Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2005, 14:07   #1
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard Vuurwapens: een basisrecht, een MUST.

Politieke pseudo-intellectuelen uit de pseudo-communistische klasse uit het pseudo zuidelijke landsgedeelte broeden op pseudo-fascistische plannen om het wapenbezit aartsmoeilijk te maken.

Ik vind wapens een noodzaak, niet in het minst om mij in geval van nood te beschermen tegen een ontsporende staat.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 14:21   #2
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Politieke pseudo-intellectuelen uit de pseudo-communistische klasse uit het pseudo zuidelijke landsgedeelte broeden op pseudo-fascistische plannen om het wapenbezit aartsmoeilijk te maken.

Ik vind wapens een noodzaak, niet in het minst om mij in geval van nood te beschermen tegen een ontsporende staat.
Vuurwapens zijn en blijven gevaarlijke moordwapens. Het beste voorbeeld is Amerika. Het is in de eerste plaats aan de overheid om haar burgers te beschermen tegen criminaliteit. Alhoewel onze overheid daarin tekort schiet, mogen we het recht niet tot ons nemen om een vuurwapen te dragen louter en alleen ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer en het individu als dus danig.

Geweld lokt geweld uit. Indien misdadigers zich er van bewust zijn dat hun slachtoffer een vuurwapen zou kunnen dragen gaan zij zichzelf beter bewapenen en het eerste reageren met alle gevolgen van dien.

De wapenwet moet strenger worden! Alhoewel ik als overtuigd liberaal tegen een betuttelende overheid ben, moet het toch wel gezegd worden dat het dragen van vuurwapens een vergroting van het gevaar voor de veiligheid van burgers in de hand werkt. Daarbij refereer ik nogmaals naar Amerika waar jaarlijks zo'n 11 000 doden vallen door het gebruik van vuurwapens.
Oud 9 maart 2005, 14:27   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Idioten met vuurwapens zijn gevaarlijke moordenaars.

U haalt de VS aan LA'er, ik haal Zwitserland aan. Waar elke volwassen man een oorlogswapen heeft.

Ik steun /\lcazar in zijn uitspraak. Laat die politici zelf hun leven regelen, zonder alle verspilde poen. Dat zal een half mirakel zijn.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 maart 2005 om 14:27.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 14:30   #4
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox

U haalt de VS aan LA'er, ik haal Zwitserland aan. Waar elke volwassen man een oorlogswapen heeft.

Ik steun /\lcazar in zijn uitspraak. Laat die politici zelf hun leven regelen, zonder alle verspilde poen. Dat zal een half mirakel zijn.
En het land met één van de grootste zelfmoordaantallen binnen Europa...
Oud 9 maart 2005, 14:31   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Vuurwapens zijn en blijven gevaarlijke moordwapens. Het beste voorbeeld is Amerika. Het is in de eerste plaats aan de overheid om haar burgers te beschermen tegen criminaliteit. Alhoewel onze overheid daarin tekort schiet, mogen we het recht niet tot ons nemen om een vuurwapen te dragen louter en alleen ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer en het individu als dus danig.

Geweld lokt geweld uit. Indien misdadigers zich er van bewust zijn dat hun slachtoffer een vuurwapen zou kunnen dragen gaan zij zichzelf beter bewapenen en het eerste reageren met alle gevolgen van dien.

De wapenwet moet strenger worden! Alhoewel ik als overtuigd liberaal tegen een betuttelende overheid ben, moet het toch wel gezegd worden dat het dragen van vuurwapens een vergroting van het gevaar voor de veiligheid van burgers in de hand werkt. Daarbij refereer ik nogmaals naar Amerika waar jaarlijks zo'n 11 000 doden vallen door het gebruik van vuurwapens.

Gangsters met wapens zullen ook wel effe nadenken voor ze inbreken als ze weten dat de kerel aan de andere kant van de deur ook gewapend kan zijn...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 14:37   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En hoeveel daarvan blazen hun hersens uit hun kop met een vuurwapen ?

Hoeveel "accidenten" gebeuren er hier niet een groot deel van die gasten die zogezegd in slaap tegen een brugpeiler of een opligger keilen zijn ook zelfmoorden.

Zelfmoord hoort hoegenaamd niet te tellen als cijfer voor het gevaar van vuurwapens aan te tonen.

Pillen, nen auto, een hoog gebouw de trein zijn minstens zo gevaarlijk.

Ik zeg niet dat iedereen vuurwapens moet kunnen krijgen, maar iedereen zou na het aanvragen van een verguning mits het voorleggen van een reden : schietclub, jacht, beveiligingsberoep, juwelier een verguning moeten krijgen.

en mits het voorleggen van een bewijs van goed gedrag natuurlijk.
Oud 9 maart 2005, 15:36   #7
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De burgers die een wapen thuis liggen hebben moeten ze maar gerust laten... maar ze moeten het dan ook steeds thuis laten ! Dat er al eens een ongeluk mee kan gebeuren is zeker, maar dat kan met zoveel dingen: messen, gevaarlijke produkten, machines, zelfs een stuk touw indien je je wil opknopen enz.Wie op straat, in de wagen enz betrapt wordt met een wapen moet er keihard aanhangen! Sportschutters, jagers enz moeten hun wapen in de club laten.Dus: gewapende gangsters moeten het moeilijker krijgen. Dat je geen wapens moet kunnen kopen zoals je een broodje koopt, ok, maar gangsters zullen wel altijd aan hun gerief geraken!!! Een gangster die zou weten dat hij bij een (liefst dikwijls voorkomende) controle op straat met een wapen op zak heel serieuze straffen kan oplopen + de wetenschap dat er hier en daar een wapen is in het huis waar hij wenst in te breken krijgt het wat moeilijker dacht ik.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 15:39   #8
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dus als je een wapen hebt ben je een moordenaar, ofwel wil je zelfmoord plegen.

Hmm, Ik zal me al maar naar een instelling begeven.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 15:43   #9
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Dus als je een wapen hebt ben je een moordenaar, ofwel wil je zelfmoord plegen.

Hmm, Ik zal me al maar naar een instelling begeven.
Ik heb me in dat opzicht niet nader verklaard waarvoor mijn verontschuldigingen. Jagers en sportbeoefenaars moeten natuurlijk wel de vrijheid hebben om hun hobby/sport te kunnen beoefenen. Ik pleit voor een wet waar mensen alleen met een certificaat van hun club of vereniging een vuurwapen kunnen bekomen.

Het spreekt ook van zich dat een logisch gevolg van die wet zou zijn dat de overheid meer geld en energie steekt in de bestrijding van decriminaliteit en in het bijzonder de illegale wapentrafiek.
Oud 9 maart 2005, 15:51   #10
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Sportschutters, jagers enz moeten hun wapen in de club laten.
Ik geloof dat dat zelfs een voorstel in die trant was geweest in het parlement, maar het is er niet doorgeraakt omdat als je dat doet, het depot een aantrekkelijk doelwit vormt voor eventuele gangsters.

Laatst gewijzigd door Gauss : 9 maart 2005 om 15:51.
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 16:03   #11
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar

Vuurwapens zijn pseudo-gevaarlijk voor pseudo-ongelukken en pseudo-moorden. Natuurlijk zijn ze in pseudo-Wallonië wel altijd klaar om pseudo-Afrikaanse landen in een pseudo-burgeroorlog van pseudo-wapentuig te voorzien. Een beetje pseudo-hypocriet.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 9 maart 2005 om 16:05.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 16:09   #12
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik heb me in dat opzicht niet nader verklaard waarvoor mijn verontschuldigingen. Jagers en sportbeoefenaars moeten natuurlijk wel de vrijheid hebben om hun hobby/sport te kunnen beoefenen. Ik pleit voor een wet waar mensen alleen met een certificaat van hun club of vereniging een vuurwapen kunnen bekomen.
Dat is nu reeds het geval!
Enkel (sommige) jachtwapens kunnen nog zonder vergunning worden gekocht.

Ikzelf ben sportschutter en kan slechts een wapen kopen als ik mijn aansluiting (met verplicht goed gedrag en zeden) bij een sportschuttersclub kan bewijzen.
Daarenboven kan dat wapen slechts bij de handelaar worden afgehaald als de politie mij daarvoor de toestemming geeft na onderzoek.
Een oorlogswapen echter moet goedkeuring krijgen van de Goeverneur en mag slechts op bepaalde banen/schietstanden worden gebruikt.

Ook bij het transport van en naar de club is er een strenge reglementering van kracht.
Oa:Wapen zonder lader in een ander compartiment van de wagen en lader zonder kogels ook in een afzonderlijk compartement.
Men mag slechts de kortste weg tussen huis en schuttersclub nemen.

Ikzelf heb een knoert van een brandkast gekocht om al mijn wapen in op te bergen.
Dit is pas verplicht (hiervan ben ik niet echt zeker maar ik heb het voor de veiligheid van mijn kinderen toch gedaan) als men meer dan 5 wapens in huis heeft.

Citaat:
Het spreekt ook van zich dat een logisch gevolg van die wet zou zijn dat de overheid meer geld en energie steekt in de bestrijding van decriminaliteit en in het bijzonder de illegale wapentrafiek.
In die zin heeft Onckelinckx een pracht van een initiatief genomen door iedereen met een korte straf gewoon vrij te laten...
Oud 9 maart 2005, 16:32   #13
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox

Inderdaad. In Canada is men bijvoorbeeld even gek van wapens als in de USA en toch vallen er veel minder doden door vuurwapens. Het heeft dus meer te maken met de mentaliteit van de mensen dan met wapenbezit.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 16:35   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
De burgers die een wapen thuis liggen hebben moeten ze maar gerust laten... maar ze moeten het dan ook steeds thuis laten ! Dat er al eens een ongeluk mee kan gebeuren is zeker, maar dat kan met zoveel dingen: messen, gevaarlijke produkten, machines, zelfs een stuk touw indien je je wil opknopen enz.Wie op straat, in de wagen enz betrapt wordt met een wapen moet er keihard aanhangen! Sportschutters, jagers enz moeten hun wapen in de club laten.Dus: gewapende gangsters moeten het moeilijker krijgen. Dat je geen wapens moet kunnen kopen zoals je een broodje koopt, ok, maar gangsters zullen wel altijd aan hun gerief geraken!!! Een gangster die zou weten dat hij bij een (liefst dikwijls voorkomende) controle op straat met een wapen op zak heel serieuze straffen kan oplopen + de wetenschap dat er hier en daar een wapen is in het huis waar hij wenst in te breken krijgt het wat moeilijker dacht ik.

Er is geen enkele jager of sportschutter die zijn wapen in de club gaat laten, !

Als uw wapen gepiekt wordt en er wordt iemand mee doodgeschoten, gaat gij geweldig veel last krijgen.

Dus blafferke mooi thuishouden, en geweren en pistolen moet achter slot vervoerd worden zonder munitie erin, dat moet nu al.

Nog niet te dikwijls gehoord dat een sportschutter wordt tegengehouden met een geladen pistool in zijn handschoenkastje.
Oud 9 maart 2005, 16:37   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is nu al zo,

Als ge geen proef aflegt, krijg je geen vergunning, je krijgt geen vergunning als je niet kan aantonen dat je dat wapen nodig hebt, om een sport mee te beoefenen of als ge gene juwelier zijt.

Sommige commisarisen kunnen zelf heel moeilijk doen.

