![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Na enige dagen op dit forum aanwezig te zijn geweest heb ik toch wel een algemene indruk.Veel mensen hebben problemen met het rechts en extreem rechts gedachtengoed.
Blijkbaar hebben veel mensen bang dat het verleden zich gaat herhalen ivm het nationalisme.En wat ik wil zeggen met het verleden,dat hoef ik niet te vertellen denk ik. Heb hier een leuk citaat van een filosoof die iets te zeggen heeft over het herhalen van het verleden,het vraagt wel wat concentratie maar er zit een grote bron van waarheid in: "Daar wij door gewenning zo zijn ingesteld dat wij het VERLEDEN IN DE TOEKOMST PROJECTEREN,verwachten wij,wanneer het verleden volstrekt regelmatig en gelijk is geweest,de uitkomst met de grootste zekerheid en laten wij geen ruimte voor een tegenovergestelde veronderstelling......................Ofschoon onze voorkeur uitgaat naar hetgeen het meest is voorgekomen en wij geloven dat dit effect zal volgen,mogen wij de andere effecten niet over het hoofd zien." Maw,gewenning is niet goed,men moet ruimte maken voor een tegenovergestelde of andere veronderstelling en we mogen het verleden niet in de toekomst projecteren.Het wil niet zeggen dat het verleden zo is geweest dat het zich weer in de toekomst zal herhalen. Heb dit onderwerp geplaatst omdat ik graag een mening heb van wie het leest. Dank bij voorbaat ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Geen liefhebbers van een beetje filosofie?Jammer,kan anders wel eens zeer verhelderend zijn.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() interessant Grellig, maar wat heeft dit te maken met de Vlaamse Leeuw? Dat symbool is niet bepaald een "rechts" symbool, althans: rechts kan er geen aanspraak op maken. Natuurlijk weet ik ook wel dat vooral rechtse partijen uitgesproken Vlaams zijn, maar dat wil nog niks zeggen.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik heb ook een probleem met de Vlaamse leeuw: ik vind hem oerlelijk.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() en uw belgische vod? Symbolen moeten niet "mooi" zijn hanske. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Je geeft het dus toe.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
aleen jammer dat er geen eenduidige Vlaamse Leeuw bestaat, die is er in meerdere <> types. de tricolore, daar kan je niet veel aan veranderen é
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() is dit "mooier" dan diegene in het Vlaams Parlement? Tja, dat moet je echt niet aan mij vragen. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 19 februari 2005 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() hier doelt u op:
![]()
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kan er mij trouwens eens iemand vertellen wanneer en wie een in Afrika voorkomend dier heeft voorgesteld en/of ingevoerd als zijnde het symbool van het Vlaamse volk?
#13 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb eigenlijk ook wel problemen met die Vlaamse leeuw. Was die niet gewoon Turks?
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#15 |
|
![]() Walen hebben een beest dat HIER leeft: de haan.
Vlamingen moesten per se iets importeren. |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Tja,het wat eigenlijk niet men bedoeling om zoveel aandacht te trekken voor de vlaamse leeuw zelf,meer om wat te discussie los te weken over het nationalisme van vroeger.
heb het "onderwerp" eigenlijk een foute tittel gegeven,forgive me please,het was toen nog vroeg ![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Moet trouwens in de ogen branden van vlaams(inter)nationalisten ![]()
Laatst gewijzigd door rodeo : 20 februari 2005 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |