![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Net op het nieuws gehoord...
Ja mannen, waar gaan we uiteindelijk naartoe? Het vlaamsbelang tegen de rest? Laatst gewijzigd door Dinooke : 18 maart 2005 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Kartels zijn de meest belachelijkste constructies die in de politiek bestaan. Waarom zou je nog op partijen stemmen?? Ofwel smelt je samen ofwel kom je appart op he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Tja. De enige reden die ik zie voor een kartel is om de partijtjes die de kiesdrempel alleen niet kunnen halen er toch bij te trekken.
Maar nu gaan ze toch te ver vind ik. 3 partijen samen?! Kom zeg... Dat ze dan ineens een kartel vormen met sp.a en groen. Zijn ze zeker van winst! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() is dat niet iets zoals die lijst van antwerpen1994 ... och laat ze maar doen.Dat ze allemaal samenspannen , het is het Vb tegen de rest .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() zielge wanhoopsdaad
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dit nog wel eens zou kunnen uitdraaien in het nadeel van die partijen. Het iw elk veelzeggend dat de 'vlaamse' N-VA nu blijkbaar ook al met de Pest Voor Vlaanderen kartels gaat vormen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Was het NIET uw Blokkertje FDW die een maand geleden zelfs een burgemeester-sjerpke aanbood aan die VLD-afdelingen die in 2006 een coalitie met het Blok wilden vormen. De Blok-reacties hier op dit thema zijn dan ook zeer lachwekkend. Voor het Blok en FDW was de VLD plots geen Pest Voor Vlaanderen meer. Laatst gewijzigd door Clemens : 18 maart 2005 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() [quote=Clemens]
Citaat:
Waarom kan je niet zoals je andere partijgenoten discussiëren? Ik heb het al gezegd, maar mijn mening hoor jij in een andere partij te zitten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Niet waar want het VB wou nooit een kartel met de VLD , samen regeren is nog iets anders dan een kartel vormen me dunkt . feit is dat de keuze hetzelfde blijft ... met cdenv , spa , groen en n-va Voor P JANSSENS etc VS het VB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik hoop echt dat er lokaal een aantal coalities worden gevormd, vooral met de VLD, dan zal die partij des te sneller imploderen. Op termijn is CD&V-NVA dan de beste partner voor eventueel een Vlaamse coaltie.
![]() |
![]() |
#13 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Dit is een reactie op het bericht dat groen en spirit in Antwerpen een kartel zouden willen vormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dinooke,
De inhoud van mijn posting is blijkbaar niet goed aangekomen. FDW beweerde toen zelfs voor de camera reeds gesprekken te hebben gevoerd met VLD-afdelingen. Of waren het dan toch leugens van FDW??? Of mag enkel het Blok gesprekken voeren met andere partijen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() Ik reageer op jou i.v.m de inhoud van je bijdrages. Deze is altijd gericht tegen het VB. Niet dat ik daar opzich een probleem mee heb. Maar als n-va'er verwacht je toch iets anders dan een haat-campagne tegen het blok, want dat lijkt je enige bestaansreden te zijn op dit forum. Heb je nooit geen andere inhoudelijke postings? Zijn je partijgenoten hiervan gediend? Zoals ik reeds gezegd heb, op deze manier doe je de n-va alle oneer aan!! Als ik dit las als bestuurslid van de n-va zou ik meteen je lidkaart schorsen. Als VBleed het enigste is wat u kan bekoren, zijn er nog wel andere partijen die niet vlaams-nationalistisch zijn ingesteld. Misschien vindt u daar beter uw gade?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een coalitie is een overeenkomst tot samenwerken in een bestuur na de verkiezingen. Partijen kunnen voorafgaand overeenkomsten sluiten. Soms is strategisch gezien een kartelvorming beter om het doel te bereiken. En in bepaalde gevallen is het ook eerlijker naar de kiezers toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dinooke,
Jij hebt natuurlijk liever dat de N-VA-ers zich willoos laten afmaken door de blokkers op dit forum. Maar dat is dan een totale misrekening, want zo zitten N-VA-ers niet in elkaar. En als je geen deftig wederwoord weet te plaatsen na mijn posting, buiten jouw betweterige reactie, bewijst dit enkel dat je niet zo sterk in je schoenen staat. Trouwens wie is hier begonnen met aanvallen? Hou liever je eigen troepen en jezelf in bedwang! Laatst gewijzigd door Clemens : 18 maart 2005 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze keer heeft Clemens toch ergens gelijk.
Ofwel veroordeel je die samenwerking (kartel-coalitie-toogbelofte) ofwel niet, maar nu eens heet blazen en dan weer koud, lijkt me niet getuigen van veel konsekwentie...........
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |