![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik heb even gewacht om dit te melden en omdat ik zelf de proef heb gedaan.
Bijna 1 jaar verlicht ik mijn woonst met staanlampen die op kleine batterijen werken.En klaarblijkelijk zijn deze nog niet ten einde. Het probleem is dat je de staanlampen moet vinden (te koop in Nederland) Daarin zitten dan nog eens van die langwerperige spaarlampen (Ook in Nederland gekocht) Hiermede wil maar bedoelen dat iedereen nog weet, dat batterijen plots veel duurder werden (dankzij de groenen) dat batterijen zogenaamd een grote vervuiler was van het milieu enz .... niets was er plots nog goed aan. Was dit weer een rotstreek van de regering om zeker meer elektriciteit te gaan verbruiken om dusdanig indertijd meer te kunnen binnen rijven ? iK BEGIN HET MEER EN MEER TE GELOVEN |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt U dat eens nader toelichten en eventueel fotos plaatsen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k zou eens een testje moeten doen met een Lucht-zink accu en een ledje.
Luch zink-accu's zijn op dit moment de meest "energievolle" betaalbare wegwerp accu's. Ze kunnen alleen geen "serieuze " stroom leveren.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Hier heb je een Nederlandse site waar je batterij verlichting kan kopen
http://www.kelkoo.nl/ssc-138201-verl...-batterij.html Ga gewoon op google en typ batterij verlichting Je kan gewoon alles verlichten zonder op het stroomnet te zitten En hiervoor moet je niet van het net afgesneden zijn zoals ons paljaske denkt dat dit niet zo is |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best wel interessant zo LED verlichting op oplaadbare batterijen.
Ik heb me zo een zaklamp gekocht en idd 165 uur schrijven ze de batterijen voor. Je blijft er mee schijnen voor geen geld.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In huize Chaos is het merendeel van de verlichting al vervangen door LED's. En ja, da's merkbaar.
Bij de volgende faze van de verbouwing zou ik dat kunnen bestendigen en werken met een accu om de verlichting te doen. Een 200 watt omvormer zou al genoeg moeten zijn. Da's 1m² zonnepaneel om een 150 Ah autoaccu te laden.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te beginnen met de tuin en oprit spot. 3 wat verbruikt dat slechts. Daarna de rest tot ik rond ben.
![]() |
![]() |
#11 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik wel voor elektriciteit wil betalen, maar niet een hele rits van extra taksen ,belastingen, toelagen en milieubijdragen verzonnen door politici.
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Een spaarlamp van 12W, is 12Wh, en dat is zo ongeveer wat in een 1,5V D-cel steekt.- Dus je zal veel batterijen nodig hebben. Tenzij die lamp niet veel licht geeft natuurlijk en het puur om decoratie gaat.
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Nee, als je "off grid" wil dan zijn er veel betere oplossingen dan verlichting op wegwerpbatterijtjes.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gebruik veel 1.9W E14 ledlampen, ik heb er zo'n 6 nodig voor de badkamer.
1.9W*6= 11.4W Elke dag 1 uur gemiddeld licht in de badkamer (sommige dagen minder, sommige dagen nik, en sommige dagen wat meer). da's 4.2 kw. Ik heb een 12VDC-240VAC omvormer met een efficientie van 93%. DWZ om die 4.2Kw te hebben in 240VAC heb je dus 7% verlies =4.5 kw. Da's een accu van 375 Ah. 6 normale kleine benzinewagen accu's dus. Als je die niet kan laden, zit je aan te hikken tegen een kost van €400. Als je die kan laden in de auto, verhoog je je brandstof verbruik minimaal. Dan moet je er maar 2 kopen. 1 voor de verlichting te bevoorraden (12 uur badkamer, keuken en woonkamer) en 1 in de wagen om te herladen. Misschien een 3de als reserve.
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Dan is 400 euro voor 4,5kWh toch wel best veel. Mijn electriciteitsleverancier vraagt hier zo'n 0,5 euro voor... Citaat:
Goed, voor mij is het geen thema, want ik heb niet eens een auto. Ik rijd met een electrische fiets... Zelfs met alle taxen er bij is de stroom die electrabel en konsoorten levert toch nog altijd goedkoepr dan de stroom die je zelf kan produceren.
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 13 april 2011 om 08:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik gewoon bedoel is: Er is geen enkele vorm van wegwerpbatterij op de markt waar de prijs per KWh ook maar in de buurt komt van de stroomtarieven van electrabel en co. Batterijen of Accus als energiebron is dus onzin. Als energieopslag is natuurlijk een ander verhaal. In de 19de eeuw werden accus nog regelmatig gebruikt als primaire stroombron. Telegraafkantoren hadden bijvoorbeeld best uitebreide accu ruimtes. Dat men daar van afgestapt is, is geen toeval. Het is gewoon niet efficient.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, ik geef alleen maar opties. Op dit moment betaal ik nog steeds de volle pot voor elke kw/u geleverd via het Belgische electriciteitsnet.
De volle 1827 kw/u
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Maar 1827kWu (niet kW/u dat is een eenheid voor hoe snel je vermogen kan moduleren...) kost hier 320 euro. Nog geen euro per dag... Als je dus je stroom zelf wil opwekken zal je een manier moeten vinden om daar onder te gaan, en dat lijkt me niet echt haalbaar. Tenzij mischien met micro warmtekracht koppeling. Daar heb ik weinig aan, want ik zit op stadsverwarming. Die warmte is afkomstig van een waterzuiveringsinstallatie in de buurt (proceswarmte). Ik kan eigenlijk een extreem lage CO2 voetafdruk claimen, want mijn electriciteit komt volledig uit kernenergie en waterkracht, en naar mijn werk reis ik met de trein, en die rijd ook op waterkracht... Ik leef groener dan de meeste groenen ![]()
![]() |