Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2005, 08:20   #1
ACV
Banneling

ACV's schermafbeelding

Standaard Meer dan half miljoen werklozen!

Momenteel hebben 584.000 landgenoten geen job

ma 04/04/05 - Eind vorige maand waren er in België ruim 584.000 werklozen. Dat zijn er 29.000 meer dan precies een jaar geleden.

Eind maart waren er officieel iets meer dan 584.000 werklozen. Dat is zowat 12,6 procent van de beroepsbevolking. Tegenover februari was er een lichte daling.

Belangrijker is evenwel dat het aantal werklozen met een half procent gestegen is tegenover maart vorig jaar. In de praktijk zijn er nu 29.000 werklozen meer.

Opvallend is het grote verschil tussen Vlaanderen aan de ene kant en Brussel en Wallonië aan de andere kant. In Vlaanderen zit acht procent van de beroepsbevolking zonder job.

In Wallonië bedraagt de werkloosheid 18 procent. In Brussel zit meer dan 21 procent zonder werk.
ACV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 08:26   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Als er jobs bijkomen zijn die voor het grootste deel nep.
Ik heb ook zo'n job gehad op een of ande ministerie: COMPLEET nutteloos, maar in de ogen van de doorsnee simpele burger werkte ik wel, en DAT is wat telde...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 08:40   #3
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

hoeveel honderden duizenden walen hebben compleet nutteloze jobs bij de overheid ?

door wie worden alle ambtenaren betaald ? door u en ik die in prive werken.

Men moet de zogenaamde "sociale" uitkeringen afschaffen of minder interessant worden, dan zal het aantal werklozen vanzelf dalen.

Laatst gewijzigd door Shizie : 5 april 2005 om 08:41.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 08:54   #4
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ACV
Momenteel hebben 584.000 landgenoten geen job

ma 04/04/05 - Eind vorige maand waren er in België ruim 584.000 werklozen. Dat zijn er 29.000 meer dan precies een jaar geleden.

Eind maart waren er officieel iets meer dan 584.000 werklozen. Dat is zowat 12,6 procent van de beroepsbevolking. Tegenover februari was er een lichte daling.

Belangrijker is evenwel dat het aantal werklozen met een half procent gestegen is tegenover maart vorig jaar. In de praktijk zijn er nu 29.000 werklozen meer.

Opvallend is het grote verschil tussen Vlaanderen aan de ene kant en Brussel en Wallonië aan de andere kant. In Vlaanderen zit acht procent van de beroepsbevolking zonder job.

In Wallonië bedraagt de werkloosheid 18 procent. In Brussel zit meer dan 21 procent zonder werk.
Die stijging is het gevolg van het feit dat het in ons land met de ondernemingen zo goed gaat, zoals onze 'progressieve' vakbonden beweren...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 08:58   #5
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Nochthans heeft Verhofstadt 200.000 nieuwe jobs beloofd. En hij beweert zelfs dat deze zelfs al grotendeels verwezenlijkt zijn
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 09:02   #6
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Nochthans heeft Verhofstadt 200.000 nieuwe jobs beloofd. En hij beweert zelfs dat deze zelfs al grotendeels verwezenlijkt zijn
Och, bepaalde banken voorspellen net zo goed een economische opleving en 180000 extra jobs tegen het eind van dit jaar. En dat zijn niet zomaar de eerste de beste prietpraatverkopers die dat voorspellen, maar hoog opgeleide economen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 09:07   #7
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Och, bepaalde banken voorspellen net zo goed een economische opleving en 180000 extra jobs tegen het eind van dit jaar. En dat zijn niet zomaar de eerste de beste prietpraatverkopers die dat voorspellen, maar hoog opgeleide economen.
Dus ik ben een prietpraatverkoper die het niet goed ziet en de werkloosheid zakt of zal (spectaculair) zakken
Oud 5 april 2005, 09:35   #8
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus ik ben een prietpraatverkoper die het niet goed ziet en de werkloosheid zakt of zal (spectaculair) zakken
Ik denk niet dat u hetzelfde volledige beeld hebt op de economie als de mensen van Dexia bijvoorbeeld:

http://www.dexia.be/Press_nl/Transfo...&XSL=press.xsl

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 5 april 2005, 09:45   #9
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Er gingen 200.000 jobs bijkomen, er zijn er 250.000 WEG,
we mochten het VLD'beleid afrekenen op het aantal werklozen,
wel... ik zie geen probleem.

Euhm, en die grote economen van de bank, die krijgen ook voorgekauwd wat iemand horen wil, als zij zeggen dat er nog meer werklozen gaan bijkomen dan lopen zij het risico dat mensen hun geld beginnen weg te halen, of minder sparen, en dat is niet goed voor een bank.

DUS... goed nieuws verspreiden want het "eigen belang" is het belangrijkste,
vraag maar aan de regeringspartijen,
die zitten allemaal voor hun EIGEN BELANG
Oud 5 april 2005, 09:47   #10
Geertje

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat u hetzelfde volledige beeld hebt op de economie als de mensen van Dexia bijvoorbeeld:

Dexia is sterk gepolitiseerd. Een volledig objectief oordeel kan men ook niet van hen verwachten. Trouwens dat de economie verbetert is wel duidelijk maar dan gewoon op je luie gat gaan zitten als regering en hopen op betere tijden ivm werkloosheid is nu ook niet de oplossing. De werkloosheid kan enkel verminderen door een gericht beleid van de regering, welke er nu totaal niet is.
Oud 5 april 2005, 10:35   #11
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dexia is sterk gepolitiseerd. Een volledig objectief oordeel kan men ook niet van hen verwachten. Trouwens dat de economie verbetert is wel duidelijk maar dan gewoon op je luie gat gaan zitten als regering en hopen op betere tijden ivm werkloosheid is nu ook niet de oplossing. De werkloosheid kan enkel verminderen door een gericht beleid van de regering, welke er nu totaal niet is.
Welk beleid stel je dan voor? Wat moet de regering concreet doen volgens jou?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 5 april 2005, 10:42   #12
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België splitsen...

