Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Het Vlaams behang verzuurt de Belg
JA, het Vlaams Behang is (mede) oorzaak van de verzuring 16 32,65%
NEE, het Vlaams Behang propageert juist géén verzuring 27 55,10%
Weet ik veel, ik ben Belg (oid), geen VB'er 6 12,24%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 4 april 2005, 16:10   #1
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard Verzuurde Belgen

Een term die ik vaak tegenkom. De Belg is verzuurd.
Nu vraag ik mij af: Hoe komt dat dan? Waarom zijn jullie verzuurd?
Ik heb er zelf geen last van.

Ik heb er een poll van gemaakt, die ik hier ga uitleggen:
De gemiddelde belg is verzuurd, zegt men. Wie heeft die verzuring veroorzaakt? Volgens mij het Vlaams Behang, want je kan niets meer zeggen, of je wordt de mond gesnoerd door overschreeuwende, vloekende, tierende Vlaams Behangers. Na 20 jaar gezever door het Vlaams Behang is het volk erin gaan geloven, wat er wordt gezegd.

[size=5]En wat het VB predikt, is zuur, zéér zuur![/size]

Dus, volgens mij wordt het hoog tijd de energie die mensen in het VB hebben gestoken, te stoppen in samenwerking. Het Vlaams Behang te laten voor wat het is, en samen te werken aan een betere toekomst. De handen ineen slaan, in plaats van telkens maar weer te blijven doorzagen over cultuurverschillen en andere minor fucking problems.

Het VB is natuurlijk niet het enige probleem, maar ik vind het zeker wel één van de oorzaken van die zure gezichten, hier in België.

Wat denken jullie?

Laatst gewijzigd door Mephisto : 4 april 2005 om 16:12.
Mephisto is offline  
Oud 4 april 2005, 16:30   #2
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard

Wat jij hier predikt vind ik persoonlijk ook maar zuur, zéér zuur..

Verzuurd en verblind door uw haat tegenover een partij en haar stemmers..

PS. Ik heb dan ook niet gestemd op deze poll omdat hij tot niets leidt en maar één doel heeft en dat is wat VB-bashen.. zie dat ge ni klaarkomt met uw broek nog aan he jongen, dat kan nogal plakken naar het schijnt.

Laatst gewijzigd door Nitroke : 4 april 2005 om 16:32.
Nitroke is offline  
Oud 4 april 2005, 16:32   #3
Mephisto
Minister

Standaard

Zoals er mensen rondlopen die haatdragende Marokkanen een lesje willen leren, loop ik rond met het idee de verdraagzaamheid te vergroten. Stap 1 is, om haatzaaiende partijen (zoals het VB) te ontmaskeren. Stap 2 krijgt u t.z.t.

n.a.v. uw ps: ach. Niet enkel het bashen is mijn behang. Ik vin dhet belangrijk om het VB met de eigen politiek te confronteren, omdat confrontatie vaak het beste werkt. Ik zeg niet dat de Belgische politiek goed in elkaar steekt. Ik zeg slechts dat het Vlaams Behang fout in elkaar steekt. Onder andere door eerst haat & nijd te zaaien, om vervolgens te gaan roepen dat "De Belg" is verzuurd..

Ja, hèhè, wat wil je als je eerst iedereen met die stompzinnige discriminatoire propaganda overlaadt?

Laatst gewijzigd door Mephisto : 4 april 2005 om 16:35.
Mephisto is offline  
Oud 4 april 2005, 16:35   #4
Nitroke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Zoals er mensen rondlopen die haatdragende Marokkanen een lesje willen leren, loop ik rond met het idee de verdraagzaamheid te vergroten. Stap 1 is, om haatzaaiende partijen (zoals het VB) te ontmaskeren. Stap 2 krijgt u t.z.t.
Verdraagzaamheid vergroten door onverdraagzaamheid tegen een partij te promoten..
Oud 4 april 2005, 16:36   #5
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verdraagzaamheid vergroten tov haatdragende Marokkanen ???
andev is offline  
Oud 4 april 2005, 16:39   #6
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

idd, de threadstarter beweerdt niet verzuurd te zijn... in al zijn haat weigert hij zelfs de naam van z'n politieke contra niet eens goed te schrijven. Misschien heeft hij gelijk, en verzuurd het Vlaams Belang wel degelijk mensen. Voornamelijk Mephisto.

Maar alle simplisme ten top, de verzuring heeft geen duidelijk aanwijsbare oorzaak, en zeker niet dat pamfletje dat nu en dan eens in de bus komt.
Oud 4 april 2005, 16:39   #7
Don Quichote
Banneling

Standaard

De traditionele partijen moeten we niet beginnen ontmaskeren.

Ze zijn al ontmaskerd.
Don Quichote is offline  
Oud 4 april 2005, 16:41   #8
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke
Verdraagzaamheid vergroten door onverdraagzaamheid tegen een partij te promoten..
.. Door de onverdraagzamen hierop te wijzen, ja.
Oud 4 april 2005, 16:43   #9
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Verdraagzaamheid vergroten tov haatdragende Marokkanen ???
Wie weet?
Is het ware Christendom er niet, om de Mens met LIEFDE te behandelen? Met RESPECT om te gaan met de medemens? Wie weet, leren zij het ook nog. En kunnen ze leren vechten voor zichzelf, in plaats van dezelfde slachtofferrol aan te nemen die het VB al zo lang probeert te dragen. (Oh, wij zijn zo zielig, zo genegeerd, wij zijn geen uitschot, enzovoort). Wat dat betreft zie ik echt geen enkel verschil tussen Flip's politiek en die ontspoorde Marokkanen. Echt niet! Allebei zijn ze bezig met zelfverheerlijking. De één via poen, de ander via macht.
Oud 4 april 2005, 16:46   #10
de rooie
Vreemdeling

Standaard

Het Vlaams Belang zegt niet dat de Belg verzuurt. De politiek correcte partijen verkondigen dat "de Belg"... (lees: Vlaming...) verzuurd is net OMDAT hij, in toenemend aantal, op het Vlaams Belang stemt...

Zeggen dat iemand verzuurd is omdat hij op de "verkeerde" stemt... moet wel uit monde van verzuurde menschen komen, lijkt me.
de rooie is offline  
Oud 4 april 2005, 16:47   #11
Nitroke
Burger

Standaard

Was er trouwens niet onlangs een peiling die juist het tegenovergestelde beweerde dat de Vlaming wel degelijk gelukkig was?
Oud 4 april 2005, 16:51   #12
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk, als je altijd hetzelfde verkondigd, dan gaan de mensen dat geloven.
Als je vanaf morgen zegt dat Albert II geen rotte frank meer heeft bijvoorbeeld, de mensen gaan het op den duur nog geloven...
Jong N-VA'er is offline  
Oud 4 april 2005, 16:52   #13
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
De traditionele partijen moeten we niet beginnen ontmaskeren.

Ze zijn al ontmaskerd.
Nu het VB nog, zijn ze goed mee bezig ondertussen
Jong N-VA'er is offline  
Oud 4 april 2005, 17:20   #14
Don Quichote
Banneling

Standaard

Maak je maar meer zorgen over de N-VA.

Het zal nodig zijn, denk ik.
Don Quichote is offline  
Oud 4 april 2005, 17:45   #15
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Aan zelfkritiek doe ik genoeg binnen de N-VA. Ik maak me meer zorgen om het Belang wat dat betreft.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 4 april 2005, 17:56   #16
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals er mensen rondlopen die haatdragende Marokkanen een lesje willen leren, loop ik rond met het idee de verdraagzaamheid te vergroten. Stap 1 is, om haatzaaiende partijen (zoals het VB) te ontmaskeren.
Ik ben sinds 3 maanden VB militant en kom volgend jaar op de verkiezingslijst in mijn gemeente voor het VB.

Geef me 1 reden waarom ik op een PC lijst zou gaan staan.Ik heb lang gezocht maar ik vind ze niet.
Het is niet zo dat het VB de problemen van alle dag zou kunnen oplossen,maar hun programma en partijkopstukken zijn al een grote stap in de goede richting om de verzuring tegen te gaan.
Een mens heeft bang tegenwoordig om over zijn afkomst te praten,want dit werkt het rascisme in de hand.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 4 april 2005, 18:13   #17
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Ik ben sinds 3 maanden VB militant en kom volgend jaar op de verkiezingslijst in mijn gemeente voor het VB.
Nog maar 3 maand militant, en al "lijst-waardig" ????????? Het schoonste bewijs dat het VB "zomaar iedereen" op een lijst zet. Zulke "onwetenden" zijn dan ook het best "kneedbaar" , zullen P.Dewinter & C° wel zeggen.8)
Pietje is offline  
Oud 4 april 2005, 18:15   #18
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Nog maar 3 maand militant, en al "lijst-waardig" ????????? Het schoonste bewijs dat het VB "zomaar iedereen" op een lijst zet. Zulke "onwetenden" zijn dan ook het best "kneedbaar" , zullen P.Dewinter & C° wel zeggen.8)
Ik draai al veel langer mee in het VB,meer ben nog maar pas militant.Had te maken met hun naamswijziging.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 4 april 2005, 18:17   #19
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Zulke "onwetenden" zijn dan ook het best "kneedbaar"
En het is niet het VB die me "kneed" maar het zijn de anderen die me de "multiculturele en kom maar gratis halen" politiek willen opdringen!

En ik heb een reden gevraagd waarom ik op de lijst van bv de SP-A zou gaan staan.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 4 april 2005, 18:18   #20
Piet Hein
Minister

Standaard

Al die onozele kleine regels en wetten zorgen voor de verzuring vind ik.
Piet Hein is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be