![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe de berekening van kindergeld juist in elkander zit kan ik niet achterhalen.
(de bedragen zijn niet correct maar bij benadering) -Voor kind 1 heb je ongeveer 90 �* 95€ -Voor kind 2 komt daar ongeveer 198€ bovenop -Voor kind 3 komt daar ongeveer 297€ bovenop eerdere bedragen dus. En zo gaat dat verder omhoog. Bij bereiken volwassen leeftijd is het dus kind 1 die er afvalt, maar rekening 3 die in mindering gebracht wordt/nml 297€ Daar hanteren ze dus de omgekeerde volgorde al. Hoe meer kinderen, hoe groter het verlies dus. Bovendien en niet minder belangrijk is ook het feit dat diezelfde bedragen al ongeveer 25 jaar standhouden. Index? Wie.wat.waar? Bovendien heb je kinderen die lang en goed studeren en tot hun 25 jaar dacht ik als student dat kunnen krijgen, samen met nog enkele andere studiebeurzen of dergelijke. Maar heb je ook kinderen die niet kunnen studeren, onvermogend zijn tot studeren en dus vroegtijdig van school af moeten en bijna verplicht zijn een wachtuitkering aan te vragen waardoor ze dus financieel benadeeld worden tegenover hun "meerdere" en geen kindergeld meer ontvangen of andere dingen kunnen genieten. Komt daar nog eens het fiscaal nadeeltje van achter de hoek ook toch? Want corrigeer mij gerust indien nodig, maar een kind 18 op wachtgeld uitkering valt niet langer meer ten laste dacht ik van de ouders. Ik vind dit een onrechtvaardig stelsel. Nog iemand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de kinderen gaan werken of een wachtuitkering genieten, valt het kindergeld weg.
Dit geldt trouwens ook voor studenten: eens ze een bepaald bedrag verdienen met studentenjobs of weekendwerk, valt het kindergeld weg. Als je over een bepaald bedrag gaat dat verdiend wordt, val je inderdaad niet meer ten laste van de ouders. Ik weet niet goed wat daar zo raar aan is: sta je financieel op eigen benen, dan valt de 'sponsoring' weg.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wachtgeld of leefgeld voor een minderjarige is een inkomen Naargelang het aantal kinderen kan het één zelfs het andere overtreffen. Beiden thuiswonend maar wel verschil. Fiscaal verschil voor de ouders. Discriminerende bedragen tussen de kinderen onderling. Geen aanpassingen in indexatie Nou ja, het is een open discussie dus met veel inhoudelijke punten en maatschappelijk. Ik zou bijna zeggen, zoek de verschillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Kindergeld moet volledig afgeschaft worden. Wil je een kind op de wereld zetten ? Geen probleem, maar betaal er ZELF voor.
Waarom moet ik opdraaien voor iemand zijn kinderen ???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men moet kinderen, desnoods met veel belastingsgeld, alle kansen geven die ze verdienen. Ze zijn onze toekomst. Dan moeten misschien maar wat volwassenen en bejaarden kinkloppen..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En meneer komt waarschijnlijk uit een zeer gegoede familie zeker? Het kindergeld moet blijven vind ik,alleen mogen er wel wat hervormingen komen hierin. vooral het probleem dat hier in het begin werd aangehaald is ergens een soort dicriminatie. Iemand die vroeg stopt met studeren door omstandigheden heeft eigenlijk even veel rechten als diegene die tot zijn 25ste kan en wil studeren. Wel wil ik even toelichten dat een groot aantal kinderen per gezin niet te veel gestimuleerd mag worden.Er is nu al zoveel overbevolking op de aarde dat we toch niet een te grote babboom krijgen door het financiële aspect daarom dat het misschien goed is om kindergeld te geven tot een max van 3 kinderen. Zo kunnen we misschien dan ook het geboortecijfer bij allochtonen doen laten dalen indien zij niet meer onbeperkt voor elk kind kindergeld blijven krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ieder kind dat geboren wordt hier in Belgie zou automatisch een basisinkomen moeten krijgen. Dat basisinkomen wordt dan beheerd door de ouders tot de meerderjarigheid. Vanaf dan krijg je een volwaardig basisinkomen. Minderjarigen die door moeilijke omstandigheden thuis vroegtijdig weg moeten - moeten vroeger het volwaardig basisinkomen kunnen bekomen. En het stelsel - kindergeld ja dat moet afgeschaft worden ja
het stelsel is een typisch voorbeeld van wat ik zou noemen kleine lettertjes - politiek.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() ik ook niet
eerst bestaanszekerheid verwerven dan pas kweken lijk konijnen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() We leven ondertussen allang niet meer in die tijden dat er zoveel mogelijk kinderen gebaard worden om zoveel mogelijk werkvolk te hebben op het veld.
Nu telt kwaliteit meer dan kwantiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik bedoelde met mijn post dat er wel degelijk mensen zijn die kinderen op de wereld zetten voor het belastingsvoordeel en kindergeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Belachelijke egoistische mensen. Snappen jullie niet dat mensen zonder kinder voor jullie kindjes moeten opdraaien ?
Willen jullie kinderen op de wereld zetten ? Geen probleem, betaal er wel zelf voor! Basisinkomen voor alle kinderen ? Lol, leg een spaarboekje voor uw kinderen aan. . Maar neen, laat de anderen maar voor uw kinderen opdraaien ![]() Leuk idee hoor!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() En als ze arm zijn dan stelen ze om te overleven.
En dan opsluiten en zeggen van "ge moest maar"... Typisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Kinderen zijn onze toekomst. Dus kindergeld is een investering in de toekomst. Als er mensen zijn die hun kinderen verwaarlozen maar toch het kindergeld opstrijken voor eigen luxe moet men tegen deze enkelingen optreden. Kindergeld zou wel moeten beperkt worden. Je kan je afvragen of het wel verantwoord is om nog gezinnen te hebben van 10 kinderen en meer. Een maximum van 5 kinderen kindergeld geven en de rest moet je zelf maar financieren vind ik geen slechte oplossing. Het kindergeld zou best ook hetzelfde zijn voor elk kind. Dus de hoogste vergoeding vanaf het 3de kind zou ook toegekend moeten worden aan het 1ste en 2de kind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Het zou eerder zijn om deze mensen een beetje te beschermen tegen zichzelf. Uiteindelijk mogen ze nog zoveel kinderen nemen als ze willen maar de maatschappij draait er niet meer zoveel voor op. |
|
![]() |
![]() |