![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Eerder deze avond zag ik Mieke Vogels zeggen in't nieuws dat ze Lange wapper, die brug in Antwerpen steunt. Maar wat las ik op Filip De Winter zijn website? Efkes citeren.
Lange Wapper zelf is daarenboven te duur. Aanvankelijk werd hij op 500 miljoen euro geraamd, een bedrag dat intussen is verdrievoudigd. De constructie hypothekeert door haar omvang elke verdere ontwikkeling van nieuw in te richten stadsdelen zoals Antwerpen-Noord en vooral het Eilandje. Ze scheert rakelings langs een Seveso-bedrijf en wordt ook door transporteurs voor bijzonder onveilig gehouden. Ze tast daarenboven het natuurgebied Blokkersdijk aan , zorgt voor onvrede in de oostelijke bewonerskernen van Zwijndrecht, zou geen aansluiting geven op het wegennet van Linkeroever en zou via tol door voornamelijk de Antwerpenaren en hun klanten gefinancierd worden. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik steun een de brug als een 'landmark' voor Antwerpen. Als die 'missing link' van de ring rond Antwerpen dan toch per se moet worden tenietgedaan, dan liever een mooie brug, dan een wezenloos ding, of een tunnel die nog pakken meer kost.
De voorstellen, om de Liefkenshoektunnel uit te bouwen, lijken wel iets, maar hebben toch 1 nadeel: de aansluiting richting Eindhoven is een grote omweg, en idem voor de richting Mechelen voor vrachtwagens. De Singels nog meer verkeer laten slikken lijkt me onverantwoord, er zou m.i. eerder moeten gewerkt worden aan een beheersen van de verkeersstromen, zonder teveel het stadsweefsel aan te tasten. Ik heb wel mijn twijfels bij de noodzaak van het project tout court. Er moet gewerkt worden aan het beheersen van het verkeer, met liefst een verschuiving van het (zware) transport naar het spoor- of waterverkeer. Een grote brug is niet negatief, het enige negatieve is in mijn ogen het prijskaartje, en het feit dat zo'n brug weeral extra verkeer gaat aanzuigen, met alle gevolgen voor de snelwegen die erop aansluiten tot gevolg. Maar, omdat ik spijtig genoeg niet meteen een stagnering, laat staan een daling zie in de trafiek op de ring rond Antwerpen, zal die ring best rond gemaakt worden. De Liefkenshoektunnel is daarbij eigenlijk geen oplossing, omdat die op een zeer slechte plaats is geboord. Ik betwijfel of die ooit echt winstgevend zal zijn...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mieke Vogels is nog veel andere problemen, ze is beginnen inzien dat heel wat problemen verkeerd of niet werden aangepakt zoals het moest. Allochtonen en hun problematiek staan wel hoog op hun verlanglijstje... stedelijke daklozen en werklozen ? pfft ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ten tweede zou er onder zijn bestuur GEEN beslissing genomen kunnen worden, aangezien hij dan hoe dan ook de helft van zijn kiezers verliest (net als in andere dossiers zoals de luchthaven, het kievitplein, en last but not least het MAS) Laatst gewijzigd door Raf C : 4 maart 2005 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
dus postief voor de antwerpenaar want dat zal de ring en de singel ontlasten. het vb pleit er trouwens voor om meer verkeer over de singel te loodsen als alternatief voor de lange wapper-brug (atv nieuws van gisteren). ze zijn dus tegen een groene stadsboulevard. maar ja, de fluppe heeft aan groen geen gebrek in het rurale ekeren.
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Meer verkeer over de Singel??? Die gast is inderdaad geschift.
Wanneer gaat die nu eindelijk eens een keer terug naar Brugge... hebben ze ook wel ne Singel denk ik. Laatst gewijzigd door Raf C : 4 maart 2005 om 11:08. |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Hieruit blijkt nog maar eens het poujadisme van de heer Dewinter. Tegen de enen zal die zeggen dat het een schande is dat die ring er nog altijd niet is en tegen bijvoorbeeld de arbeiders van dat bedrijf dat hij ervoor zou gezorgd hebben dat er geen brug kwam.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ze dan toch een lange en hoge brug willen bouwen dan moeten ze de ring rond Antwerpen overbouwen. Juist gewoon een verdiep op leggen. En dan op die brug al het doorgaand verkeer laten rijden dat niet in Antwerpen moet zijn. Als men dan aan Antwerpen komt moet men kiezen tussen de Stadsring met op en afritten of de doorgaande ring zonder op en afritten...
Zo kan men de capaciteit van de ring bijna verdubbelen... 't is maar mijn gedacht he Voor de rest zou ik zeggen om de ring te sluiten bouw nen tunnel. Dat kost meer maar men moet ook de keerzijde van de medaille bezien : dat levert veel werk op voor veel mensen he. Liefkenshoektunnel is eigenlijk nen Bayer tunnel he... Voor de rest wordt het wel tijd dat men van LO naar RO een brug legt (ophaalbrug genre Tower Bridge zou ik zeggen) Een schoon bruggeske is een zegen voor het oog... Voila mijn gedacht maar het kost veel geld... but so what... we leven toch in een van de rijkste regios van de wereld, we zijn veel beter af dan nen hele hoop mensen dus waarom zouden we dat niet allemaal tesamen in de praktijk brengen ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Hoe komt eigenlijk dat de Liefkenshoektunnel zo weinig verkeer trekt? Zijn wij allemaal zo gierig om een (beetje?) tol te betalen ?
#12 |
|
![]() Ge moet daar te ver voor omrijden he Tjolder...
Als ik van mijn huis in de Voorkempen naar Oost Vlaanderen moet gaan via de ring duurt dat (zonder acciddenten of files he) ongeveer 45 minuten. Als ik via de Liefkenshoektunnel ga duurt dat minimum 1 uur en heb ik nog tol moeten betalen, en meer geld moeten uitgeven aan bezine (extra kilometers he) De liefkenshoektunnel ligt te ver af.. Wist ik al van voor dat ze hem gingen bouwen, maar ja de grote politici weten het natuurlijk veel beter dan ne stommen onnozelen burger he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou een brug over de Schelde zeker zien zitten. Het fantastische zicht op de stad, gekoppeld aan een mooi bouwwerk qua stijl en technologische uitvoering zou Antwerpen enkel ten goede kunnen komen. Een tunnel daarentegen is eerder een minpunt imho. En waar ze het geld vandaan halen? Ik zou zeggen: schrappen, dat MAS !
#14 |
|
![]() Ik zou een brug en een tunnel laten zetten. Geld genoeg volgens mij. Desnoods passen we de methode Mobutu toe he...
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
maar voor mij mogen ze eerst de Elisabethzaal renoveren en de Filharmonie een vaste stek geven.
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De stellingen van het Vlaams Belang die destijds door de meerderheid werden weggelachen, worden nu blijkbaar ook ernstig door haar onderzocht. Nu fysisch duidelijk wordt wat Lange Wapper werkelijk inhoudt en de bevolking haar onvrede daaromtrent tot uitdrukking brengt, beginnen de traditionele partijen stilaan een bocht te nemen. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u de situatie in Antwerpen NIET kent of niet wil kennen. De Liefkenshoek tunnel heeft enkel belang voor de haven en het verkeer uit het noorden van Antwerpen. Het massaal verkeer vanuit Eindhoven en Hasselt heeft daar NIETS aan. Een nieuwe brug kan hier wel verandering in brengen. Laatst gewijzigd door Clemens : 4 maart 2005 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Zoals reeds gezegd, is de ligging van de Liefkenshoektunnel verre van ideaal, niet alleen door de wegensituatie, nu moet je de E17 af, en nog een heel eind rijden door hopen bochten, om pas dan de tunnel te bereiken; daar is inderdaad iets aan te doen, door de E17 door te trekken, wat op zich nog niet zo'n slecht gedacht is. Het is alleen stom, om de ene omweg door een andere te vervangen. Want uiteindelijk doe je niet meer dan dat. En over die Singels, ja, dat had ik al gezegd.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Stefanie : 4 maart 2005 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Mieke Vogels haar idee van groen is het heffen van enorme taksen op brik, blik en plastieken om zo hun gebruik af te raden (of dat moderne technieken nu ook deze zaken kunnen recycleren of niet, daar denken ze niet aan).... Mieke Vogels haar idee van groen het duurder maken van vuilniszakken om afval te verminderen (vermits "afval" nauwelijks of niet kan minderen, waar het dan wel naar toe moet, daar denken ze niet aan)... Mieke Vogels haar idee van groen is het beschermen van de natuur, door een enorme constructie te bouwen wiens eigen obstakel + resulterende lucht & grondvervuiling zowat de hele plaatsele biotoop steriel maakt, voor wat waardeloos gras en enkele bomen die toch niet kunnen overleven in een betonnen-omgeving en elke 5 jaar vervangen moeten worden... Dat de natuur beter gebaat is met het verminderen van verkeer (bijvoorbeeld, op even dagen enkel even nummerplaten, endergerlijke... daar denken ze niet aan)... Als overtuigd ecologist zie ik niets groen in groen!. Buiten ondoordachte voorstellen, en machtslust. Het 'waarom' Versteylen geen plaats meer had in Agalev is niet moeilijk te begrijpen.