Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 6 maart 2005, 23:59   #1
ilfalco
Minister-President

Standaard N-Va maakt misbruik van zaak Naima ...

De N-Va maakt misbruik van zaak Naima om nogmaals op een slinkse wijze naar het Vb uit te halen . De partij publiceert op de voorpagina van haar webstek een lezersbrief van een lezer die de schuld bij het VB legt. Nogmaals tootn de N_va haar ware gelaat alles is goed om het VB te treffen . Van uw vlaamse "vrienden" moet je het hebben ... walgelijk , net als de acties van die brievenschrijvende gek trouwens.
ilfalco is offline  
Oud 7 maart 2005, 00:12   #2
Melf
Banneling

Melf's schermafbeelding

Standaard

boh, ik denk dat het VB ook vaak genoeg op de n-va schiet,
dat komt - helaas - van 2 kanten he

mvg.melf

Laatst gewijzigd door Melf : 7 maart 2005 om 00:12.
Melf is offline  
Oud 7 maart 2005, 00:45   #3
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ja maar zo perfide speelt het VB het toch niet . Het vb houd het bij het politieke de N_VA doet mee aan de meest walgelijke zaken... Het zou verdorie een belgicist kunnen zijn. Hoe denkt de n-va met haar 4% Belgie te splitsen , door het VB af te kraken. Ik herinner me nog de walgelijke uithaal van Bourhgois in de periode van eht drama in het waasland ... Wel de n-va is op dat gebied nog erger dan de andere PC partijen. Mocht ik het vorig jaar nog niet afgestapt zijn dan zou dit voor mij helemaal de deur dicht doen. Ze passen goed samen met Groen , die misbruiken deze zaak ook om hun positieve discriminatie voorstellen er door te krijgen. Ik walg evenveel van de brievenschrijver als van de PC partijen die moord en brand schreeuwen als men brieven schrijft , maar de andere kant opkijken als men al 30 aan een stuk het VB met ALLE MIDDELEN bestrijdt en men ze zelfs de oorlog verklaard ( mr onkelinkx) ... en blijkbaar voelt de N-VA zich geroepen om mee het voortouw te nemen in de oorlog van mr Onkelinkcx. Maar ja uiteindelijk is dit net als de lijstverbinding met BUB en het kartel met CDENV een zoveelste bewijs dat de N_VA met belgie tegen het VB is...
ilfalco is offline  
Oud 7 maart 2005, 00:55   #4
Melf
Banneling

Melf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar zo perfide speelt het VB het toch niet
gewoon omdat we ons kunnen vinden in een tekst die een analyse maakt ? Wat was er dan inhoudelijk aan die tekst fout ?
Citaat:
Hoe denkt de n-va met haar 4% Belgie te splitsen , door het VB af te kraken
idd, hoe denkt het VB belgie te splitsen als ze andere flaminganten afkraakt ? gaat ze er echt helemaal alleen voor ? komaan
Citaat:
heIk herinner me nog de walgelijke uithaal van Bourhgois in de periode van eht drama in het waasland
ik niet, ik weet niet waar je het over hebt, maar ik kan ook walgelijke uithalen van het vb bedenken hoor, ik ga die hier niet bovenhalen maar wat je zegt gaat in 2 richtingen vrees ik
Citaat:
Ze passen goed samen met Groen , die misbruiken deze zaak ook om hun positieve discriminatie voorstellen er door te krijgen
vraagje, inhoudelijk, waar is die tekst over dat mens fout en waarom maakt ons dat tot "goed bij groen passend" ? waar zijn wij voor positieve discriminatie voorstellen die we er perse door willen krijgen?
Citaat:
Ik walg evenveel van de brievenschrijver
waarom ? zoveel is er met die brief niet mis he, nou ja het is UW mening niet. akkoord.
Citaat:
het VB met ALLE MIDDELEN bestrijdt en men ze zelfs de oorlog verklaard ( mr onkelinkx)
gemoet niet alles op een hoopje smijten, waar heeft het nva die strijd tegen het VB gesteund ? als ik me niet vergis heeft het nva nooit die wetten gesteund.
Citaat:
en blijkbaar voelt de N-VA zich geroepen om mee het voortouw te nemen in de oorlog van mr Onkelinkcx
probleem is hier dat u die brief afdoet als "de oorlog van onkelinx" maar dat lijkt me erover. het is niet dat je een mening onderschrijft die een grond van waarheid heeft dat je meteen in een kruistocht tegen het VB bent beland he.
Citaat:
Maar ja uiteindelijk is dit net als de lijstverbinding met BUB en het kartel met CDENV een zoveelste bewijs dat de N_VA met belgie tegen het VB is
lijstverbinding met BUB ? komaan he, ernstig blijven aub, waar heeft de nva dat gedaan ?
met cdv is waar, ik ben daar zelf ook niet 100 % tevreden mee, maar ja, we konden moeilijk anders he, als je 4 % hebt en er komt een drempel van 5 % is het te gewaagd om alleen te proberen he. je weet wel, die ondemocratische kiesdrempel die kleine partijtjes de das omdoet en op vlaams niveau met steun van het VB werd ingevoerd.

mvg.melf
Melf is offline  
Oud 7 maart 2005, 01:06   #5
ilfalco
Minister-President

Standaard

U weet nogeens niet dat de N-VA in brussel om het VB af te blokken aan lijstverbinding heeft gedaan met BUB en groen en andere partijen. Blijkbaar bent u niet goed ingelicht aangezien dat voor mij één van de redenen was om de n-va vaarwel te zeggen . Er was trouwens een scheurlijst ook ondermeer omwilel van die lijstverbinding nl VDB. Blijkbaar weet de n-va al uit welke hoek de dader komt en vindt ze het nodig haar enige mogelijke partner in de strijd voor een onafhankelijk vlaanderen verder te demoniseren. Wie weet is de dader een belgicist ??? De n-va wil niet met het Vb naar een onafhankelijk vl. Maar met de cdenv naar de macht ....

ps: ik walg van de brievenschrijver die de brieven aan naima stuurt.
Het is de n-va die deze zaak misbruikt om een tegenstander zwart te maken en Groen gebruikt het om positieve discriminatie te promoten.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 7 maart 2005 om 01:09.
ilfalco is offline  
Oud 7 maart 2005, 11:21   #6
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Neem een voorbeeld aan Mark Demesmaeker van de N-VA.
Voor hem primeren de Vlaamse belangen, boven de partijpolitiek.
Hij is met het VB komen meebetogen tegen het FDF toen zij kwamen provoceren in St. Genesius Rode.
Sympathieke vent met een écht vlaams hart.
Dina is offline  
Oud 7 maart 2005, 11:50   #7
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Neem een voorbeeld aan Mark Demesmaeker van de N-VA.
Voor hem primeren de Vlaamse belangen, boven de partijpolitiek.
Hij is met het VB komen meebetogen tegen het FDF toen zij kwamen provoceren in St. Genesius Rode.
Sympathieke vent met een écht vlaams hart.
Dienen Demesmaeker ligt bij mij sinds gisteren terug in de tweedebovenste la.
Zo te zien een toffe peer om mee te werken...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 7 maart 2005 om 12:16.
Fieseler is offline  
Oud 7 maart 2005, 13:35   #8
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

N-VA moet noch de vriend noch het kleine broertje van het VB spelen. Tegen het VB moet duidelijk standpunt ingenomen worden. De Vlaamse Beweging dient meer te zijn dan enkel het VB.
Oud 7 maart 2005, 13:36   #9
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
De N-Va maakt misbruik van zaak Naima om nogmaals op een slinkse wijze naar het Vb uit te halen . De partij publiceert op de voorpagina van haar webstek een lezersbrief van een lezer die de schuld bij het VB legt. Nogmaals tootn de N_va haar ware gelaat alles is goed om het VB te treffen . Van uw vlaamse "vrienden" moet je het hebben ... walgelijk , net als de acties van die brievenschrijvende gek trouwens.
Idd. Ilfalco. Triestig, zeer triestig.

Maar zolang als mensen als Boer swa en BDW de dienst uitmaken bij de NVA,
zal U op beterschap in dit verband niet moeten hopen!
Oud 7 maart 2005, 13:41   #10
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
N-VA moet noch de vriend noch het kleine broertje van het VB spelen. Tegen het VB moet duidelijk standpunt ingenomen worden. De Vlaamse Beweging dient meer te zijn dan enkel het VB.
Wie heeft het over de vriend of het kleine broertje?
Waarom zouden beide partijen niet hun eigen specifieke standpunten mogen verdedigen, maar toch samen strijden op vlakken waar ze hetzelfde doel voor ogen hebben?

De Walen komen onderling ook niet overeen, behalve als het gaat om stelling te nemen tégen de Vlamingen.

Waarom kunnen Vlamingen dat ook niet doen? Het zou de Vlamingen veel sterker maken en ons in staat stellen véél meer te realiseren.
Hoe denk je dat het komt dat de Walen ons hier de les kunnen komen spellen, niettegenstaande ze in de minderheid zijn?
Omdat zij hun onderlinge verschillen en twistpunten kunnen opzijleggen wanneer het écht belangrijk is, nl. om de Vlamingen het zwijgen op te leggen.

Is het dat dan waarvoor jij kiest? Nog liever de Walen hun slag laten thuishalen dan één strijd te strijden waar het VB ook deel van uitmaakt?
Dina is offline  
Oud 7 maart 2005, 13:53   #11
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer eens halve waarheden van Blokker Ilfalco.

De zaken eens op een rijtje zetten

- N-VA neemt dagelijks actuele zaken uit de pers op haar website.

- N-VA geeft de gelegenheid via haar forum / gastenboek
om hier op te reageren.

- Op de Leugens en verdachtmakingen op de Blok sites
kan op hun websites geen weerwerk gegeven worden.

- Ten tijde van de racistische aanslag op het asielcentrum
te Broechem, waren de Blokkers steeds aan het beweren
dat het GEEN racistische aanslag was en dat het een afrrekening
was door de asielzoekers zelf.

- Uiteindelijk was het een racistische aanslag op het asielcentrum.
Clemens is offline  
Oud 7 maart 2005, 14:13   #12
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Idd. Ilfalco. Triestig, zeer triestig.

Maar zolang als mensen als Boer swa en BDW de dienst uitmaken bij de NVA,
zal U op beterschap in dit verband niet moeten hopen!
blablabla.
jullie veroordelen de briefschrijver, de n-va ook.

waarover mensen allemaal spel maken...
Oud 7 maart 2005, 14:27   #13
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Ja maar zo perfide speelt het VB het toch niet . Het vb houd het bij het politieke de N_VA doet mee aan de meest walgelijke zaken...
De rest van het hysterisch gezwam negeer ik maar, maar dit wil ik er wel uitpikken. Wat definieër jij dan als "het politieke" en niet als "walgelijke zaken"?

1. Een clubje N-VA-overlopers oprichten en met een gejat adressenbestand alle N-VA-leden aanschrijven met de vraag of ze alstublieft willen overlopen?

2. Kris van Dijck de tweede plaats op de Antwerpse lijst aanbieden bij de Vlaamse verkiezingen als hij alstublieft wil overlopen?

3. Gekochte overloopster Morel de hele financieele situatie van de N-VA (of haar originele visie erop) uit de doeken laten doen en dat verspreiden?

Is dat dan "netjes"? Geeft dat blijk van loyaliteit naar collega-nationalisten?
zorroaster is offline  
Oud 7 maart 2005, 15:10   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarmee alweer eens bewezen is dat de ene geen haar beter is dan de andere. (Alhoewel ze dat wél van zichzelf denken)
Belgique zal er wel bij varen.
Oud 7 maart 2005, 15:23   #15
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

*zucht*
Kunnen we - zowel van NV-A als van VB - de strijdbijl nu eens niet begraven en kijken wat ons bindt in plaats van wat ons scheidt?
Zou het eens geen tijd worden dat we het voorbeeld geven aan die andere Vlaamse partijen die liever ruzie maken?
Of laten we liever de franstaligen onze grond verder inpikken?
Ik denk dat het echt tijd wordt dat we de handen in elkaar slaan wat de vlaamse eisen betreft. Anders komen we er nooit.
Dina is offline  
Oud 7 maart 2005, 16:02   #16
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
gewoon omdat we ons kunnen vinden in een tekst die een analyse maakt ? Wat was er dan inhoudelijk aan die tekst fout ?
Door de haatcampagnes haalt die persoon het uit om doodsbedreigingen uit te voeren, schrijft hij.

Zonder dat men de dader van haar of pluim kent, zouden die zogezegde haatcampagnes wel aan de oorzaak van zen doen liggen.

Niemand kent de 'echte' motieven momenteel.
Dus wat die lezer schrijft zijn beschuldigingen met voorbedachte rade
Het kan hier even goed gaan om interne twisten binnen het bedrijf, of noem maar op.Alle mogelijkheden liggen nog open.

Het is niet dat iemand zegt dat hij "x" is of "x" gebruikt of misbrukt, dat het zo werkelijk is hé
De Prof is offline  
Oud 7 maart 2005, 16:10   #17
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De rest van het hysterisch gezwam negeer ik maar, maar dit wil ik er wel uitpikken. Wat definieër jij dan als "het politieke" en niet als "walgelijke zaken"?

1. Een clubje N-VA-overlopers oprichten en met een gejat adressenbestand alle N-VA-leden aanschrijven met de vraag of ze alstublieft willen overlopen?

2. Kris van Dijck de tweede plaats op de Antwerpse lijst aanbieden bij de Vlaamse verkiezingen als hij alstublieft wil overlopen?

3. Gekochte overloopster Morel de hele financieele situatie van de N-VA (of haar originele visie erop) uit de doeken laten doen en dat verspreiden?

Is dat dan "netjes"? Geeft dat blijk van loyaliteit naar collega-nationalisten?
Dat is idd niet netjes, als het waar is.
Maar deze briefschrijver, zweept met lucht.
Nog ergens is er enig bewijs dat de motieven of oorzaak van deze bedreigingen gezocht zijn in de "zogezegde" haatcampagnes.

Als de echte bewijzen er zouden liggen, dan zouden jullie hier een slag thuishalen.
Nu schiet je wilt om je heen met dergelijke reactie's
De Prof is offline  
Oud 7 maart 2005, 16:46   #18
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

als we op deze manier verder doen komen we in een straatje zonder einde, de nva verwijt het vb tweedracht te zaaien in de vlaamse beweging en omgekeerd. en omdat de andere het ook doet doen we het zelf ook maar, clemens bijvoorbeeld doet niet anders dan die tweedracht aanklagen maar toch zijn de helft van de onderwerpen die hij hier opent rechtstreeks gericht op het beschimpen van het vlaams belang.

bovendien is er een groot verschil tussen het aanvallen van een partij op basis van speculaties en het aanvallen van een partij op basis van feiten. er is niemand die kan bewijzen dat die briefschrijver uit VB kringen komt of zelfs nog maar uit het rechtse kamp komt, of zelfs nog maar iets met de politiek te maken heeft...

wat echter wel kan bewezen worden is dat B-H-V desondanks allerhande verkiezingsbeloftes en gestelde deadlines vanwege de n-va nog steeds niet gesplitst is, sterker zelfs : het debat is zelfs nog niet eens begonnen

bovendien is de consequentie weer ver te zoeken, het VB krijgt weeral de veroordeling voor het schrijven van racistische brieven terwijl er helemaal niets bewezen is maar die extremist die aankondigde senator bousakla ritueel te slachten komt er vanaf met excuses en 1 euro schadevergoeding
muys is offline  
Oud 7 maart 2005, 17:00   #19
Melf
Banneling

Melf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van uw vlaamse "vrienden" moet je het hebben ...
het is idd waar dat samenwerking tussen vlamingen moeilijk ligt, het is waar de de vlaamse beweging verdeeld is en vlaamse partijen niet altijd even goed samenwerken, maar dat ligt aan ons allemaal.

Mij valt het vooral op dat diegenen die deze uitspraken doen het niet kunnen laten om - in dezelfde oproep al - weer eens op anderen te schieten. spijtig.

Zulke boodschap (laten we samenwerken) is nochtans erg belangrijk. Maar ze moet ook niet bij wijze van aanval geformuleerd worden, anders verwijt de pot de ketel.

mvg.melf
Melf is offline  
Oud 7 maart 2005, 17:15   #20
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
*zucht*
Kunnen we - zowel van NV-A als van VB - de strijdbijl nu eens niet begraven en kijken wat ons bindt in plaats van wat ons scheidt?
Zou het eens geen tijd worden dat we het voorbeeld geven aan die andere Vlaamse partijen die liever ruzie maken?
Of laten we liever de franstaligen onze grond verder inpikken?
Ik denk dat het echt tijd wordt dat we de handen in elkaar slaan wat de vlaamse eisen betreft. Anders komen we er nooit.
Idd, erg he. Als we werkelijk denken dat dit de zaak vooruit helpt... De een zit bij het Blok, de ander bij de N-VA ... en dan? We zijn allebei dezelfden als het gaat over het hoofdpunt: Vlaanderen onafhankelijk. Dus laat ons tot op dat moment zoveel mogelijk samen doen en daarna kunnen we ons toespitsen op andere zaken en zullen onze wegen waarschijnlijk wel wat uit elkaar lopen. Maar onthoud toch aub dat deze ruzies onze zaak alleen maar schaden.
Vlaams-nationalist is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be