![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wallonie vervlaamsen, en waarom niet? | |||
Ik ben ervoor |
![]() ![]() ![]() |
22 | 41,51% |
Ik ben ertegen |
![]() ![]() ![]() |
29 | 54,72% |
hoedanook onmogelijk te realizeren |
![]() ![]() ![]() |
11 | 20,75% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,55% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een voorstel.
Er wordt de Vlamingen dikwijls verweten dat ze de verschillen tussen hun volk en de Walen overdrijven, terwijl we toch beter allemaal Belgen zijn. Waarom zouden we dan niet gewoon heel Wallonie vervlaamsen? Laten we het onderwijs over heel Belgie gewoon in het Nederlands geven. Hetzelfde Vlaamse onderwijs-programma voor de Walen. Een beetje zoals we in Vlaanderen de Franstalige bourgeoisie met succes hebben vervlaamst. Binnen 25 jaar is Wallonie even Vlaams als Vlaanderen en kunnen we als een volk verder. Het enig probleem is de Koninklijke familie, vooral vanwege de vrij lage bekwaamheid van haar 'nieuwe generatie', maar daar vinden we wel iets op. Wat denken jullie hiervan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat vind ik olie op het vuur strooien.
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Antoon : 25 februari 2005 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Dit verleden maakt wel dat Vlaanderen heel strijdbaar geworden is in de taalstrijd. Immers verdrukking roept reactie op. Maar zo te zien zijn nog heel veel franstaligen zich hiervan totaal niet bewust. Zij die Frans spreken geven mij nog altijd het gevoel dat ze de taal spreken van de onderdrukker of dictator en doet nog altijd sterk denken aan dit verschikkelijke verleden waar ze nog altijd zeer lichtzinnig over gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik denk dat heel wat vlammen mijnheer di Rupo nu voor een keertje zullen begrijpen als hij daarop non zegt.
De Franstaligen hebben dat hier ook ooit willen doen en het is hun niet gelukt omdat de vlammen nee zegden. Dus wat zou het dan aan de overkant van de taalgrens wel gaan lukken.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, het is gewoon een keuze die ze mogen maken. Oftewel gaan we splitsen en mogen wij eindelijk gaan beschikken over onze eigen middelen, ofwel blijven de jaarlijkse miljardentransfers naar Wallonie doorgaan, maar ze worden Vlamingen en handelen naar onze mentaliteit. Zo hebben wij er tenminste ook iets aan en wordt het geld goed besteed, niet gewoon weggesmeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Alsof dat nu wordt weggesmeten ...
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() en als we het eens anders aanpakken ?
we zoeken wat marginale dorpen in wallonie aan de taalgrens, met een inwonersaantal van 3 a 400 walen ... we sturen naar elk van die dorpen 500 vlamingen die er gaan wonen en na de volgende verkiezingen eisen we dat ze - daar er een meerderheid vlaams was - bij vlaanderen worden gevoegd. warrom spelen wij het altijd op 't defensief ? we moeten de rollen eens omkeren, wedden dat BHV dan snel gesplitst zal zijn ZONDER uitbreiding van brussel ? mvg.melf |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() leuk gevonden Antoon... LOL....
want tenslotte ... wat is een taal he... toch voor verdraagzame Waalse democratische burgers. Is het niet zo dat de Walen op dat gebied veel minder bekrompen zijn dan die enggeestige racistische Vlamingen... Vlamingen zeggen neen als men ze wil verfransen en dat is overduidelijk het gevolg van teveel racisme en fascisme he. Maar Walen die omarmen volop de andere cultuurgemeenschappen... Ik vraag mij af hoe het komt dat alle Walen nog geen Nederlands spreken ? Dat zal wel de schuld wezen van ... juist. Antoon doe mij maar een splitsing ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In feit heeft Antoon zich vergist. Hij moest dit onderwerp in "Koetjes and Kalfjes" plaatsen. Het is trouwens niet te laat om de verandering te maken............
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom de rollen niet eens omdraaien nu de Franstaligen de armoezaaiers zijn? Misschien beseffen ze dan eindelijk hoe 'leuk' het is om gedomineerd te worden door de andere taalgroep en waarom er Vlaams-nationalisten bestaan. België VLAAMS! ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 februari 2005 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog! Of wat dacht je dat de franstaligen in de VLAAMSE rand willen?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 februari 2005 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |