![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nieuwe maatregels zijn van kracht.
Bent u werkloos of uw partner? Heeft één van de twee een netto belastbaar inkomen (uw bruto loon) van 17427€ dan verliest de werkloze zijn uitkering nu. Of één van de twee is werkloos en de partner krijgt opslag/promotie en komt boven die grens, dan wordt uw gezinsamenstelling financieel zwaar gestraft. Als extra bonus komen in de directe toekomst ook de gezinshoofden en alleenstaanden terug op het minimum leefloon. En wat denken jullie daar van? Leuk als u werk hebt zo zijn al die andere profiteurs eens gepest? Niet leuk want ook ik zou wel eens zonder werk kunnen vallen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens mij gaat deze maatregel er slechts toe lijden dat pandjesmelkers nog meer illegale postadresjes zullen kunnen slijten en dit voor nog hogere prijzen. De echte profiteurs worden er niet mee aangepakt en mensen die het goed bedoelen worden er door gestraft. Het is onmenselijk en het zet aan tot asociaal gedrag om mensen hun recht op persoonlijk minimum inkomen afhankelijk te maken van het inkomen van hun levenspartner. Dat is niet meer van deze tijd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of syndicaat. En andere bronnen, alle werklozen die nu de brieven aan het ontvangen zijn en binnenkort geen geld meer ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sparen, als werkloze sparen? Dat is weer iets nieuw. Je kan als werkmens tegenwoordig dacht ik ongeveer 10 of 15€ sparen in de maand maar daar zie ik het echt ook niet mee te lukken.
Grootschalig zwart werk, criminaliteit, prostitutie en andere verwante zaken zullen nu torenhoog omhoog schieten. En dan kan het vlaams belang alweer eisen dat het nog zwarter dan zwart van de flikken moet zien. Ach, politiek dat is trappen op een fiets zonder ketting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En als die luxe-horde al eens aan het werk gaat kan de rest van de bevolking er enkel de vruchten van plukken. [size=1]Tenzij Stevaert andere plannen heeft met het uitgespaarde geld. "Gratis home cinema voor iedereen!!".[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik volg de situatie ietwat geïnteresseerd, vermits ikzelf netto ruim meer verdien dan jouw bruto-gefantaseerd bedrag, en mijn vrouw werkloos is. En ik heb daar nog niets van gehoord of gelezen. Dus ofwel ben jij een doortrapte leugenaar, ofwel ben jij een onnozel kieken dat alles gelooft wat men je wijsmaakt. En dan nog volhardt in je domme onwetendheid. Dus: eieren of jong: vertel wat je weet en van waar dat je het weet, of verontschuldig je voor onjuiste opruiende uitspraken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 maart 2005 om 21:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.rva.be/D_stat/Jaarverslag/164.5NL.pdf
het bedrag is inmiddels al aangepast naar mijn titel. Laatst gewijzigd door Mambo : 1 maart 2005 om 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer uit de berekening van het werkloosheidsbureau blijkt
dat een werkloze die de hogervermelde voorwaarden vervult, de gemiddelde gewestelijke werkloosheidsduur vermenigvuldigd met 1,5 zal overschrijden of heeft overschreden, rekening houdend met zijn leeftijd en zijn geslacht, stuurt de directeur hem een verwittiging. De sociaal verzekerde heeft de mogelijkheid om een administratief beroep in te dienen tegen deze verwittiging: De sociaal verzekerde kan een beroep instellen bij de directeur op basis van de volgende elementen: - hij toont aan dat hij niet voldoet aan de voorwaarden om verwittigd te worden; - hij bewijst dat de vervaldag van de overschrijding die werd berekend, onjuist is en uitgesteld moet worden; - hij levert het bewijs dat het jaarlijks netto-belastbaar inkomen van zijn gezin, verminderd met zijn eigen uitkeringen, lager ligt dan 17 085,06 EUR, verhoogd met 683,42 EUR per persoon ten laste (bedragen geïndexeerd op 1 juni 2003). Dat is dus 17427 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Zie je wel
Maar wij zijn de zeveraars he Als er maar eens wat meer zeveraars waren dan zou de regering ons niet meer in de zak kunnen zetten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dju dat is plots stil hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() altijd al gezegd he
wie voor haar kroost wil blijven zorgen dat is een profiteuse
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar mannekes toch, die maatregel is al minstens vijf jaar, zoniet tien jaar van kracht.
En ge moet eens fatsoenlijk lezen wat daar allemaal staat. Ik heb niet het minste probleem met al die voorwaarden die daar gesteld zijn, ze mogen zelfs iets strenger !! En diegenen die persoonlijk menen te moeten zijn: vermits mijn vrouw stempelgeld (rond de 600 euro per maand) trekt, moet het zijn dat ze daarvoor voldoende lang bijdragen afgehouden werd als werkneemster. Als gij een brandverzekering hebt, en je hebt brandschade, dan trek je toch ook, zelf al zou je de brandschade zelf kunnen betalen .... Voor mij persoonlijk: zo lang het liedje duurt, blijf ik zingen. Daarna wellicht een toontje lager.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |