Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 7 maart 2005, 15:11   #1
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard Foei!

(04/03/05 - Lezersbrief in Het Belang van Limburg)De zaak Remmery leidt tot heel wat reacties. Ook lezersbrieven. Zoals deze ...Dank u voor de verzuring van onze maatschappij, voor het aanzetten tot rassenhaat. Het resultaat daarvan is het geval Naïma, en haar bedrijfsleider de heer Remmery. Sprak Naïma Nederlands? Ja. Was ze een goede collega? Ja. Wilde ze werken? Ja. Was haar werkgever tevreden over haar prestaties? Ja. Respecteerde zij onze cultuur? Ja. Was ze menslievend? Ja, want ze was zelfs bereid om de hoofddoek, een symbool van haar geloof, niet te dragen op het werk. Om haar werkgever en collega's niet in gevaar te brengen. Maar dat allemaal volstond niet. Want Naïma heeft een andere huidskleur. Door de jarenlange racistische haatcampagnes van Vlaams Belang haalt de een of andere zot het in zijn/haar hoofd om mensen met de dood te bedreigen. En dan maar spreken over "het muilkorven van de vrije meningsuiting"....

Prachtig! Danku NV-A, om deze lezersbrief op de frontpagina van uw website te zetten.

Lekker modder gooien, zonder dat er ook maar enige gerechtigde waarheid in deze lezersbrief zit.
Wat als die bedreiger nu eens uit jullie kringen komt.

Jullie zouden zich moeten schamen, om deze "haat" en leugens op te rapen, waar men een ander mee beschuldigd, en deze te gebruiken, terwijl je ze zelf verafschuwt.

Laatst gewijzigd door De Prof : 7 maart 2005 om 15:12.
De Prof is offline  
Oud 7 maart 2005, 15:15   #2
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Waarom? De auteur van de tekst zegt niet dat de dader moet gezocht worden binnen het VB, maar hij stelt enkel dat de racistische campagnes van die partij het kader hebben geschapen waarin deze malloot kan optreden. De uitspraken over de werkneemster zijn overigens niet uit de lucht gegrepen, dus waarover zeur je?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 7 maart 2005, 15:35   #3
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

awel,

ik zou er nie van verschieten dat die pee van Remmery zelf achter die brieven zit.

Goed comedy spelen en zo de zaak veel in het nieuws laten komen om meer geld te verdienen.

HOEVEEL KEER KOMT MEN IN HET NIEUWS ALS ER " weeral eens een Belgisch meisje verkracht is door een Noord-Afrikaan"????

Daar is geen solidariteit voor he, want da meiske zou da dat zelf uitgelokt hebben.
Dikke hypocriete zakken zijnt!!
Dat men daar maar evenveel aandacht aan geeft, ipv steeds die Naima, die gebrekkig Vlaams spreekt, in het nieuws laat komen.
Oeteke is offline  
Oud 7 maart 2005, 15:36   #4
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Waarom? De auteur van de tekst zegt niet dat de dader moet gezocht worden binnen het VB, maar hij stelt enkel dat de racistische campagnes van die partij het kader hebben geschapen waarin deze malloot kan optreden. De uitspraken over de werkneemster zijn overigens niet uit de lucht gegrepen, dus waarover zeur je?
Onzin.
Door de haatcampagnes haalt die persoon het uit om doodsbedreigingen uit te voeren, schrijft hij.

Zonder dat men de dader van haar of pluim kent, zouden die zogezegde haatcampagnes wel aan de oorzaak van zen doen liggen.

Niemand kent de 'echte' motieven momenteel.
Dus wat die lezer schrijft zijn beschuldigingen met voorbedachte rade
Het kan hier even goed gaan om interne twisten binnen het bedrijf, of noem maar op.Alle mogelijkheden liggen nog open.

Het is niet dat iemand zegt dat hij "x" is of "x" gebruikt of misbrukt, dat het zo werkelijk is hé.

Laatst gewijzigd door De Prof : 7 maart 2005 om 15:38.
De Prof is offline  
Oud 7 maart 2005, 15:43   #5
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Hier bestaat al een topic over op het forum "partijdiscussies". Het nva schiet zich met zo'n laag bij de grondse praktijken enkel in de eigen voet. Vlaams nationalisten pikken dit niet!
jan hyoens is offline  
Oud 7 maart 2005, 15:52   #6
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Hier bestaat al een topic over op het forum "partijdiscussies". Het nva schiet zich met zo'n laag bij de grondse praktijken enkel in de eigen voet. Vlaams nationalisten pikken dit niet!
zeker weten !!
Oud 7 maart 2005, 15:56   #7
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Wat heeft Vlaams-nationalisme te maken met één of andere malloot die doodsbedreigingen verstuurt uit rassenwaan (in niet bepaald foutloos Nederlands overigens)? Ik ben zelf voorstander van meer Vlaamse autonomie, maar dat weerhoudt me er niet van om me tegen het VB en zeker tegen dat soort idioten te verzetten. Als Vlaamse zelfstandigheid enkel kan met het VB, dan hoeft het voor mij niet... ik pik dit niet!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 7 maart 2005, 16:00   #8
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft Vlaams-nationalisme te maken met één of andere malloot die doodsbedreigingen verstuurt uit rassenwaan (in niet bepaald foutloos Nederlands overigens)? Ik ben zelf voorstander van meer Vlaamse autonomie, maar dat weerhoudt me er niet van om me tegen het VB en zeker tegen dat soort idioten te verzetten. Als Vlaamse zelfstandigheid enkel kan met het VB, dan hoeft het voor mij niet... ik pik dit niet!
Ik heb het over het misbruiken van een betreurenswaardig incident om politieke doeleinden en niet over het incident zelf!
jan hyoens is offline  
Oud 7 maart 2005, 17:30   #9
ilfalco
Minister-President

Standaard

... zelfs groen haalt niet op zo'n smerige manier uit naar het VB .
ilfalco is offline  
Oud 7 maart 2005, 17:31   #10
Piet Hein
Minister

Standaard

maar de vld wel.
Piet Hein is offline  
Oud 7 maart 2005, 17:36   #11
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk vind ik dit ook wel een van de mindere 'acties' van de N-VA. Temeer omdat de schuldige nog altijd vrij rond loopt en voor hetzelfde geld een gefrustreerde belgicist kan zijn die het Vlaams-nationalisme in het algemeen en het Vlaams Belang in het bijzonder in een kwaad daglicht wil stellen. Stel nu dat dit waar zou zijn, dan gaat de N-VA toch zwaar op zijn bek.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 7 maart 2005, 17:50   #12
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Blokkers beweerden ook dat de aanval op het asielcentrum van Broechem
NIETS met vreemdelingenhaat te maken had, en dat het een linkse
provocatie was.

Maar uiteindelijk waren het wel twee vreemdelingenhaters.
Clemens is offline  
Oud 7 maart 2005, 18:01   #13
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens gaat het Blok ontkennen dat ze
jaren lang aan haatcampagnes gedaan heeft tegen vreemdelingen ??????
Clemens is offline  
Oud 7 maart 2005, 18:19   #14
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Trouwens gaat het Blok ontkennen dat ze
jaren lang aan haatcampagnes gedaan heeft tegen vreemdelingen ??????
Ze hoeven geen loze berschuldigingen te ontkennen.
Het zijn diegenen die deze loze beschuldigingen doen die de bewijzen moeten leveren.
En kom nu niet af met het arrest van Gent hé Clemens want daarin staat duidelijk dat men in zijn opinie geen studies mag aanhalen zelfs als er bewezen is dat ze juist zijn.
Oud 7 maart 2005, 18:21   #15
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
De Blokkers beweerden ook dat de aanval op het asielcentrum van Broechem
NIETS met vreemdelingenhaat te maken had, en dat het een linkse
provocatie was.

Maar uiteindelijk waren het wel twee vreemdelingenhaters.
Hoe weet jij dat het sossen waren?
Ken jij dat krapuul misschien?
Oud 7 maart 2005, 18:31   #16
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
ik zou er nie van verschieten dat die pee van Remmery zelf achter die brieven zit.
Dan zou die Remmery wel een erg slechte commerçant zijn, aangezien er wordt gedreigd zijn producten te vergiftigen...
zorroaster is offline  
Oud 7 maart 2005, 20:22   #17
jef
Gouverneur

Standaard

aflevering 28: Naima gaat terug werken. Wat gaat aflevering 29 ons brengen?
jef is offline  
Oud 7 maart 2005, 20:23   #18
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
aflevering 28: Naima gaat terug werken. Wat gaat aflevering 29 ons brengen?
bij de koning zijn ze al geweest, misschien op de koffie bij verhofstadt?
muys is offline  
Oud 7 maart 2005, 20:26   #19
Don Quichote
Banneling

Standaard

Weeral een mooie bliksemafleider ja.

Dat is toch allemaal opgezet spel door de staatsveiligheid in opdracht van paars.
Don Quichote is offline  
Oud 7 maart 2005, 20:40   #20
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
awel,

Goed comedy spelen en zo de zaak veel in het nieuws laten komen om meer geld te verdienen.

HOEVEEL KEER KOMT MEN IN HET NIEUWS ALS ER " weeral eens een Belgisch meisje verkracht is door een Noord-Afrikaan"????

Daar is geen solidariteit voor he, want da meiske zou da dat zelf uitgelokt hebben.
Dikke hypocriete zakken zijnt!!
Dat men daar maar evenveel aandacht aan geeft, ipv steeds die Naima, die gebrekkig Vlaams spreekt, in het nieuws laat komen.
Yeah right.
"De slachtoffers zijn in feite de daders", nog wat irrelevante opmerkingen, schelden.

Awel, ik zou er niet van verschieten dat gij een VB-stemmerke zijt.
Yossarian is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be