![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Belgicisten ende Vlaemsche Blockers, verzaemelt u voor den wreden slag tegen den N-VA...
De vroegere taktiek bestond er in om de mensen zo veel mogelijk te demotiveren om op de N-VA te stemmen. "Ze halen de drempel niet" werd zoveel mogelijk verkondigd door zowel belgicisten als Vlaams Blokkers. En het werkte in 4/5 van de gevallen. Hoeveel mensen heb ik niet gesproken die wel voor N-VA wilden stemmen, maar vreesden dat ze de drempel niet haalden. Zonder die drempelvrees (no pun intended) hadden we zeker de oude score van de VU gehaald. Maar o, die snoodaars van N-VA schakelen dat nu uit door met de ampersanders te gaan samenwerken. Verdorie! Hoe kunnen we nu ervoor zorgen dat de N-VA geen stemmen haalt? Vlaams Blokkers en belgicisten zaten in zak en as. Tot laat in de nacht zaten ze in een bruine kroeg in elkaars armen te snikken, en vooral veel bier te drinken. Tot opeens een belgicist het briljante idee kreeg om het kartel te wraken. Laat ons zeggen dat de N-VA belgicistisch wordt!!! Dat ze opgaan in de belgicistische partij Christen-Democratisch & VLAAMS, en dat ze aan kiezersbedrog doen. "Jamaar," zei een clevere Vlaams Blokker, "CD&V en N-VA willen toch allebei vooruit met de staatshervorming, dat is toch geen kiezersbedrog?". De belgicist maakte een gebaar van "Je m'en fous". Dus dat werd de nieuwe taktiek. Vanaf dan zou iedereen die tegen N-VA was, zeggen dat ze aan kiezersbedrog deden, in de hoop de band tussen kiezer en partij te verbreken. En of de mensen werkelijk zo stom zijn om die zwartmakerij en leugens te geloven, zullen we wel merken in 2004...
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Jos Chabert, de grote Vlaams-nationalist! Sabine de Bethune, de voorvechtster van de Vlaamse belangen.
![]() De CD&V... is dat niet de partij die in Brussel de Vlamingenhater Ducarme heeft gesteund? Ontroerend hoe de Niveanen de kazakkendraaierij van hun postjesjagende voorzitter blijven steunen. (Enne.. btw.. ik ken er heel wat die NVA gestemd hebben, enkel en alleen maar om ze boven de kiesdrempel te helpen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() Waarom haal je er toch weeral de Vlaams Blokkers bij. Ik denk dat het meerendeel van de Vlaams Blokkers het spijtig vonden dat de NVA niet boven de kiesdrempel kwam. Ikzelf heb zelf mijn stem geofferd voor het goede doel om jullie boven de kiesdrempel te heffen, maar ja als je zo minachtend tegenover het Blok blijft doen en alleen met de 'democratische' partijen wilt praten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Dat er genoeg Vlaams Blokkers zijn die het schijt hebben aan N-VA en het ten alle prijze kapot willen, ja, ons zelfs haten omdat we stemmen zouden afpakken van hun partij... Maar blijkbaar begint er in het Vlaams Blok ook een soort politieke correctheid te groeien, dat je niet meer mag zeggen hoe de zaken zijn, ook al zijn ze zo. En dat er velen in het Vlaams Blok ronduit tegen N-VA zijn, is een feit. Kijk maar naar Knut, naar Guderian, naar Bart Laeremans,...
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik kan toch moeilijk VOOR een partij zijn die wil samenwerken met de CD&V; een partij die de Vlaamse belangen steeds verkwanseld heeft en dat nog steeds doet. Dan kan ik al even goed voor Agalev zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2. 200.000 kiezers winnen met een Vlaams programma en dan samenwerken met mensen als De bethune, Chabert en co.. DAT is Vlaams belang verkwanselen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() De snode n-va'ers waren ertegen dat het stadhuis van kweeniemeerwaar geen Vlaamse Leeuw wilden geven aan de pasgehuwden.
Voor de rest ken ik er zo geen meer. Geef toe, knut, gene vette he.
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onlangs was er het merkwaardige stemgedrag van de NVA (Bourgeois-groep) in het Vlaams Parlement. Een motie ter bevestiging van het territorialiteitsbeginsel werd zonder boe of ba verworpen door de zogenaamde 'democratische Vlaams-nationalisten' van de NVA. Volgens hen mogen de Waalse regering en de Franse gemeenschapsregering dus ongestoord verder officiële activiteiten houden op Vlaams grondgebied. Deze week was het weer zover. Via een motie wilde Luk Van Nieuwenhuysen (Vlaams Blok) erop aansturen dat het federale agentschap voor de buitenlandse handel in zijn al zijn structuren een weerspiegeling zou worden van het aandeel van Vlaanderen in de totale 'Belgische' export (76,2%). Ook moet erop toegezien worden dat Export Vlaanderen het enige loket wordt waartoe Vlaamse exporterende ondernemingen zich kunnen wenden, en het daarvoor snel de nodige middelen en personeel zou krijgen. De NVA vindt dat allemaal niet nodig, en stemde samen met de Spiritisten van Anciaux tegen de motie. Een andere motie van het Vlaams Blok riep de Vlaamse regering op mee te werken, in het kader van de publiek-private samenwerking, aan een Vlaamse i.p.v. Belgische luchtvaartmaatschappij. Ook hier is de NVA in het Vlaams Parlement tegen gekant, terwijl Bourgeois zelf in een persmededeling de piste van een Vlaamse luchtvaartmaatschappij nog verdedigde. Wie begrijpt hier nog iets van? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Ik vermoed dat er partijen zijn die het tot stand komen van een kartel tusen CD&V en NV-a met alle middelen zullen trachten op te blazen wegens een erge bedreiging voor hun aantal stemmen...
De CD&V kan best pas aan het einde van het begin staan... De volgende vier jaar zien er niet zo rooskleurig uit voor de gewone man. De kiezer zal voelen dat niet alles rozegeur en maneschijn is. Als de CD&V er dan in slaagt om met de hulp van de NV-a een gedegen Vlaams profiel te krijgen en om tevens een goede oppositie te voeren dan kan de politieke situatie er binnen vier jaar heel anders uitzien. Zij die vermoeden dat de CD&V tot uitsterven gedoemt is kunnen hun visie wel eens moeten bijstellen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Inderdaad,
Vanaf het ontstaan van N-VA tot nu hebben de meeste Vlaams Blokkers Geert Bourgeois en N-VA aangevallen dat het een lieve lust was. Op enkele uitzonderingen na, maar die bevestigen de regel. Dat Blok nu zogezegd gesprekken wil tot nauwer samenwerken met N-VA, zoals dit gaat gebeuren tussen CD&V en N-VA, is pure hypocrisie.
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat de separatisten elkaar maar met modder bekogelen. Zo raakt die dwaasheid over een onafhankelijk Vlaanderen vanzelf in het vergeethoekje. Opgeruimd staat netjes!
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
En neen, de CD&V is o.m. on-Vlaams omdat ze een Vlamingenhater als Ducarme steunt. Maar ja, ook daar krijg ik toevallig nooit een antwoord op... . |
|||
![]() |
![]() |