![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Gegroet allemaal!
Nadat ik hier een aantal threads gelezen had, heb ik besloten wat mijn eerste post ging zijn. Vaak zie ik in discussies over bepaalde onderwerpen dat er heel wat onenigheid bestaat wat betreft de bronnen die gebruikt worden om bepaalde argumenten te staven. Zo vinden sommigen dat de mainstream media niet voldoet in zijn taak om het volk te informeren over het reilen en zeilen van de wereld. Anderen zijn hierover dan weer helemaal niet akkoord. Over dit onderwerp heb ik hier een interessante documentaire genaamd Outfoxed. Deze 50 minuten durende documentaire is een tijd geleden getoond op Tegenlicht, zo'n beetje het VPRO equivalent van Panorama op Canvas. In de documentaire wordt er achter de schermen gekeken van het grootste mediaconglomeraat op deze bol, en erg mooi is het allemaal niet. U kan de documentaire hier online bekijken, een echte anti-oogklepper... http://www.vpro.nl/programma/tegenli...ngen/19365659/ Als je deze docu gezien hebt, moet je ook Control Room (niet de film!) even zien. Deze docu is eveneens getoond geweest op Canvas en VPRO, en geeft een beeld van de journalistiek van Al Jazeera. Het bewijs van leugens op de amerikaanse tv, en dus ook op de onze, is hierin gewoon zwart op wit terug te vinden. Ik heb hiervoor helaas geen link, maar het is in ieder geval ook een zeer verhelderende documentaire. (als iemand mij aan de link kan helpen, graag!) Enjoy, en laat maar weten wat je er van vind...
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat je posting betreft denk ik dat we allemaal weten dat we de media tegenwoordig met een serieus korreltje zout moeten nemen. De meeste van deze zenders zijn betaald door de reklame die ze maken. Dit wil zeggen dat zij voor hun inkomsten afhankelijk zijn van de kijkcijfers die ze halen. Dit wil ook zeggen dat zij ongetwijfeld de neiging zullen hebben om nieuws wat te "verhollywooden" vooraleer het uit te zenden. Ikzelf kijk daarom steeds naar verschillende berichtgevingen over hetzelfde feit. Dit helpt om de dingen weer wat beter in hun perspectief te plaatsen.
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik zou niet zeggen dat één of ander media niet te vertrouwen is, spreken heus wel de waarheid...hun waarheid.
Het is belangrijk te zien wie achter wat zit en welke media welke belangen te verdedigen heeft. Je zult dan merken dat totale objectiviteit gewoon niet bestaat. Daarom moet je ook leren de media te relativeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
[size=3]please[/size] ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is die bron wel betrouwbaar... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe gekeken, en ik dacht dat ik een documentaire over de VRT zag, maar dan van rechts ipv links...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De beelden van Al Jazeera tonen echter een colonne van het amerikaanse leger met daarvoor een groepje van 20 a 30 mannen met bruinkleurige huid (volgens getuigen in de docu waren het zelfs geen Iraqi's) en het zijn net deze mannen die het standbeeld naar beneden hebben gehaald terwijl de echte Iraqi's in hun gebouwen zaten te huiveren van angst voor de uberamericanas... Niet dat dit gegeven zo wereldschokkend is, absoluut niet. Het punt dat de documentaires aanhalen is dat de media, vooral deze in de VS (welke ook een bron is voor vele media in Europa) gewoon onder controle staan van hen die de touwtjes in handen hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() De "allerbeste" mediamanipulatie is nog steeds die van Antenne 2, die aan het barsten is:
http://www.laveritemaintenant.org/ 2004gun, Steveweed, praha, exodus ... kijken jongens ![]() Voor 2004gun is er ook een engelstalige versie wat minder uitgebreid, maar we weten wel dat hij het ook wel met minder kan stellen ![]() http://www.truthnow.org/
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
We hebben wel geluk dat u één dag na uw registratie al veel gelezen hebt en inderdaad een zeer pertinente post te plaatsen. Zo te zien heeft u al precies zeer volgers bijgekregen, zoals 2004gun. Ik weet niet in hoe verre u al de desinformatie van de mainstreammedia volgt in België wat het M-O probleem betreft, maar als u daar mee begint dan zult u zeker niet bij een post blijven ![]()
Laatst gewijzigd door nadine : 17 februari 2005 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Bush een zijn maatjes hebben de wereld in een politiestaat een dictatuur gejaagd , Hoe zou de wereld er morgen uitzien , Dat is mij de vraag ??
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() welkom op het forum manon
Ik hoop ook dat de mensen de docu gaan kijken en niet prejudiced reageren. Outfoxed en Control Room zijn beiden goede voorbeelden van hoe onze media gemanipulleerd worden om ons een bepaald wereldbeelds aan te praten. Fair & Balanced my ass!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik volg ondertussen al wel enkele dagen het forum, zo maar direct beginnen posten is een beetje ondoordacht. En aangezien desinformatie naar mijn mening zowat het grootste probleem is waar onze samenleving mee te kampen heeft, heb ik het ook tot mijn eerste post gemaakt. En wat betreft de desinformatie in België, ik denk dat iedereen akkoord is als ik zeg dat België een van de corrupste landen ter wereld is. Dus waarom zou dat in de media niet zijn? De triviale zaken die elke avond op 20 minuutjes worden afgerammeld in het nieuws doen weinig goed aan het wereldbeeld van de mensen dunkt me...
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() vond net n leuk lijstje, msschn slightly off topic,
maar is persvrijheid niet een eerste voorwaarde ? The 38 predators of press freedom The enemies of press freedom have faces. Learn to recognize them. Reporters Without Borders publishes its new list of "predators". de moeite om n keer te gaan kijken : http://www.ifex.org/en/content/view/full/16352 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |