Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 maart 2005, 13:54   #1
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard Artikel over moslimas in Nederland

[font=Arial][/font]

[size=5]Allah's Angels[/size]


Twee maanden na de moord op Theo van Gogh laten de moslima’s in Nederland van zich horen. De ‘diamanten van de islam’ zijn goed opgeleid, standvastiger in hun geloof dan ooit en ze haten Ayaan Hirsi Ah. “Ik hoop dat ze haar polsen doorsnijdt.”


Door Sanne Groot Koerkamp en Marije Veerman m.m.v. Raja Felgata
Nieuwe Revu, 12 januari 2005


Laila (20) is volledig in het zwart gekleed, op haar oranje Respect2all-polsbandje na. “De afgelopen maanden ben ik me in de islam gaan verdiepen en nog sterker gaan geloven. Na 9/11 en de moord op Theo van Gogh is er zoveel kritiek op ons geweest, zoals door Ayaan Hirsi Ali, dat je op zoek gaat naar informatie die het tegendeel van die kritiek bewijst.” De Amsterdamse Laila, derdejaars management & dienstverlening, surfte op internet, bezocht lezingen en debatten, de moskee, de imam en las de koran. “Mijn omgeving vindt me soms radicaal, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik bid vijf keer per dag, ga regelmatig naar de El Tawheed moskee, draag geen broeken meer en ben van een gewone hoofddoek overgegaan naar een gimaar, een langere doek die ook mijn borst en schouders bedekt.” Het verhaal van Laila komt overeen met de ervaring van de dertien streng religieuze moslima’s, onder wie een aantal bekeerde Nederlanders, die Revu gesproken heeft. Allemaal jonge meiden die door Hirsi Ah’s strijd tegen de islam juist nog steviger in de armen van Allah gedrukt zijn. Zoals de 24-jarige Nora uit Ede. Ze is afgestudeerd in sociaal-juridische dienstverlening en overweegt aan een studie journalistiek te beginnen. Ze was altijd al moslima, maar sinds een maand vol overtuiging. “Kennis is heel belangrijk in de islam,” weet ze. Daarom probeert ze zoveel mogelijk te leren. “Ik vind het jammer dat in Nederland het beeld is ontstaan dat moslima’s onderdrukt worden. Dat is dus niet zo. Als ik op straat loop zie ik Nederlanders denken: ah gossie, dat arme meisje wordt onderdrukt... Terwijl ik het wel van de daken kan schreeuwen hoe blij ik ben met mijn beslissing.” De meiden zeggen allemaal zelf te kiezen voor de ‘beperkingen’ die hand in hand gaan met een streng geloof. En daar is wilskracht voor nodig, zoveel is duidelijk. Want ze hebben niet alleen te maken met de kritiek van bepaalde politici, maar ook met die van (minder streng gelovige) ouders, vrienden, familie, collega’s en schoolgenoten. Ze moeten kunnen onderbouwen waarom ze opeens een ander, in veel ogen een minder vrij, leven willen leiden.

Aïsha (18, gefingeerde naam) zit erover in: “Hoe leg je aan je ouders uit dat je je neven, die je al vier jaar niet hebt gezien, geen hand wilt geven? Dat is namelijk ook onderdeel van mijn geloof, maar dat vinden mijn (Marokkaanse - red.) ouders overdreven. Ik ben een jaar geleden een lange gimaar, wijde jassen en ook sokken in de zomer gaan dragen. Mijn familie schrok van die verandering en ik heb veel tegenwerking van ze gehad. “Aïsha is een voorbeeld van wat veel islamitische vrouwen in het Westen overkomt, Ze is opgegroeid bij analfabetische Marokkaanse ouders, die haar honger naar kennis over de islam niet konden stillen. Daar kwam op haar l7de verandering in. “Ik werd in Utrecht aangesproken door een broeder. Hij gaf me een uitnodiging voor een lezing. Dat was mijn eerste keer in een moskee. Zodra ik de eerste stap had gezet voelde ik rust in me opkomen. En ik genoot van het zusterschap, ongeacht de nationaliteit. Vanaf dat moment is werkelijk alles veranderd aan me. Ik beheers mijn woede en ben een geduldig mens geworden. De islam is nu mijn leven en mijn doel.” Nora heeft een vergelijkbare ervaring. “Ik was altijd al moslim, mensen kunnen het alleen sinds kort ook aan me z�*en. Dat was een maand geleden nog heel anders. Toen was ik een typisch modern Marokkaans meisje. Ik ging uit met vriendinnen en lag in de zomer het liefst op het strand. Maar na de moord op Theo van Gogh wilde ik me zelf kunnen verdedigen en nu heb ik mezelf helemaal gegeven aan de islam. Ik moet je zeggen; ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld! Op maandag en donderdag vast ik en iedere ochtend doe ik met trots mijn hoofddoek om. Als ik dan ‘s ochtends heel vroeg mijn bed uit moet om te bidden voel ik me achteraf zo goed. Natuurlijk was het wel even wennen. Ik zat met oud en nieuw bijvoorbeeld thuis, terwijl ik al plannen had gemaakt om uit te gaan. Dat mis je dan wel even. Maar ik krijg er ook zoveel voor terug. Ik leef nu voor Allah.”

Deze sociale beperkingen horen bij de islam. De moslima’s die wij hebben gesproken lijken zich hier vol overgave aan te houden. Zo hebben diverse geïnterviewden, voordat hun leven in het teken stond van AIlah, een vriendje gehad, maar aan dat roerige verleden willen ze nu geen woord meer vuil maken. Een ‘goede moslim’ behoort zoveel mogelijk geboden in de koran letterlijk uit te voeren. De 17-jarige Haagse Yasmin (voorheen Angel) bekeerde zich ruim een jaar geleden. “Ik werk in het Kruidvat. Gelukkig werkt daar maar één man, die er rekening mee houdt dat ik niet aangeraakt wil worden. Dus geen schouderklopje. Het liefst zou ik ergens werken waar geen mannen werken, maar dat zal moeilijk gaan. Ik ga niet meer naar verjaardagen, vier geen Kerstmis of oud en nieuw en ik geef mannen geen hand meer.” Daarnaast wil ze niet in een ruimte zijn met mensen die alcohol drinken. “Dus als mijn ouders ‘s avonds wat drinken ga ik naar mijn kamer.” Yasmin is sinds ruim een jaar getrouwd met een jongen van Marokkaanse komaf. Ze bezoekt regelmatig de (in veel ogen strenge) Haagse Al Soennah-moskee, waar ook Aïsha te vinden is. Yasmin: “Ik leerde mijn man kennen en ging me verdiepen in de islam, Het duurde niet lang voordat ik besefte: dit wil ik. Dat gevoel wordt iedere dag sterker. Er ging een wereld voor me open. Het geloof geeft me zo’n vertrouwd en prettig gevoel. Ik ben veel rustiger en geduldiger geworden. Natuurlijk moesten mijn ouders wennen, maar inmiddels kookt mijn moeder gewoon halal (ritueel geslacht - red.) vlees voor me.” Het zijn enkele voorbeelden uit een greep ven tien duizenden, misschien wel honderdduizenden gelijkgestemden.
Ceylan Pektas-Weber, voorzitter Al Nisa, Stichting Nederlandse Moslimvrouwen, meldt dat haar ledenaantal sinds 2001 verdubbeld is. “Het aantal moslima’s in Nederland is enorm toegenomen. 2001 was het jaar van het ineenstorten van de WTC torens, maar ook het jaar waarin Hirsi Ali en Pim Fortuyn voor het eerst van zich lieten horen. Hierdoor ontdekten veel jongeren het geloof.” Vooral Nederlandse vrouwen die besloten zich te bekeren, stortten zich vol overgave in het geloof. De vrouwen die van oorsprong moslim zijn, bevestigen dat de bekeerden de fanatieksten zijn. Yasmin, zelf een nieuwe moslim en bedenker van de informatieve website www.bekeerdemoslima.nl , begrijpt dat wel: “Als iemand zich bekeert, wil zij alles begrijpen en goed doen. Maar wat is streng? Mijn moeder vindt mij radicaal, maar ik vind mezelf gemiddeld.” Ook Els ‘A’ishah’ (19)is sinds een jaar bekeerd. Ze draagt een gimaar en meestal een lange jurk. “Ik kan van alle vragen die ik heb, het antwoord vinden in dit geloof.” Sommige kwesties zijn moeilijker dan andere. Want hoe zit het met de ‘corrigerende tik’ en polygamie binnen de islam? Els heeft er een antwoord op gevonden. “Die tik is uit z’n verband gerukt. Man en vrouw zijn binnen het huwelijk gelijk, maar de man moet haar onderhouden. Zij is dus een soort prinsesje. Je moet je man dus wel gehoorzamen. Als een vrouw vreemdgaat, moet je eerst praten. Als je er dan nog niet uitkomt, is een tik met een soort tandenstoker geoorloofd, maar niet in het gezicht. Daarmee veroorzaak je dus niet zozeer fysieke, als wel psychische schade. Wat het hebben van meerdere vrouwen betreft: ik zou het moeilijk vinden, maar het mag wel volgens de islam, vooral als het een weduwe is.”


Er schuilt wel een zeker gevaar in de overgave van deze jonge meiden, vindt Ceylan Pektas Weber. “Jongeren die zich bekeren krijgen weinig begeleiding. Informatie wordt van internet gehaald. De koran wordt daardoor veel te letterlijk geïnterpreteerd. Dat vind ik erg zorgwekkend. Deze jongeren krijgen een beeld van de islam, dat verkeerd of sterk verouderd is. De koran moet je namelijk doorleven. Ook wordt op veel sites het extremisme gepropageerd. Jongeren die niet weten hoe de islam werkelijk in eikaar zit, zijn op die manier makkelijk te beïnvloeden.”
De Marokkaanse Laila kan daarover mee praten. “Mijn broertje is 19 en laat sinds kort zijn baard staan. Soms maak ik me zorgen. Zou hij niet te beïnvloedbaar zijn? Dan praat ik daar met hem over. Want Abu Qataadah (die de Wallen in kaart bracht om ze later op te blazen met explosieven - red.) ben ik geregeld tegengekomen op www.marokko.nl. Die probeerde mensen te ronselen voor de jihad (heilige oorlog tegen ongelovigen - red.) en gaf aan waar je schietlessen kon krijgen. Ik noemde hem altijd een verloren ziel.”
Laila is, net als duizenden andere moslima’s, dagelijks te vinden op het forum van marokko.nl, waar vragen met betrekking tot het moslim-zijn anoniem kunnen worden gesteld. Laila kende ook Samir A., die verdacht wordt van het voorbereiden van aanslagen op de Tweede Kamer en Schiphol. “Die zat bij mij op school. Ik weet dat hij naar Tsjetsjenië is geweest om opgeleid te worden voor de jihad. Mohammed B. (verdacht van de moord op Theo van Gogh - red.) zat een klas lager dan mijn schoonzus. Ik had nooit verwacht dat zij dit soort dingen van plan waren. Het zijn geen jongens van wie je, qua uiterlijk, zou denken dat ze extreem zijn. Verder kende ik ze niet. ik weet alleen dat Mohammed B. het voor iedereen verpest heeft.”

