![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Voor de moderatie: dit is geen verderzetting van deze discussies:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=52219 maar een totaaaaal aander topic, ok? Nu spreken wij enkel over Vlaanderen en niet over Belgie? Ok? Kan dit? Zo, ik vind Vlaanderen eigenlijk een mooi land (ok een beetje 'plat') maar soit. Wat ik cool vind is dat de Vlamingen zo veel talen spreken en dat ze geen 'manières' hebben, de Walen trouwens ook niet. Ik vind dat mooi. Dit geen manière hebben zie je dan ook soms in de kunst terug (theater, music, comedie ezv.) Eigenlijk zie je dat ook bij de 'Walen' maar soit, deze topic is over 'leve Vlaanderen', hé. Wat vinden jullie eigenlijk top aan Vlaanderen?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 26 juni 2006 om 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik ken de vlaming eigenlijk alleen maar van op tv....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is maar een voorbeeld hoor, alles opschrijven zou teveel tijd en zoveel ruimte in beslag nemen dat ik beter een boek kan schrijven.
Maar denk eens aan het culinaire: Gentse Stoverij, Gentse waterzooi, Westvleteren's tripel & trappist, Geraardsbergse mattentaarten, Hasseltse jenever, ... en zo kan ik alleen al een boek over schrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Als hele kleine jongen ben ik wel eens in Gent en Brugge geweest, toen waren er heel veel duiven op het plein, dat vond ik wel lief aan Vlaanderen.
![]() Verder had ik er een hekel aan want zodra je de grens met Nederland over was werd de weg hobbelig. ![]() En voor de rest weet ik er eigenlijk niks van, behalve wat ik hier dan op het forum lees. Wat een onverdraagzaam en geweldadig land! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat betekent "geen manières hebben" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() of topic: reston courtois: wat is een borg? behalve iets uit Star trek uiteraard hé. je gebruikt dit nogal veel? iets zoals Vlaamsssch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ben op ± 15 km van de grens geboren. Vanwege het beroep van mijn ouders(scheepvaart) heb ik er ontzettend vaak vertoefd, heb nog een paar jaar in Antwerpen gewerkt. Dus ik ken Vlaanderen wel redelijk ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vlaanderen... mooi... maar te klein, te kleingeestig, vol broekschijters die niet voor hun eigen rechten kunnen opkomen en enkel maar wat murmelen als ze regelrecht verkracht worden in hun eigen huis, thuis. Jammer want het zou eigenlijk echt wel een van de mooiste plaatsjes op aarde kunnen geweest zijn.
Als goedwillende Vlaming die niet wilt indommelen tussen een pint en een pak friet kan je niet anders dan vertrekken... groetjes aan de achterblijvers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat de Moderatie mijn posts in de eene topic deleted en die van Tantist en Jan staan laat spreekt boeken. En K, wat denk je zo over Vlaanderen? Wat vind je top aan Vlaanderen?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zitten VB Nazi beulen in de moderatie, das ist klar.
Laatst gewijzigd door baarle : 27 juni 2006 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat vind je top aan Vlaanderen, baale? En niet schelden, hé.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door baarle : 27 juni 2006 om 10:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Bedank voor u bijdrag.
Wat ik ook top aan Vlaanderen vind zijn de treins, 2de klaas van de Intercity is wel een luxe trein en als je ziet hoeveel trein rijden in andere landen kost is het in Belgie, eem, Vlaanderen, super goedkoop. Wat vinden jullie nog top aan Vlaanderen? Of kan men allen over -gative zaken spreken?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Nog een positief punt: je kan er normale flesjes Jupiler krijgen, hier in Nederland alleen maar van die kleine 25cl. dingen. En de D&L mayonaise natuurlijk niet te vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er kan maar één ding over Vlaanderen gezegd worden: ils nous l'ont volée.
Laatst gewijzigd door baarle : 27 juni 2006 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 27 juni 2006 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Nog een positief punt: je kan er een hoop ander flesjes pintjes krijgen... Die 'Qual der Wahl' heb je daar. In Wallonie trouwens ook maar soit. Oi ik heb ook D&L t'huis... ![]() Oh ja dan is er ook nog iets anders top in Vlaanderen: naamilijk de pataten waar je de mayonaise drop knallt... Wat vinden jullie nog top aan Vlaanderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Yeeaaah. Beach rock, Pukkelpop, Werchter, I love Techno, etc... Dat is cool aan Vlaanderen.
![]() [SIZE=1](Heb ze trouwens al gedaan...)[/SIZE]
![]() |
![]() |