![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Dure sigaret jaagt Belg naar goedkoop Luxemburg
![]() Er komt een minimum-accijns per pakje sigaretten. Het juiste bedrag moet nog worden vastgesteld. Dat moet een eerdere maatregel compenseren, omdat die niet het verhoopte bedrag oplevert. Dat meldt Het Belang van Limburg vrijdag. Bij de opmaak van de begroting 2005 in september vorig jaar besliste de regering om de accijns op sigaretten te verhogen. Dat moest 155 miljoen euro bijkomend opbrengen, maar de maatregel zal uiteindelijk maar 30 miljoen extra opleveren. Als verklaring wordt gewezen naar de prijsverlaging die de sigarettenproducenten doorvoerden om de accijnsverhoging beperkt te houden en zo geen rokers te verliezen. Verder trekken steeds meer Belgen naar Luxemburg voor goedkopere sigaretten. België zal dit jaar 650 miljoen sigaretten minder verkopen, Luxemburg 800 miljoen méér aan vooral Belgen en Duitsers. ![]() minimum accijns? wat denken die wel, achterlijken. de arme rokers zo pesten. waar zijn de liberalen nu? altijd zo tegen de staatsinmenging en hoge accijnzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
'arme' rokers??? Ik weet niet wat zo een pakje juist kost, maar ik hoor sommigen zeggen dat ze tot €2000 per jaar gewoon in brand steken ![]() Ik wil niks zeggen, ben werkman, maar om per jaar €2000 gewoon in de lucht te laten 'verdampen', zo breed heb ik het niet. Tenzij je natuurlijk een hele dag zit te niksen en al je geld erdoor sjast omdat je toch op een sociale zekerheid zit te teren..........
[size=3]Vlaanderen mijn land[/size] [size=3]bij het Noordzeestrand [size=1](dixit Raymond v/h Groenewoud)[/size][/size] Laatst gewijzigd door Horus : 22 april 2005 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
man, dat zijn saai mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het vierde wereld syndicaat zal er wel voor zorgen dat elke basisinkomer recht op gratis roken zal krijgen... Diegenen die graag werken, moeten dan maar een tandje bijsteken... Laatst gewijzigd door Chipke : 22 april 2005 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
m.a.w zaken die vooral door de rijken, het échte profitariaat dus, worden gebruikt. graag werken, gij zeker. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid, niet omdat iemand een lease-bak van de zaak onder zijn kont heeft, is het een dikke verdiener. Het is zelfs zo dat die wagen gewoon ter compensatie wordt gegeven van loon. Het is gewoon onderdeel van hun uitrusting, waarvoor ze dikwijls moeten bijbetalen om er privé-gebruik van te maken! Zelden mag de partner van een 'eigenaar' van zo een lease-bak met die wagen rijden, want niet verzekerd. Hoorde jij niet bij dat soort volk wat én cannabis rookte én mails/sms'en verstuurde???
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Persoonlijk denk ik dat de ondernemers graag zelfs 5000 euro rookvergoeding zouden geven aan 'mensen' zoals U op voorwaarde dat U kunt garanderen dat die werkschuwe 'levens'genieters' binnen het jaar in rook zouden opgaan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vergis u niet, soms proberen onze kapitalistische vrienden het geluk zelfs een handje te helpen door bijvoorbeeld op een stakerspiket in te rijden. een mensenleven is immers niets waard, als het niet productief is. toch bedankt dat u de neoliberale burger-ethiek nog eens beknopt samenvat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() toch fijn om te zien dat er al mensen zijn die nicks speciaal beginnen aan te maken enkel en alleen om het vierde wereld syndicaat te bestrijden. Onder de vorige nick deden ze dat ook maar ja ? we zullen er brandhout van gemaakt hebben zeker.
Wat het gebruik van genotsmiddelen betreft Het vierde wereld syndicaat wil dat tabak en wiet en alcool vrij gekweekt-gestookt-gebrouwen kan worden. In natuurlijke vorm is het allemaal veel minder schadelijk namelijk dan de geindustrialiseerde shit die nu op de markt is. Verder wil het vierde wereld syndicaat dat biovoeding toegankelijk en dus betaalbaar wordt voor onze doelgroep. Om aan deze laatste nood tegemoet te komen zal er een biovoedselcollectief worden opgericht.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Biovoeding is totaal overroepen en in vele gevallen helemaal niet gezonder of beter dan gewone voeding.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
punt 2 is een subjectieve mening waarover ik een tegengestelde subjectieve mening hebt maar met de wiet en de tabak ben je dus akkoord ? de alcohol is idd het overwegen waard om te schrappen van het lijstje. maar het zelf brouwen van wijn en bier ? wat kan daar dan weer op tegen zijn ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() zelfgestookte alcohol is zeer gevaarlijk. Tenzij je over een zeer goed gecontroleerd productieproces kan beschikken, heb je kans dat er methanol in uwe jenever zit. Je wordt er ook wel zat van, maar tzal wel de laatste keer zijn.
Tabak is en blijft erg schadelijk. Ook al kweek en rol je je cigaret zelf. Ik zie trouwens enkel nadelen aan de zelfkweking... Enerzijds riskeer je dat de 4de wereldsyndicaat-sigaretten meer gras bevatten dan wat anders.. ook zou de goedkopere prijs (ten gevolge van de ontduiking van accijnzen) het tabaksgebruik weer doen laten opleven, en dat moet kost wat kost vermeden worden. idem voor wiet. Als die hogere accijnzen het rookgedrag kan ontmoedigen, dan mag men ze, wegens dit positieve effect, nog verder verhogen.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 22 april 2005 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Hoe lichter de tabak is hoe meer je gaat de neiging hebben om te gaan kettingroken. Dat doen fabrikanten er expres mee om het kettingroken aan te moedigen. Bovendien sauzen ze de tabak - met allerlei zaken die dit nog meer aanmoedigen. wat het stoken van pure alcool betreft ok maar nogmaals wat is er mis met zelf brouwen van bier en wijn. tot slot is ook gebleken dat mensen louter door de prijs niet minder gaan roken hooguit anders gaan roken - ipv filtersigaretten - zelf rollen bvb.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() En moeten die wietkwekers geen huur betalen voor het misbruiken van de grond?
En een alcohol- en/op wiet/tabakverbruikende basisiinkomer, krijgt die meer inkomen dan iemand die niet verslaafd/geen gebruiker is? Als het basisinkomen in die gevallen niet verhoogd wordt, dan protesteer ik met klem... Want waar gaat hij de centjes halen om zijn verbuik te betalen (zeker als de bezitters bezitloos zijn geworden)? Het kannibalisme zal dan toch geen nieuwe start krijgen, zeker? (cfr Duitsland) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 april 2005 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Heb je ooit al eens het water gezien uit zo'n waterpijp NA gebruik? Je zou voor minder stoppen.
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |