Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2005, 07:21   #1
try
Vreemdeling

Standaard Islam, dodelijke kanker van het tolerante Westen.

Uit nieuwsblad 2005-03-12

Molenbeek kweekvijver moslimterreur

Journaliste ging 2 maanden undercover in ,,moslimenclave''

De Brusselse gemeente Sint-Jans- Molenbeek is een kweekvijver van een hele generatie moslimextremisten. Sommige Brusselse imams ronselen ook actief jihadstrijders, die bereid zijn hun leven te geven voor de heilige oorlog. Aanslagen in België zijn voorlopig niet gepland omdat ons land ideaal is als uitvalsbasis.

Dat blijkt uit een reportagereeks die vanaf maandag verschijnt in onze krant. Onderzoeksjournaliste Hind Fraihi, zelf een gelovige moslimvrouw, woonde ruim twee maanden vermomd als studente sociologie in het hartje van Molenbeek. Ze wilde onderzoeken of de geruchten kloppen dat er een haard van moslimextremisme in ons land groeit.

,,Ik ben verbaasd over wat ik ontdekte. Ik dacht ten onrechte dat veel geruchten over extreme moslims gebaseerd waren op stoere verhalen. Maar ik stelde vast dat veel Brusselse moslims geen enkele wil tot integratie vertonen. Ze zien de Belgen als ongelovigen en hebben geen enkele affectie met ons land. Molenbeek beschouwen ze zelfs niet meer als België maar als een islamenclave, waar zij de plak zwaaien als in een islamstaat en waar Belgen niet welkom zijn. In plaats van integratie is er een grote radicalisering aan de gang.''

Honderden jongvolwassenen bestuderen jarenlang de ,,zuivere'' koran - op kosten van Saudische geldschieters, want studeren is hun enige beroepsactiviteit. ,,Dat zijn de toekomstige moslimleiders. Daarnaast heb je een grote groep jongeren die weinig uitzicht heeft op een toekomst in ons land wegens een gebrek aan opleiding en werk. Zij vormen een kweekvijver voor honderden jihadstrijders die bereid zijn aanslagen te plegen en de heilige oorlog tegen de ongelovigen te voeren.''

,,Er is geen onmiddellijk gevaar voor aanslagen in België. Ze zien ons land als een veilige thuishaven waar ze gerust worden gelaten en van waaruit ze met weinig risico's allerhande aanslagen en activiteiten in het buitenland kunnen plannen. Dat gaan ze niet in gevaar brengen. Er bestaat ook geen grote, goed georganiseerde NV Moslimterreur in ons land, wel een hele reeks extremistische cellen. Daardoor zijn ze moeilijk in kaart te brengen voor onze politiediensten.''

De regering heeft intussen beslist om een nieuwe dienst op te richten die de terrorismedreiging in de gaten moet houden. De dienst zal CODA heten, Coördinatie-Orgaan voor DreigingsAnalyses. In ons land zijn er in totaal 123 terrorismedossiers opgesteld. Er zitten ook 23 mensen in de cel.blz.
try is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 12:41   #3
yvesC
Vreemdeling

Standaard

Als het echt zo is, dan ben ik blij dat er een partij als het Vlaams Belang er is.

ik zou zeggen, geen moslims meer binnenlaten (negers enzo wel). En degenen die er zijn: diplomaties en geraffineerd, met een vriendelijke lach het land proberen buiten te schoppen
yvesC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 12:58   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

VB gaat zich ook met andere dingen moeien, daarom liever wat decadentie dan in dat gareelgeloop dat ons opgedrongen zal worden, zogezegd voor ons eigen bestwil.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 13:35   #5
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yvesC
Als het echt zo is, dan ben ik blij dat er een partij als het Vlaams Belang er is.

ik zou zeggen, geen moslims meer binnenlaten (negers enzo wel). En degenen die er zijn: diplomaties en geraffineerd, met een vriendelijke lach het land proberen buiten te schoppen
Kots!
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 13:45   #6
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door try
Uit nieuwsblad 2005-03-12
... Honderden jongvolwassenen bestuderen jarenlang de ,,zuivere'' koran - op kosten van Saudische geldschieters...
Gewoon tijd dat ze die Saoudische extremisten hier buitensmijten zodat de normale moslims een kans krijgen.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 14:14   #7
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Nog maar pas gisteren schreef ik hier ergens dat we al heel wat Marokkaanse en Turkse leden hebben.

Twee jaar geleden was ik trouwens ergens uitgenodigd in de Seefhoek waar een verkiezingsdebat doorging. Hoe ik aan die uitnodiging kwam, ga ik hier niet vertellen, maar na het debat was er een receptie en iemand vertelde daar dat ik van het (toen nog) Vlaams Blok was. Ik moet bekennen dat mijn eerste reactie wel een beetje een zenuwachtig afwachten was, omdat er meteen een heel deel Marokkanen op mij afkwamen met allerlei vragen. De vragen waren heel verrassend. "Waarom doet het Vlaams Blok niets aan de betutteling die wij moeten ondergaan?" - "Wij hebben aan onze kinderen niets meer te vertellen omdat ze altijd gelijk krijgen." - "Waarom komt het Vlaams Blok niet ook op straat wanneer de AEL rel schopt?" - "Waarom mag Abou Jahjah hier blijven?" - "De overheid zorgt ervoor dat onze kinderen criminelen worden", waren zowat de eerste vragen en stellingen.
Nadien was er iemand die vertelde dat hij hier al in de derde generatie woonde. Hij was volledig geïntegreerd en sprak thuis Nederlands. Zijn kinderen hadden nooit Marokkaans geleerd, vertelde hij, maar kwamen nu vanuit de 'zwarte' scholen thuis en broebelden Marokkaans onder elkaar.
De man was daar zo kwaad om dat hij ondertussen is verhuisd naar Duffel (waar hij werkt) en zijn kinderen gaan nu naar een katholieke school.

En zo waren er nog tal van gesprekken. Op het debat, en de receptie nadien, waren natuurlijk een heel deel linkse 'multiculaanbidders', je weet wel, zij die ons racisten noemen omdat we kritiek op de islam hebben en omdat we eisen dat iedereen die hier woont zich zou aanpassen en een gelijke behandeling zou krijgen.
Het meest 'racistische' dat ik ooit heb meegemaakt was daar, door een koppel linkse, overjaarse hippies, die onze gesprekken kwamen storen en eisten dat Mohamed mee zou dansen met hen. "Want jullie kunnen dat zo goed, jullie zijn ervoor geboren en hebben het ritme in jullie lijf", zeiden ze.

Ik was perplex! Mohamed zag aan mijn verbaasde gezicht wat ik erover dacht en zei: "Ja, dat maken wij dagelijks mee. Ze menen het goed, maar het elke keer weer zo denigrerend... In feite hebben we veel liever het Vlaams Blok, daar weet je tenminste waaraan en waaraf en wij denken heel vaak hetzelfde over bepaalde zaken".

Dus was ik helemaal niet verbaasd over het artikel met de titel:
,,Gematigde moslims stemmen al Vlaams Belang''
90 procent van de moslims ergert zich aan de zachte aanpak van 10 procent extremisten.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GRUD8H8G
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 21:01   #8
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat begrijp ik niet goed. Vooral "negers enzo wel", wat bedoel je daarmee?

Laatst gewijzigd door Vicky : 12 maart 2005 om 21:02.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 21:04   #9
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:

Neen. IMMIGRATIESTOP + terugkeerbeleid !
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2005, 00:14   #10
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Gewoon tijd dat ze die Saoudische extremisten hier buitensmijten zodat de normale moslims een kans krijgen.
Wel, groene, zou jij iemand als Mohammed in Europa buitensmijten?

Je weet wel, die karavanenplunderaar die dorpen joden liet uitmoorden, de "afgodenbeelden" in en om de Kaaba een voor een aan diggelen sloeg, tegen zijn volgelingen zei dat ze hun vrouwen van hun kleren over zich moesten laten hangen zodat ze zouden worden herkend en met rust gelaten door niet-moslims en die "openbaringen" kreeg die over het "doden" zegden "dat je soms iets moet doen wat je liever niet doet, maar soms is iets beter voor je hoewel je het slecht vindt, maar Allah weet het en gij weet het niet" en dergelijke meer.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2005, 01:48   #11
Zwarte Karper
Burger

Zwarte Karper's schermafbeelding

Standaard

Wat ik dan weer vreemd vind is dat een journaliste dat moet ontdekken - je zou toch denken dat er sinds de eerste golf arrestaties wel doorgespit zou zijn. Ik vind het ook intressant dat ze beweert van meerdere terroristische cellen weet te hebben - om het met de woorden van flip kowlier te zeggen: kwestie van organisatie mischien? Zo'n cellen zijn zo georganiseerd dat ze onzichtbaar zijn voor de buitenwereld, niet van elkaars bestaan afweten en enkel de hooggste niveaus in de terroristische organisaties precies weet waar ze zitten. Als er cellen zijn zal je ze met een paar maanden observatie door een persoon niet vinden - vraag dat maar aan de flikkerdij.

De enige harde feiten zijn de ghettovorming en de ronseling van strijders - geen van beide onbekende of nieuwe problemen, maar een simpele oplossing hiervoor bestaat niet. Shiitische 'fundamentalisten' hebben evenveel rechten als soenniten, joden, katholieken, holebis, protestanten, hindis, communisten en extreem rechts. En die ronselingen zullen wel op zo'n wijze opgezet zijn dat de zichtbare stappen van het netwerk geen strafbare feiten ondernemen - zonder getuigenissen en een overzicht van het gehele netwerk kan je die ronselaars niet aanklagen.

Dat sommige gematigde moslims zich bedreigd voelen droor extremistische moslims geloof ik grif, net zoals er tussen sommige koerden en turken heibel is, en tussen eender welke groepering die zichzelf kan afbakenen (of door een ander afgebakend word) en een andere problemen kunnen zijn- dat is menselijk. Dat het vb 'incashed' op die problemen voor hun programma van ethnische zuivering is enkel voor heel naieve mensen een verassing.
Verdeel en heers -
-maar vergeet niet dat Louis IX hetzelfde motto had en zowat de slechtste kruisvaarder *evar* was (0-2 voor de moslims)- then again, hij heeft met zijn verdelingtechniek vlaanderen opengelegd voor willem de II.. Die historische voorbeelden weigeren toch zo pertinent zich in een one-liner te laten misbruiken..
Zwarte Karper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2005, 01:59   #12
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Nog maar pas gisteren schreef ik hier ergens dat we al heel wat Marokkaanse en Turkse leden hebben.
...
Ik heb je gisteren een kans gegeven, maar blijkbaar blijf je maar liegen. Ga dus jouw mond spoelen met zeep!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leugenares Vicky
De vragen waren heel verrassend. "Waarom doet het Vlaams Blok niets aan de betutteling die wij moeten ondergaan?" - "Wij hebben aan onze kinderen niets meer te vertellen omdat ze altijd gelijk krijgen." - "Waarom komt het Vlaams Blok niet ook op straat wanneer de AEL rel schopt?" - "Waarom mag Abou Jahjah hier blijven?" - "De overheid zorgt ervoor dat onze kinderen criminelen worden", waren zowat de eerste vragen en stellingen.
Oud 13 maart 2005, 13:30   #13
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
"Wij hebben aan onze kinderen niets meer te vertellen omdat ze altijd gelijk krijgen."
"De overheid zorgt ervoor dat onze kinderen criminelen worden",
Iets voor Najimeke?
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be