Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2005, 15:47   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard Ik vind dat moslims die niet willen integreren beter emigreren

Mijn mening over bepaalde zaken zijn aan veranderingen onderhevig. Ik wil dat Nederland voor altijd een seculiere democratie blijft. De democratie komt in gevaar wanneer er teveel extremisten zijn. Zowel extreemrechtse neo nazis als extremistische moslims/christenen zijn gevaarlijk voor een democratie. De groepen Neo nazis en extremistische christenen zijn te marginaliseren. Hun aantal is te klein. Bovendien vertonen deze groepen geen significante groei.
Extremistische moslims planten zich echter behoorlijk snel voort. Gezinnen met 6 kinderen zijn meer regel dan uitzondering. Er moet voorkomen worden dat deze kinderen vergiftigd worden met ideeen van haat. Bovendien moet het asielbeleid voorkomen dat de groep radicale moslims in Nederland groeit.

Als een fundametalistische moslim het niet eens is met de gang van zaken in het land waar hij woont, dan moet hij een land zoeken dat beter bij zijn ideeen past. Ook al betekent dat een economische achteruitgang. De Nederlandse democratie is in honderden jaren opgebouwd. Dat mag niet verkwanseld worden.

Er moet geprobeerd worden de aanwezige moslims in Nederland zoveel mogelijk te matigen. Gematigde moslims moeten vaker op tv komen. Soaps met bierzuipende moslimmannen en mooie moslimvrouwen die halfnaakt op tv rondlopen moeten dit gedrag meer acceptabel maken binnen de moslimgemeenschappen in Nederland.

Nu vraag je je af waarom ik voor de toetreding van Turkije tot de EU ben. Turkije is een bakermat van de westerse beschaving. Anatolie is een van de mooiste en geschiedenisrijkste gebieden ter wereld. De allereerste Indo-Europese taal werd in Anatolie door de Hettieten gesproken. De bakermat van de beschaving dient zelf een beschaafd land te zijn. Turkije verdient een democratie. Deze democratie kan met behulp van de EU bereikt worden. Ik wil duidelijk maken dat ik tegen een vrije verkeer van personen tussen Turkije en de EU ben. Ik wil niet dat de fundamentalistische moslims richting Europa kunnen verhuizen. Ze moeten of in Turkije blijven of naar een land als Iran verhuizen. Toetreding tot de EU zal verzekeren dat Turkije een democratie blijft. Als Turkije namelijk de democratie afwijst zal het land uit de EU gezet worden.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 17:27   #2
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Nu vraag je je af waarom ik voor de toetreding van Turkije tot de EU ben.
Eigenlijk niet nee
Oud 30 maart 2005, 17:31   #3
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik vind dat iedere vreemdeling die niet wil integreren moet teruggestuurd worden.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 00:02   #4
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

wat is integratie?

voor mij,
ik respecteer de grondwet en de Belgische wetten.
ik respecteer alle mensen die hier wonen.
ik spreek jullie afschuwelijke taal, waar ik buiten Belgie geen reet mee ben.

Ben ik geintegreerd?

Citaat:
Als een fundametalistische moslim het niet eens is met de gang van zaken in het land waar hij woont, dan moet hij een land zoeken dat beter bij zijn ideeen past. Ook al betekent dat een economische achteruitgang. De Nederlandse democratie is in honderden jaren opgebouwd. Dat mag niet verkwanseld worden.
Wat is dat nu voor iets?
Ik ben het oneens met DiRupo's beleid, ik eis de splitsing van BHV en wel NU en geen dag later! Moet ik nu emigreren ofzo?

Citaat:
Er moet geprobeerd worden de aanwezige moslims in Nederland zoveel mogelijk te matigen. Gematigde moslims moeten vaker op tv komen. Soaps met bierzuipende moslimmannen en mooie moslimvrouwen die halfnaakt op tv rondlopen moeten dit gedrag meer acceptabel maken binnen de moslimgemeenschappen in Nederland.
Gij bent nog in staat om uw mamalief te verkopen om goed te staan bij de autochtonen.

De kunst is "elke mens, ongeacht achtergrond of geloof te respecteren in zijn waarde". En geen debiele idee van bierzuipende en varkensvretende "moslim" worden om geaccepteerd te worden.

Citaat:
Nu vraag je je af waarom ik voor de toetreding van Turkije tot de EU ben. Turkije is een bakermat van de westerse beschaving. Anatolie is een van de mooiste en geschiedenisrijkste gebieden ter wereld. De allereerste Indo-Europese taal werd in Anatolie door de Hettieten gesproken. De bakermat van de beschaving dient zelf een beschaafd land te zijn. Turkije verdient een democratie. Deze democratie kan met behulp van de EU bereikt worden. Ik wil duidelijk maken dat ik tegen een vrije verkeer van personen tussen Turkije en de EU ben. Ik wil niet dat de fundamentalistische moslims richting Europa kunnen verhuizen. Ze moeten of in Turkije blijven of naar een land als Iran verhuizen. Toetreding tot de EU zal verzekeren dat Turkije een democratie blijft. Als Turkije namelijk de democratie afwijst zal het land uit de EU gezet worden.
Waarom altijd die zever halen van bakermat hier, bakermat daar?
EU heeft enkele criteri's opgesteld om lid te kunnen worden.
Elk land kan aanvraag indienen om lid te worden.
EU aanvaard aanvraag of verwerpt.
EU aanvaard.
EU schekt of criteria worden nageleefd.
Criteria nageleefd.
Land treed toe.

Voila, dat is het principe en niet de bakermat of historisch geziene bullshit of de grenzen van Europa stopt bij blablabla.

Als je met bakermatjes begint, neem Irak dan meteen op in de EU. Want dat land bezit ook nogal veel bakermatjes.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 00:28   #5
camus
Banneling

Standaard

De kunst is "elke mens, ongeacht achtergrond of geloof te respecteren in zijn waarde". En geen debiele idee van bierzuipende en varkensvretende "moslim" worden om geaccepteerd te worden.

" De enige Debiel ben jij azijnpissende stinkende schapen vreter ".
camus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 00:35   #6
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Vlaanderen
Nederland
Zuid-Afrika
Namibia
Suriname

EN BOVENDIEN let op je taal arrogant kereltje. Als ik uw taal afschuwelijk vind word ik al gauw voor racist uitgescholden.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 01:43   #7
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Vlaanderen
Nederland
Zuid-Afrika
Namibia
Suriname

EN BOVENDIEN let op je taal arrogant kereltje. Als ik uw taal afschuwelijk vind word ik al gauw voor racist uitgescholden.
Je bent de Nederlandse Antillen vergeten.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 05:58   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

[quote=Mustapha]wat is integratie?

voor mij,

Ben ik geintegreerd?

QUOTE]

1) Is maar logisch dat je de wet respecteerd é, is wel heel erg veel gevraagd zeker?
2) Jij respecteerd helemaal niet alle mensen die hier wonen. Dat heb je al meerdere keren laten merken met je postings.
3) Je geeft hier zelf al het vb hoeveel respect je hebt voor belgie en alles wat ermee te maken heeft. Als je het zo afschuwlijk vind allemaal, trap het dan toch af kerel.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 07:03   #9
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat ook.Al heb ik mijn vraag bij het integratie-proces na wat ik vandeweek heb gezien op Ter Zake.Het is weer vrij pittig aan de kanten van Brussel.

Blijkbaar hebben ze problemen dat de politie wat veel voorbijkomt.Voor mijn part mag er achter elke hoek politie en leger staan,ik heb toch niets te verbergen.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 08:55   #10
k9

Standaard

Citaat:
En wat als die niet wil verhuizen?

Citaat:
Ik denk dat dit eerder omgekeerd zal werken, meer extremisme ipv minder.

Citaat:
Nu vraag je je af waarom ik voor de toetreding van Turkije tot de EU ben. Turkije is een bakermat van de westerse beschaving.
Onzin, Turkije heeft amper iets bijgedragen en de hele streek was eerder een doorgeefluik, of fungeerde als bibliotheek.

Citaat:
Anatolie is een van de mooiste en geschiedenisrijkste gebieden ter wereld.
Niet meer of minder dan zovele andere niet europese streken.

Citaat:
De allereerste Indo-Europese taal werd in Anatolie door de Hettieten gesproken.
so?

Citaat:
De bakermat van de beschaving dient zelf een beschaafd land te zijn.
Turkije is allesbehalve de bakermat van beschaving hoor, waar haal je die onzin?

Citaat:
Turkije verdient een democratie. Deze democratie kan met behulp van de EU bereikt worden.
Spijtig genoeg tegen een te hoge prijs voor de EU, misschien is het over enkele decenia beter .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 10:58   #11
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
wat is integratie?

voor mij,

Ben ik geintegreerd?
Neen. Met jouw ingesteldheid mag je nog 20 jaar lang zwaaien met je Belgische identiteitskaart, de meeste mensen zullen in jou altijd een vreemdeling zien.

Je hebt trouwens veel minder respect dan je in jouw post laat blijken. Je doet maar alsof. Al wie jouw vorige posts gelezen heeft weet dat.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 11:04   #12
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wil duidelijk maken dat ik tegen een vrije verkeer van personen tussen Turkije en de EU ben.
Dit kan niet. Vrij verkeer van personen en goederen is het belangrijkste voordeel van lidmaatschap. Enkel een tijdelijke beperking van dat vrij verkeer kan. Als Turkije lid wordt moeten de Turken op een dah vrij kunnen reizen en werken in Europa.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 11:09   #13
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camus
" De enige Debiel ben jij azijnpissende stinkende schapen vreter ".
Ik vond de redeneringen van Mustapha anders een stuk sterker dan die van Camus, die ik hierboven quote..
En ik ben alles behalve debiel, dat je het maar weet!

Laatst gewijzigd door Mephisto : 31 maart 2005 om 11:10. Reden: verpersoonlijking
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 11:12   #14
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Vlaanderen
Nederland
Zuid-Afrika
Namibia
Suriname

Volgens mij heeft die laatste zin vooral te maken met de mate van onbalans in eigen land. Daar kan een allochtoon weinig aan doen. Als jij voor racist wordt uitgemaakt, door wie is dat dan?

- Een geïntegreerde allochtoon
- Een "linkie-winkie"
- De politiek
- De flikken
- Een onaangepaste allochtoon
- Je eigen vriendjes
- Lonsdalers
- Ehh..

Laatst gewijzigd door Mephisto : 31 maart 2005 om 11:12.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 11:17   #15
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

12 sec. of numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik vind dat iedere vreemdeling die niet wil integreren moet teruggestuurd worden.
Jouw idee van 'er een toffe dag van maken'? Cool.
12 sec. of numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 11:19   #16
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Neen. Met jouw ingesteldheid mag je nog 20 jaar lang zwaaien met je Belgische identiteitskaart, de meeste mensen zullen in jou altijd een vreemdeling zien.

Je hebt trouwens veel minder respect dan je in jouw post laat blijken. Je doet maar alsof. Al wie jouw vorige posts gelezen heeft weet dat.
Kaal, thanx for nuance. En dan nog.. Hij hoeft toch geen Belg te worden? Hij mag toch wel Marokkaan blijven (of wat dan ook) die in België woont, werkt, leeft?
Of moet ik ook Belg worden omdat ik hier woon, werk, leef?
Ik ben van origine Nederlander. Of is dat goed genoeg?
Ik wordt ook ziek van jullie navelstaarderij, jullie gezever over de Vlaanderense Vlag, jullie minderwaardigheidscomplex, jullie onvermogen om Vlaanderen en Wallonië onder 1 regering te besturen en jullie te dikke en te vette frieten.

Daar staat weer tegenover dat ik geniet van het cultuurbeleid hier, het leven bourgondischer is (6 kilo aangekomen in 2 jaar tijd!), en de gemiddelde Vlaming, nadat de vooroordelen aan de kant zijn gezet, jovialer is. De verhouding slaat voor mij positief uit: mijn persoonlijke leven is er flink op vooruit gegaan; ik voel mij hier meer 'thuis' dan in NL, met die maffe Kroonprins Pim en die Bak Ellende / Harry Potter Houtekiet.

Wil dat nu zeggen dat ik geen Echte Vlaming ben?

HALLO!

Criteria mogen anders gelegd worden.
Als Mustafa blijk geeft staatsgevaarlijk te zijn (en er dus blijk van geeft géén rekening te houden met zijn medemens), is de kans groot dat �*e in de bajes terecht komt. Echter, om hem te veroordelen op basis van religie, aanpassing(-svermogen!) en huidskleur, is regelrecht racistisch en/of fascistisch.

Simpel, toch?

Nochthans zijn er hele horden mensen die bovenstaand voor geen goud willen horen. Die luisteren liever naar zoete koekhapjes zoals van Flip-bijna-over.
Oud 31 maart 2005, 11:20   #17
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jullie afschuwelijke taal

En dit van iemand, naar ik veronderstel, met een Arabische achtergrond?

Kerel, Arabisch is de lelijkste taal op aarde. De taal klinkt alsof iemand op agressieve wijze aan het hoesten, kuchen en rochelen is. Lelijkste taal OOIT.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 11:22   #18
Mephisto
Minister

Standaard

ps. Turk4ever:
Wat jij hier allemaal aanhaalt, maakt dat je volkje, wat jij voor ogen hebt, binnen 50 jaar bestaat uit een inteelt-populatie. En dat is niet gezond, zoveel weten we al. Want kruisbestuiving maak je op deze manier onmogelijk.

Eén van de redenen waarom ik Gent zo aangenaam vind, is vanwege het bourgondisch klimaat. Dit zou er nooit geweest zijn zonder de kruisbestuiving tussen Bourgondië en Vlaanderen. En volgens jou mag dat niet meer?
Je eigen cultuur (Bourgondië) overbrengen op een ander (Vlaanderen)?
Oud 31 maart 2005, 11:34   #19
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

En dit van iemand, naar ik veronderstel, met een Arabische achtergrond?

Kerel, Arabisch is de lelijkste taal op aarde. De taal klinkt alsof iemand op agressieve wijze aan het hoesten, kuchen en rochelen is. Lelijkste taal OOIT.
Arabisch lelijk? Ik begrijp misschien niets van die taal maar hun liedjes-voor de weinige arabische liedjes die ik ken-vind ik alvast helemaal niet slecht. Arabisch klinkt alvast mooier dan Nederlands, zelf als ik uw taal respecteer en niet denk dat ze afschuwelijk is. Trouwens, voor mij is er geen afschuwelijke taal. Een taal is een taal, punt aan de lijn. Men heeft natuurlijk liever bepaalde talen dan andere talen, maar dat is een andere debat.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 11:41   #20
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Kom,als ik een of andere Irakees hoor praten op het nieuws vind ik dat toch allesbehalve mooi, hoor. Maar misschien heb je wel gelijk, het kan misschien mooi zijn. Het is een beetje als Duits.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be