![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.cfr.org/meetings.php?id=1343
General Meeting September 28, 1998, New York, NY "The Global Economic Meltdown: The End of 'The End of History'" Speaker: Walter Russell MeadSenior Fellow for U.S. Foreign Policy, Council on Foreign RelationsPresider: Roger M. Kubarych Henry Kaufman Adjunct Senior Fellow in International Economics and Finance Eigenlijk niet verwonderlijk. Goldman Sachs legt de mogelijkheid open van een verdrievoudiging van de aardolieprijs ( zelfs bij een verdubbeling is dit nefast voor de gehele wereldeconomie ), owv. grotere vraag dan aanbod binnen afzienbare tijd ( enkele maanden). Wat automatisch leidt tot een skyrocketing inflatie, wat leidt tot een eindeloze reeks renteverhogingen door de centrale banken, wat leidt dat landen en mensen met grote schulden ( waaronder belgenland ) hun bevolking mogen opmaken voor Argentijnse toestanden, wat ook leidt tot een mondiale recessie ( maar die niet de prijs zal doen dalen, owv. schaarste van het zwarte goud ). En natuurlijk geldontwaardig en een (beurscrash jaren 30)³ Enfin, de pieten van de CFR vonden het nodig in 1998 een symposium te houden over een algehele economische instorting... profetische menschen ? Laatst gewijzigd door /\|cazar : 2 april 2005 om 15:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof olie de enige faktor is die de economie stuurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Toch voor 95 % |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Het wordt dan eens tijd dat ik goud ga kopen.
Als het moet gebeuren, dan gebeurt het en krijgen we hopelijk na die depressie een economie die minder afhankelijk is van olie. Zoals de crisis van de jaren 30 er voor gezorgd heeft dat het protectionisme stap per stap werd opgeheven. Maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan als je schreeuwend voor een bank staat die uw spaargeld niet wil uitbetalen.
*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is* [/size] Laatst gewijzigd door Gauss : 2 april 2005 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
België heeft toen trouwens een groot deel van zijn goud verkocht.
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 2 april 2005 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Heel onze economie is oil based, op wat zal deze daarachter gebaseerd zijn ? Diensten ? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() biotechnologie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De sea of dollars is dus in zekere zin meer een probleem van die mannen dan van de USA zelf. $30, $50, $100 betekent niets, da't voor de fabeltjeskrant (VRT nieuw e.a.). De vraag is wat de Arabieren onder tafel toegeschoven krijgen. Tip: het zullen geen zilverfonds certificaten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() haha
biotech, ik dacht dat die zeepbel ondertussen ook al gebarsten was. gezien het hoge aantal werklozen in de States en hier in die sector. en waar zal de energie vandaan komen in die biotech ? biotech is geen fundament maar een niche, een aftakking. het zou hetzelfde zijn moest je zeggen dat mode de basis zal worden. down to earth, please, realisme. geen zweverigheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeer terechte opmerking. Niet voor niets is Iran momenteel een trading systeem aan het opzetten voor aardolie uit het Midden-Oosten, Euro based. Dat is natuurlijk een ramp voor de US$ en de gehele VS, maar ook voor de hele wereld ( de centrale banken van China, Japan, ... zullen lachen als ze hun tegoeden in rook zien opgaan ). Kwatongen beweren dan ook dat dit de echte reden is waarom de States, gesteund door Israël, Iran deze zomer militair zullen aanpakken. Alles is met alles verbonden, als de VS de dieperik ingaat wegens waardeloze munt, valt momenteel de motor van de Chinese groei weg ( Amerikaanse massaconsumptie ), en dan ? Niet voor de fabeltjeskrant van de VRT ( inderdaad ! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Wat mij vooral trof is dat de CFR hierover beraadslaagt ... CFR die het kruim van het kruim uit politieke, economische, ... , onder zijn leden telt.
Een organisatie die zich ook schaart achter het principe: orde uit chaos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is mijn opinie dat als er een grote economische crisis komt deze gepland zal zijn, waarbij de rijken nog rijker worden en de armen nog armer.
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() dan verliezen de rijken ook, exodus.
oog om oog, tand om tand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat ik van economie ken, heb ik altijd verondersteld dat in tijden van crisis beleggen in goud vaak de beste optie is. Of eigelijk als je het koopt voor de crisis begint.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Wij opteren met onze verdiende centjes een redelijk grote oude boerderij met veel landbouwgrond errond op te kopen. Renoveren, etc ...
Later fijn voor de kinderen ... en ... mogelijkheid tot zelfvoorziening, wat heel belangrijk zal worden. Misschien zit ik verkeerd, misschien niet, we zien wel. Maar eerlijk gezegd: als er schaarste is om energie, zal dit politieke spanningen veroorzaken, vooral dan tussen de slokops en diens kampen: China vs VS. Hoe dit zal uitdraaien ? Niemand weet het. Dat maakt het juist zo raar allemaal. Politieke spanningen die zich heel snel kunnen vertalen in wapengekletter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() echt goud he, geen goudaandelen.
maar geloof me, je zal er weinig mee kunnen aanvangen achteraf, als er een meltdown komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Beiden.
Als financiële stelsels het niet meer doen, crashen de beurzen. Wat ga je dan met je goud aanvangen ? Niet een nieuwe Bentley kopen, niet een reisje naar Thailand boeken, niet een nieuwe laptop kopen, wel voorzien in de basisbehoeften: eten, drinken, woning, energie. Maar toegegeven, dit is wel heel apocalyptisch qua manier van denken ![]() Eerlijk gezegd kan ik zoiets niet inschatten, niemand denk ik. Maar een verwittigd/voorbereid man is er twee waard. Dat geldt nog steeds. |
![]() |
![]() |