Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 10 april 2005, 01:45   #1
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Zonen De Gucht en Van Rompay in Terzake

Vond debat in Terzake zaterdag tegelijk verontrustend, verhelderend, soms boeiend en bij momenten eerlijk.
Eerlijk was zeker de opmerking van zoon Van Rompay dat politieke jongeren met meer verdiensten en betere ideeën niet worden gevraagd, omdat ze niet de zonen zijn van. Verontrustend anderzijds was een andere opmerking van dezelfde persoon, dat de belangrijke plaatsen die de zonen en dochters van BV-politici momenteel spelen een gevolg is van de politieke armoede bij de huidige generatie jongeren. Het verontrust mij ook te moeten vaststellen dat zoon De Gucht blijkbaar in niets verschilt van zijn vader en de liberalen blijkbaar hun traditie van de laatste vijftig jaar zullen verder zetten. Ik bedoel dat de huidige leiders Verhofstadt-De Wael (en reservewiel De Gucht) al dertig jaar de absolutistische liberale leiders zijn en zelf de al de politieke zonen van respectievelijk Willy De Clercq en Herman Vanderpoorten. Als nu ook de volgende generatie liberalen die traditie verder zetten ?! Gelukkig zie ik wel essentiële verschillen tussen zoon en vader Van Rompay, en wil deze laatste wel nog leren, discussieren en zijn beurt afwachten.
Pol is offline  
Oud 10 april 2005, 03:48   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is meer een kwestie van "vriendjespolitiek" dan van "geen" andere jongeren te hebben!

Het typeert de armoede in politiek vlaanderen. Of politiek "wereld" voor mijn part!

Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2005 om 03:49.
Mambo is offline  
Oud 10 april 2005, 05:47   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat de politiek binnenkort vol van dat soort mensen zit. Lekker decadent.
Bhairav is offline  
Oud 10 april 2005, 15:38   #4
Fiere Vlaming
Banneling

Fiere Vlaming's schermafbeelding

Standaard Papa maakt TV sterren.

Gisteren hebben we het guinessboek gehaald met het domste TV interview in de geschiedenis van de beeldende media.

2 snotapen, waarover Man bijt hond zelfs geen interessante documentaire kan maken, palmden de politieke zendtijd (al wilden der ene niks van politiek weten).
Wat hebben deze snotapen nu te zeggen op politieke programma's, moest het niet dat de één z'n papa De Gucht heet en de ander ene van de CD&V (naam ontsnapt me zelfs; zo interessant was't).

Gelovige zoon De Gucht beweerde bij hoog en laag dat z'n pa hem niet zou helpen, moest hij in de politiek gaan. Komaan, dat gelooft 'em toch zelf niet? Blijkbaar is pa inderdaad zelden thuis!

Ze konden wel niet tegenspreken toen letterlijk werd gesteld dat de enige reden van hun TV verschijning enkel dankzij hunne papa komt.

Politiek stinkt er enkel nog meer door, al dat vriendjespolitiek.

Politiek is gèèn show!!!
Fiere Vlaming is offline  
Oud 10 april 2005, 15:56   #5
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Kheb dat ook gezien, die Jean-Jacques in zo een pretentieuze zak, ik walg er gewoon van. (die andere heb ik niet eens meer w�*llen beluisteren).
Oud 10 april 2005, 16:20   #6
Don Quichote
Banneling

Standaard

Zulke snotapen gaan het maken in Vlaanderen.

Succes gegarandeerd.
Don Quichote is offline  
Oud 10 april 2005, 16:44   #7
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

niet het feit dat het snotapen zijn stoort me, maar ze vergeten dat ze snotapen zijn.
Echt, die streken van een Jean Jacques (de naam alleen al :S), omdat hij brussels voorzitter van het LVSV is :s
Oud 10 april 2005, 21:42   #8
Fiere Vlaming
Banneling

Fiere Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Die ander was zoon van Herman Van Rompuy.

Dat verklaart al veel !
Fiere Vlaming is offline  
Oud 10 april 2005, 21:56   #9
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Zulke snotapen gaan het maken in Vlaanderen.

Succes gegarandeerd.
zolang ik maar kan profiteren van de belastingscenten van mensen die het 'maken'.
Mitgard is offline  
Oud 10 april 2005, 22:28   #10
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Vlaming
Gisteren hebben we het guinessboek gehaald met het domste TV interview in de geschiedenis van de beeldende media.

2 snotapen, waarover Man bijt hond zelfs geen interessante documentaire kan maken, palmden de politieke zendtijd (al wilden der ene niks van politiek weten).
Wat hebben deze snotapen nu te zeggen op politieke programma's, moest het niet dat de één z'n papa De Gucht heet en de ander ene van de CD&V (naam ontsnapt me zelfs; zo interessant was't).

Gelovige zoon De Gucht beweerde bij hoog en laag dat z'n pa hem niet zou helpen, moest hij in de politiek gaan. Komaan, dat gelooft 'em toch zelf niet? Blijkbaar is pa inderdaad zelden thuis!

Ze konden wel niet tegenspreken toen letterlijk werd gesteld dat de enige reden van hun TV verschijning enkel dankzij hunne papa komt.

Politiek is gèèn show!!!
doe toch niet zo gefrustreerd man! ten eerste zeiden ze zelf dat ze enkel op tv kwamen omwille van hun achternaam. en dan? nog nooit kinderen van bv's op tv gezien? of van sportmensen?

bovendien vond ik het ook geen dom interview. het was ook niet het meest intressante interview dat ik al gezien heb, maar zeker niks om zo over te zagen. en het was eens een debat waarbij ze elkaar lieten uitspreken. nu weet ik dat jij als vb-aanhanger dat waarschijnlijk niet zo belangrijk vindt, ik daarentegen apprecieer dat ten zeerste.

bovendien bestaat er hier al een thread over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 11 april 2005, 09:52   #11
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Waar kan ik die thread dan ergens vinden?
Oud 11 april 2005, 09:54   #12
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Waar kan ik die thread dan ergens vinden?
hier. de mods hebben ze blijkbaar samengevoegd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 11 april 2005, 10:35   #13
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ah zo.

Mercikes...
Oud 11 april 2005, 11:05   #14
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Het is meer een kwestie van "vriendjespolitiek" dan van "geen" andere jongeren te hebben!

Het typeert de armoede in politiek vlaanderen. Of politiek "wereld" voor mijn part!
Niet helemaal mee eens. Ik zou nooit in de (nationale) politiek willen gaan. Dan nog liever een eerbare job als vrachtwagenchauffeur.
MaXiMuS is offline  
Oud 11 april 2005, 19:41   #15
camaris
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Vlaming

Politiek is gèèn show!!!
Hoe noemde ook al weer die dochter van Karel Dillen?
camaris is offline  
Oud 12 april 2005, 13:20   #16
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Hans1 is offline  
Oud 15 april 2005, 21:58   #17
PurpleQueen
Partijlid

PurpleQueen's schermafbeelding

Standaard

ff compleet domme opmerking: die zoon van De Gucht was wel schattig he8)

het interview zelf vond ik nogal...vervelend. Ik heb liever doorwinterde politici die stevig van zich afbijten. Hen vond ik nog wat braafjes. Maar bon...iedereen moet de kans krijgen om het te leren he.
Oud 15 april 2005, 22:06   #18
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PurpleQueen
ff compleet domme opmerking: die zoon van De Gucht was wel schattig he8)

het interview zelf vond ik nogal...vervelend. Ik heb liever doorwinterde politici die stevig van zich afbijten. Hen vond ik nog wat braafjes. Maar bon...iedereen moet de kans krijgen om het te leren he.
Ik heb niet gans het debat gezien, aangezien het reeds 5 uur was of zo, maar het zijn geen politici e. En om geen politici te zijn vond ik wel dat ze bij momenten zwaar tegen elkanders kar reden. Vooral om 'hun' partij te verdedigen.

Hetgeen ik nogal raar vind persoonlijk... Het is alsof een partijensysteem de eigen mening doodt... Het omgekeerde van wat democratie beoogt dus :/
MaXiMuS is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be