![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Luc Versteylen - 7 maart t.e.m. 13 maart Pater Versteylen wordt algemeen gezien als de grondlegger van de groene beweging in ons land. Dat leidde in de jaren '70 tot de oprichting van 'Anders Gaan Leven', oftewel AGALEV (nu de partij Groen!). Hijzelf en de andere oprichters bekritiseerden later de partij als zou deze teveel linkse elementen hebben aangetrokken/toegelaten. Vandaag is hij 77 jaar en nog steeds actief in een nieuwe politieke (groene) werkgroep. Een levende legende. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() meneer versteylen,
hoe zou u zichzelf situeren op de volgende breuklijnen : economisch : links, centrum of rechts ethisch : conservatief of progressief cultureel : unicultureel, beperkt muticultureel, muticultureel |
![]() |
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ethisch: vooruitstrevend door het bestrijden van het bestaande bestel;behoudsgezind door het bewaren van de oude waarden MET OUDE WAARDEN Cultureel:Conform mijn antwoord op de IslamWEEROM NIEUWE TIJDEN TEGEMOET
http://www.lieverleven.be Laatst gewijzigd door flyingrhyno : 10 maart 2005 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Eeeuuuh....
Dit antwoord heeft mij geraakt. Gewoon sprakeloos. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar Eerwaarde toch ! In een voorgaande post op een andere draad stelde U dat de ergste oorlogen de godsdienstoorlogen waren en die gingen toch over "oude waarden"
Ik durf aan nemen dat "oude waarden" geen waarde op zich zijn, de zaak is uit te maken over welke "oude waarden" we het nu eigenlijk hebben. Persoonlijk heb ik het nogal voor het antwoord van Christus op de vraag of een rijke in het paradijs kan komen : "Zoveel als een kameel door het oog van de naald kan kruipen".