari 2005 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er was ook nog een goeie grap door het VB uitgehaald tegenover ? Lizin ? of een andere politieker die met grote foto op de laatste pagina stond en iedereen die dan de krant geopend had zodat ze haar gezicht kon zien zonder spiegels. Ook de groen!en, hier en elders in ons land toch een verwaarloosbare en verwaarloosde minderheid krijgen er al op pagina 1 van langs: de "Groenstapo". Dat zal menig echtig democraat ook wel zinnen.
![]() |
![]() |