Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2005, 15:49   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard De toekomst van de Turken in Europa ziet er zonnig uit

1. De handel tussen Europa en Turkije neemt hard toe. Turken uit Europa dienen vaak als tussenpersoon tussen Turkse en Europese bedrijven

2. Er zijn enorm veel bedrijven in Europa die het bezit zijn van Turkse migranten. In Duitsland zetten de Turkse bedrijven al voor 50 miljard euro om. In Nederland zijn er al 12.000 Turkse bedrijven.

3. Er is een positieve beeldvorming over Turken. Miljoenen Europeanen gaan jaarlijks naar Turkije en komen met Turken in aanraking. De contacten zijn dikwijls zeer positief. De Turk wordt gezien als vriendelijk en gastvrij. Dit merk ik zelf ook in mijn omgang met Nederlanders.

Ik wil Europa hiervoor bedanken.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 16:46   #2
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

1. Niet enkel drugs, hoop ik?
Serieus: je hebt wèl gelijk. Die Turken zien de economische kansen (waarom zijn ze ánders hier?) vaak heel goed in..

2. zie 1

3. Goed hè?
En wat dacht je van de mogelijkheid om op vakantie te gaan naar de Turkse zee met je Euro, binnen afzienbare tijd? Doe mij maar een ticket, meneer!

Daarnaast vind ik dit ook een goede post. Ik ben het er mee eens, dat heel veel Turken op het rechte eind zijn gaan wandelen, na de eerste aanpassingsproblemen (zoals het hoort, niet dan?). Het zijn vaak heel respectvolle mensen. Ik weet niet precies wát het is, maar ik merk wel degelijk een zeker respect vanuit de (generaliseer, generaliseer) gemiddelde Turk jegens de cultuur waarin zij vertoeven.

Slimme manier van zakendoen..

Maar ja, wat zouden we anders mogen denken van een volk dat al sinds mensenheugenis bezig is met Handel & Wandel?

Oud 28 februari 2005, 19:26   #3
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto

1. Niet enkel drugs, hoop ik?
Serieus: je hebt wèl gelijk. Die Turken zien de economische kansen (waarom zijn ze ánders hier?) vaak heel goed in..

2. zie 1

3. Goed hè?
En wat dacht je van de mogelijkheid om op vakantie te gaan naar de Turkse zee met je Euro, binnen afzienbare tijd? Doe mij maar een ticket, meneer!

Daarnaast vind ik dit ook een goede post. Ik ben het er mee eens, dat heel veel Turken op het rechte eind zijn gaan wandelen, na de eerste aanpassingsproblemen (zoals het hoort, niet dan?). Het zijn vaak heel respectvolle mensen. Ik weet niet precies wát het is, maar ik merk wel degelijk een zeker respect vanuit de (generaliseer, generaliseer) gemiddelde Turk jegens de cultuur waarin zij vertoeven.

Slimme manier van zakendoen..

Maar ja, wat zouden we anders mogen denken van een volk dat al sinds mensenheugenis bezig is met Handel & Wandel?

Toevallig ook Turk?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 19:28   #4
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Toevallig ook Turk?
Nee hij is Griek
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 20:21   #5
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
1. De handel tussen Europa en Turkije neemt hard toe. Turken uit Europa dienen vaak als tussenpersoon tussen Turkse en Europese bedrijven
Ja. de Europeanen krijgen brol zoals goedkope textielproducten, namaak producten, turkse migranten, en andere "high tech" items

Citaat:
2. Er zijn enorm veel bedrijven in Europa die het bezit zijn van Turkse migranten. In Duitsland zetten de Turkse bedrijven al voor 50 miljard euro om. In Nederland zijn er al 12.000 Turkse bedrijven.
Ja, de meeste staan aan de band Zeker meer dan de helft, prolly 70% of meer werken als ongeschoolde arbeider...

Citaat:
3. Er is een positieve beeldvorming over Turken. Miljoenen Europeanen gaan jaarlijks naar Turkije en komen met Turken in aanraking. De contacten zijn dikwijls zeer positief. De Turk wordt gezien als vriendelijk en gastvrij. Dit merk ik zelf ook in mijn omgang met Nederlanders.

Ik wil Europa hiervoor bedanken.
De contacten zijn zeer negatief. Meisjes worden lastig gevallen door plaatselijke jongeren, toeristen worden uitgeperst en afgezet etc..

Dat ge Europe wilt bedanken is te begrijpen.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 20:24   #6
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja. de Europeanen krijgen brol zoals goedkope textielproducten, namaak producten, turkse migranten, en andere "high tech" items
www.vestel.nl
www.arcelik.com.tr
www.beko.com.tr

1/3 van dit soort producten (o.a wasmachines enz.) die in Europa worden verkocht worden geproduceerd in Turkije.
De goedkope spullen waar u het over hebt komen uit China.
Oud 28 februari 2005, 20:27   #7
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, de meeste staan aan de band Zeker meer dan de helft, prolly 70% of meer werken als ongeschoolde arbeider...
Het opleidingsniveau stijgt en de werkeloosheid onder Turken stijgt steeds meer.

Afgelopen jaar steeg het percentage werklozen in die groep van 17 naar 22%. Opvallend is dat bij nog al wat allochtone groepen, zoals Turken en Antillianen, de werkloosheid juist iets daalde.

fok.nl

Hier het hele artikel
http://frontpage.fok.nl/nieuws/51708

Laatst gewijzigd door sinan123 : 28 februari 2005 om 20:27.
Oud 28 februari 2005, 20:28   #8
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

zijn die ook in Turkije ontworpen ? of komen ze van een Duitse producent die duizenden Duitsers ontslagen heeft om zijn activitieiten naar Turkije te verplaatsen ?
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 20:30   #9
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
De contacten zijn zeer negatief. Meisjes worden lastig gevallen door plaatselijke jongeren, toeristen worden uitgeperst en afgezet etc..
Oh bedoelt u dat ene incident(meisjes betast door een paar jongens, geen verkrachtinegen of geslachtgemeenschap) dat een hele rel in Turkije losbracht. Een nieuwskanaal meldde ''we schamen ons diep voor dat soort mensen''.

De ervaringen zijn zeer postief, vooral in Nederland mensen massaal naar Turkije en kopen een huis in Antalya. De programma's over hoe het beste een huis te kopen in Antalya moeten wel een doelgroep hebben.
Veel Nederlanders hebben positieve ervaringen, de mensen zijn gastvrij het weer is goed de marktje zijn leuk enz. enz.

Ook gaan veel Russen (na duitsers 2e groep) in Turkije op vakantie.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 28 februari 2005 om 20:32.
Oud 28 februari 2005, 20:34   #10
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
zijn die ook in Turkije ontworpen ? of komen ze van een Duitse producent die duizenden Duitsers ontslagen heeft om zijn activitieiten naar Turkije te verplaatsen ?
Vestel, Beko en Arcelik zijn turkse bedrijven, Vestel(onderdeel van Zorlu http://www.zorlu.com.tr/) is bijvoorbeeld opgericht in manisa(turkije) en bestaat langer dan 10 jaar, de laatste jaren is de export naar Europa explosief toegenomen.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 28 februari 2005 om 20:35.
Oud 28 februari 2005, 20:39   #11
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Zeg eens, wil jij werken voor een uurloon van €2,03?
Zo ja, dan komen die fabrieken wel weer hierheen. Zo nee, dan weet je meteen waarom die fabrieken daar staan en niet hier. Mocht het al zo zijn dat het om Duitse of Franse producten gaat..
Oud 28 februari 2005, 20:42   #12
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
www.vestel.nl
www.arcelik.com.tr
www.beko.com.tr

1/3 van dit soort producten (o.a wasmachines enz.) die in Europa worden verkocht worden geproduceerd in Turkije.
De goedkope spullen waar u het over hebt komen uit China.
Hmm en hoe komt dat denk je? waarom gaan vlaamse bedrijven weg uit vlaanderen en zetten ze een productie lijn op in economisch goedkopere landen?
waarom tiert er hier werkeloosheid telkens als er een bedrijf besluit om naar het buitenland te trekken???????

omdat de loonkost hier in belgie te hoog is.
phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 20:43   #13
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmm en hoe komt dat denk je? waarom gaan vlaamse bedrijven weg uit vlaanderen en zetten ze een productie lijn op in economisch goedkopere landen?
waarom tiert er hier werkeloosheid telkens als er een bedrijf besluit om naar het buitenland te trekken???????

omdat de loonkost hier in belgie te hoog is.
Ik vind ook dat de lonen hier omlaag moeten gaan als we in de toekomst nog een rol willen spelen in de wereld-economie.
Oud 28 februari 2005, 20:52   #14
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ik vind ook dat de lonen hier omlaag moeten gaan als we in de toekomst nog een rol willen spelen in de wereld-economie.
zeg je nu dat we met zen alle minder moeten gaan verdienen?
Oud 28 februari 2005, 20:52   #15
Mephisto
Minister

Standaard

*haha*

Waarom denk je dat onze lonen zo hoog zijn?
Kennis-economie, verstand viert hoogtij, massaproductie door robots of "dommekrachten".
Oud 28 februari 2005, 20:59   #16
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
*haha*

Kennis-economie, verstand viert hoogtij, massaproductie door robots of "dommekrachten".
ik denk niet dat onze lonen te hoog zijn, integendeel zelf.
ik vind dat bedrijven teveel moeten betalen voor een werkkracht, hij betaald ongeveer het dubbele van wat je verdiend aan allerhande btw stelsels, en dit moet veranderen, anders gaan er nog veel mensen eindigen aan het stempel lokaal.

en ik vind ook dat wat je zegt voor mij part kant nog wal raakt, misschien kun je je standpunt verduidelijken?
Oud 28 februari 2005, 20:59   #17
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
*haha*

Waarom verdwijnen dan toch veel banen oostwaarts?
Oud 28 februari 2005, 21:00   #18
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vind dat bedrijven teveel moeten betalen voor een werkkracht, hij betaald ongeveer het dubbele van wat je verdiend aan allerhande btw stelsels, en dit moet veranderen, anders gaan er nog veel mensen eindigen aan het stempel lokaal.
Dat is misschien ook een oplossing, maar dan verdwijnt het vangnet voor werklozen.
Oud 1 maart 2005, 00:41   #19
Mephisto
Minister

Standaard

Hiërarchisch is Europa het hoogst opgeleid in deze wereld, samen met de VS en Japan. Landen met een hoog inkomen en een hoog ontwikkelingsnivo. Wij staan daarmee bovenaan de ladder van de kennis-economie. Hoe minder je "weet", hoe lager het loon, hoe repititiever het werk. Vaak gedwongen, maar dat is een erfenis van het kolonialisme en eeuwenlange uitbuiting van andere landen buiten Europa, VS, Japan.

Dat is een beetje waarop ik mijn mening baseer.
Nu mag jij het eerst ontkrachten, alvorens ik er op doorga.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be