![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Brussel - De Vlaamse parlementsleden Jan Penris en Rob Verreycken (Vlaams Belang) hebben een voorstel van decreet ingediend bij het Vlaams Parlement om de boerka in heel Vlaanderen te verbieden. Wie een boerka draagt zou een boete riskeren van 1000 euro. Mannen die hun vrouw verplichten een boerka te dragen, riskeren een zwaardere straf : 2000 euro boete en 8 maanden cel. Vlaams minister van Inburgering Marino Keulen (VLD) maakt brandhout van het voorstel : "Ik heb zelden zoveel flauwekul en amateurisme gezien", zegt Keulen. "Het Vlaams Belang vergist zich van Parlement. Ze hadden hun voorstel in de Kamer moeten indienen."
Bovendien wijst Keulen erop dat het in de praktijk al verboden is een boerka te dragen : "Een omzendbrief uit 1993 zegt dat iedereen in het openbaar identificeerbaar moet zijn." Bron : Het Laatste Nieuws - 5/6 februari 2005.
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over de niqaab: door zuster Alaa Mijn naam is Alaa (vroeger Ellen) en ben nu al elhamdoelileh 7 jaar Moslima. Dit is het beste wat mij ooit is overkomen, ik ben Allah voor veel dingen dankbaar,maar dat hij mij een tweede kans heeft gegeven nog wel het meeste. Ik ben denk ik net als vele Nederlandse moslims in aanraking gekomen met islam door mijn huidige man. Hij heeft mij de schoonheid van islam leren kennen Moge Allah hem daar voor belonen. Toen ik net moslim was durfde ik geen hoofddoek te dragen, omdat niet iedereen wist dat ik moslim was en zat nog op school. Toen ik afgestudeerd was ben ik steeds meer de hoofddoek gaan dragen als ik hem droeg was ik heel trots, maar was toch altijd bang voor de reacties. Toen iedereen wist dat ik moslim was geworden (ik heb mijn familie niet meteen verteld dat ik moslim was geworden pas na 1,5 jaar) was voor de stap om de hoofddoek te dragen niet meer zo groot en ben hem toen met liefde gaan dragen. Mijn man heeft mij daar nooit in gedwongen, want hij vond dat elke stap die ik neem in Islaam niet voor hem moest doen maar voor Allah. Ik was altijd van mening dat de hoofddoek genoeg was en dat de niqaab Soennah was, ik had mij ook altijd voorgenomen om nooit niqaab te dragen,maar ja zeg nooit nooit! Tot ik een zuster uit Utrecht leerde kennen (Moge Allah haar het paradijs schenken) die mij zo ontroerde en die mij de ECHTE uitleg van de vers in de Qor-aan over Hijaab uitlegde en net als jullie mij zoveel voorbeelden vertelde over dat niqaab verplicht is voor vrouwen, dat ik hem meteen ben gaan dragen ELHAMDOELILEH!!! en dat is nu 5 jaar geleden. Het was zeker moeilijk in het begin, ik kon niet zomaar de stad in of naar de supermarkt, mijn familie die het overbodig vonden waren bang dat ik een extremistische moslim was geworden,maar dit alles heeft mij niet weerhouden om hem te blijven dragen. Ik weet in Nederland is het zeker moeilijk om de niqaab te dragen maar dat moet je niet weerhouden, denk dat Allah jou daar meer zegeningen voor geeft . Hoe meer jij op offert voor Allah hoe groter jouw beloning. Maar ik woon nu sinds 3 jaar in Egypte en daar is het veel makkelijker om niqaab te dragen iedereen respecteert je en laat jou in je waarde. Sommige zijn zo onder de indruk van je dat ze zelf ook niqaab zijn gaan dragen. Maar ik ben niet naar Egypte gegaan voor mezelf omdat ik het te moeilijk vond, maar voor mijn kinderen,want het leven voor moslimkinderen in Nederland is te moeilijk en er heerst te veel fitna. Maar ik zeg tegen alle moslimzusters die in Nederland wonen en niet de mogelijkheid hebben net als ik om naar een islamitisch land te verhuizen, vecht voor je geloof wees er trots op en trek je niets aan wat de buitenwereld van je denkt, maar zorg er voor dat Allah tevreden over is. Ik hoop dat Allah alle moslim mag leiden en de hele wereld en dat Allah ons allemaal het paradijs mag schenken. Amien. ![]() ![]() http://www.as-siraat.nl/frontend/mod...article&sid=66 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En de reden om een boerka te verbieden is....?
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 5 februari 2005 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Want voor mijn medemens zal ik niet direct herkenbaar zijn, terwijl ik gewoon kou heb.
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En als er het iemand doet, zal ik het zeker filmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij doet je sjaal en muts af wanneer je wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door sinan123 : 5 februari 2005 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms maakt etnische zuivering volgens Wreker deel uit van ''onze'' normen en waarden, dan is het weer Deportatie. Heel onduidelijk allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ok, wel een beetje uit de context gerukt, maar als ik dergelijke passages lees lopen toch de koude rillingen over mijn rug. Elk zijn gedacht, maar dat is erger dan een sekte ! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb geen last van die boerka´s. Wat kan mij dat schelen dat die mensen dat dragen? Kan u dat iets schelen? Het zou hetzelfde zijn als u morgen met de lelijkste schoenen ooit op straat zou lopen. Ik zou ze misschien niet aanvaarden, de maatschappij wel. Maar heb ik er last van? Neen. En provoceren, dat is hun bedoeling niet echt, want zoals ik zei: wie kan het wat schelen dat zij dat dragen. En daarbij, de jeugd van tegenwoordig provoceert ook, door nieuwe dingen te dragen en te doen. Maar ik neem aan dat u onze jeugd wel aanvaard?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Jongens toch, het gaat hier over een lapje stof.
Er wordt zoveel commotie rondgemaakt zoals indertijd met de bikini. Iedereen had er last van en het was godslaster, een schande dat vrouwen zoveel bloot toonden. Ooit tegenwoordig al eens op een strand gelopen zonder maar 1 bikini te zien? Dus laten we normaal doen. Als die mensen dat willen dragen, dan dragen ze dat. Misschien draagt u ook wel kleren dat sommige mensen niet aanvaarden. En ik maar denken dat sommige partijen onder ons vrije meningsuiting aanbevelen. Ik zie het, men mag zelfs nog geen eigen kleren dragen
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Je illusie zou wel ophouden als een persoon die zich op dergelijke manier onherkenbaar maakt, je portemonnee afpakt, al dan niet vergezeld van wat klappen op je bek. Pas op, ik zeg niet dat alle boerkadragers criminelen zijn. Ik bedoel dat het een heel handige manier is om je medemens te verschalken. ![]()
![]() |
![]() |