Dat jonge moslims op internet worden geronseld voor de jihad is bekend, maar hoe zit het met de moslima’s? Afgaande op de namen en ondertitels die ze zich op internet aanmeten: ‘strijdster’, ‘soldaat’, ‘als de joden . niet snel gepakt worden doe ik het wel’, of gruwelijke foto’s van bebloede mensen of kindsoldaten die ze onder ieder bericht op een forum plaatsen, is er alle reden tot zorg. Maar of ze daadwerkelijk hun bedreigingen zullen uitvoeren? ‘ het antwoord van Nora. “Ik weet zeker dat er een jihad in Nederland gaat komen. Ik had het nooit verwacht, maar het is onvermijdelijk als extreemrechts en moslims naast elkaar leven. En wanneer er oorlog komt, ben ik bereid mijn leven te geven voor Allah. Nu kan ik dat leed nog niet echt bevatten, maar ik weet zeker dat ik op dat moment het juiste zal doen. Als het nodig is, zal ik sterven.” Nora vindt het hypocriet hoe het Westen reageert op het extremisme. Ze hebben het over zichzelf afgeroepen. Niemand reikt de Palestijnen een hand. Niemand doet iets aan de Amerikanen die elke dag moslimmeisjes verkrachten in Irak. Elke dag worden ze weer door een stel vieze Amerikanen genomen. En dat terwijl deze meisjes nog maagd waren. In Palestina en Irak wordt de jihad al gevoerd. Mensen blazen zich op uit wanhoop, uit liefde voor hun mensen. Allah zal ze daarvoor belonen. Het is 2005 en de holocaust is terug. Het verschil is alleen dat niemand nu iets doet om te helpen.” Nora denkt ook dat wat de meiden van De Hofstadgroep afgelopen weken in Trouw en de Volkskrant zeiden over dat ‘zusters’ Ayaan Hirsi Ali zullen vermoorden waar is. “Ik denk dat het snel afgelopen zal zijn met Hirsi Ali. Zodra ze weer van zich laat horen, zal ze worden vermoord. Er zijn zoveel mensen kwaad op haar. En vooral vrouwen. Wat zij zegt over ons is zo verschrikkelijk vernederend, dat is voor een ongelovige gewoon nauwelijks voor te stellen. Geen enkele familie die ik ken, heeft een goed woord over voor Hirsi Ali. Niemand zegt: ‘Ach, laat haar maar’. Ik zou het echt niet erg vinden als ze vermoord werd.” Technisch gezien geeft de koran er volgens Nora zelfs toestemming voor. ‘Gij mag niet doden, behalve als iemand je land of je geloof aanvalt. Hirsi Ali wordt nu gezien als afvallige. Een vrouw die vroeger moslim was, maar moslims nu zwart maakt. Ze weet dat ze dat in Somalië nooit had kunnen doen. Dan had ze allang de doodstraf gekregen. Ik bespuw haar als ik haar tegenkom.”
Zodra de naam Ayaan valt, ontsteekt iedere moslima in een tirade. Ze voelen zich machteloos, gekwetst en vernederd. “Wij worden niet onderdrukt,” is de eerste zin die vele meiden zeggen. De harde woorden van Nora worden echter ook ontkracht door haar mede-moslima’s. De meesten haten Hirsi Ali, maar zouden hun leven niet willen geven voor iemand ‘die dat toch niet waard is’. Zo denkt Laila er ook over. “Ayaan door zusters vermoord? Nou, niet door mij, hoor. Ik ga niet dertig jaar zitten. Dat plezier gun ik haar niet. Het zou dom zijn als zoiets wel gebeurt. Al mag ze van mij wel weg. Ik heb liever dat ze een ziekte krijgt, of haar polsen doorsnijdt.”
Over de moord op Theo van Gogh heeft Laila een dubbel gevoel. “Aan de ene kant ben ik blij dat we van hem af zijn, al vind ik dat hij op een onmenselijke manier vermoord is. Aan de andere kant had ik veel liever gehad dat Ayaan was vermoord. Ayaan is veel gevaarlijker. Die zit in de Tweede Kamer. Theo was gewoon een dorpsgek, een clown.” Nora: “Hirsi All is een heel kwaad meisje dat een forum heeft gekregen in de Tweede Kamer. Ze beweert dat ze ons wil helpen, maar het enige wat ze doet is ons de grond in trappen. Ik ben niet onderdrukt en zeker niet zielig. Wanneer dringt dat nou eens tot haar door?” Yasmina (22) uit Rotterdam volgt twee universitaire studies en is overtuigd moslima. Ook zij voelt zich gekwetst door Hirsi Ali’s woorden, maar nog meer door haar film met Theo van Gogh, Submission. “Die film vond ik niet alleen kwetsend, maar ook onnozel. Ik denk dat Ayaan haar doel van bevrijding eerder had bereikt als ze een film van empowerment, van zelfrespect, humaniteit, vrede en mensen rechten had gemaakt. We weten allemaal dat vrouwen worden mishandeld. Maar om de koran, of beter gezegd God, als dader en actor aan te wijzen, vond ik absurd. Door de film gaan we, als samenleving, eerder achteruit dan vooruit. De vrouw werd traditiegetrouw als willoos slachtoffer geportretteerd. Vrouwen die in een situatie van mishandeling verkeren weten dit al. Wat hen beter zou helpen, is om te leren geen slachtoffer meer te hoeven of te willen zijn. Om te leren dat het ook anders kan.” De meeste vrouwen hebben, na de moord op Theo van Gogh, hun buik zo vol van alle kritiek dat ze serieus overwegen naar een islamitisch land te verhuizen, waar ze hun geloof tot in de puntjes kunnen belijden. Het liefst naar Saoedi-Arabië, een van de weinige landen die de sharia, de islamitische wetgeving, grotendeels handhaaft. De bekeerde Els (19): ‘In Saoedi-Arabië zal mijn geloof veel makkelijker te praktiseren zijn. Ik zal er niemand mee voor het hoofd stoten als ik met een hoofddoek rondloop.” Laila: “Ik zou ook wel naar Saoedi-Arabië willen. Je zult er minder verleid worden.” Maar of de mondige moslima er daadwerkelijk zou kunnen wonen, weet ze niet. Lachend zegt ze: Dan zou ik wel de Nederlandse normen en waarden mee willen nemen.”

Een ding hebben al deze vrouwen gemeen: ze zijn zó overtuigd dat niemand ze van hun pad zal afbrengen. Sterke vrouwen horen dan ook bij de islam, weet Sanne van de Laan van de El Kauthar Vrouwengroep. Als je terugkijkt in de geschiedenis zie je dat de islam een hoop powervrouwen heeft gekend. Aïsha, de jongste vrouw van de profeet Mohammed, is daar een goed voorbeeld van. Vrouwen vochten mee in oorlogen, hielden na het huwelijk hun eigen naam, hun eigen geld en ze hadden erfrecht. Door de jaren heen is dit door tradities in verschillende landen een beetje ondergesneeuwd en zijn vrouwen monddood gemaakt. Maar dat is aan het veranderen. Volgens de koran zijn vrouwen juist de baas in huis. En een baas moet sterk zijn.” De moslima’s als de nieuwe powervrouwen van 2005? Yasmina heeft haar eigen visie. Een belangrijke zaak is om het beeld van de Nederlander wat meer in te kleuren. Waarom is een lange, blonde Hollandse nog altijd een typische Nederlander? Waarom kan ik niet representatief zijn voor een bedrijf?” Ook Laila kijkt vooruit, ook al zegt de islam eigenlijk dat je als moslim iedere dag moet leven alsof het je laatste is. “Ik ben sinds kort lid van de PvdA en wil me actief gaan inzetten in de politiek. Ik wil het beeld over de islam veranderen, het goede voorbeeld geven. Ik voel me namelijk niet vertegenwoordigd door de moslima’s in de Kamer. Ze zitten er enkel als symbool, zoals Ayaan. Die behandelen ze alsof het een bedreigde diersoort is. Kom op zeg! Er moet iemand komen met een weerwoord, een echte moslima.”
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 13:58   #2
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Het gaat daar duidelijk de verkeerde kant uit.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 14:02   #3
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
‘In Saoedi-Arabië zal mijn geloof veel makkelijker te praktiseren zijn. Ik zal er niemand mee voor het hoofd stoten als ik met een hoofddoek rondloop.” Laila: “Ik zou ook wel naar Saoedi-Arabië willen. Je zult er minder verleid worden.””
Awel, dat ze dan gaat!
stom kalf, dat zijn echte gekken. Ik heb het artikel gelezen, het is echt walgelijk. Mensen die hun hele uitgaansleven en sociaal omgangsleven opzeggen voor een leven onder een hoofddoek, sorry maar daar scheelt iets mee. En dan verkondigen dat "ze wel vinden dat Theo VG onmenselijk vermoord is" maar even later "Hirsi Ali zou beter haar polsen overgesneden hebben"
Dit kan gewoon niet. Als dit de "standaard islam" in Nederland is (en waarom niet? in dit artikel gaat het precies niet bepaald over moslimfundi's) dan stel ik mij daar ernstige vragen bij. Islam is niet alleen een godsdienst, ook een ideologie. En DAT is gevaarlijk.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 14:48   #4
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Awel, dat ze dan gaat!
stom kalf, dat zijn echte gekken. Ik heb het artikel gelezen, het is echt walgelijk. Mensen die hun hele uitgaansleven en sociaal omgangsleven opzeggen voor een leven onder een hoofddoek, sorry maar daar scheelt iets mee. En dan verkondigen dat "ze wel vinden dat Theo VG onmenselijk vermoord is" maar even later "Hirsi Ali zou beter haar polsen overgesneden hebben"
Dit kan gewoon niet. Als dit de "standaard islam" in Nederland is (en waarom niet? in dit artikel gaat het precies niet bepaald over moslimfundi's) dan stel ik mij daar ernstige vragen bij. Islam is niet alleen een godsdienst, ook een ideologie. En DAT is gevaarlijk.
Dit is zeker niet de standaard islam. In ieder geval niet de islam die ik uitoefen. De meeste moslims die ik ken zijn gematigd en delen deze meningen absoluut niet. Nederland moet altijd seculier blijven. Ik persoonlijk vind de meningen van fundamentalistische moslims ook gevaarlijk. We leven echter in een vrij land dus is er ruimte voor zulke meningen. Er wordt gezegd dat strenge regels averechts werken. Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het hangt ervan af hoe die regels gebracht worden. In Turkije zijn er ook strenge wetten die de macht van de islam inperken. In Turkije heeft het behoorlijk positief uitgepakt. De strenge regels in Turkije zijn er gekomen zonder dat de streng gelovigen beledigd zijn. Mijn voorstel: kom met strenge wetgeving terwijl de moslims in de media ontzien worden. Seculiere moslimvrouwen die een carriere nastreven moeten vaker in beeld komen. In Turkije lopen 24 uur per dag halfnaakte moslim topmodellen rond op de meeste tv zenders.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 16:21   #5
Menapius
Schepen
 
Menapius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2005
Locatie: Menapia
Berichten: 459
Standaard

Ieder zijn opium, maar als die "gematigde" moslima's beginnen met de universele rechten van de mens naast zich neer te leggen, kunnen ze maar beter een nieuw onderkomen zoeken in een van de door hen bestempelde moslim paradijzen...
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 16:27   #6
Hanne
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever

[size=5]Allah's Angels[/size]


Twee maanden na de moord op Theo van Gogh laten de moslima’s in Nederland van zich horen. De ‘diamanten van de islam’ zijn goed opgeleid, standvastiger in hun geloof dan ooit en ze haten Ayaan Hirsi Ah. “Ik hoop dat ze haar polsen doorsnijdt.”


Door Sanne Groot Koerkamp en Marije Veerman m.m.v. Raja Felgata
Nieuwe Revu, 12 januari 2005


Laila (20) is volledig in het zwart gekleed, op haar oranje Respect2all-polsbandje na. “De afgelopen maanden ben ik me in de islam gaan verdiepen en nog sterker gaan geloven. Na 9/11 en de moord op Theo van Gogh is er zoveel kritiek op ons geweest, zoals door Ayaan Hirsi Ali, dat je op zoek gaat naar informatie die het tegendeel van die kritiek bewijst.” De Amsterdamse Laila, derdejaars management & dienstverlening, surfte op internet, bezocht lezingen en debatten, de moskee, de imam en las de koran. “Mijn omgeving vindt me soms radicaal, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik bid vijf keer per dag, ga regelmatig naar de El Tawheed moskee, draag geen broeken meer en ben van een gewone hoofddoek overgegaan naar een gimaar, een langere doek die ook mijn borst en schouders bedekt.” Het verhaal van Laila komt overeen met de ervaring van de dertien streng religieuze moslima’s, onder wie een aantal bekeerde Nederlanders, die Revu gesproken heeft. Allemaal jonge meiden die door Hirsi Ah’s strijd tegen de islam juist nog steviger in de armen van Allah gedrukt zijn. Zoals de 24-jarige Nora uit Ede. Ze is afgestudeerd in sociaal-juridische dienstverlening en overweegt aan een studie journalistiek te beginnen. Ze was altijd al moslima, maar sinds een maand vol overtuiging. “Kennis is heel belangrijk in de islam,” weet ze. Daarom probeert ze zoveel mogelijk te leren. “Ik vind het jammer dat in Nederland het beeld is ontstaan dat moslima’s onderdrukt worden. Dat is dus niet zo. Als ik op straat loop zie ik Nederlanders denken: ah gossie, dat arme meisje wordt onderdrukt... Terwijl ik het wel van de daken kan schreeuwen hoe blij ik ben met mijn beslissing.” De meiden zeggen allemaal zelf te kiezen voor de ‘beperkingen’ die hand in hand gaan met een streng geloof. En daar is wilskracht voor nodig, zoveel is duidelijk. Want ze hebben niet alleen te maken met de kritiek van bepaalde politici, maar ook met die van (minder streng gelovige) ouders, vrienden, familie, collega’s en schoolgenoten. Ze moeten kunnen onderbouwen waarom ze opeens een ander, in veel ogen een minder vrij, leven willen leiden.

Aïsha (18, gefingeerde naam) zit erover in: “Hoe leg je aan je ouders uit dat je je neven, die je al vier jaar niet hebt gezien, geen hand wilt geven? Dat is namelijk ook onderdeel van mijn geloof, maar dat vinden mijn (Marokkaanse - red.) ouders overdreven. Ik ben een jaar geleden een lange gimaar, wijde jassen en ook sokken in de zomer gaan dragen. Mijn familie schrok van die verandering en ik heb veel tegenwerking van ze gehad. “Aïsha is een voorbeeld van wat veel islamitische vrouwen in het Westen overkomt, Ze is opgegroeid bij analfabetische Marokkaanse ouders, die haar honger naar kennis over de islam niet konden stillen. Daar kwam op haar l7de verandering in. “Ik werd in Utrecht aangesproken door een broeder. Hij gaf me een uitnodiging voor een lezing. Dat was mijn eerste keer in een moskee. Zodra ik de eerste stap had gezet voelde ik rust in me opkomen. En ik genoot van het zusterschap, ongeacht de nationaliteit. Vanaf dat moment is werkelijk alles veranderd aan me. Ik beheers mijn woede en ben een geduldig mens geworden. De islam is nu mijn leven en mijn doel.” Nora heeft een vergelijkbare ervaring. “Ik was altijd al moslim, mensen kunnen het alleen sinds kort ook aan me z�*en. Dat was een maand geleden nog heel anders. Toen was ik een typisch modern Marokkaans meisje. Ik ging uit met vriendinnen en lag in de zomer het liefst op het strand. Maar na de moord op Theo van Gogh wilde ik me zelf kunnen verdedigen en nu heb ik mezelf helemaal gegeven aan de islam. Ik moet je zeggen; ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld! Op maandag en donderdag vast ik en iedere ochtend doe ik met trots mijn hoofddoek om. Als ik dan ‘s ochtends heel vroeg mijn bed uit moet om te bidden voel ik me achteraf zo goed. Natuurlijk was het wel even wennen. Ik zat met oud en nieuw bijvoorbeeld thuis, terwijl ik al plannen had gemaakt om uit te gaan. Dat mis je dan wel even. Maar ik krijg er ook zoveel voor terug. Ik leef nu voor Allah.”

Deze sociale beperkingen horen bij de islam. De moslima’s die wij hebben gesproken lijken zich hier vol overgave aan te houden. Zo hebben diverse geïnterviewden, voordat hun leven in het teken stond van AIlah, een vriendje gehad, maar aan dat roerige verleden willen ze nu geen woord meer vuil maken. Een ‘goede moslim’ behoort zoveel mogelijk geboden in de koran letterlijk uit te voeren. De 17-jarige Haagse Yasmin (voorheen Angel) bekeerde zich ruim een jaar geleden. “Ik werk in het Kruidvat. Gelukkig werkt daar maar één man, die er rekening mee houdt dat ik niet aangeraakt wil worden. Dus geen schouderklopje. Het liefst zou ik ergens werken waar geen mannen werken, maar dat zal moeilijk gaan. Ik ga niet meer naar verjaardagen, vier geen Kerstmis of oud en nieuw en ik geef mannen geen hand meer.” Daarnaast wil ze niet in een ruimte zijn met mensen die alcohol drinken. “Dus als mijn ouders ‘s avonds wat drinken ga ik naar mijn kamer.” Yasmin is sinds ruim een jaar getrouwd met een jongen van Marokkaanse komaf. Ze bezoekt regelmatig de (in veel ogen strenge) Haagse Al Soennah-moskee, waar ook Aïsha te vinden is. Yasmin: “Ik leerde mijn man kennen en ging me verdiepen in de islam, Het duurde niet lang voordat ik besefte: dit wil ik. Dat gevoel wordt iedere dag sterker. Er ging een wereld voor me open. Het geloof geeft me zo’n vertrouwd en prettig gevoel. Ik ben veel rustiger en geduldiger geworden. Natuurlijk moesten mijn ouders wennen, maar inmiddels kookt mijn moeder gewoon halal (ritueel geslacht - red.) vlees voor me.” Het zijn enkele voorbeelden uit een greep ven tien duizenden, misschien wel honderdduizenden gelijkgestemden.
Ceylan Pektas-Weber, voorzitter Al Nisa, Stichting Nederlandse Moslimvrouwen, meldt dat haar ledenaantal sinds 2001 verdubbeld is. “Het aantal moslima’s in Nederland is enorm toegenomen. 2001 was het jaar van het ineenstorten van de WTC torens, maar ook het jaar waarin Hirsi Ali en Pim Fortuyn voor het eerst van zich lieten horen. Hierdoor ontdekten veel jongeren het geloof.” Vooral Nederlandse vrouwen die besloten zich te bekeren, stortten zich vol overgave in het geloof. De vrouwen die van oorsprong moslim zijn, bevestigen dat de bekeerden de fanatieksten zijn. Yasmin, zelf een nieuwe moslim en bedenker van de informatieve website www.bekeerdemoslima.nl , begrijpt dat wel: “Als iemand zich bekeert, wil zij alles begrijpen en goed doen. Maar wat is streng? Mijn moeder vindt mij radicaal, maar ik vind mezelf gemiddeld.” Ook Els ‘A’ishah’ (19)is sinds een jaar bekeerd. Ze draagt een gimaar en meestal een lange jurk. “Ik kan van alle vragen die ik heb, het antwoord vinden in dit geloof.” Sommige kwesties zijn moeilijker dan andere. Want hoe zit het met de ‘corrigerende tik’ en polygamie binnen de islam? Els heeft er een antwoord op gevonden. “Die tik is uit z’n verband gerukt. Man en vrouw zijn binnen het huwelijk gelijk, maar de man moet haar onderhouden. Zij is dus een soort prinsesje. Je moet je man dus wel gehoorzamen. Als een vrouw vreemdgaat, moet je eerst praten. Als je er dan nog niet uitkomt, is een tik met een soort tandenstoker geoorloofd, maar niet in het gezicht. Daarmee veroorzaak je dus niet zozeer fysieke, als wel psychische schade. Wat het hebben van meerdere vrouwen betreft: ik zou het moeilijk vinden, maar het mag wel volgens de islam, vooral als het een weduwe is.”


Er schuilt wel een zeker gevaar in de overgave van deze jonge meiden, vindt Ceylan Pektas Weber. “Jongeren die zich bekeren krijgen weinig begeleiding. Informatie wordt van internet gehaald. De koran wordt daardoor veel te letterlijk geïnterpreteerd. Dat vind ik erg zorgwekkend. Deze jongeren krijgen een beeld van de islam, dat verkeerd of sterk verouderd is. De koran moet je namelijk doorleven. Ook wordt op veel sites het extremisme gepropageerd. Jongeren die niet weten hoe de islam werkelijk in eikaar zit, zijn op die manier makkelijk te beïnvloeden.”
De Marokkaanse Laila kan daarover mee praten. “Mijn broertje is 19 en laat sinds kort zijn baard staan. Soms maak ik me zorgen. Zou hij niet te beïnvloedbaar zijn? Dan praat ik daar met hem over. Want Abu Qataadah (die de Wallen in kaart bracht om ze later op te blazen met explosieven - red.) ben ik geregeld tegengekomen op www.marokko.nl. Die probeerde mensen te ronselen voor de jihad (heilige oorlog tegen ongelovigen - red.) en gaf aan waar je schietlessen kon krijgen. Ik noemde hem altijd een verloren ziel.”
Laila is, net als duizenden andere moslima’s, dagelijks te vinden op het forum van marokko.nl, waar vragen met betrekking tot het moslim-zijn anoniem kunnen worden gesteld. Laila kende ook Samir A., die verdacht wordt van het voorbereiden van aanslagen op de Tweede Kamer en Schiphol. “Die zat bij mij op school. Ik weet dat hij naar Tsjetsjenië is geweest om opgeleid te worden voor de jihad. Mohammed B. (verdacht van de moord op Theo van Gogh - red.) zat een klas lager dan mijn schoonzus. Ik had nooit verwacht dat zij dit soort dingen van plan waren. Het zijn geen jongens van wie je, qua uiterlijk, zou denken dat ze extreem zijn. Verder kende ik ze niet. ik weet alleen dat Mohammed B. het voor iedereen verpest heeft.”

Dat jonge moslims op internet worden geronseld voor de jihad is bekend, maar hoe zit het met de moslima’s? Afgaande op de namen en ondertitels die ze zich op internet aanmeten: ‘strijdster’, ‘soldaat’, ‘als de joden . niet snel gepakt worden doe ik het wel’, of gruwelijke foto’s van bebloede mensen of kindsoldaten die ze onder ieder bericht op een forum plaatsen, is er alle reden tot zorg. Maar of ze daadwerkelijk hun bedreigingen zullen uitvoeren? ‘ het antwoord van Nora. “Ik weet zeker dat er een jihad in Nederland gaat komen. Ik had het nooit verwacht, maar het is onvermijdelijk als extreemrechts en moslims naast elkaar leven. En wanneer er oorlog komt, ben ik bereid mijn leven te geven voor Allah. Nu kan ik dat leed nog niet echt bevatten, maar ik weet zeker dat ik op dat moment het juiste zal doen. Als het nodig is, zal ik sterven.” Nora vindt het hypocriet hoe het Westen reageert op het extremisme. Ze hebben het over zichzelf afgeroepen. Niemand reikt de Palestijnen een hand. Niemand doet iets aan de Amerikanen die elke dag moslimmeisjes verkrachten in Irak. Elke dag worden ze weer door een stel vieze Amerikanen genomen. En dat terwijl deze meisjes nog maagd waren. In Palestina en Irak wordt de jihad al gevoerd. Mensen blazen zich op uit wanhoop, uit liefde voor hun mensen. Allah zal ze daarvoor belonen. Het is 2005 en de holocaust is terug. Het verschil is alleen dat niemand nu iets doet om te helpen.” Nora denkt ook dat wat de meiden van De Hofstadgroep afgelopen weken in Trouw en de Volkskrant zeiden over dat ‘zusters’ Ayaan Hirsi Ali zullen vermoorden waar is. “Ik denk dat het snel afgelopen zal zijn met Hirsi Ali. Zodra ze weer van zich laat horen, zal ze worden vermoord. Er zijn zoveel mensen kwaad op haar. En vooral vrouwen. Wat zij zegt over ons is zo verschrikkelijk vernederend, dat is voor een ongelovige gewoon nauwelijks voor te stellen. Geen enkele familie die ik ken, heeft een goed woord over voor Hirsi Ali. Niemand zegt: ‘Ach, laat haar maar’. Ik zou het echt niet erg vinden als ze vermoord werd.” Technisch gezien geeft de koran er volgens Nora zelfs toestemming voor. ‘Gij mag niet doden, behalve als iemand je land of je geloof aanvalt. Hirsi Ali wordt nu gezien als afvallige. Een vrouw die vroeger moslim was, maar moslims nu zwart maakt. Ze weet dat ze dat in Somalië nooit had kunnen doen. Dan had ze allang de doodstraf gekregen. Ik bespuw haar als ik haar tegenkom.”
Zodra de naam Ayaan valt, ontsteekt iedere moslima in een tirade. Ze voelen zich machteloos, gekwetst en vernederd. “Wij worden niet onderdrukt,” is de eerste zin die vele meiden zeggen. De harde woorden van Nora worden echter ook ontkracht door haar mede-moslima’s. De meesten haten Hirsi Ali, maar zouden hun leven niet willen geven voor iemand ‘die dat toch niet waard is’. Zo denkt Laila er ook over. “Ayaan door zusters vermoord? Nou, niet door mij, hoor. Ik ga niet dertig jaar zitten. Dat plezier gun ik haar niet. Het zou dom zijn als zoiets wel gebeurt. Al mag ze van mij wel weg. Ik heb liever dat ze een ziekte krijgt, of haar polsen doorsnijdt.”
Over de moord op Theo van Gogh heeft Laila een dubbel gevoel. “Aan de ene kant ben ik blij dat we van hem af zijn, al vind ik dat hij op een onmenselijke manier vermoord is. Aan de andere kant had ik veel liever gehad dat Ayaan was vermoord. Ayaan is veel gevaarlijker. Die zit in de Tweede Kamer. Theo was gewoon een dorpsgek, een clown.” Nora: “Hirsi All is een heel kwaad meisje dat een forum heeft gekregen in de Tweede Kamer. Ze beweert dat ze ons wil helpen, maar het enige wat ze doet is ons de grond in trappen. Ik ben niet onderdrukt en zeker niet zielig. Wanneer dringt dat nou eens tot haar door?” Yasmina (22) uit Rotterdam volgt twee universitaire studies en is overtuigd moslima. Ook zij voelt zich gekwetst door Hirsi Ali’s woorden, maar nog meer door haar film met Theo van Gogh, Submission. “Die film vond ik niet alleen kwetsend, maar ook onnozel. Ik denk dat Ayaan haar doel van bevrijding eerder had bereikt als ze een film van empowerment, van zelfrespect, humaniteit, vrede en mensen rechten had gemaakt. We weten allemaal dat vrouwen worden mishandeld. Maar om de koran, of beter gezegd God, als dader en actor aan te wijzen, vond ik absurd. Door de film gaan we, als samenleving, eerder achteruit dan vooruit. De vrouw werd traditiegetrouw als willoos slachtoffer geportretteerd. Vrouwen die in een situatie van mishandeling verkeren weten dit al. Wat hen beter zou helpen, is om te leren geen slachtoffer meer te hoeven of te willen zijn. Om te leren dat het ook anders kan.” De meeste vrouwen hebben, na de moord op Theo van Gogh, hun buik zo vol van alle kritiek dat ze serieus overwegen naar een islamitisch land te verhuizen, waar ze hun geloof tot in de puntjes kunnen belijden. Het liefst naar Saoedi-Arabië, een van de weinige landen die de sharia, de islamitische wetgeving, grotendeels handhaaft. De bekeerde Els (19): ‘In Saoedi-Arabië zal mijn geloof veel makkelijker te praktiseren zijn. Ik zal er niemand mee voor het hoofd stoten als ik met een hoofddoek rondloop.” Laila: “Ik zou ook wel naar Saoedi-Arabië willen. Je zult er minder verleid worden.” Maar of de mondige moslima er daadwerkelijk zou kunnen wonen, weet ze niet. Lachend zegt ze: Dan zou ik wel de Nederlandse normen en waarden mee willen nemen.”

Een ding hebben al deze vrouwen gemeen: ze zijn zó overtuigd dat niemand ze van hun pad zal afbrengen. Sterke vrouwen horen dan ook bij de islam, weet Sanne van de Laan van de El Kauthar Vrouwengroep. Als je terugkijkt in de geschiedenis zie je dat de islam een hoop powervrouwen heeft gekend. Aïsha, de jongste vrouw van de profeet Mohammed, is daar een goed voorbeeld van. Vrouwen vochten mee in oorlogen, hielden na het huwelijk hun eigen naam, hun eigen geld en ze hadden erfrecht. Door de jaren heen is dit door tradities in verschillende landen een beetje ondergesneeuwd en zijn vrouwen monddood gemaakt. Maar dat is aan het veranderen. Volgens de koran zijn vrouwen juist de baas in huis. En een baas moet sterk zijn.” De moslima’s als de nieuwe powervrouwen van 2005? Yasmina heeft haar eigen visie. Een belangrijke zaak is om het beeld van de Nederlander wat meer in te kleuren. Waarom is een lange, blonde Hollandse nog altijd een typische Nederlander? Waarom kan ik niet representatief zijn voor een bedrijf?” Ook Laila kijkt vooruit, ook al zegt de islam eigenlijk dat je als moslim iedere dag moet leven alsof het je laatste is. “Ik ben sinds kort lid van de PvdA en wil me actief gaan inzetten in de politiek. Ik wil het beeld over de islam veranderen, het goede voorbeeld geven. Ik voel me namelijk niet vertegenwoordigd door de moslima’s in de Kamer. Ze zitten er enkel als symbool, zoals Ayaan. Die behandelen ze alsof het een bedreigde diersoort is. Kom op zeg! Er moet iemand komen met een weerwoord, een echte moslima.”
Dat zijn gestoorde meisjes. Volslagen getikt.
Goed voor een grondige kuur ont-hersenspoeling van die islamitische troep.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 17:54   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Dat zijn gestoorde meisjes. Volslagen getikt.
Goed voor een grondige kuur ont-hersenspoeling van die islamitische troep.
Zou het niet eerder het zoeken zijn naar zekerheden,en het walgen van de "dwang" ten aanzien van jonge mensen om "uit te gaan","vrije liefde te (laten) bedrijven,te gsm-men...om van de mode-terreur nog maar niet te spreken.......Te "moeten" als sexbom verkleed gaan op zaterdagavond en toch de mannen op afstand te "moeten" houden....


Ik zie dit als de "culturele" drop-outs.......
Er zijn er die tot een sekte toetreden...
Er zijn er die hun boeltje hier opkramen en schapen en geiten gaan kweken in de Province......

Klooster-ordes..een beetje aktie graag,er is een rekrutering mogelijk
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 18:16   #8
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

*knip*

Niet aanzetten tot geweld.

Arnold.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 18:26   #9
Hanne
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 1.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Zou het niet eerder het zoeken zijn naar zekerheden,en het walgen van de "dwang" ten aanzien van jonge mensen om "uit te gaan","vrije liefde te (laten) bedrijven,te gsm-men...om van de mode-terreur nog maar niet te spreken.......Te "moeten" als sexbom verkleed gaan op zaterdagavond en toch de mannen op afstand te "moeten" houden....


Ik zie dit als de "culturele" drop-outs.......
Er zijn er die tot een sekte toetreden...
Er zijn er die hun boeltje hier opkramen en schapen en geiten gaan kweken in de Province......

Klooster-ordes..een beetje aktie graag,er is een rekrutering mogelijk
Er is geen kat die die gestoorde allah-grieten dwingt om 'uit te gaan', te gsm-men, de vrije liefde te bedrijven, etc.
Dat prenten zij zichzelf in. Net zoals die islamitische zever.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 18:33   #10
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Dat zijn gestoorde meisjes. Volslagen getikt.
Goed voor een grondige kuur ont-hersenspoeling van die islamitische troep.
Mee akkoord.
Maar ga eens naar de VS en zoek het clubje weirdo's eens op die hun maagdelijkheid willen bewaren tot aan het huwelijk.
De naam van de sekte schiet me niet onmiddellijk te binnen. Iets met "....Virgins.."
Anyway, als je die meiden bezeig hoort, die zijn even gek, zoniet nog gekker, dat het zootje hierboven.

Btw, het pleit voor Turk4ever dat hij dit artikel post en niet terugdeinst om kritiek te uiten op "z'n eigen soort". Ik zie een VB'er nog niet direct een persartikel posten dat kritisch is voor hun beweging.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 18:36   #11
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Waar zitten AndereMeida, de Rode Pietjes en Mietjes, de Rote Armee Fraktion?...
Spuwen op een zieke mens is schijnbaar plezanter...
Of is volgens hun de Islam beter, menselijker als de RKK?...
Neen, ze durven die niet schofferen omdat de moslims voor hun kiesvee is... Eens de slinkies aan de macht, zullen ze 'gedumpt' worden...


--------------------------------------------------------------------------
[size=1]Punt 14 van de eisenbundel van de holebi-beweging: solidariteit met andere groepen

Elke vorm van discriminatie moet worden bestreden. Daarom ondersteunen holebi’s de strijd tegen elke vorm van discriminatie, onder meer op basis van het geslacht, een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst, de nationale of etnische afstamming, de seksuele geaardheid, de burgerlijke staat, de geboorte, het fortuin, de leeftijd, het geloof of de levensbeschouwing, de huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een handicap of een fysieke eigenschap.[/size]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 19:15   #12
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Mee akkoord.
Maar ga eens naar de VS en zoek het clubje weirdo's eens op die hun maagdelijkheid willen bewaren tot aan het huwelijk.
De naam van de sekte schiet me niet onmiddellijk te binnen. Iets met "....Virgins.."
Anyway, als je die meiden bezeig hoort, die zijn even gek, zoniet nog gekker, dat het zootje hierboven.

Btw, het pleit voor Turk4ever dat hij dit artikel post en niet terugdeinst om kritiek te uiten op "z'n eigen soort". Ik zie een VB'er nog niet direct een persartikel posten dat kritisch is voor hun beweging.
Bedankt voor het kompliment democratsteve. Eerlijk gezegd was ik geschokeerd door het artikel.

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 30 maart 2005 om 19:15.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 23:46   #13
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Wat is het probleem?

Eerste generatie waren ja-knikkers en werkbeestjes.
Komende generatie hebben leren schrijven en lezen en begrijpen de taal waar ze leven.
Ze horen niks anders dan kritiek op Islam. Islam dit, Islam dat, schapenneuker hier, schapenneuker daar, vrouwonderdrukker hier, fundamentalisten, extremisten, terroristen, criminelen, etc.

Normale reactie volgt dan, ze gaan op zoek naar zelfkennis.
Stellen zich de vraag "hey, wie ben ik? ik denk dat ze het constant over mij hebben?"
Ze beginnen te zoeken, op zoek naar hun identiteit, afkomst, achtergrond, religie.
Ontdekken dat Islam totaal niet gelijk is aan het beeld dat anti's hebben.

En die mensen beginnen dan gewoon te praktiseren omdat al de kritiek die ze krijgen gewoon pure zever is.

Het doet me in ieder geval deugd om meisjes op unif te zien die van de ene op de andere dag plots hoofddoek beginnen te dragen.

De ocharme onderdrukte meisjes die studeren aan de unif met die mooie zwarte krullen plots een hoofddoek zien dragen, oooh wat worden ze toch onderdrukt.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 23:52   #14
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
De ocharme onderdrukte meisjes die studeren aan de unif met die mooie zwarte krullen plots een hoofddoek zien dragen, oooh wat worden ze toch onderdrukt.
dat noemen ze ISLAMISERING mijn beste
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 23:54   #15
camus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 73
Standaard

De ‘diamanten van de islam’



De Sletten van mohammed en de Hoeren van allah is een beter benaming.
camus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 00:00   #16
camus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 73
Standaard

"Het doet me in ieder geval deugd om meisjes op unif te zien die van de ene op de andere dag plots hoofddoek beginnen te dragen"


3 de generatie maroeffen, Achterlijk volkske! T'zal nog wel 500 jaar duren eer de eerste maroef de aarde vanuit de ruimte zal kunnen bekijken
camus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 00:05   #17
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Citaat:
3 de generatie maroeffen, Achterlijk volkske! T'zal nog wel 500 jaar duren eer de eerste maroef de aarde vanuit de ruimte zal kunnen bekijken
Dat noemen ze dus toogpraat
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 00:09   #18
camus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 73
Standaard

“Ik hoop dat ze haar polsen doorsnijdt.”




Dat is wel echte taal van mensen met een hoge opleiding!!!

Triestig Heel Triestig.....
maar ik had niet anders verwacht van de 3de generatie maroeffen.
camus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 00:10   #19
camus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Dat noemen ze dus toogpraat
Wat weet jij nu van toogpraat maroef
camus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 00:11   #20
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Heel veel, ik ben immers een bierzuipende en varkenvretende maroef
Zeg maar , van uw strekking zo....
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be