Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2005, 23:27   #1
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard Ex stasi chief gaat werken voor Homeland Security van Bush

De ex hoofden van de KGB en de STASI zijn aangesteld door Bush om te werken binnen Homeland Security... mannen met kennis ter zake. Wat doen deze mensen binnen een organisatie dat terrorisme zou moeten bestrijden? Een STASI achtige dienst wordt opgericht onder het mom van de strijd tegen terrorisme... Het is zo duidelijk als wat.

[size=5] Ex-KGB and STASI Chiefs
To Work Under Chertoff
[/size][size=+1][size=5]Foreign Press Foundation[/size]
1-16-5[/size] [size=+1]Why have Soviet secret service 'KGB', General Yevgeni Primakov, as well as Markus Wolfe, the ex-boss of the ''STASI'', the equally feared former East German 'State Security Police' been hired by - and for - the US Gov't.?[/size] [size=+1]PEOPLE NOT UNDERSTANDING NOR SEEING THIS ''MENE TEKEL'' ARE BRAINWASHED BLIND...[/size] [size=+1]"These appointments have already been made"[/size] [size=+1]Dec. 16th - 2004 - If somebody would inform you, that the former Ex-head of the inhuman and despicable Soviet secret service 'KGB', General Yevgeni Primakov, as well as Markus Wolfe, the ex-boss of the ''STASI'', the equally feared former East German ''State Security Police'' - (Staats Sicherheitsdienst) - have been hired by the United States Gov't for the lawless and already feared secret service "HOMELAND Security", as experts to reinforce the control in the US of all it's citizens: would that make you sleep badly ? Im sorry to wreck your night's rest, but it seems that it just happened to you, or, better said: to all of us globally.[/size] [size=+1]Nobody - outside the US mainstream media's reach - would be surprised if the US neocons would appoint a revived Dr. Josef Mengele from Auschwitz as the new Head of Medicare.[/size] [size=+1]

A FEW YEARS AGO [1997-06-09], WOLFE FROM THE STASI WAS REFUSED A VISA TO THE US BECAUSE HE WAS A TERRORIST.*[/size]

[size=+1]Or, do you still belong to this completely brainwashed group which - standing in the rain - assures everybody that it's dry and quite sunny still? Up to one's neck in the manure; saying it doesn't smell .... ?[/size] [size=+1]Saying US concentration camps do not exist and are not prepared?*

[/size] [size=+1]http://www.indymedia.org.uk/en/2004/12/302870.html[/size] [size=+1]Lots more here including cross references, all I can say is bend over and kiss your arse good bye. And I bet you still can't see it coming. Maybe they should advertise so you get the message.[/size]

Laatst gewijzigd door exodus : 17 januari 2005 om 23:28.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 06:38   #2
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Hier gaan we weer!!!!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 10:36   #3
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Oud 18 januari 2005, 10:56   #4
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Hier gaan we weer!!!!
Moet hij weer bewijzen dat deze mensen bestaan???
Net zoals Norad, Stanley Hilton, Gary Webb enz..?
Of verwacht je dat dit nieuws op CNN of in de Washington Post gaat verschijnen.
De mainstreammedia maakt zelfs geen melding meer van wetsveranderingen die door Bush worden doorgevoerd. Telkens moeten we zoeken in plaatselijke kranten of op het net.
Hier nog een voorbeeldje. Bush heeft na 9/11 wat te veel weerstand gehad van Senaat en Congres om z'n dictaoriale plannen doorzetten. Nu is hij dus bezig zich op voorhand in te dekken.

Congress Passes `Doomsday' Plan
Boston Herald
1.9.2005

WASHINGTON - With no fanfare, the U.S. House has passed a controversial doomsday provision that would allow a handful of lawmakers to run Congress if a terrorist attack or major disaster killed or incapacitated large numbers of congressmen.
Poetin achterna dus die ook al een wet heeft gestemd die ervoorzorgt dat overheidmensen niet meer worden verkozen maar aangeduid.EEn regelrechte dictatuur! De mensen van het Congres zijn gewaarschuwd. De volgende terroristische aanslag zal niet enkel Amerikaanse burgers viseren maar ook Congresleden.

``I think (the new rule) is terrible in a whole host of ways - first, I think it's unconstitutional,'' said Norm Ornstein, a counselor to the independent Continuity of Government Commission, a bipartisan panel created to study the issue.
``It's a very foolish thing to do, I believe, and the way in which it was done was more foolish.''
But supporters say the rule provides a stopgap measure to allow the government to continue functioning at a time of national crisis.
GOP House leaders pushed the provision as part of a larger rules package that drew attention instead for its proposed ethics changes, most of which were dropped.

Usually, 218 lawmakers - a majority of the 435 members of Congress - are required to conduct House business, such as passing laws or declaring war.
But under the new rule, a majority of living congressmen no longer will be needed to do business under ``catastrophic circumstances.''

Instead, a majority of the congressmen able to show up at the House would be enough to conduct business, conceivably a dozen lawmakers or less.

The House speaker would announce the number after a report by the House Sergeant at Arms. Any lawmaker unable to make it to the chamber would effectively not be counted as a congressman.

The circumstances include ``natural disaster, attack, contagion or similar calamity rendering Representatives incapable of attending the proceedings of the House.''

The House could be run by a small number of lawmakers for months, because House vacancies must be filled by special elections. Governors can make temporary appointments to the Senate.

Rep. Brian Baird (D-Wash.), one of few lawmakers active on the issue, argued the rule change contradicts the U.S. Constitution, which states that ``a majority of each (House) shall constitute a quorum to do business.

``Changing what constitutes a quorum in this way would allow less than a dozen lawmakers to declare war on another nation,'' Baird said.

Iets hiervan gehoord op CNN? WP? Zelfs de AP heeft geen aandacht besteed aan de wetswijziging!

Laatst gewijzigd door democratsteve : 18 januari 2005 om 11:12.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 11:02   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk als je voor een prijsje een expert kunt inhuren omdat je weet dat je eigen mensen er een potje van gemaakt hebben : zie 9/11 dan haal je er inderdaad een externe consultant bij met verse ideeën en een andere kijk op de zaak.

En wie hebben er zeker een andere kijk, : de concurentie !

Nu hadden ze er misschien ook wel MOSSAD agenten kunnen bijhouden of MI 5 maar die denken ook te westers.

Ze hebben gasten nodig die anders denken om andersdenkende terroristen te kunnen vatten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 11:16   #6
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick

Ze hebben gasten nodig die anders denken om andersdenkende terroristen te kunnen vatten.
Die hebben ze hoor.
In Juni 2001 is door personen die getraind zijn om te denken als terroristen een voorstel gedaan een oefening (wargames) te houden waarin een passagiersvliegtuig wordt gekaapt met de bedoeling het te doen neerstorten op het Pentagon. Het voorstel werd afgewezen door het Witte Huis wegens "te onrealistisch".

Laatst gewijzigd door democratsteve : 18 januari 2005 om 11:17.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 11:45   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Die hebben ze hoor.
In Juni 2001 is door personen die getraind zijn om te denken als terroristen een voorstel gedaan een oefening (wargames) te houden waarin een passagiersvliegtuig wordt gekaapt met de bedoeling het te doen neerstorten op het Pentagon. Het voorstel werd afgewezen door het Witte Huis wegens "te onrealistisch".

Vwoilla, net wat ik bedoel, die denken dat het te onrealistisch is, moeten eruit, die zijn vastgeroest in hun ijzerengordijn denken.

Het ijzeren gordijn is weg, en daardoor is een veel groter gevaar ontstaan, ...

Om die gasten te kunnen stoppen moet je doortrapt genoeg zijn, vandaar die KGB gasten.

Wij zijn nu eenmaal te braaf, te zacht, ... schoonste voorbeeld is dat gedoe over Quantanamo en Abu dinges gevangenis. Volgens de oorlogswetten is dat inderdaad onwettig, alleen de oorlogswetten zijn enkel van toepassing op reguliere soldaten en burgers, ... Freedom fighters en terroristen vallen daar niet onder, die trekken zich daar zelf ook niks van aan.
Oud 18 januari 2005, 11:54   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Waarom ze werden aangeworven. Omdat ze goed zijn in hun vak zeker? Waarom werf je anders iemand aan?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 12:00   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Waarom ze werden aangeworven. Omdat ze goed zijn in hun vak zeker? Waarom werf je anders iemand aan?

