![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo ja, is het dan niet compleet mislukt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er moet gene ene komen zeveren dat de straten in een boerengat 's avonds niet meer veilig zouden zijn!!!!! Zelfs in Antwerpen kan je 's avonds op de meeste plaatsen gerust buitenkomen. De locaties waar het minder veilig is zijn gekend en als je er niets verloren hebt, blijf er dan weg. Dat je je broek kan afsteken 's avonds op straat komt omdat iedereen liever voor z'n TV zit te kijken naar programma's die over de onveiligheid van de straten 's avonds handelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er moet gene ene komen zeveren dat de straten in een boerengat 's avonds niet meer veilig zouden zijn!!!!! Zelfs in Antwerpen kan je 's avonds op de meeste plaatsen gerust buitenkomen. De locaties waar het minder veilig is zijn gekend en als je er niets verloren hebt, blijf er dan weg. Dat je je broek kan afsteken 's avonds op straat komt omdat iedereen liever voor z'n TV zit te kijken naar programma's die over de onveiligheid van de straten 's avonds handelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik zat 3 jaar op kot in de buurt van 't Falconplein in A'pen. Ik voelde me daar niet veilig, maar moest er iedere dag komen om naar de Zeevaartschool te gaan (Noordkasteel). De enige reden (volgens de politie) dat er daar met de autochtone bevolking niet veel gebeurd is dat de maffiosi elkaar daar te streng in de gaten houden. Er zitten daar 4 buitenlandse (Polen, Rusland, Wit-Rusland, Albanië) bendes die elkaar voor t minste naar het leven staan (letterlijk) Mijn vriendin woont als Vlaamse in Borgerhout en durft nauwelijks door het oude deel lopen. Ze is daar al vaker lastiggevallen, zelfs wanneer ze in gezelschap is. Zelf voel ik me ook niet veilig daar. En niet omdat daar meer Marrokanen wonen, maar omdat ze zo agressief en rascistisch doen tegen al wie dat niet is. Angst heb ik er niet, ik ben niet gauw bang, maar ik ben steeds op mijn hoede. Ik ben een sportieve (rugby, zeilen,skien) man (26j) met bijhorende lichaamsbouw, en toch zijn er al 2 pogingen ondernomen om me te overvallen. Zonder resultaat daar ik het recht in eigen handen genomen heb. Spreek me a.u.b niet over een "zogenaamd" onveiligheidsgevoel. Het is niet alleen een gevoel, het is gewoon een feit. Ok, in een gemeente/dorp van 500 inwoners zal je niet gauw last ondervinden, dat moet ik toegeven. In de havenbuurt van Recife (BRA) voelde ik me veiliger dan in mijn eigen hoofdstad. misschien lag het eraan dat er mp's met M16 over straat liepen. Meer blauw op straat geeft toch wel een veiliger gevoel, en als die nog eens mochten optreden zou een "kleine" crimineel zich wel 2x bedenken voor actie te ondernemen.
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dat als je er niets verloren hebt (in uw geval woonde u er natuurlijk) je er niets moet gaan zoeken? Ik heb ook 8 (of was het 9) jaar in Antwerpen gewoond, vriend. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dat als je er niets verloren hebt (in uw geval woonde u er natuurlijk) je er niets moet gaan zoeken? Ik heb ook 8 (of was het 9) jaar in Antwerpen gewoond, vriend. De situatie van het Falconplein en Borgerhout projecteren op heel Vlaanderen is dat niet 'aanpraten' ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zelfs buiten die locaties, bijvoorbeeld het centrum van Antwerpen, op een doodgewone zaterdagnamiddag, is het niet veilig. Want in de zijstraten van de commerciële straten zijn de handtasdiefstallen schering en inslag. Dikwijls met geweld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() paulus gij zijt aan het zeveren,ik vind dat een mens OVERAL moet kunnen buitenkomen zonder bang te moeten zijn,zoals het vroeger was,hier bij ons is het ook al zo,de politie heeft tot zijn eigen schande moeten bekennen dat de criminaliteit gestegen is,maar het is de politie hervorming die het gedaan heeft,maar als de banden van hun wagens die aan het politiebureel geparkeerd staan kunnen platgezet worden,dan weet ge toch genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() paulus gij zijt aan het zeveren,ik vind dat een mens OVERAL moet kunnen buitenkomen zonder bang te moeten zijn,zoals het vroeger was,hier bij ons is het ook al zo,de politie heeft tot zijn eigen schande moeten bekennen dat de criminaliteit gestegen is,maar het is de politie hervorming die het gedaan heeft,maar als de banden van hun wagens die aan het politiebureel geparkeerd staan kunnen platgezet worden,dan weet ge toch genoeg.en 1 topic is genoeg ,geen herhalingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() paulus gij zijt aan het zeveren,ik vind dat een mens OVERAL moet kunnen buitenkomen zonder bang te moeten zijn,zoals het vroeger was,hier bij ons is het ook al zo,de politie heeft tot zijn eigen schande moeten bekennen dat de criminaliteit gestegen is,maar het is de politie hervorming die het gedaan heeft,maar als de banden van hun wagens die aan het politiebureel geparkeerd staan kunnen platgezet worden,dan weet ge toch genoeg.en 1 topic is genoeg ,geen herhalingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik dan toch zever; weerleg dat dan met een kaart van Belgïë waar er écht een zwaar onveiligheidsprobleem is, en liefst de steden in detail, wijk per wijk. Stel je voor dat het enige waar een rechtse partij op teert overroepen zou zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik dan toch zever; weerleg dat dan met een kaart van Belgïë waar er écht een zwaar onveiligheidsprobleem is, en liefst de steden in detail, wijk per wijk. Stel je voor dat het enige waar een rechtse partij op teert overroepen zou zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kijk wat minder VTM, lees wat minder Het Laatste Nieuws en je voelt je vanzelf een stuk veiliger.
![]() Ik moet zeggen dat ik mij in Leuven perfect veilig voel. Leuven is dan ook één van de veiligste steden in Vlaanderen; dit vooral te danken aan de studenten! Aangezien er zowat 24u op 24u studenten door de stad lopen/fietsen, ervaart men de stad als veilig, er is zo immers altijd sociale controle. Ook de (oudere) inwoners van Leuven zeggen dit; Leve de studenten! 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() niet alle steden zijn studentensteden,nietwaar,ik herinner mij nog goed ,vroeger toen ik jong was,en naar de late vertoning van een film geweest was,nog iets ging drinken en dan s'nachts naar huis ging,de straten ook leeg waren,maar dat je nergens lastig gevallen werd,nu is het zo dat je zelfs tijdens de dag niet meer gerust rond kunt lopen,ge moet het maar eens zelf aan den lijve ondervinden,dan besef je wel dat het veel onveiliger geworden is.
|
![]() |
![]() |