Zo zit Wallonië zonder centen en zijn ze verplicht af te stappen van een overheidseconomie(wat geld kost), en te evolueren naar een productieeconomie (wat geld opbrengt). Dit naar Slovaaks model.

Zo bespaart Vlaanderen miljarden euro's per jaar, waardoor het de fiscale last sterk kan laten dalen (de enige stap die we kunnen zetten om ons terug concurrentieel te maken, en de "braindrain" naar amerika en het midden oosten te stoppen).
Oud 5 april 2005, 10:43   #13
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Raar hoe elk jaar men voorspelt dat er nieuwe jobs gaan komen, maar hoe elk jaar we toch met een hogere werkloosheid zitten.
Oud 5 april 2005, 10:56   #14
Geertje

Standaard

Citaat:
De arbeid wordt vernietigd door hoofdzakelijk 2 oorzaken : de overreglementering en de hoge financiële lasten (belasting en soc.zekerheid).

Aan de overreglementering kan de regering duidelijk iets doen, maar in tegenstelling tot wat ze belooft te doen wordt de adminstratieve last steeds zwaarder en zwaarder.

De lasten op arbeid dienen verschoven te worden, hiervoor zitten de partners SP.a en PS als een blok aan het been. Een alternatief is de overheidsdiensten te ontvetten. Minder taken zodat er ook minder personeel nodig is. Hier dient dan ook een stenger werkeloosheidsbeleid gevoerd te worden. Werk weigeren moet sneller tot schorsing leiden.
Oud 5 april 2005, 11:01   #15
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is er slechts 1 bank (Dexia) die die banangroei voorspelt...
Het zal wel toeval geweest zijn dat De Gucht daar jarenlang in de beheerraad heeft gezeten?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 11:04   #16
Dr. Bos. Herz.
Partijlid

Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding

Standaard

Is het eigenlijkst al eenst bekeken hoeveel Waalse 'marginalen' en Vlaamse 'hoogopgeleiden' in respectievelijk Vlaanderen en Wallonië werk zouden kunnen vinden?

Of is dat ook al achterhaald?
Of klopt dit clichébeeld niet?
Oud 5 april 2005, 11:28   #17
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
hoeveel honderden duizenden walen hebben compleet nutteloze jobs bij de overheid ?

door wie worden alle ambtenaren betaald ? door u en ik die in prive werken.

Men moet de zogenaamde "sociale" uitkeringen afschaffen of minder interessant worden, dan zal het aantal werklozen vanzelf dalen.
Men moet de zogenaamde "sociale" uitkeringen afschaffen of minder interessant worden, dan zal de criminaliteit vanzelf stijgen. De uitkeringen zorgen ervoor dat jij nog iet of wat veilig de straat op kan komen. De stijging van de criminaliteit zal nog veel meer kosten dan de winst die men denkt te maken door de afschaffing van de uitkeringen. Bovendien zal het mensenlevens kosten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 11:56   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Men moet de zogenaamde "sociale" uitkeringen afschaffen of minder interessant worden, [size=3]dan zal de criminaliteit[/size] [size=3]vanzelf stijgen[/size]. De uitkeringen zorgen ervoor dat jij nog iet of wat veilig de straat op kan komen. De stijging van de criminaliteit zal nog veel meer kosten dan de winst die men denkt te maken door de afschaffing van de uitkeringen. Bovendien zal het mensenlevens kosten.
Is idd duidelijk merkbaar in de VS, waar de sociale uitkeringen zo goed als nihil zijn.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 11:57   #19
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Men moet de zogenaamde "sociale" uitkeringen afschaffen of minder interessant worden, dan zal de criminaliteit vanzelf stijgen. De uitkeringen zorgen ervoor dat jij nog iet of wat veilig de straat op kan komen. De stijging van de criminaliteit zal nog veel meer kosten dan de winst die men denkt te maken door de afschaffing van de uitkeringen. Bovendien zal het mensenlevens kosten.
Dit is een mythe die links in stand wil houden. Dit zou willen zeggen dat de maatschappij afgedreigd wordt om iedereen geld te geven die met geweld dreigt.

Criminaliteit bestrijden is ook een vorm om de misdaad te doen dalen alhoewel links er hoegenaamd niet mee akkoord gaat dat hun vrienden (dieven, verkrachters, moordenaars, gangsters) achter de tralies vliegen en daarom resoluut tegen het bestraffen is van zwaar gangsterisme.
Oud 5 april 2005, 12:36   #20
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Criminaliteit bestrijden is ook een vorm om de misdaad te doen dalen alhoewel links er hoegenaamd niet mee akkoord gaat dat hun vrienden (dieven, verkrachters, moordenaars, gangsters) achter de tralies vliegen en daarom resoluut tegen het bestraffen is van zwaar gangsterisme.
Kun je nog met meer algemene nonsens voor de dag komen?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be