Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2005, 19:33   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Sois Belge Mais Tais-toi?

[size=4][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Sois belge mais tais-toi ?[/font] [/size]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]In het kader van de officiële feestelijkheden rond de 175e verjaardag van België, organiseert de vzw BPlus een debat rond de analyse van “de Belgische institutionele chaos”.Meerdere thema’s komen aan bod : de economische kloof tussen Vlaanderen en Wallonië, de vooroordelen van de ene gemeenschap tegen de andere, of nog de toekomstperspectieven voor het federale België. Deelnemers aan het debat, met als sprekers [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]* Daniel BACQUELAINE (MR)
* Robert COLLIGNON (PS)
* Jean-Michel JAVAUX (Ecolo)
* Mathieu GROSCH (CSP-CDH)
* Melchior WATHELET (CDH)
* Hans VAN DE CAUTER (BUB)
* Paul-Henri GENDEBIEN (RWF)
* Léon-Pierre CASIER (B PLUS)
* Guido FONTEYN (journaliste et chroniqueur) journalist en kroniekschrijver
* Francis BALACE (professor recente geschiedenis aan de ULG)[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] Moderator : Jocelyne LEROY (RTBF) [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het debat wordt gevolgd door een vragensessie met het publiek. Een kleine drink wordt aangeboden door BPlus Datum 22 maart Uur 20:00 Universiteit van Luik - Place du XX Août (Luik centrum) - zaal Gothot Inkom 5€ - gratis voor studenten. [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]BPlus is een drukkingsgroep die beoogt het federale België te versterken in een geest van samenhorigheid en multiculturele solidariteit. Info: www.bplus.be ; www.bplus-liege.be , www.175-25.be Contact : Nicolas Parent tel. : 0497/17.20.57 , E-mail : [email protected] [/size][/font]

Laatst gewijzigd door Patriot! : 21 maart 2005 om 19:33.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 20:11   #2
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Oei, ik vermoed dat Gendebien daar nogal de wind van voren gaat krijgen!
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 20:14   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het publiek zal zéér Belgisch zijn, zoals bij het vorig debat aan (Nederlandstalige) universiteit Brussel waar zelfs moderator Bracke onder de indruk was van de grote aanhang en geestdrift van de Belgischgezinden
Oud 21 maart 2005, 20:15   #4
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Gaat Bplus ook zo'n debat organiseren in Vlaanderen (meer bepaald Leuven)? Lijkt me wel interessant. Maar ik mis Vlamingen. Je kunt toch geen debat over België voeren zonder leden van de grootste groep uit te nodigen? Er zijn genoeg Vlaamse politici en andere prominenten die frans kunnen.

*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is*
[/size]
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 20:17   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
Gaat Bplus ook zo'n debat organiseren in Vlaanderen (meer bepaald Leuven)? Lijkt me wel interessant. Maar ik mis Vlamingen. Je kunt toch geen debat over België voeren zonder leden van de grootste groep uit te nodigen? Er zijn genoeg Vlaamse politici en andere prominenten die frans kunnen.
Hans Van de Cauter is Vlaming, en dergelijk debat werd al (met overwegend Belgisch publiek) gevoerd in Antwerpen met Boutmans, Ryckaert, Chevalier, Van den Berghe. In Leuven waarschijnlijk nog een in het najaar.
Oud 21 maart 2005, 21:53   #6
Tavek
Banneling

Standaard

Patriot op de bplus website zie ik nooit verslagen met fotos en dergelijke over die debatten, het zou leuk zijn om die eens te kunnen lezen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 21:56   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad, ik hoop dat men er deze keer eens aan denkt. Vorige keer in Brussel was een ware triomf voor de Belgischgezinden: meer dan 100 (vooral NL-talige) goede Belgen hadden zich verzameld om België te promoten (en de flaminganten weg te honen ) op het debat - zo erg dat Bracke zelf onder de indruk was. 'Dat publiek was wel héél hevig hé'

Laatst gewijzigd door Patriot! : 21 maart 2005 om 21:57.
Oud 21 maart 2005, 21:58   #8
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Hans Van de Cauter is Vlaming, en dergelijk debat werd al (met overwegend Belgisch publiek) gevoerd in Antwerpen met Boutmans, Ryckaert, Chevalier, Van den Berghe. In Leuven waarschijnlijk nog een in het najaar.
hans van de cauter is evenveel vlaming als ik belgicistisch ben

het is tekenend dat b plus het normaal acht dat een partij zonder enig electoraal draagvlak de vlamingen moet vertegenwoordigen op een debat
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 21:59   #9
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik hoop dat men er deze keer eens aan denkt. Vorige keer in Brussel was een ware triomf voor de Belgischgezinden: meer dan 100 (vooral NL-talige) goede Belgen hadden zich verzameld om België te promoten (en de flaminganten weg te honen ) op het debat - zo erg dat Bracke zelf onder de indruk was. 'Dat publiek was wel héél hevig hé'
100 belgicisten maken de eenheid van belgie niet.
Oud 21 maart 2005, 21:59   #10
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Debatten is nu eens iets wat jullie niet uit de weg gaan, en dat apprecieer ik wel, in tegenstelling tot een bepaalde vlaamse regeringspartij.
Oud 21 maart 2005, 22:01   #11
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
hans van de cauter is evenveel vlaming als ik belgicistisch ben

het is tekenend dat b plus het normaal acht dat een partij zonder enig electoraal draagvlak de vlamingen moet vertegenwoordigen op een debat
Als ik me niet vergis zijn er ook bplus debatten geweest zonder franstaligen.
Oud 21 maart 2005, 22:04   #12
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Als ik me niet vergis zijn er ook bplus debatten geweest zonder franstaligen.
en vindt u dat dat gepast is conform hun ideologie? als ik mij even in de positie van b plus stel zou ik mensen uitnodigen van alle belgische partijen, ze moeten dan uiteraard wel tweetalig zijn en de taal spreken van de plaats waar het debat gehouden wordt.
Oud 21 maart 2005, 22:05   #13
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Debatten is nu eens iets wat jullie niet uit de weg gaan, en dat apprecieer ik wel, in tegenstelling tot een bepaalde vlaamse regeringspartij.
van mij mag de bub aan alle debatten deelnemen, op dit forum en op hun webstek staat genoeg stof om hen tot in der eeuwigheid onsterfelijk belachelijk te maken
Oud 21 maart 2005, 22:18   #14
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was het dit Bplus debat waarover je schreef:

Citaat:
Ikzelf was, samen met mijn vriend Denis, van wie u het verslag hier kan lezen, aanwezig op het debat; en inderdaad het was verschrikkelijk slecht voor de BUB. Dat was de fout van Bruno, en dat heeft hij ook toegegeven. Het zal zijn verdere carriere niet beïnvloeden..

http://forum.politics.be/showpost.ph...81&postcount=3
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 22:22   #15
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
van mij mag de bub aan alle debatten deelnemen, op dit forum en op hun webstek staat genoeg stof om hen tot in der eeuwigheid onsterfelijk belachelijk te maken
Debat =! internet fora

Trouwens, ik heb het niet over de BUB (alhoewel ik er respect voor heb) maar over de mensen van Bplus. Dat zijn geen intellectuele lichtgewichten mij dunkt en zullen zich goed weren in debatten. Belachelijk maken ze zich zeker niet.
Oud 21 maart 2005, 22:23   #16
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
en vindt u dat dat gepast is conform hun ideologie? als ik mij even in de positie van b plus stel zou ik mensen uitnodigen van alle belgische partijen, ze moeten dan uiteraard wel tweetalig zijn en de taal spreken van de plaats waar het debat gehouden wordt.
Waarom mogen nederlandstaligen niet debatteren zonder franstaligen over de toekomst van hun land ?

De flaminganten doen het toch ook.....

PS: Er zijn er ook genoeg gemixte....
Oud 21 maart 2005, 22:25   #17
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Was het dit Bplus debat waarover je schreef:

http://forum.politics.be/showpost.ph...81&postcount=3
Kan u uw avatar nu niet aanpassen?

U stoot hiermee 85 % van de Vlamingen tegen hun kar.

Het flamingantisme en de begrippen 'barbaarsheid' 'Middeleeuws' en 'overjaars' zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Oud 21 maart 2005, 22:39   #18
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

De Vlamingen zijn pro-Belgisch, en het wordt hoog tijd dat de politiekers daar eens rekening mee houden. Vlaanderen mag de hemel prijzen, dat er nog politici bestaan, die 100 % voor de idealen gaan, zelfs zonder media-aandacht en een vetbetaald postje.
Oud 21 maart 2005, 22:41   #19
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom mogen nederlandstaligen niet debatteren zonder franstaligen over de toekomst van hun land ?

De flaminganten doen het toch ook.....

PS: Er zijn er ook genoeg gemixte....
ik heb toch niet gezegd dat dat niet mag, ik stelde gewoon dat ik dat conform hun ideologie niet zou doen
Oud 21 maart 2005, 22:42   #20
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Debat =! internet fora

Trouwens, ik heb het niet over de BUB (alhoewel ik er respect voor heb) maar over de mensen van Bplus. Dat zijn geen intellectuele lichtgewichten mij dunkt en zullen zich goed weren in debatten. Belachelijk maken ze zich zeker niet.
ik vindt nochtans dat zelfsverklaard intellectueel zwaargewicht ludo dierickx hier op dit forum behoorlijk op zijn bek gegaan is. daarom waarschijnlijk zijn zeer schamele antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be