![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Dikwijls draaien discussies over drugs uit op gedachtenspelletjes.
Men begint met alles drugs te noemen : Heroine Cannabis Alcohol Sigaretten Cola Chocolade ... Een gevaarlijke trend van tegenwoordig is om SOFT-drugs te gaan legaliseren. Motivatie : het wordt op zo'n grote schaal gebruikt dat het al een sociaal gegeven is, dus moet je het maar acepteren. Morgen is bvb cocaïne een populaire drug en komen er weer 'progressieve' mensen zeggen dat het door heel veel mensen gebruikt wordt en we het dus maar moeten legaliseren. Overmorgen is het hetzelfde verhaal voor heroine. En volgende week komt men dan pleiten voor de legalisatie van een drug waar je na 5 keer gebruiken morsdood van valt. "Ja, want iedereen heeft het recht om zijn eigen lichaam schade toe te brengen". Zou het om uit deze impasse te raken geen oplossing kunnen zijn om een lijst op te stellen van 'drugs' die wel en die niet toegelaten zijn? Of het toelaten van genotsmiddelen die verslavend werken te laten uitdoven? Zo ontstaat een duidelijke situatie voor iedereen en zijn we af van stepping-stone fenomenen. Een voorbeeld (en niets meer dan dat) : - Alcohol : (Alcohol komt voor in de stofwisselingscyclus en is als dusdanig een 'natuurlijk' product dat bij kleine dosissen op een natuurlijke wijze weer wordt verwijderd.) Enkel alcoholhoudende dranken met minder dan een bepaald percentage alcohol mogen verkocht worden. Verbod op sterke drank met te hoog % alcohol. - Sigaretten : schadelijk voor de gezondheid : dus op den duur verbieden na een uitdoofperiode. - Al de rest : ineens verbieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Sigaretten niet verbieden hé !!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() bovenstaande is een van de vele typische reacties die zullen volgen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ge zult er nochtans meer "asem" door krijgen zenne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() En uw kleren zullen ook niet meer zo hard stinken als ge weer eens op café zijt geweest.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Hmmm... ik weet het niet hoor. Drugs zijn voor sommige mensen werkelijk nefast, terwijl anderen er vrij goed mee kunnen omgaan. Vergeet ook niet dat 10 procent (onlangs gelezen in de Standaard) van de Belgen slaappillen, kalmeermiddelen of angstremmers slikt. Dat zijn vaal opiaten, dus verwant aan heroine. Om nog maar te zwijgen van pijnstillers. Het enige verschil is dat de ene drugs in een legaal circuit rondgaan, en andere in een illegaal.
Geen simpele vraagstelling dus... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ruik ik liever weed dan de stank van gewone sigaretten. Maar ik heb nog nooit zo'n ding opgestoken. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Toch geen bier verbiede hé , bier is m'n hobby
![]()
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() met deze wil je werkelijk iedereen in het harnas tegen je krijgen, Darwin?? Masochisme verbieden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als iets om medische redenen gebruikt wordt en met doktersvoorschrift moet dat kunnen. Ook als je er dan niet 'helemaal jezelf ' meer mee bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet, Darwin heeft een wetenschappelijk onderbouwt systeem aangekaart ,dat eigenlijk volgens groene ideologie is.
Voor Dranken boven de 17% alcohol heb je zeker een distilatieproces nodig ,dat op geen enkele volledige natuurlijke manier kan gevormd worden. vanaf wijn- word het trouwens al moeilijk veel meer alkohol te krijgen, tenzij door toevoeging van extra suiker. Ik kan me wel vinden in het Darwin idee, daar er eigenlijk een nuchtere, niet benevelde kijk achter zit. maar ,tja, zo heeft ieder wel eens zijn moment.
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat die boozers en zuipschuiten maar eerst eens goed zuipen voor ze in hun roes terecht komen. Ondertussen kunnen ze zich dan misschien nog bedenken en zien hoe zielig ze wel bezig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
hahaha op 1 dag maak ik van wijn met een percentage van +/- 14 ° een drankje van ongeveer 35° en je hebt er niet veel voor nodig 8)
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En jij van onanie. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb het al eerder gezegd: Numarx, de Miss Marple van politics.be
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |