![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Wie geïnteresseerd is in het heidendom (voornamelijk asatru) in onze eigen regio, die moet maar eens gaan kijken op de vrij nieuwe weblog
http://traditie.skynetblogs.be Wordt zeer regelmatig aangevuld.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() spread the word, VC.
In our mystic visions blest Where the ground shudders wind And the world shake and roar Our ghastly souls are one |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Europees heidendom is voor domme simpele burgers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Vooral uw doorslaggevende argumenten hierbij zijn werkelijk overweldigend.
Over simpel en dom gesproken !
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jij vindt het gewoon cool dat die hindoe's wiet roken. meer ook niet. maar je zult er nooit écht bijhoren, bij die hindoes, omdat je blank bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Waaruit blijkt dat ik daar wil bijhoren?
En denk eens wat verder dan die bleekscheterij... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Wat ik weet van Europees heidendom is dat het in de verste verte niet zo geavanceerd is als het oosterse. Dat wij verder staan in technologie of het uitgevonden hebben is een excuus waar geen enkele logica achter zit. Maar dan ook geen enkele, behalve as ge prestatie-gericht denkt... iets wat gij, dacht ik, verachtte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar is natuurlijk omdat wij hier 1500 jaar geleden bekeerd zijn tot het christendom, en er relatief weinig bronnen van bewaard zijn gebleven. die prestatie-gerichtheid werd aangezwengeld door het protestantisme en het katholicisme, ttz, de arbeidsethiek. ik begrijp jouw afkeer van de huidige westerse prestatie-samenleving wel. de asatru bergt die waarden, die wij reeds lang vergeten zijn. het geeft een zekere berusting en troost, dat niet slechts vreemde volkeren ver weg zoveel anders kunnen zijn, maar dat ook onze eigenste voorouders dat waren. die bloedverwantschap betekent wellicht niets voor jou, maar wel voor anderen. ik ben een materialist, en verklaar de mens vanuit zijn stoffelijke, biologisch/genetische hoedanigheid. ik heb daar persoonlijke redenen voor. maar goed, ieder zijn meug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Bhairav vergeet dan wel even te melden dat het Hindoeïsme en de Asatru dezelfde wortels hebben. Of beter, hij weet het waarschijnlijk niet eens.
Ach... wat zo'n weg-met-ons ventje er van vindt interesseert me eigenlijk maar matig.
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() En wat niet geavanceerd is, houden we voor diegenen die dat "oosters gezweef" niet kan vatten wegens middelmatig begaafd. Opium voor het volk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Misschien kunt ge u volgende keer beperken tot die onderwerpen waar ge wél iets van afweet.
![]() |
![]() |
#14 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Vandaar de uitspraken van Zijne Heiligheid de Dalai Lama zelve betreffende de waarde van de asatru.
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Zoekt gij maar eens een tantra-text op internet. Ge snapt er wss de ballen van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Daar kan jij dus nog wat van leren.
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik vind het een interessante site omdat hij ons meer vertelt over ons patrimonium, over wie we zijn en waarom we ons op bepaalde manieren gedragen.
![]() |
![]() |
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ter info.. Z.H. de Dalai Lama zei toen dat hij niet kon begrijpen dat westerse mensen zich bezighouden met Hindoeïsme en Boeddhisme, omdat er in het Westen religies zijn die evenwaradig zijn aan de oosterse religies. Denk daar maar eens over na.
![]() |