De registers van wat je koopt van munitie en hoe vaak je gaat schieten worden gecontroleerd enz... enz...
Oud 9 maart 2005, 16:48   #16
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ach in Zwitserland heeft iedereen een AR en een kleine voorraad munitie onder zijn bed liggen en voor zover ik weet gebeuren daar niet veel ongelukken mee. De grootste problemen komen voor met idioten die niet weten hoe ze met een pistool om moeten gaan. Ik weet het niet maar misschien moeten ze dat strenger aanpakken en controleren maar een echte idioot zal uiteraard niet de moeite nemen om zich aan de regels te houden (hoe streng die ook zijn), terwijl anderen zich aan de regels houden (hoe laks die ook zouden zijn.) In die zin is het wel ironisch dat FN bezig is met de verkoop van "cop-killers" aan burgers terwijl de eigenaars van de fabriek de wapenwetgeving in België willen verstrengen.

Nu, ik denk dat er ergere problemen zijn dan de verspreiding van vuurwapens. Ik ben dan ook niet zozeer bezorgd over het aantal vuurwapens in België dan wel over de politieke voorkeuren van de gemiddelde vuurwapenbezitter. Misschien moeten ze voor de vergunning af te leveren vragen wanneer Trotsky is vermoord; waarvoor de letters POUM staan of van die dingen....

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 9 maart 2005 om 16:54.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 17:02   #17
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ach in Zwitserland heeft iedereen een AR en een kleine voorraad munitie onder zijn bed liggen en voor zover ik weet gebeuren daar niet veel ongelukken mee. De grootste problemen komen voor met idioten die niet weten hoe ze met een pistool om moeten gaan. Ik weet het niet maar misschien moeten ze dat strenger aanpakken en controleren maar een echte idioot zal uiteraard niet de moeite nemen om zich aan de regels te houden (hoe streng die ook zijn), terwijl anderen zich aan de regels houden (hoe laks die ook zouden zijn.) In die zin is het wel ironisch dat FN bezig is met de verkoop van "cop-killers" aan burgers terwijl de eigenaars van de fabriek de wapenwetgeving in België willen verstrengen.

Nu, ik denk dat er ergere problemen zijn dan de verspreiding van vuurwapens. Ik ben dan ook niet zozeer bezorgd over het aantal vuurwapens in België dan wel over de politieke voorkeuren van de gemiddelde vuurwapenbezitter. Misschien moeten ze voor de vergunning af te leveren vragen wanneer Trotsky is vermoord; waarvoor de letters POUM staan of van die dingen....
Ik vind dat als je weet bij welke ploeg en in welke positie Trotsky speelde dat eigenlijk al zou moeten volstaan.
Oud 9 maart 2005, 17:08   #18
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Ik vind dat als je weet bij welke ploeg en in welke positie Trotsky speelde dat eigenlijk al zou moeten volstaan.
Ik dacht dat ie in de voorhoede speelde. Ik ben vergeten welke ploeg. Den Beerschot zal het in ieder geval niet zijn. Standard misschien?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 9 maart 2005 om 17:11.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 17:15   #19
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Vuurwapens zijn pseudo-gevaarlijk voor pseudo-ongelukken en pseudo-moorden. Natuurlijk zijn ze in pseudo-Wallonië wel altijd klaar om pseudo-Afrikaanse landen in een pseudo-burgeroorlog van pseudo-wapentuig te voorzien. Een beetje pseudo-hypocriet.
Oud 9 maart 2005, 20:14   #20
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan
Inderdaad. In Canada is men bijvoorbeeld even gek van wapens als in de USA en toch vallen er veel minder doden door vuurwapens. Het heeft dus meer te maken met de mentaliteit van de mensen dan met wapenbezit.
neen het feit is dat Canadezen veel minder crimineel zijn dan Amerikanen !

Wij Belgen zijn ook niet zo crimineel. In feite veel te braaf en laten over ons lopen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be