![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is het omdat politiek onintressant en saai is tegenover de verleidelijke gevarieerde wereld van mode, muziek en decadentie?
Of is de politiek gewoon te ingewikkeld? Wat zou er gedaan kunnen worden (en niet in theorie...)? Geef jullie meningen eens, of krijg hier een mening... Laatst gewijzigd door Bhairav : 21 maart 2005 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ipv hun tijd in nutteloze dingen te stoppen zoals drugs, zouden ze beter eens deftig Nederlands leren schrijven zonder dt-fouten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Een simpel volks antwoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Is toch een typisch verschijnsel.
Tot mijn 74ste had ik alleen maar oog voor wiskhey,cigaretten en wilde vrouwen. Met die jonge teef van 61, die achter mij woont, heb ik nog veel plezier gehad. Maar nu rook ik zoveel niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ja en ik vroeg dus waarom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Waarom vraag je waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Omdat ze zelf weinig van de gevolgen van de politiek ervaren of alles in een marginale context bekijken en hun blik niet willen/durven verbreden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Zich intresseren in politiek kunde moeilijk beschouwen als het verbreden van die blik. Maar dat is ieder zijn mening...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() De vraag is stom.
Want de jeugd vroeger had nog veel minder belangstelling voor politiek dan nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Neen die is niet stom...
Vroeger was er weinig om geintresseerd in te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Nog een stommere stelling, dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Neen, dat is niet zo.
Het is algemeen geweten dat er een gebrek is aan intresse bij de jeugd voor politiek. Vroeger was het normaal dat stemgedrag geërfd werd... Nu niet en er is een "gebrek" aan gespreksonderwerpen hieromtrend. Van mij moeten ze niet geintresseerd zijn, het intresseerd zelfs mij niet, behalve op erop te kakken. En dat is bij onze snotneuzen, die de toekomst in handen hebben, steeds meer en meer het geval. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
ik denk het ni, anders zou je zo geen antwoord geven..
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Moest die kinderen hebben, ze zouden hem beliegen en achter zijn rug stiekum kannabies roken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Waarom de jeugd geen interesse heeft in politiek?
Omdat ze op school al worden geplooid om mee te lopen met de PC.En al wie er een andere mening op nahoud wordt onvermijdelijk de hoek ingestuurd met ezelsoren op. Op school maken ze de jeugd vanalles wijs.Tot je in aanvaring komt met de realiteit en eens de bibliotheek bezoekt. Laatst gewijzigd door Grellig : 21 maart 2005 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Op school maken ze u niks wijs qua politiek... ge leert daar dus NIKS van politiek. Maar dan ook NIKS.
Op school maken ze van u een kuddebeest, en school heeft dezelfde functie als een gevangenis. Het verschil is dat ge bij het ene meer bewegingsruimte hebt dan de andere... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is dit geen politiek ofwat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof, wat is er interessant aan politiek voor een jongere? Alleen zij die een gebrek aan moraal hebben, verdomt egoïstisch zijn, en slim genoeg niet te verzeilen in de "kleine" criminaliteit hebben de ongezonde interesse in de hedendaagse Belgische politiek.
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() op school hebben wij enkel een korte inleiding gehad, namelijk welke partijen er zijn en wat ze zelf zeggen te zijn.
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |