![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit plaisanterietje komt nadat Herman De Croo zich reeds in de kranten kwam opwarmen om morgen aan BG toe te vertrouwen dat hij totaal niet met computers overweg kan en of MS daar niet iets aan kan doen in termen van meer stemherkenning en dergelijke. In het land der dwazen is de grootste gek koning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarvoor staat SPIRIT nu eigenlijk? Die mannen maken zich keer op keer totaal belachelijk. Misschien beter die vraag aan Microsoft CEO Steve Ballmer stellen en Lambert zijn groen brilleke ligt op de grond aan diggelen.
Maar serieus, waarom doen ze het gewoon niet, open source software gebruiken? Het kost pakken minder, het is stukken efficiënter, veel stabieler, enz. In verschillende Duitse deelstaten en steden gebruiken ze reeds Linux tot grote ergernis van Bill Gates & co. Trouwens, als Europeanen zouden we beter Linux wat meer steunen, want het is grotendeels een Europees project (Mandrake uit Frankrijk, Suse uit Duitsland). Ahja, en China zou ook interesse hebben voor Linux ![]() Laatst gewijzigd door instromaniac : 31 januari 2005 om 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Pas op, die Lambert is geen lammetje. De Amerikanen hadden hem bijna in Guantamo gestoken toen hij ginder de democratie ging opleggen, maar Al Qaeda was daar niet mee opgezet.
Laatst gewijzigd door cashflow : 31 januari 2005 om 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die Lambert wilt gewoon nog eens in het nieuws komen. Je moet dat begrijpen, op tijd en stond heeft een inhoudsloze politicus aandacht nodig, maakt niet uit hoe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() De vraag naar open source is groot. Om daarom net mét BG te praten lijkt me niet het allerslimste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk niet dat de politici in België echt wakker liggen van open source. Vorig jaar nog werd Lindows door Microsoft aangeklaagd in de Benelux (naam kwam te veel overeen met Windows). Mircosoft won en Lindows werd verboden, alhoewel ze nu van naam veranderd zijn (Linspire) (�* la Vlaams Belang he
![]() Er hoeft helemaal niet Bill Gates gepraat worden, het zijn niet zijn zaken welke software je gebruikt. De overheid zou beter het goede voorbeeld geven, en ook eens de gebruiker beschermen. Een tijdje geleden zaten ze te zeveren over het aanbieden van een gratis virusscanner. Waarom raadt de overheid de burger niet aan Mozilla Firefox te gebruiken wat op zichzelf al een hoop spyware en virussen tegenhoudt? Hetzelfde geldt voor die software patenten. De eurocraten zijn natuurlijk voor, Bolkestein is een vurig verdediger van die patenten. Het verwonderd me dat vooral in de Scandinavische landen een sterke tegenkanting is, en niet in België. Ik weet dat SPIRIT en N-VA tegen zijn, maar een sterke vertegenwoordiging hebben ze niet in het EP. Die zaken klinken allemaal nogal oninteressant voor de niet-programmeur maar eigenlijk is het in het belang van iedereen. De partijen zouden beter het standpunt over softwarepatenten hoger in het vaandel dragen omdat als die blijven bestaan in de toekomst de kleine software industrie in België wel eens ten onder zou kunnen gaan en de gebruikers een hoop geld kunnen betalen voor hun software. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Ik vraag mij niet af wat Lambeert en C° doen, maar waarom komt BG af naar België?? Heeft die echt niets beters te doen?
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
by the way dient gezegd dat Microsoft momenteel al bezig is met de grote spelers op de markt, (de klanten ) zijn broncode bekend zal maken, dit voor specifieke toepassingen en dan vooral voor de security. Ik weet nog niet hoever ze ermee staan, maar ik weet wel dat daar al serieus over gepraat wordt, in grote organisaties als de NAVO, Europese Commisie en andere grote afnemers van Microsoft producten hebben ze de security graag in eigen hand. Een eerste tegemoetkoming daartoe was Windows 2003 dat al op een heel andere , (meer geslotener) manier geïnstalleerd wordt. En de volgende stap zal zijn, broncode van sommige soft of zelfs alle soft voor de grote vissen uit hun klantenvijver. Cisco zijn callmanagers bv, draaien al op een speciaal aangepaste versie van Windows 200O. Dat zijn Pizzabox Servers met een Windows 2000 op, maar met speciale features in die er door CISCO ingestopt worden. Klanten hebben er namelijk een hekel aan als hun telefoonverkeer de soep in loopt omdat er een server crashed. (wij toch... ) Met die machines hebben we een uptime die te vergelijken valt met die van een UNIX bak. Dus Microsoft is al opener als je zou denken, natuurlijk enkel naar de grote afnemers toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
B : klanten willen nu eenmaal iets makkelijk out of the box en een single point of contact. Maw, als het niet werkt, wil ik weten tegen wiens schenen ik wil / kan schoppen. Wat je zegt over duitsland is waar, in Frankrijk is er trouwens een grote Open Source druk vanuit de overheid dacht ik, bepaalde processen op hun computers moeten volledig controleerbaar zijn, bij de poltie is dat dacht ik het geval. Bovendien voelt B Gates de hete adem van de Europese Commisie in zijn nek. Uiteindelijk zal hij toegeven, al dan niet onder voorwaarden. Je mag niet vergeten dat het ontwikkelen van Windows tot wat het nu is handen vol poen gekost heeft, en dat het nog altijd de bedoeling is daar geld aan te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg zijn het zijn zaken wel. Ik heb ook sympathie voor LINUX, heb het zelf op mijn pc gehad, heb zelf sympathie voor Macitosh, (heb dat ook in test gehad) Maar telkens opnieuw wordt je gedwongen om toch maar een PC te kopen en er Windows op te zetten, om de doodeenvoudige reden, dat je als bedrijf bijna niet anders kunt. Als wij hier morgen elke pc met Redhat willen uitrusten bv, dan moeten we iedereen op cursus sturen, een hoop software buitengooien, en dat gaat van Telefoonsysteem, tot badgecontrole, over het verzenden van nen stoeme fax tot het typen van een briefken. Die kost is enorm. Dus user kant verplicht windows. We kunnen niet anders. Serverkant is dat wat anders, wij hebben linux servers draaien als test, en voor IT , maar ook daar zijn we verplicht toch met Windows machines te werken. Dus is het wel degelijk Gates zijn probleem om over open source te beginnen praten. Dat het niet zonder slag of stoot zal gaan, dat is zeker, en dat het binnen bepaalde lijnen zal blijven zal ook wel zo zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ja, het nadeel met Linux is dat het nog niet zo gebruiksvriendelijk is en stukken geld kost om mensen op te leiden. Maar met projecten zoals Suse en Linspire gaat het toch de goede kant op, qua gemak liggen die al dicht bij Windows. Met een KDE GUI lijkt het me niet meer zo moeilijk om over te schakelen, alleen ligt het nadeel natuurlijk bij de software die je gewoon bent. Ik maak het aan de lijve mee omdat ik altijd gewoon ben Photoshop te gebruiken en dat is de enige reden waarom ik nog geregeld Windows gebruik, het kost me te veel tijd om over te schakelen op GIMP. Hopelijk zullen firma's zoals Macromedia, Adobe, enz. software uitbrengen die compatibel is met Linux. Microsoft zal dat natuurlijk niet doen, maar Linux heeft toch al goede alternatieven voor Office (Openoffice) waarbij de overgang nogal gemakkelijk zou moeten zijn. Laatst gewijzigd door instromaniac : 1 februari 2005 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |