![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[size=4][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Sois belge mais tais-toi ?[/font] [/size]
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]In het kader van de officiële feestelijkheden rond de 175e verjaardag van België, organiseert de vzw BPlus een debat rond de analyse van “de Belgische institutionele chaos”.Meerdere thema’s komen aan bod : de economische kloof tussen Vlaanderen en Wallonië, de vooroordelen van de ene gemeenschap tegen de andere, of nog de toekomstperspectieven voor het federale België. Deelnemers aan het debat, met als sprekers [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]* Daniel BACQUELAINE (MR) * Robert COLLIGNON (PS) * Jean-Michel JAVAUX (Ecolo) * Mathieu GROSCH (CSP-CDH) * Melchior WATHELET (CDH) * Hans VAN DE CAUTER (BUB) * Paul-Henri GENDEBIEN (RWF) * Léon-Pierre CASIER (B PLUS) * Guido FONTEYN (journaliste et chroniqueur) journalist en kroniekschrijver * Francis BALACE (professor recente geschiedenis aan de ULG)[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] Moderator : Jocelyne LEROY (RTBF) [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het debat wordt gevolgd door een vragensessie met het publiek. Een kleine drink wordt aangeboden door BPlus Datum 22 maart Uur 20:00 Universiteit van Luik - Place du XX Août (Luik centrum) - zaal Gothot Inkom 5€ - gratis voor studenten. [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]BPlus is een drukkingsgroep die beoogt het federale België te versterken in een geest van samenhorigheid en multiculturele solidariteit. Info: www.bplus.be ; www.bplus-liege.be , www.175-25.be Contact : Nicolas Parent tel. : 0497/17.20.57 , E-mail : [email protected] [/size][/font] Laatst gewijzigd door Patriot! : 21 maart 2005 om 19:33. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Burgemeester
|
Oei, ik vermoed dat Gendebien daar nogal de wind van voren gaat krijgen!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het publiek zal zéér Belgisch zijn, zoals bij het vorig debat aan (Nederlandstalige) universiteit Brussel
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Burgemeester
|
Gaat Bplus ook zo'n debat organiseren in Vlaanderen (meer bepaald Leuven)? Lijkt me wel interessant. Maar ik mis Vlamingen. Je kunt toch geen debat over België voeren zonder leden van de grootste groep uit te nodigen? Er zijn genoeg Vlaamse politici en andere prominenten die frans kunnen.
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
Patriot op de bplus website zie ik nooit verslagen met fotos en dergelijke over die debatten, het zou leuk zijn om die eens te kunnen lezen
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, ik hoop dat men er deze keer eens aan denkt. Vorige keer in Brussel was een ware triomf voor de Belgischgezinden: meer dan 100 (vooral NL-talige) goede Belgen hadden zich verzameld om België te promoten (en de flaminganten weg te honen
Laatst gewijzigd door Patriot! : 21 maart 2005 om 21:57. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
het is tekenend dat b plus het normaal acht dat een partij zonder enig electoraal draagvlak de vlamingen moet vertegenwoordigen op een debat |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...81&postcount=3 |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Trouwens, ik heb het niet over de BUB (alhoewel ik er respect voor heb) maar over de mensen van Bplus. Dat zijn geen intellectuele lichtgewichten mij dunkt en zullen zich goed weren in debatten. Belachelijk maken ze zich zeker niet. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De flaminganten doen het toch ook..... PS: Er zijn er ook genoeg gemixte.... |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
U stoot hiermee 85 % van de Vlamingen tegen hun kar. Het flamingantisme en de begrippen 'barbaarsheid' 'Middeleeuws' en 'overjaars' zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
|
|
|
|
#18 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De Vlamingen zijn pro-Belgisch, en het wordt hoog tijd dat de politiekers daar eens rekening mee houden. Vlaanderen mag de hemel prijzen, dat er nog politici bestaan, die 100 % voor de idealen gaan, zelfs zonder media-aandacht en een vetbetaald postje.
|
|
|
#19 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|