Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 30 maart 2005, 20:40   #1
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard Het dilemma van N-VA

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]
Citaat:
Het dilemma van N-VA [/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]De N-VA-jongeren, Ronduit N-VA, onder leiding van Sebastien Luyten, zijn geschandaliseerd.[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]De VRT waagt het deel te nemen aan de zoektocht naar de Grootste Belg aller tijden. Voor Luyten, en uiteraard ook de grote broer, Bart Dewever, is dit absoluut onwettig. Want - aldus Luyten - mag de VRT enkel helpen met het vormen van een Vlaamse identiteit.[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]Symbolisch zouden zij echter kiezen voor Jules Destrée, u weet wel, de man die ooit tegen de Koning zei dat er geen Belgen zijn.[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]Het lijkt me echter dat de jongens en meisjes van N-VA en de kleutertjes bij Ronduit N-VA met een zwaar dilemma zitten.[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]Hun keuze zal namelijk gaan naar de Vlaamse symbolen zoals Irma Laplasse, die de dood van verschillende mensen op haar geweten heeft, en natuurlijk Vlaming boven Vlamingen, de grootte Leider, Staf De Clercq.[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]Staf De Clercq is de figuur die op de Ijzerwake vereerd werd door de jongens en meisjes separatisten. [u vindt een tekst over De Clercq onder de rubriek "uit het archief"][/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]Ik moet bekennen, als landverrader zou ik ook niet weten wie van deze twee te kiezen, maar gelukkig hoef ik zulk een keuze niet te maken.[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]Als echte Belg kan en zal ik nog een stok in het zwart-gele hoenderhok werpen.[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]Op de lijst van de honderd genomineerden staat Filips de Schone, een Franse koning uit de 14e eeuw, die regeerde over het toemalige Vlaanderen. Men gaat er dus van uit dat ieder Belg, en eenieder die ooit in België een rol heeft gespeeld in de Belgische geschiedenis, geselecteerd mag worden.[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]Waarom zouden we voor de kleuters en peuters in de Vlaamse Beweging ook Keizer Wilhelm en dictator Hitler niet in de lijst plaatsen?[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]Dan gaat het dilemma niet meer over Staf De Clercq of Irma Laplasse, maar kunnen ze hun grootste idolen ook selecteren.[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]In geval van gelijkstand, kan men misschien uitzoeken voor welk van deze grote leiders het meeste collaborateurs naar voren waren gekomen...
[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]bron: Cedric Vloemans, dé Homepage
[/font]

Oud 30 maart 2005, 22:16   #2
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Ale, zal ik dan maar eens van leer trekken:

* IK heb als N-VA'er en zovele andere N-VA'ers hebben NIKS, maar dan ook NIKS te maken met die periode die jullie, Belgofielen, 'dutrouxiseren' om het Vlaams-nationalisme uit te roeien, zoals jullie dat zo graag zeggen (de laatste die iets zei over uitroeien ligt aan de grondslag van het probleem Israël-Palestina)
* We zullen vast en zeker maar zwijgen over al die Congolzen die zijn uitgemoord, vernederd, verkracht, gefolterd,... Wat was Leopold II toch een vredelievend persoon.
* Zal ik jullie ook eens in jullie oortje fluisteren waarom Patrice Lumumba is vermoord? Ja den Boudewijn die weet dat, maar ja die kan nu niks meer zeggen.
* Wie heeft ook zoveel mensen naar het Oostfront gestuurd? Tiens, was dat niet jullie Waalse vriend Léon Degrelle? (Maar ja dat waren zogezegd verdwaalde Walen, dat was iets anders dan de Vlamingen...*KUCH*
* Wie laat het toe dat onze koning elke dag per inwoner 27,50 EUR krijgt om dat uit te geven aan dure eetfestijnen en misselijkmakende decadentie? 3x raden...
* Wie wil met fascistoïde praktijken het Vlaams-nationalisme tot de laatste man uitroeien?
* Wie vindt iets achterhaald als de monarchie nog normaal? Schoon voorbeeld, den Albert wil zelfs zijn eigen buitenechtelijke dochter en haar kind zelfs niet zien. Wat een voorbeeldpersoon
* Jullie stemmen vast op Charles Rogier (hij woonde wel in Luik hoor als advocaat, maar eigenlijk was dat een Fransman uit St.Omer), want die vond toch dat de Vlamingen eerst Frans moesten leren alvorens ze hun lege maag wat mochten vullen. Verdorie 'EIGEN VOLK EERST!' bestond toen al seg, door de grootste belgofiel aller tijden nog wel! En hij sprak Frans. Van lef gesproken, en dan maken de Walen ons, Vlamingen, uit voor egoïsten
* het Belgische volk (hoe heroïsch), zou zijn oorsprong te danken hebben aan de Belgae, een Gallisch volk. Alleen...die werden in de eerste eeuw voor en na onze tijdrekening door de Romeinen ofwel uitgemoord ofwel geromaniseerd. Maar als dat volk dus toen al is ophouden te bestaan, hoe kan dan...?

Hehe, wat zeggen jullie hiervan Bubbeltjes
Jong N-VA'er is offline  
Oud 30 maart 2005, 22:23   #3
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er

* IK heb als N-VA'er en zovele andere N-VA'ers hebben NIKS, maar dan ook NIKS te maken met die periode die jullie, Belgofielen, 'dutrouxiseren' om het Vlaams-nationalisme uit te roeien, zoals jullie dat zo graag zeggen (de laatste die iets zei over uitroeien ligt aan de grondslag van het probleem Israël-Palestina)
* We zullen vast en zeker maar zwijgen over al die Congolzen die zijn uitgemoord, vernederd, verkracht, gefolterd,... Wat was Leopold II toch een vredelievend persoon.
* Zal ik jullie ook eens in jullie oortje fluisteren waarom Patrice Lumumba is vermoord? Ja den Boudewijn die weet dat, maar ja die kan nu niks meer zeggen.
* Wie heeft ook zoveel mensen naar het Oostfront gestuurd? Tiens, was dat niet jullie Waalse vriend Léon Degrelle? (Maar ja dat waren zogezegd verdwaalde Walen, dat was iets anders dan de Vlamingen...*KUCH*
* Wie laat het toe dat onze koning elke dag per inwoner 27,50 EUR krijgt om dat uit te geven aan dure eetfestijnen en misselijkmakende decadentie? 3x raden...
* Wie wil met fascistoïde praktijken het Vlaams-nationalisme tot de laatste man uitroeien?
* Wie vindt iets achterhaald als de monarchie nog normaal? Schoon voorbeeld, den Albert wil zelfs zijn eigen buitenechtelijke dochter en haar kind zelfs niet zien. Wat een voorbeeldpersoon
* Jullie stemmen vast op Charles Rogier (hij woonde wel in Luik hoor als advocaat, maar eigenlijk was dat een Fransman uit St.Omer), want die vond toch dat de Vlamingen eerst Frans moesten leren alvorens ze hun lege maag wat mochten vullen. Verdorie 'EIGEN VOLK EERST!' bestond toen al seg, door de grootste belgofiel aller tijden nog wel! En hij sprak Frans. Van lef gesproken, en dan maken de Walen ons, Vlamingen, uit voor egoïsten
* het Belgische volk (hoe heroïsch), zou zijn oorsprong te danken hebben aan de Belgae, een Gallisch volk. Alleen...die werden in de eerste eeuw voor en na onze tijdrekening door de Romeinen ofwel uitgemoord ofwel geromaniseerd. Maar als dat volk dus toen al is ophouden te bestaan, hoe kan dan...?

euh, niets?

Overigens, herbereken uw cijfers over de monarchie nog maar eens ne keer hoor, ge zit er een hoopje naast. Maar dat is een andere discussie
Oud 30 maart 2005, 22:27   #4
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Verdorie is die 27,50 EURO weer nie goe? Ale bel ff naar alle krantenredacteurs en geef ze onder hun voeten!
Jong N-VA'er is offline  
Oud 30 maart 2005, 22:31   #5
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik twijfel nog tussen Leopold II en Albert I.
Hans1 is offline  
Oud 30 maart 2005, 22:33   #6
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdorie is die 27,50 EURO weer nie goe? Ale bel ff naar alle krantenredacteurs en geef ze onder hun voeten!
Haal de cijfers van de begroting erbij, en wat zul je merken? Dat je veel lager uitvalt. Maar dan moet je als peuter al beginnen rekenen hé
Oud 30 maart 2005, 22:34   #7
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Voor mij zonder twijfel Leopold II
Oud 30 maart 2005, 22:50   #8
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Hm waarom staan Pieter De Coninck en Jacob Van Artevelde daar niet bij?
Jong N-VA'er is offline  
Oud 30 maart 2005, 23:00   #9
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hm waarom staan Pieter De Coninck en Jacob Van Artevelde daar niet bij?
Ni onze schuld hé, WIJ hebben met heel die verkiezing niets te maken, maar ik vind zeker wel dat Jan Breydel, Jan Borluut en Pieter de Coninck een plaats verdienen in de lijst.

Over Jacob Van Artevelde, die alle Brugse weefgetouwen liet vernietigen om de Gentse weefindustrie te helpen, heb ik mijn gedacht
Oud 31 maart 2005, 00:58   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Voor mij zonder twijfel Leopold II
Jep. D�*t is nog eens een vredelievend man waar de bub een voorbeeld aan kan nemen!
Oud 31 maart 2005, 01:42   #11
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Het dilemma van N-VA </FONT>

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]De N-VA-jongeren, Ronduit N-VA, onder leiding van Sebastien Luyten, zijn geschandaliseerd.[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]De VRT waagt het deel te nemen aan de zoektocht naar de Grootste Belg aller tijden. Voor Luyten, en uiteraard ook de grote broer, Bart Dewever, is dit absoluut onwettig. Want - aldus Luyten - mag de VRT enkel helpen met het vormen van een Vlaamse identiteit.[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]Symbolisch zouden zij echter kiezen voor Jules Destrée, u weet wel, de man die ooit tegen de Koning zei dat er geen Belgen zijn.[/font]
[font=Arial]Dat frustreert onze Cédric al duidelijk! Die onbeschaamde N-VA'ers kiezen geen collaborateur uit, zoals hij gehoopt had, maar een Waal! Valt het op dat hij dit verder straal negeert?[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]Het lijkt me echter dat de jongens en meisjes van N-VA en de kleutertjes bij Ronduit N-VA met een zwaar dilemma zitten.[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]Hun keuze zal namelijk gaan naar de Vlaamse symbolen zoals Irma Laplasse, die de dood van verschillende mensen op haar geweten heeft, en natuurlijk Vlaming boven Vlamingen, de grootte Leider, Staf De Clercq.[/font]
[font=Arial]Is dat zo? Nochtans stond er duidelijk in het persbericht dat je zelf citeert dat zij kozen voor Jules Destrée. Maar jij weet het blijkbaar beter, of je vindt dat ze maar moeten kiezen voor Laplasse en De Clerq? Zeg ik dat een Belgo-fascistje als jij moet kiezen voor Leon Degrelle, Hendrik de Man of Leopold II? Misschien moet dat maar...[/font]

[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]Waarom zouden we voor de kleuters en peuters in de Vlaamse Beweging ook Keizer Wilhelm en dictator Hitler niet in de lijst plaatsen?[/font]
Omdat je een onverdraagzaam mannetje bent en graag je tegenstanders zwart maakt met argumenten die evenveel hout snijden als een lepel?[font=Geneva,Arial,Helvetica,sans-serif,Batang,&quot]
[/font]
Eigenlijk zou ik aan dit zielige gescheld geen aandacht moeten besteden, maar het is sterker dan mezelf...
zorroaster is offline  
Oud 31 maart 2005, 08:18   #12
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Leopold II. Fan van een génocideur Hanske? Als hij maar franstalig is ....
Hanne is offline  
Oud 31 maart 2005, 09:01   #13
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Nello
Het dilemma van N-VA </FONT>

[font=Arial]Dat frustreert onze Cédric al duidelijk! Die onbeschaamde N-VA'ers kiezen geen collaborateur uit, zoals hij gehoopt had, maar een Waal! Valt het op dat hij dit verder straal negeert?

tja, in tijd van nood kent men zijn vrienden zeker?
[/font]

[font=Arial]Is dat zo? Nochtans stond er duidelijk in het persbericht dat je zelf citeert dat zij kozen voor Jules Destrée. Maar jij weet het blijkbaar beter, of je vindt dat ze maar moeten kiezen voor Laplasse en De Clerq?

bij gebrek aan beters moeten ze wel op een Waalse Anti-Belg stemmen

Zeg ik dat een Belgo-fascistje als jij moet kiezen voor Leon Degrelle, Hendrik de Man of Leopold II? Misschien moet dat maar...

Heb jij mij uberhaupt iets te zeggen? Maar ik heb wel degelijk op de Grote Koning Leopold II gestemd.
[/font]
Omdat je een onverdraagzaam mannetje bent en graag je tegenstanders zwart maakt met argumenten die evenveel hout snijden als een lepel?

ikke? onverdraagzaam? Ik vraag zelfs om de Vlaamse symbolen erbij te plaatsen, en dan ist weer ni goed

Eigenlijk zou ik aan dit zielige gescheld geen aandacht moeten besteden, maar het is sterker dan mezelf...
tja, geen karakter hé
Oud 31 maart 2005, 09:51   #14
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
tja, geen karakter hé
beter geen karakter, dan een karakter van leugenaars in uw partij!

En u stelt zich dan de vraag waarom de media geen aandacht wil stellen aan uw partij, en u stelt zich dan de vraag waarom de N-VA niet wil ingaan voor een debat, als je dergelijke achterlijke leugens blijft verspreiden?

Die tekst is gewoon te gortig voor woorden.
giserke is offline  
Oud 31 maart 2005, 10:15   #15
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
beter geen karakter, dan een karakter van leugenaars in uw partij! zal wel zeker? wie zijn eigenlijk die leugenaars in mijn partij?

En u stelt zich dan de vraag waarom de media geen aandacht wil stellen aan uw partij, en u stelt zich dan de vraag waarom de N-VA niet wil ingaan voor een debat, als je dergelijke achterlijke leugens blijft verspreiden? neen, BPlus stelt zich die vraag, niet BUB.

als je dat vindt...

Oud 31 maart 2005, 10:17   #16
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
beter geen karakter, dan een karakter van leugenaars in uw partij!

En u stelt zich dan de vraag waarom de media geen aandacht wil stellen aan uw partij, en u stelt zich dan de vraag waarom de N-VA niet wil ingaan voor een debat, als je dergelijke achterlijke leugens blijft verspreiden?

Niet op reageren. Onze vriende Cedric Vloemans demonstreert gewoon dat hij niet kan lezen: Filips de Schone staat NIET op de lijst van genomineerden! Hij verwart met Filips de Goede, een totaal ander figuur.

Maar ja, dat BUBers niet kun lezen en geen geschiedenis kennen is eigenlijk geen nieuws.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 31 maart 2005, 10:44   #17
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Niet op reageren. Onze vriende Cedric Vloemans demonstreert gewoon dat hij niet kan lezen: Filips de Schone staat NIET op de lijst van genomineerden! Hij verwart met Filips de Goede, een totaal ander figuur.

Maar ja, dat BUBers niet kun lezen en geen geschiedenis kennen is eigenlijk geen nieuws.
Mijn excuus, het is idd, Filips de Goede, hertog van Bourgondië... Ook niet bepaald België, dus de boodschap blijft hetzelfde...
Oud 31 maart 2005, 10:47   #18
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn

Zo, dat is verbeterd. Het spijt me dat mijn geheugen (had het enkele dagen geleden op VRT Teletekst zien staan), mij in de steek liet, en me liet verwarren met Filips de Schone, maar ja, niemand is zonder fouten hé, behalve Gregorius uiteraard.
Oud 31 maart 2005, 15:53   #19
Piet Hein
Minister

Standaard

Ronduit N-VA! hekelt verkiezing grootste Belg (30/03/05)

De Vlaamse publieke omroep VRT kondigde maandag met veel trots de geboorte aan van een nieuw cross-mediaal vehikel waarmee het ‘Belgisch natiegevoel’ versterkt moet worden. De krant De Standaard leent gewillig haar bladzijden aan deze nonsens. Ronduit N-VA! vindt dat het concept van ‘De grootste Belg’ op geen enkele manier steek houdt.

Om te beginnen behoort niet het ontwikkelen van een Belgische, maar wel van de Vlaamse identiteit tot de opdrachtverklaring van de VRT. Volgens de N-VA-jongeren gaan die twee opties in de 21ste eeuw niet meer samen. Aan een keuze tussen Vlaams of Belgisch valt vandaag de dag niet meer te ontsnappen, al doen de VRT en De Standaard toch krampachtig hun best. Want hoewel men het spelletje onder Belgische noemer wil plaatsen, blijkt dat de Franstalige openbare omroep haar eigen zoektocht naar een grootste ‘Belg’ organiseert. In de praktijk zullen er dus twee grootste ‘Belgen’ zijn, een Vlaamse en een Franstalige. Als nu ook nog de Duitstaligen op zoek gaan is het plaatje compleet.

Ronduit N-VA! plaatst ook vraagtekens bij de recuperatie van historische figuren als zijnde ‘Belgen’. De geschiedkundige en geografische afbakening van termen als België, Vlaanderen of Nederland is geen eenvoudige klus. Henri Pirenne was zich daar in zijn monumentale ‘Histoire de la Belgique’ terdege van bewust, in tegenstelling tot zij die hem vandaag naar voor schuiven als de mascotte van ’s lands glorierijk verleden.

Daarnaast stelt Ronduit N-VA! zich vragen bij het hele idee van lijstjes. Door dergelijke lijstjes te maken reduceert men de per definitie complexe werkelijkheid tot simpele namen. Bovendien kan men zich afvragen of een persoon enkel op eigen kracht tot blijvende dingen in staat is. Niet het individu, maar wel de groepen of de gemeenschappen hebben onze geschiedenis vorm gegeven. Een gemeenschap is immers veel meer dan de som van de individuen. Je krijgt sterk de indruk dat de Grote Democraten van vandaag echt wel bang zijn voor argumenten die de rol van samenlevingsverbanden in de verf zetten. Ze bewieroken liever de grote geesten en voor alles de grote leiders. Hoe ze dat doen rijmen met democratie is ons niet duidelijk.

De N-VA-jongeren vinden dat heel het ‘grootste-Belg- spektakel’ ruikt naar goedkope koekendozenromantiek en dat het in geen enkel opzicht bijdraagt tot gemeenschapsvorming. De VRT en De Standaard zouden op z’n minst het spelletje moeten reduceren tot z’n ware proporties, en toegeven dat een bevraging van de Vlaamse publieke opinie alleen maar kan leiden naar de ‘grootste Vlaming’, voor zover dat een eenduidige term is in de geschiedenis.

En als we dan toch iemand van de andere taalrol moeten nomineren, dan kiest Ronduit N-VA! voor Jules Destrée, de man die bijna een eeuw geleden al zei: “Sire, il n’y a pas de Belges”.
Piet Hein is offline  
Oud 31 maart 2005, 17:20   #20
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Allé, de BUB'ers hebben ook weer eens hun speelkwartier gehad. Die tekst is echt te zielig voor woorden en staat bol van haat. Ik zou het toch eens wat rustiger aan doen Cedric, denk aan dat hart
instromaniac is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be