Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2005, 23:35   #1
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard Slachtoffermentaliteit kent geen grenzen

En altijd maar het slachtoffer spelen.

Hieronder een duidelijk beeld van het verschil in mentaliteit.

Even beginnen vanaf het begin

1) ------------------------------------------
Overvaller doodgereden door slachtoffer
Bij een overval op een automobiliste op de hoek van de 3e Oosterparkstraat en Linnaeusstraat in Amsterdam-Oost is een van de twee daders vanavond om het leven gekomen. Het gaat om een 19-jarige jongen.

Het slachtoffer van de overval, een 43-jarige vrouw, werd in haar auto overvallen. Twee jongens op een brommer openden het portier en beroofden haar van haar tas. Na het voorval ging de vrouw de achtervolging in en reed op de overvallers in. Hierbij kwam de jongen om het leven. De vrouw is aangehouden en naar het politiebureau gebracht. De omgeving is voor onderzoek afgezet, het ANP wist te melden dat het in de buurt
---------------------------------------------

2) -------------------------------------------

Doodrijden tasjesrover lijkt ongeluk

Het incident waarbij gisteren in Amsterdam de 19-jarige tasjesdief Ali B. werd doodgereden lijkt een tragisch ongeval te zijn geweest zegt de politie. Volgens een woordvoerder ontstond door nog onbekende oorzaak een aanrijding met de bromfiets toen het slachtoffer van de tasjesroof, een 43-jarige vrouw, de rovers achtervolgde. De auto ramde op een verkeersdrempel drie paaltjes en kwam tot stilstand tegen een boom. Ali B. kwam klem te zitten tussen auto en boom, belandde onder de auto en overleed ter plekke. De andere tasjesrover nam de benen.

Vrienden van het slachtoffer zeggen dat de vrouw meermalen over het lichaam is heengereden, maar volgens de politie is dat nonsens. De vrouw zit overigens nog wel vast. [size=5]Ali B. stond bij vrienden bekend als notoire tasjesrover.
[/size]

Na het incident ontstond gisteravond in de Derde Oosterparkstraat een grimmige sfeer toen een groepje deels Marokkaanse jongeren begon te schelden en tegen de afzetting schopte.
----------------------------------------------------

3)----------------------------------------------------
Doodgereden tasjesdief herdacht in bijeenkomst

In Amsterdam hebben enkele tientallen mensen deze avond de gisteren overleden Ali B. herdacht. De 19-jarige Ali kwam om het leven, nadat hij met zijn scooter klem kwam te zitten tussen een boom en een auto van de vrouw. Kort ervoor had hij haar tas gejat.

De aanwezigen spraken onder leiding van een imam van de nabijgelegen moskee een gebed in het Arabisch uit. Bij de herdenking waren geen familieleden van Ali aanwezig, maar wel een hoop van zijn Marokkaanse vrienden, bekenden en buurtbewoners. De spontane bijeenkomst verliep rustig.

Op de boom hangen A4'tjes met herinneringen aan de jongen. "Ali je was een van de [size=3]weinigen[/size] met een hart van goud. Dacht altijd groot over je toekomst. Een hardwerkende jongen met twee banen. Je einde van je leven was onrechtvaardig, maar nu ben je bij Allah. Je bent een soldaat en je zal niet vergeten worden want diep in ons hart blijf je altijd leven."

De exacte toedracht van het ongeval staat nog niet vast, maar vrienden van Ali zijn kwaad. "Hij schreeuwde het uit van de pijn en was amper herkenbaar", aldus een van zijn vrienden. "Ze had niet voor eigen rechter mogen spelen. Diefstal is niet te vergelijken met moord." [size=5]Dat Ali een dief is, gelooft men in zijn vriendenkring niet. "Hij werkte hard voor zijn geld."[/size]
[size=5][/size]
------------------------------------------ http://www.fok.nl

Hij staat bekend als tasjesdief en dan zeggen ze dat ie een hart van goud heeft. Slachtofferrol hoe zielig. Het zegt veel dat ze een optocht houden voor een dief en soldaat van Allah.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 23:40   #2
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
En altijd maar het slachtoffer spelen.

" Een hardwerkende jongen met twee banen. "
Gaan doppen en gaan pikken?
Als arme Ali nu naar zijn 60 maagden vertrokken is, dan is dat toch Allah's wil?
Good riddance !
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 23:43   #3
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Als em één van de weinige was met een gouden hart. Hoe zijn de anderen dan.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 07:42   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tjolder, het zou kunnen dat "platte" Ali B tasjes roofde om de buit te verdelen onder de arme gediscrimineerde allochtone jongeren.
En ondertussen 2 voltijdse dagtaken vervulde naar alle tevredenheid van zijn werkgevers, om zo de schulden van zijn ouders, de boete van zijn broers en de schande van zijn zussen af te kopen.

Maar tja, de volle waarheid zullen we nooit te weten komen, tenzij we in de Islamitische hemel terechtkomen. Zou een bommengordel en 15 kg ouwe spijkers een sluiproute kunnen zijn?

Laatst gewijzigd door maddox : 19 januari 2005 om 07:43.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 10:06   #5
athena
Parlementslid

Standaard

Toch opvallend dat onze linkse vrienden nu zwijgen, ze zitten misschien nog op de AEL herdenkingsmeeting in Rotterdam.

Ik vind het heel spijtig voor de vrouw, want zodra ze vrijkomt zal ze hoogstwaarschijnlijk geen leven meer hebben, de islamitische cultuur is weinig vergevingsgezind zeker tenop zichte van niet- moslims.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 11:00   #6
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Toch opvallend dat onze linkse vrienden nu zwijgen, ze zitten misschien nog op de AEL herdenkingsmeeting in Rotterdam.

Ik vind het heel spijtig voor de vrouw, want zodra ze vrijkomt zal ze hoogstwaarschijnlijk geen leven meer hebben, de islamitische cultuur is weinig vergevingsgezind zeker tenop zichte van niet- moslims.
Geen idee waarom ik mij aangesproken voel, maar ik had op een ander forum al een gelijkaardige post als die van Tjolder gezet. Met de opmerking: "Weer koren op de molen van zij die alle allochtonen over dezelfde kam scheren."

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 11:33   #7
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Geen idee waarom ik mij aangesproken voel, maar ik had op een ander forum al een gelijkaardige post als die van Tjolder gezet. Met de opmerking: "Weer koren op de molen van zij die alle allochtonen over dezelfde kam scheren."
Wat wil jij dan, dat alles waar allochtonen als dader bij betrokken zijn onvermeld blijft? Het hele gebeuren stond trouwens ook op de side van de AEL, dat de jonge Marokkaan een handtassendief was waren ze evenwel -strategisch- vergeten te vermelden.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 12:56   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doen ze dat niet zelf door een dief een "strijder" te noemen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 13:30   #9
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Doen ze dat niet zelf door een dief een "strijder" te noemen ?
Enkelen doen dat dus idd. Ik heb het niet op het feit dat dit in het nieuws komt, ik heb het op die allochtonen die zich hieraan schuldig maken.

Btw:

Citaat:
Omgekomen tasjesdief kwam net van rechter

Uitgegeven: 19 januari 2005 12:54
Laatst gewijzigd: 19 januari 2005 12:54

AMSTERDAM - De 19-jarige Ali el B., die maandagavond in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam-Oost werd doodgereden door een vrouw die even daarvoor was overvallen, kwam die dag net bij de rechter vandaan. Hij moest voorkomen wegens een gewapende overval die hij op 11 mei 2004 bij de Xenos in de Kalverstraat zou hebben gepleegd. Dat bevestigde een woordvoerster van de rechtbank woensdag.
Ali had na zijn arrestatie vier maanden in hechtenis gezeten. De raadkamer van de rechtbank liet hem in september vrij omdat zijn broer hem een alibi voor het moment van de overval had gegeven. Ads_kid=0;Ads_bid=0;Ads_xl=0;Ads_yl=0;Ads_xp='';Ad s_yp='';Ads_opt=0;Ads_wrd='';Ads_prf='';Ads_par='' ;Ads_cnturl='';Ads_sec=0;Ads_channels=''; document.write("");

De 19-jarige jongen was maandagavond betrokken bij een overval op de 43-jarige automobiliste. De vrouw zette daarop de achtervolging in en reed achteruit de Derde Oosterparkstraat in.

Ali kwam vervolgens bekneld te zitten tussen de auto en een boom. Hij overleed ter plaatse. Het is nog onduidelijk of de automobiliste hem opzettelijk aanreed of dat sprake is van een ongeval.
Zo onschuldig was hij dus echt wel niet. Nujah, voldoende reden om hem te vermoorden is dat niet. Maar ja, je moet dus wel degelijk rekening houden met de mogelijke reacties van je slachtoffer eh... Als je ergens inbreekt moet je niet verwonderd zijn dat de diamantair op je schiet.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 19 januari 2005, 13:38   #10
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Met deze titel zou het wel een eigenbelang topic kunnen zijn!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 13:49   #11
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nujah, of de reactie van de vrienden veel anders zou zijn in het geval het om een autochtoon gaat - op het "soldaat van Allah"-stukje na dan- veel anders zou zijn, betwijfel ik. En wat dat specifiek met "vreemdelingenbeleid" te maken heeft ontgaat me, dit kun je beter onder "criminaliteit" klasseren. (evt. "criminaliteit: al is de brommer nog zo snel, de wagen achterhaald hem wel.")

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Griffin : 19 januari 2005 om 13:49.
Oud 19 januari 2005, 14:24   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Griffin]Enkelen doen dat dus idd. Ik heb het niet op het feit dat dit in het nieuws komt, ik heb het op die allochtonen die zich hieraan schuldig maken.

AMSTERDAM - De 19-jarige Ali el B., die maandagavond in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam-Oost werd doodgereden door een vrouw die even daarvoor was overvallen, kwam die dag net bij de rechter vandaan. Hij moest voorkomen wegens een gewapende overval die hij op 11 mei 2004 bij de Xenos in de Kalverstraat zou hebben gepleegd. Dat bevestigde een woordvoerster van de rechtbank woensdag.
Ali had na zijn arrestatie vier maanden in hechtenis gezeten

maar hij had wel een hart van goud!!!!!
awel, hij kan nu neffen Allah zitten die brave jongen
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 15:05   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je vraagt je af welke 2 dagtaken die die kwistelbiebel had. Tasjesrover en drugdealer?

In alle geval, als het Nederlandse gerecht een beetje eerlijk is, wordt deze dame vrijgesproken. Of een fictieve straf moet ondergaan in de vorm van een paar bezoeken bij een psychiater.Wat ik zowiezo zou aanbevelen.Een doorsnee dame komt er geestelijk niet ongeschonden uit, uit een beroving en een opvolgend dodelijk ongeval.
Oud 19 januari 2005, 15:24   #14
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Nujah, of de reactie van de vrienden veel anders zou zijn in het geval het om een autochtoon gaat - op het "soldaat van Allah"-stukje na dan- veel anders zou zijn, betwijfel ik. En wat dat specifiek met "vreemdelingenbeleid" te maken heeft ontgaat me, dit kun je beter onder "criminaliteit" klasseren. (evt. "criminaliteit: al is de brommer nog zo snel, de wagen achterhaald hem wel.")
Het is een bewijs van het falend vreemdelingenbeleid. Een bewijs van de integratie-onwil van steeds dezelfde groep allochtonen die zich in Europa dagelijks de pers inwerken door hun opvallend actief crimineel gedrag.
Misschien moet u maar eens een vergelijking maken tussen de criminaliteitsgraad onder bv Deense allochtonen en moslim-allochtonen. Leg de statistieken naasteen. Misschien dat cijfetjes duidelijk maken wat voor ieder nuchter mens al heel lang duidelijk is : de overproportionaliteit van criminaliteit gepleegd door moslim-allochtonen.

Dat 'soldaat van Allah' stukje maakt nu net een wereld van verschil.
Ooit gehoord van handtasdieven die als 'soldaten van Jezus of Boeddha' selectief niet-gelovigen als doelwitten uitkiezen om hun criminele slag op te slaan?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 15:25   #15
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Je vraagt je af welke 2 dagtaken die die kwistelbiebel had. Tasjesrover en drugdealer?

In alle geval, als het Nederlandse gerecht een beetje eerlijk is, wordt deze dame vrijgesproken. Of een fictieve straf moet ondergaan in de vorm van een paar bezoeken bij een psychiater.Wat ik zowiezo zou aanbevelen.Een doorsnee dame komt er geestelijk niet ongeschonden uit, uit een beroving en een opvolgend dodelijk ongeval.

ik vind ook dat men die vrouw zo rap mogelijk moet vrij laten.
als men mensen gaat beroven weet men dat men vroeg of laat wel eens op iemand kunt botsen die zich niet zomaar laat beroven en moet dat krapuul ook maar de gevolgen dragen
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 15:45   #16
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
ik vind ook dat men die vrouw zo rap mogelijk moet vrij laten.
als men mensen gaat beroven weet men dat men vroeg of laat wel eens op iemand kunt botsen die zich niet zomaar laat beroven en moet dat krapuul ook maar de gevolgen dragen
Dringend tijd om nu folders te drukken en overal uit te hangen, met de boodschap:

Diefstallen, inbraken en overvallen kunnen Uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
Hoe kunnen die "soldaten van Allah" dat anders weten, nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 18:44   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Da's een idee, een bordje aan de deur,
Citaat:
inbrekers en deurwaarders, betreden op eigen risico.
En dan een rits gevaarmeldingen, bijvoorbeeld:
vliegende stukken kunststof en staal.
bijtende honden en bewoners.
klauwende katten.
elektrisch gereedschap.

Eigenlijk, overal zo'n informatiemap hangen, met de risicoanalyze, vluchtroutes,blusmiddelen en noodnummers.
Oud 19 januari 2005, 21:54   #18
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox

-drugdealer? heb je hier bronnen of ben je weer aan het ijlen in de trand van migranten kunnen we ongegeneerd nog wat bekladden, dus ongefundeerd drugdealen er bij slepen kan. Dus: bron?

-dodelijk ongeval? moord, je moet geen schrik hebben het juiste woord te gebruiken.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 22:01   #19
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Dat 'soldaat van Allah' stukje maakt nu net een wereld van verschil.
Ooit gehoord van handtasdieven die als 'soldaten van Jezus of Boeddha' selectief niet-gelovigen als doelwitten uitkiezen om hun criminele slag op te slaan?
van tasjesdieven inderdaad niet. Deze lui gaan direct voor (meervoudige) moorden en bomaanslagen:
http://www.monitor.net/monitor/abort...onsoldier.html
http://www.armyofgod.com/JamesKopp2.html
http://www.armyofgod.com/heroes.html
http://archives.cnn.com/2002/US/03/18/army.god.letters/
http://www.holysmoke.org/haught/army.html

en zoverder ad nauseam

Laatst gewijzigd door driewerf : 19 januari 2005 om 22:02.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 00:36   #20
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
-drugdealer? heb je hier bronnen of ben je weer aan het ijlen in de trand van migranten kunnen we ongegeneerd nog wat bekladden, dus ongefundeerd drugdealen er bij slepen kan. Dus: bron?

-dodelijk ongeval? moord, je moet geen schrik hebben het juiste woord te gebruiken.
Met bron moet ge het u niet afvragen denk ik.
Moord is een zwaar woord, slagen en verwondingen met de dood tot gevolg, lijkt mij beter op zijn plaats.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be