![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Is het U ook opgevallen dat alle politieke partijen, op SP.A en Groen! na, voorstander zijn van lagere boetes en een grotere pakkans en dat Vande Lanoote, onze Minister van Financiën, de uitvinder van de superboetes is (en dan beweert men nog dat het niet om de ontvangsten te doen is)[size=7]?[/size] De sossen zijn ons helemaal aan het vercubaniseren! De reizen van onze vriend naar Cuba beginnen te renderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gauss : 2 maart 2005 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kans om gepakt te worden 1/20 [da's ongeveer 1 goed gerichte controle langs het woon-werk -traject per maand] en daaraan een boete koppelen van 100 € voor een overtreding. Effectief risico is dan 100/20 = 5 € per rit dat je te snel rijdt. Kans om gepakt te worden 1/400 [1 goed gerichte controle per jaar]; daar moet je een boete aan koppelen van 2000 € om hetzelfde effect te hebben van 5 € per rit dat je te snel rijdt. 1/400 is niet eens zo irreel omdat ik slechts zeer zelden (E40 Gent-Brussel) tijdens de spits 's ochtends en 's avonds snelheidscontroles zie uitvoeren. Moeten we eens navragen bij de verkeerspolitie; maar ik zal er zo gek ver niet naastzitten. Vaste camera's helpen niet, want die weet iedereen in no time staan. Nu kan je aanvoeren dat niemand die berekening gaat maken, maar eigenaardig genoeg -en daar is wel al onderzoek naar gedaan- blijken automobilisten vrij accuraat op die formule te reageren. Pakkans is veel efficiënter dan hoge boetes. En geef nou toe, als je dit soort van gekke bedragen moet plakken op een loterijspel, dan werkt het systeem niet. Het vloekt met het rechtvaardigheidsgevoelen van de mensen en na de initiële schrikreactie gaat men uiteindelijk toch weer sneller rijden. Het is veel te vroeg om nu al uit te roepen dat die superboetes het gewenste effect hebben. De verkeerswet is van a tot z volslagen knoeiwerk zowel wat de uitgangspunten betreft, de legistieke ramp die ze ervan gemaakt hebben als de uitwerking ervan. Het was helemaal niet te doen om verkeersveiligheid, maar om de extra inkomsten.
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat de staat dat reeds deed van onze belastingen? Waarschijnlijk om de pakkans te verhogen(cd&v,vld) en toch de hoge boetes te handhaven(spa en groen). Wat zijn ze toch slim he,onze lijkenpikkers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En natuurlijk blijven de hoge boetes... Wat had je gedacht? Heel dit systeem is net zo pervers als het anti-rookbeleid: daar worden de belastingen heel mondjesmaat opgedreven om toch niet teveel rokers tegelijkertijd van de sigaret te halen. Ook hier komen de centen op de eerste plaats. Politieke hypocrisie is een discipline die vandaag met veel brio beoefend wordt door paars... De CD&V (vroegere CVP) heeft er duidelijk z'n patent op verloren.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Ben ik niet mee eens hoor![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Voor mijn werk moet ik heel veel naar Brussel of Antwerpen.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]En ik vertrek uit den westhoek[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Wij beginnen om 7uur morgens ter plaats en stoppen om 15uur30.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Kan je verzekeren dat ik ze dagelijks tegenkom![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Zowel om 6uur als om 17 uur![/size][/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Voor de socilialisten maakt het niet uit, hoge boetes, hoge pakkans of (liefst) allebei. Hun kiesvee zijn immers ambtenaren (gratis openbaar vervoer) en werklozen (die moeten niet naar hun werk, en in brussel hebben ze ook gratis openbaar vervoer). Die van Groen! rijden met de fiets.
Het zijn dus de gewone werknemers die hiervoor het gelag betalen, want zij moeten naar hun werk en riskeren dagelijks hun broodwinning om er te geraken. En nee, het heeft écht niets met veiligheid te maken. Als de bestuurders zich aanpassen doen ze de maximumsnelheid omlaag om ze toch te pakken, bv de ring van Leuven, de gewestwegen, de scholen waar je 's nacht maar 30 mag omdat er kinderen op straat zouden kunnen spelen....
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bullshit, ! Ze doen u misschien trager rijden, maar dat op zich wil niet zeggen dat daarom minder ongevallen gebeuren, ... Het bewijs is te vinden in Walonie, daar rijd iedereen nog even hard want er staan maar een paar camera's, en daar zijn ook minder doden gevallen... Bovendien, hoe tellen ze hun doden tegenwoordig, tellen ze ze ook nog als ze 14 dagen later in de kliniek doodgaan... of zijn het enkel diegene die op slag dood zijn die ze meetellen, ... Het zijn vooral de constructeurs waaraan we de veiligheid te danken hebben, meer ABS, meer Airbags, meer andere actieve en passieve veiligheid ingebouwd in auto's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet ze ook staan op hun vaste stekjes... En iedereen die dat traject regelmatig neemt ook. Buiten wat toeristen en een handjevol buitenlanders die de boot in Oostende, Zeebrugge of Calais niet willen missen, wordt daar bij mijn weten niet veel geflitst. Je kan er evengoed een vaste flitsbak neerpoten: zelfde effect. Eens voorbij Aalter zit je in de ochtendspits safe tot in Brussel! Wordt er niet geflitst op die tijdstippen omdat anders het filmrolletje te snel op zou zijn? Omdat met de superboetes de storm van protest zich pas echt zou vertalen in een electorale afstraffing? Stel eens een flitserke op in de Leopold II -tunnel in Bxl... Ik meen gelezen te hebben in de gazet een paar jaar geleden toen men dat eens deed, dat 94% van de automobilisten gepakt werden. Wat heeft dit allemaal nog met verkeersveiligheid te maken? Mensen vooral conditioneren om rotgestresseerd slaafs de bordjes te volgen is helemaal iets anders dan effectief waar het nodig is iets doen aan de verkeersveiligheid.
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat veel van die snelheidsbeperkingen daar gewoon zijn ingelast om u te kunnen pakken, en niet uit veiligheidsoverwegingen, ... Buiten de bebouwde kom mag je nog altijd 90 niet. Wel ik weet straatjes zijn waar ge net doorkunt met nen auto waar je 90 mag rijden, en er liggen stukken weg met 2 rijvakken, waar je met moeite 70 mag. Nu moet jij mij eens uitleggen, wat er de bedoeling is van die snelheidsbeperking op die autostrade... Enne, ja ik vlieg door dat straatje tegen 90 want het is buiten de bebouwde kom en de wetgever zegt nu eenmaal, ... (behalve als de omstandigheden dat niet toelaten hou ik mij daar in, ik leef graag ziede, ... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoorde Bart Somers vertellen dat een verhoging van boetes voor hem onaanvaardbaar waren.
Nu herrinner ik mij ook dat Bart het vreemdelingenstemrecht voor nationaliteitsweigeraars onaanvaardbaar vond. En ook een verdere vertraging van het dossier B/H/V was onaanvaardbaar voor hem. Mijn voorstel is als volgt : Dat ze eerst de vreemdelingen die weigeren onze nationaliteit te verwerven het stemrecht afnemen, dan heel snel B/H/V splitsen, en dan pas mag Somers nog eens iets komen verkondigen. Tot dan houdt hij beter zijn mond. De klungelaar. ![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 3 maart 2005 om 11:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Waarom zitten deze 2 overtredingen dan toch in dezelfde categorie???
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |