![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() In de rubriek Kreten en Gefluister in de Standaard
De problemen bij Vlaams Belang zorgen voor heel wat nervositeit bij de Belangers. Zij zijn het niet gewoon dat journalisten plots om hun mening vragen. Zelf Jurgen Verstrepen, de man die samen met Morel als verruimer werd binnengehaald en die steevast pocht met zijn ruime media-ervaring, kreeg het angstzweet bij de gedachte dat hij iets zou moeten zeggen waarover de partijleiding mogelijk zou kunnen over struikelen. De zelfverklaarde voorvechter van de vrijheid van meningsuiting vindt er dan maar niet beter op dat op zijn webstek dreigementen te uiten aan Villa Politica, omdat dat hem bij het buitenkomen van het Vlaams halfrond met een camera ,,overviel''. ,,Ik heb geen toestemming gegeven om mij te interviewen, noch voor en na. Het was geen moment van actualiteit of gerechtvaardigde opname zonder toestemming door het actualiteits- of mediakarakter. Ik stond op een plaats, eigen aan mijn werkomgeving. Een tv-ploeg, betaald met geld rechtstreeks uit de Vlaamse overheid (!) met een politieke agenda in opdracht van een openbare omroep die de deontologie met voeten treden.... Ik heb een boodschap voor Villa Politica en de VRT in dit verhaal. Als jullie dit nog 1 keer lappen, zal ik vanaf nu journalistiek op de man/vrouw gaan spelen. In echte ZwartofWit- stijl en met veel plezier.... Make my day and lets have some fun!'' www.jurgenverstrepen.be 25/03/2005 ©Copyright De Standaard Een politicus die niet op TV wil komen ![]() Deontologie? Ik vraag mij af welke deontolgische regel verbiedt dat politici om hun mening wordt gevraagd (op een publieke plaats op de politieke plaats bij uitstek). Een simpel 'geen commentaar' was eleganter geweest.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Close topic.
Geen nut om webspace te verspillen aan dit gezever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() Ik vindt het eerlijk gezegd niet meer dan normaal dat hij zo reageert, hij heeft zelf ook in de media gezeten en weet hoe het er aan toe gaat. Persoonlijk denk ik dat de andere partijen wel even mogen bijkletsen en hun antwoorden voorbereiden.
Dat de media weer een hetse aant opvoeren is tegen het Vlaams Belang begint stil aan iets te overduidelijk te worden. De VRT heeft trouwens nog altijd hun schitterende deontologische code waar het Vlaams Belang niet zoals alle andere partijen moet behandeld worden. Maakt niet uit wat Siegfried Bracke ook moge beweren. Just my opinion natuurlijk ![]()
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ze hebben de man, ocharme toch, om z'n mening gevraagd! Is dat niet juist waar ze al jaren om schreeuwen? Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 25 maart 2005 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 25 maart 2005 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vermits Jurgen Verstrepen er zijn webspace wel aan wil verspillen vraag ik mij af waarom u vindt dat het geen nut heeft?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu moet ik toch bekennen dat ik Jürgen niet begrijp hoor, wat is er nu zo erg aan om ondervraagd te worden door een journalist?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Woorden verdraaien.... ? Toon aan. Een uitspraak van een VB-mandataris. En hoe dit dan vedraaid is. Het is niet omdat Frank Vanhecke proclameert dat het gebeurt is dat het zo is. De media wijzen alleen op een interne verdeeldheid...die er wel degelijk is. Jurgen Verstrepen uit op zijn website zelfs kritiek op zijn partijgenoten omdat ze hier volgens hem slecht mee omgaan. van de website van jurgen verstrepen: [font=Arial][size=2] Na het lezen, controleren en analyseren van de uitspraken van de partijtop op de uitspraken van De Man... kan ik met een gerust gemoed genieten van het mooie lenteweer. Persoonlijke uitspraken én geen partijstandpunt. Merci. [/size][/font][font=Arial][size=2]==> interne verdeeldheid[/size][/font][font=Arial][size=2] [/size][/font][font=Arial]Ik had zelf, bewust, en bij volle verstand…mij voorgenomen om me niet bezig te houden met de egotripperijen van een aantal partijleden. Wie ben ik om daar iets over te zeggen hé? ==> interne verdeeldheid [/font][font=Arial]10 maanden geleden, voor de verkiezingen, zijn we gestart met een EN EN verhaal. Vandaag heb ik de indruk dat we in een OF OF verhaal zitten. Hebben wij de ‘verruimers’ (zoals de kranten het schrijven…) maar ik zeg nu ‘nieuwkomers’, de aanzet gegeven? Neen. Onze woorden waren tot nu toe complementair, aanvullend en volledig in de lijn van het geloof van een gezonde democratische rechtse politiek in Vlaanderen. Ik geloof in een realpolitik waar menig Vlaming op zit te wachten. Ik geloof in een rechtse politiek. Ik stoor mij niet aan de ‘andere levensstijl’ van sommige partijgenoten. Dat heet tolerantie. Ik verwacht omgekeerd hetzelfde. Voorlopig kan ik enkel maar concluderen dat die ‘andere levensstijl’ de analytische kloof is tussen ‘oude’ en ‘nieuwe’ Blokkers/Belangers. Het grote gelijk bestaat niet, ook niet in onze verruimende partij. Stellen dat bij de vorige verkiezingen 1 miljoen kiezers de hardliners of de verruimers of de nationalisten of de weet ik wat het vertrouwen hebben gegeven…is onzin. Het is het geheel. Het geloof van bijna 1 miljoen Vlamingen in de eigenzinnige en unieke combinatie van het toenmalige Vlaams Blok, vandaag het Vlaams Belang. Het was het EN EN verhaal dat toen beloond werd, niet het OF OF. Iedereen heeft binnen de partij het recht op zijn persoonlijke mening. Dat heb ik aan den lijve gemerkt. Het beste wat je kan doen voor onze tegenstanders is een interne strijd creëren [/font][font=Arial]==> interne verdeeldheid[/font] De media heeft ook bericht over de interne verdeeldheid bij de VLD (ivm migrantenstemrecht, voorzitter en vlaams belang). Hebt ge toen de krantencommentaren gelezen, die waren behoorlijk hard voor de VLD, bij de CD&V (ivm voorzitter) en SP.A (de brief van Vandenbroecke). Het toont alleen aan dat Vlaams Belang stilaan een partij wordt als alle andere (maar vooralsnog onbetrouwbaar naar mijn bescheiden mening).
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En we spreken hier niet over de Laatste Show hè, het gaat over Villa Politica (waarschijnlijk komen er nu opmerkingen over de kwaliteit van Villa Politica en dat het niet veel beter is als de laatste show). En Verstrepen heeft trouwens wel tijd om zijn weblog vol te schrijven (werken voor zijn kiezers?). Interessant, maar ik heb toch graag dat er af en toe is iemand een kritische vraag stelt. En dan zwijgen we nog over de blote madammen. ![]()
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl Laatst gewijzigd door Judge : 25 maart 2005 om 12:27. Reden: toevoeging over weblog |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Verstrepen heeft gelijk: het zou verboden moeten worden voor journalisten om vragen te stellen aan politiekers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid