![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Belgische werkloosheid stijgt met vijf procent
(tijd-nieuwslijn) - De Belgische werkloosheid is in januari op jaarbasis met 5,1 procent gestegen. De werkloosheidsgraad bedroeg eind januari 2005 12,7% of 0,6 procentpunt meer dan in januari 2004. Dat deelde de federale minister van Werk, Freya Van Den Bossche, mee. Op 31 januari 2005 waren er in totaal 590.865 niet-werkende werkzoekenden (NWWZ), waarvan 235.243 in Vlaanderen, 263.937 in Wallonië en 91.685 in Brussel. Dit betekent een stijging van 28.540 of 5,1 procent tegenover januari 2004 (+19.009 in Vlaanderen, + 4.976 in Wallonië en +4.555 in Brussel). Het aantal uitkeringsgerechtigden steeg in vergelijking met 12 maanden geleden met 5,9% tot 451.832. De mannelijke werkloosheidsgraad ligt nu op 10,6%, de vrouwelijke op 15,5%. De werkloosheidsgraad bedraagt in Vlaanderen 8,5%, in Wallonië 18,2% en in Brussel 20,9%. --------------------------- Ik kijk uit naar argumenten tegen Belgie/Wallonie op basis van deze cijfers.
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In plaats van 2 loser-gewesten, zijn het er nu 3. Maar niet wanhopen, binnenkort zijn we terug 1 gewest. Republique Islamic Belge
![]() |
#3 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
1) ALLE maatregelen die genomen worden om de werkloosheid te doen dalen zijn toegespitst op Wallonië en Brussel. Vlaanderen blijft in deze ferm in de kou staan. 2) Als je al op 18% (of meer) werklozen staat dan zal de stijging uiteraard kleiner zijn dan als je maar op 8% staat. Als je dit niet begrijpt dan mag je terug naar de kleuterklas.
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Verder zie je dat ook in werkloosheidsgraad.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Vlaanderen 8,5%[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Wallonië 18,2%[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Brussel 20,9%[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Dus die cijfers spreken voor zich! ![]() [font=Times New Roman][size=3]Voor de rest denk ik niet dat daar veel vrijwilligers zijn bijgekomen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die maatregelen zijn redelijk generisch + Vlaanderen heeft ruimte om zelf ook een beleid te voeren hierin Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nooit ofte jamais. En zo denkt ook Brussel erover. Vreemd dat die uber-Vlamingen zo weinig affiniteit genieten van hun voorvaderen die vlaanderen verlieten. Het zal wel aan de Walen liggen ![]() Enneuh, volgens menig pompeuze verklaringen is Brussel de hoofdstad van Vlaanderen. Dus telt VL meer werklozen dan WAL? Of is Brussel dan toch enkel op papier een deel van VL?
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, de vlaamse werkloosheid is al hoog, en in wallonie is ze meer dan het dubbel, en in brussel nog hoger dan in wallonie. En dan te weten dat wallonie daarbij nog een overdreven aantal ambtenaren telt. Goed kunt ge dat allemaal toch niet noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen dat 2005 uit is zijn de helft van alle nu nog bestaande bedrijven open!
Kostprijs om een gewone arbeider in dienst te pakken is nu al 42000€/jaar zonder bijkomende vergoedingen of verzekeringen of noodzakelijk materiaal. Doe zo voort allemaal, politiekers van het zevende knoopsgat en binnen enkele jaren hebben we de wedde van onassis voor een metser aan ons been. Let op mijn woorden; zet de teller van alle bedrijven aan en tel af tegen eind van dit jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk logisch gezien de federalisatie die plaats heeft gevonden tijdens die 20 jaar. Maar ik heb toch altijd gehoord dat Wallonië veel meer mensen te werk stelt dan Vlaanderen (ik bedoel de overheid hé). Dus als het tegendeel waar is ben ik wel geïnteresseerd in een verwijzing naar een artikel of studie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Ik poste![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Kan je da staven wa je uit je nek lult![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Het is een publiekgeheim dat in Wallonië meer ambtenaren werken dan in Vlaanderen! ![]() [font=Times New Roman][size=3]Zelf als er nu wat Vlaamse bijkomen![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Waarom denk je dat ze de taalwetten en regels willen veranderen![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Weeral om meer Waalse ambtenaren te kunnen aanwerven![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Blijkbaar zijn alle postjes bezet en willen ze nog wat gaan pikken op de Vlaamse vacatures! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is overduidelijk en ik dank GM10 voor zijn bijdrage.
1. Het gaat dus heel slecht en dit is nu toch echt wel in de schoenen te schuiven van 5 jaar paars onbewind. 2. Als we niet snel Vlaanderen onafhankelijk maken dan verzuipt Vlaanderen mee in het Waalse moeras. 3de en belangrijkste vraag : hoeveel jobs ging Verhofstadt nu weer "bijmaken".... LOL.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() hij zij er wel bij dat er wel nog wat punten zijn waar Belgie moet aan werken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Verhofstadt maar jobs beloven.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Tja, die verhofstadt toch he! Maak geen beloftes die je niet kan waarmaken! Je kan altijd jobs beloven, maar als er enkele faillisementen bij komen die ineens een groot aantal werklozen met zich meebrengt ben je terug bij af! Dus Guyke maak geen beloftes meer, want dan kom je bedrogen uit!
Laatst gewijzigd door Nerios : 3 februari 2005 om 11:24. |
![]() |
![]() |