Ze zijn naar 't schijnt heel goed in 't ondervragen enz...

ze hebben daar speciaal technieken voor, ...
Oud 18 januari 2005, 12:33   #10
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk anders neem je ze niet aan hé . De Stasi en KGB waren efficiënte diensten daar kan je niet omheen.
Oud 18 januari 2005, 12:45   #11
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zijn naar 't schijnt heel goed in 't ondervragen enz...

ze hebben daar speciaal technieken voor, ...
En de Westerse inlichtingendiensten niet?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 januari 2005 om 12:47.
Oud 18 januari 2005, 12:48   #12
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Er zijn hier blijkbaar mensen die er geen graten in zien dat sterkhouders van de beruchte Stasi en KGB (symbolen van onderdrukking van het staatsapparaat), in Amerika een stuk van het beleid gaan bepalen. Wat jet hier leest van sommigen is ongelooflijk.

Laatst gewijzigd door exodus : 18 januari 2005 om 12:48.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 12:59   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Natuurlijk anders neem je ze niet aan hé . De Stasi en KGB waren efficiënte diensten daar kan je niet omheen.

Ze waren goed, overigens Lewie van Leuven was een van hun geheime agenten... 8)

Nee ze hebben ook wel eens flaters begaan...

Op een gegeven moment waren ze een duikboot kwijt, nu ja, het ding lag een paar honderd meter diep in de oceaan, veilig weg voor alles en iedereen...

Dachten ze, ... tot de amerikanen op het lumineuze idee kwamen een bergingschip te bouwen gecamoufleerd als mobiel boorplatform.

Nu doe het maar hé, een tanker verbouwen waarvan de kiel open kan, met een enorme hijsinstallatie erin, zonder dat de russen er lucht van krijgen, .. .

al bij al is de berging mislukt, de duikboot brak middendoor toen ze hem probeerden opvissen, (ze hadden beter Smit-Tak ingehuurd... ) en het schip zelf ligt na 1 operatie weg te roesten ergens in de Motball-Fleet. als ze haar al niet gesloopt hebben.

Verder de taloze ontsnapping door , onder en over de muur en het ijzeren gordijn. Ik heb ooit het ijzeren gordijn kunnen bewonderen, net na het openen van de grenzen, torens, gordijn en alles stonden er nog toen.

Indrukwekkend, we probeerden een stukske af te breken als souvenir, ik had een goei tang bij, zo in made in germany waar ge normaal een half huis mee kunt slopen, maar die kloteafsluiting wou maar niet doorbreken, ik heb er met heel mijn gewicht aangehangen, en toen sloeg ik erin, om een hoekske van 5 cm gecalvaniseerd ijzer los te wrikken.

ah, dacht ik, een afloop, ja water houde niet tegen, gaan zien zelf traliewerk in den afloop, ...

goe afgesloten, en dan om de x meter een toren met zoeklicht en de torens stonden zodanig dat ze steeds ook mekaar konden zien, ... Daarnaast een patrouilleweg, naast de afsluiting.

Dat er toch nog mensen in geslaagd zijn om levend over dien draad te komen, mag echt wel indrukwekkend genoemd worden. Zeker die gasten met hun zelfgemaakte hete luchtbalon, waarbij het bij de eerste poging dan nog mislukte en ze vlug vlug een nieuwe moesten maken waarbij de stasi hen op de hielen zat.
Oud 18 januari 2005, 13:02   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja maar da zijn toch nog wel wa brave zulle solidarnosc, ik denk dat je al in een speciaal keldertje in langley of Quantanmo zult moeten afdalen om een martelinstalatie te ontdekken, zoals de KGB er had.

Ooit die documentaire gezien over de martelkamers van Saddam, (na de eerste golfoorlog... )

Als ik daar dan ijzeren bedden en broodroosters en dergelijke zag staan, dan vroeg ik mij zelf af hoe gestoord ge wel niet moet zijn om dergelijke dingen te gaan gebruiken.
Oud 18 januari 2005, 13:07   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn hier blijkbaar mensen die er geen graten in zien dat sterkhouders van de beruchte Stasi en KGB (symbolen van onderdrukking van het staatsapparaat), in Amerika een stuk van het beleid gaan bepalen. Wat jet hier leest van sommigen is ongelooflijk.

