![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() 1. De handel tussen Europa en Turkije neemt hard toe. Turken uit Europa dienen vaak als tussenpersoon tussen Turkse en Europese bedrijven
2. Er zijn enorm veel bedrijven in Europa die het bezit zijn van Turkse migranten. In Duitsland zetten de Turkse bedrijven al voor 50 miljard euro om. In Nederland zijn er al 12.000 Turkse bedrijven. 3. Er is een positieve beeldvorming over Turken. Miljoenen Europeanen gaan jaarlijks naar Turkije en komen met Turken in aanraking. De contacten zijn dikwijls zeer positief. De Turk wordt gezien als vriendelijk en gastvrij. Dit merk ik zelf ook in mijn omgang met Nederlanders. Ik wil Europa hiervoor bedanken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() ![]() 1. Niet enkel drugs, hoop ik? Serieus: je hebt wèl gelijk. Die Turken zien de economische kansen (waarom zijn ze ánders hier?) vaak heel goed in.. 2. zie 1 ![]() 3. Goed hè? En wat dacht je van de mogelijkheid om op vakantie te gaan naar de Turkse zee met je Euro, binnen afzienbare tijd? Doe mij maar een ticket, meneer! Daarnaast vind ik dit ook een goede post. Ik ben het er mee eens, dat heel veel Turken op het rechte eind zijn gaan wandelen, na de eerste aanpassingsproblemen (zoals het hoort, niet dan?). Het zijn vaak heel respectvolle mensen. Ik weet niet precies wát het is, maar ik merk wel degelijk een zeker respect vanuit de (generaliseer, generaliseer) gemiddelde Turk jegens de cultuur waarin zij vertoeven. Slimme manier van zakendoen.. Maar ja, wat zouden we anders mogen denken van een volk dat al sinds mensenheugenis bezig is met Handel & Wandel? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Dat ge Europe wilt bedanken is te begrijpen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
www.arcelik.com.tr www.beko.com.tr 1/3 van dit soort producten (o.a wasmachines enz.) die in Europa worden verkocht worden geproduceerd in Turkije. De goedkope spullen waar u het over hebt komen uit China. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Afgelopen jaar steeg het percentage werklozen in die groep van 17 naar 22%. Opvallend is dat bij nog al wat allochtone groepen, zoals Turken en Antillianen, de werkloosheid juist iets daalde. fok.nl Hier het hele artikel http://frontpage.fok.nl/nieuws/51708 Laatst gewijzigd door sinan123 : 28 februari 2005 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() zijn die ook in Turkije ontworpen ? of komen ze van een Duitse producent die duizenden Duitsers ontslagen heeft om zijn activitieiten naar Turkije te verplaatsen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ervaringen zijn zeer postief, vooral in Nederland mensen massaal naar Turkije en kopen een huis in Antalya. De programma's over hoe het beste een huis te kopen in Antalya moeten wel een doelgroep hebben. Veel Nederlanders hebben positieve ervaringen, de mensen zijn gastvrij het weer is goed de marktje zijn leuk enz. enz. Ook gaan veel Russen (na duitsers 2e groep) in Turkije op vakantie. Laatst gewijzigd door sinan123 : 28 februari 2005 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door sinan123 : 28 februari 2005 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zo ja, dan komen die fabrieken wel weer hierheen. Zo nee, dan weet je meteen waarom die fabrieken daar staan en niet hier. Mocht het al zo zijn dat het om Duitse of Franse producten gaat..
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
waarom tiert er hier werkeloosheid telkens als er een bedrijf besluit om naar het buitenland te trekken??????? omdat de loonkost hier in belgie te hoog is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() *haha*
Waarom denk je dat onze lonen zo hoog zijn? Kennis-economie, verstand viert hoogtij, massaproductie door robots of "dommekrachten".
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik vind dat bedrijven teveel moeten betalen voor een werkkracht, hij betaald ongeveer het dubbele van wat je verdiend aan allerhande btw stelsels, en dit moet veranderen, anders gaan er nog veel mensen eindigen aan het stempel lokaal. en ik vind ook dat wat je zegt voor mij part kant nog wal raakt, misschien kun je je standpunt verduidelijken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Hiërarchisch is Europa het hoogst opgeleid in deze wereld, samen met de VS en Japan. Landen met een hoog inkomen en een hoog ontwikkelingsnivo. Wij staan daarmee bovenaan de ladder van de kennis-economie. Hoe minder je "weet", hoe lager het loon, hoe repititiever het werk. Vaak gedwongen, maar dat is een erfenis van het kolonialisme en eeuwenlange uitbuiting van andere landen buiten Europa, VS, Japan.
Dat is een beetje waarop ik mijn mening baseer. Nu mag jij het eerst ontkrachten, alvorens ik er op doorga.
![]() |