![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is het mooiste lied dat ooit geschreven werd over Belgie/Vlaanderen? | |||
Brussel (Johan Verminnen) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,50% |
Mijn Land (Willem Vermandere) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,50% |
Le plat pays/Mijn vlakke land (Jacques Brel) |
![]() ![]() ![]() |
7 | 29,17% |
La belle gigue (Andre Bialek) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,50% |
Belgie (Het goede Doel) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,17% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
7 | 29,17% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb de optie "Andere" open gelaten, maar vul die die aub niet met de Brabanconne of de vlaamse leeuw.
Brussel: "Mijn Brussel, ik verlies me weer enn loop je straatjes op en neer ze zijn jouw duizend armen hoe vaak liep ik hier toen niks om handen niks te doen gewoon mijn tijd wat te verdromen" ------------------------------------------------------------- Mijn Land: "Mijn land is een oude droevige historie 't gevecht voor den boterham was hier nie genoeg of zijt ge de groten oorlog vergeten die duizenden jongens hier den dood injoeg. Mijn land is 't lied van d'onnozele kinders van scherpe kogels genees je niet in Frankrijk in Duitsland en Groot Brittanië staan d'r hoge bergen van verdriet." ------------------------------------------------------------- Le plat pays: "Avec de l'Italie qui descendrait l'Escaut Avec Frida la Blonde quand elle devient Margot Quand les fils de novembre nous reviennent en mai Quand la plaine est fumante et tremble sous juillet Quand le vent est au rire quand le vent est au blé Quand le vent est au sud écoutez-le chanter Le plat pays qui est le mien. " ------------------------------------------------------------- Belgie: "'K heb getwijfeld over België Omdat iedereen daar lacht 'K heb getwijfeld over belgië Want dat landje is zo zacht" ------------------------------------------------------------- La Belle Gigue: "Entre Wallons et Flamands Y a les bourgeois les fransquillons Pendant qu'on se tire les deux langues Qui nous étreignent et nous étranglent Mais la Belle Gigue Gigue Gigue qu'on leur fera danser Quand les vieilles digues digues Diguedon les fera tomber"
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 1 februari 2005 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Ik zou willen kiezen voor een bestaande optie en "andere".
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() ik heb gekozen voor anderen .
Vlaanderen van paul van Vliet Brussel ( in het brussels van Jef Elbers)
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() brussel
eigen keuze omdat ik vlaming ben will tura
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() over de spontane volksopstand van 1302
Ancient rites - on golden fields We ask not the pleasure that riches supply Our weapons shall regain What betrayers must buy Throwing back the invaders Reigning our land and waves And finally teach these nobles What it means to be slaves Far more large in numbers Better armed they came But are it not our cities That these rascals claimed? A victory rather certain They held within their hands But courage, craft and justice Gave us a stronger hand Bloodstained flags Hear our men roar But under foreign rule Bloodstained flags Hear our men roar We shall suffer no more We shall suffer no more! “Het Vlaamse heir staat immer pal Daar ’t winnen of daar ’t sterven zal Alhier, aldaar aan lange lansen De leeuwen dansen, de leeuwen dansen” Oh, land of the Flanders From field to shore Shall view us as victors Oh, land of the Flanders From field to shore Shall view us as victors Or view us no more! For victory was ours against all odds Truly a miracle in a world without gods Bloodstained flags Hear our men roar But under foreign rule Bloodstained flags Hear our men roar We shall suffer no more We shall suffer no more “Het Vlaamse heir staat immer pal Daar ’t winnen of daar ’t sterven zal Alhier, aldaar aan lange lansen De leeuwen dansen, de leeuwen dansen” En de leeuwen dansen… Laatst gewijzigd door Mitgard : 1 februari 2005 om 12:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat was er elitair aan de agitators jan breydel en pieter de koninck, een slager en een wever? Laatst gewijzigd door Mitgard : 1 februari 2005 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Albert, vieze vent van Vlanarock
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mag ik er even tussen in brengen dat ik er mij over verbaas dat niemand hier kiest voor het lied van Vermandere, duidelijk een (ontroerende) ode aan het echte Vlaanderen.
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 1 februari 2005 om 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vlaanderen boven van Raymond vind ik wel tof, het zet de kneuterigheid van het vlaamse platteland mooi in de verf.
Maar niks kan tippen aan 'Bedlam in Belgium' van AC/DC |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Overigens zeg ik daarom niet dat ik daar op neerkijk, het is gewoon grappig om ermee te lachen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() Brussels by night van raymond van het groenewoud
|
![]() |
![]() |