Beste exodus, een staat die onder bedreiging staat en ernstige bedreigingen, ik bedoel hier aanvallen met radiologische wapens en mogelijks chemische en bacteriologische dreiging moet zich verdedigen.

Dat er dan een toevlucht wordt gezocht in figuren die onder communistische dictaturen het regime tegen terreur en anti-politieke ellementen moesten beschermen, zegt dan meer iets over de dreiging die er uitgaat dan het regime die hen inhuurt.

Het zou in mijn gedachten ook niet opkomen een ex-KGB er in te huren om de beveiliging van mijn huis in handen te nemen, maar als er voor de 10 ' keer is ingebroken, dan denk ik dat ik die kerel rijkelijk zou betalen als hij mij het vel van die onverlaat kon leveren. (bij wijze van spreken hé, ik zou niet weten wat ik met dat vel zou moeten beginnen, ... )
Oud 18 januari 2005, 13:28   #16
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar da zijn toch nog wel wa brave zulle solidarnosc, ik denk dat je al in een speciaal keldertje in langley of Quantanmo zult moeten afdalen om een martelinstalatie te ontdekken, zoals de KGB er had.

Ooit die documentaire gezien over de martelkamers van Saddam, (na de eerste golfoorlog... )

Als ik daar dan ijzeren bedden en broodroosters en dergelijke zag staan, dan vroeg ik mij zelf af hoe gestoord ge wel niet moet zijn om dergelijke dingen te gaan gebruiken.
Folteringen besteedt de CIA uit aan haar bondgenoten in het Midden-Oosten. Nu, ik weet niet je ooit al hebt gehoord van de School of the Americas waar de Amerikanen hun bondgenoten in Latijns-America de nodige ''training'' hebben gegeven? Ten ander fysieke folteringen zijn niet noodzakelijk de beste instrumenten om betrouwbare inlichtingen te winnen. Dat weten de Russen en Amerikanen ook.
Oud 18 januari 2005, 13:31   #17
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste exodus, een staat die onder bedreiging staat en ernstige bedreigingen, ik bedoel hier aanvallen met radiologische wapens en mogelijks chemische en bacteriologische dreiging moet zich verdedigen.

Dat er dan een toevlucht wordt gezocht in figuren die onder communistische dictaturen het regime tegen terreur en anti-politieke ellementen moesten beschermen, zegt dan meer iets over de dreiging die er uitgaat dan het regime die hen inhuurt.

Het zou in mijn gedachten ook niet opkomen een ex-KGB er in te huren om de beveiliging van mijn huis in handen te nemen, maar als er voor de 10 ' keer is ingebroken, dan denk ik dat ik die kerel rijkelijk zou betalen als hij mij het vel van die onverlaat kon leveren. (bij wijze van spreken hé, ik zou niet weten wat ik met dat vel zou moeten beginnen, ... )
Misschien zou het feit dat de ''communisten'' al decennia vechten tegen de moslim-fundamentalisten daar waar CIA & Co tot recent nog goede maatjes waren met de Bin Ladens van deze wereld ook een rol kunnen spelen. Laten we ook niet vergeten dat een organisatie als Hamas in het leven werd geroepen door de Mossad als tegengewicht voor de Fatah beweging van Yasser Arafat.
Oud 18 januari 2005, 13:44   #18
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
een groot deel van de westerse inlichtingendiensten vooral deze van west-europa zien de olifant in hun eigen tuin nog niet en als ze hem zien noemen ze hem een muis
Oud 18 januari 2005, 13:49   #19
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

shit, ze zijn net aan de neus van het eigenbelang voorbij gegaan.

Volgende keer meer geluk, annemanskes en dewinterkes!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 13:52   #20
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
shit, ze zijn net aan de neus van het eigenbelang voorbij gegaan.

Volgende keer meer geluk, annemanskes en dewinterkes!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be