![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als een persoon deze uitspraak zou doen, zou dit dan een fascistische uitspraak zijn?
Voor diegenen die niet weten wat fascisme is, nog eens de definitie: Fascisme is het eigen ras superieur achten aan een ander ras. Ongeacht persoonlijke bekwaamheden of vaardigheden. Louter de plaats waar jij of je ouders ooit geboren zijn telt. Dat maakt je minder waard. EIGEN VOLK EERST In hoeverre verschilt deze uitspraak van de vorige? Wat betekent het concreet naar bv werk toe? Of je nu zo lomp bent als een achterdeur (Vlaamse uitdrukking ![]() De blokker klaagt nu al over de zogenaamde migrant die niet aan werk wil raken. Hoe snel zullen ze hem met dit principe aan werk helpen? Sneller?
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De SP-A en Agelev willen quota op basis van ras en afkomst.
Zij zijn dus racisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Goe geprobeerd, helaas. Agalev (waar ikzelf niet zo'n voorstander ben) wil deze quota's om het reeds bestaande racisme op de werkvloer een, geef ik toe, pover tegengewicht te geven. Ik geef ook toe dat er meer dergelijke quota's zouden moeten komen.
![]()
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Eigen ras, volk eerst...
Totdat de Blokker een knappe Braziliaanse zag voorbijwandelen... 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Men kan het bestaande racisme op de werkvloer misschien proberen op te lossen door de allochtonen meer in contact te laten komen met onze waarden en normen zodat geen enkele werkgever het nog nodig acht om allochtonen te discrimineren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelfs de uitspraak "eigen ras eerst" is niet noodzakelijk racistisch. Racisme duidt op de overtuiging dat het ene ras superieur is dan het andere. Dat zo een uitspraak meestal gedaan wordt vanuit racistische neigingen is wel waar, maar niet noodzakelijk. Zo kunt u bevoorbeeld ook zeggen: "eigen kinderen eerst" zonder dat u daarom de andere kinderen inferieur acht aan die van u. Zo kunnen zwarten organisaties zeggen dat zwarten eerst voor hun eigen moeten zorgen, zonder daarom te impliceren dat het Blanke ras inferieur is. Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet toch dat daar rassentellingen voor nodig zijn? Wat maakt jou een aanvaardbaarder racist dan een Blokker? Dat vadertje Belzieke staat (vandaag) toevallig aan jouw kant staat? Je beseft toch ook dat je door die quota weer anderen discrimineert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nog mensen die Vlaams zijn, en nog mensen die van een andere afkomst zijn. als een overheid merkt dat hun allochtone inwoners te veel gediscrimineerd worden, niet omwille van wat je erboven beschrijft ![]() ![]() Alpina, als je daartegen bent, hoe kan je dan terzelfdetijd meedoen aan de kretologie van: 'ze willen niet werken', en tegelijk roepen: 'eigen volk eerst' wat werk betreft? Er zullen altijd mensen van het eigen volk zonder werk zitten wegens onbekwaamheid of omwil of iets anders hoor. Daarmee wil je dus zeggen dat je elke kans op werk voor migranten de grond in wil boren. En het zelfs pervers racistisch gaat noemen. Wel, Alpina, ik vind het jammer dat je dan niet gewoon rechtuit zegt dat je liefst morgen de laatste migrant zijn valies ziet pakken richting land van herkomst. Maar dan vrees ik dat ze het forum hier ook kunnen opdoeken. Dus laten we de schijndiscussie nog maar wat verderzetten, niet? ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Weet jij wel wat quota inhouden? Dat is dat een verplicht minimum percentage allochtonen in een bedrijf moeten werken. Als de realiteit nu zo is dat er meer niet allochtonen geschikt zijn om een job te doen dan allochtonen dan zullen er dus niet-allochtonen zijn die hun job verliezen puur omdat de werkgever moet voldoen aan de quota! Als dit geen discriminatie is dan weet ik het ook niet meer hoor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een van de macenae van het VB in Antwerpen, een oude, rijke architect is gehuwd met een jonge Braziliaanse. Ik kende ze. Deed niets anders dan geld op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feit is dat allochtonen die WILLEN studeren en werken evengoed aan een job geraken als eender wie.
Feit is ook dat veel teveel allochtonen door taalachterstand en een totaal andere cultuur, én niet aan een diploma geraken, én niet aan werk. Feit is ook dat allochtonen en hun kinderen meer aandacht krijgen dan eender welke autochtoon. Er worden miljoenen in hun 'aanpassing' gestoken. Als ze nu ook nog eens op andere vlakken bevoordeeld worden is dat pure discriminatie van de eigen mensen. DAAR zit de oorzaak van onvrede van zeer veel mensen en de constante groei van het 'racistische' Vlaams Blok. Of wil jij echt dat een allochtoon die het vertikte te studeren een baan krijgt ten koste van een armoezaaier uit eigen land die wél een diploma kon bemachtigen door er extra hard voor te werken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De discriminatie die er volgens jou is kan op andere manieren opgelost worden dan met quota, door de werkgevers er bewust van te maken dat allochtonen even goede werknemers kunnen zijn dan de modale Vlaming bijvoorbeeld. Door werkgevers meer in contact te brengen met allochtone werknemers die het wel hebben kunnen maken in hun carriere. Er zijn volgens mij genoeg manieren om dit probleem op te lossen, maar quota druisen regelrecht in tegen mijn liberale opvattingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() skye schreef in een poging mij iets bij te brengen, dat mijn defitie ivm fascisme fout zou zijn. Ook zijn uitleg over rascisme is anders wat ik neerschreef. Ik kan wel zeggen dat het niet mijn definities waren. Het is een definitie die je kan terugvinden in ons Vlaams cultureel erfgoed: De Dikke van Daele. Ik vergeef het je als je dat boek niet in huis zou hebben, maar raadpleeg het eerst maar eens (leen het van een vriend of zo
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Sorry Alpina, een fascist is dezer dagen niet makkelijk te herkennen. Aan hem of haar dan ook om zich duidelijker als anti-faschist te profileren. Ik apprecieer je laatste poging dan ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
De mensen die Vlaams zijn worden in dit geval wel degelijk negatief gediscrimineerd en de mensen van andere afkomst wel degelijk positief gediscrimineerd. Ik zeg niet dat dit automatisch een slechte maatregel vind, maar als u de positieve discriminatie van de groenen aanvaardt, moet u ook de "positieve discriminatie" van het blok aanvaarden. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
fas·´cis·me (het ~) 1 politiek systeem berustende op ultranationalistische, autoritaire en onverdraagzame beginselen ra·´cis·me (het ~) 1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassenhaat, rassendiscriminatie2 leer van de superioriteit van het ene ras boven een ander => rassenwaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is niet aan mij om te reageren op tot welke parij je dient te behoren. Dat zou een te grote eer zijn. Neen, ik reageer enkel onderbouwd op de zogenaamde argumenten die mensen hier ten tonele brengen. En pas op: hier en daar zit wel iets in hoor. In een sprookje zitten ook goede en doordachte dingen
![]()
![]() |
![]() |