Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Softdrugs in de Verenigde Nederlanden
De wetgeving van de Noordelijke Nederlanden toepassen. 12 42,86%
De wetgeving van Vlaanderen toepassen. 6 21,43%
Twee wetten, één voor het noorden, één voor het zuiden, tot er een compromis gesloten wordt. 7 25,00%
Geen mening. 3 10,71%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2006, 14:43   #1
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard Legalisatie van soft drugs in de Verenigde Nederlanden?

Wanneer Vlaanderen en de noordelijke Nederlanden weer één worden, wat wordt er dan gedaan met de drugswetgeving? Er moet toch een wet zijn voor het hele Verenigde Nederland, of niet?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 14:49   #2
Tavek
Banneling

Standaard

Ik woon in de randstad voor mijn werk/studie, en ik ken daar minder mensen die aan de weed zitten dan pakweg in Limburg. Het is hier echt retecool om een joint te roken, in nederland is dat al een pak minder.

Dus pak de nederlandse regelgeving maar over.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 15:03   #3
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Wanneer Vlaanderen en de noordelijke Nederlanden weer één worden, wat wordt er dan gedaan met de drugswetgeving? Er moet toch een wet zijn voor het hele Verenigde Nederland, of niet?
Absoluut niet. Denk aan de VS.
In de ene staat bestaat de doodstraf, in de andere niet.
Oud 24 juni 2006, 15:15   #4
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou de vraag wat breder willen trekken: wat wordt er dan gedaan met de gehele wetgeving? Van Groningen tot Gent hetzelfde? Of op z'n Amerikaans?
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 15:53   #5
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Ik zou de vraag wat breder willen trekken: wat wordt er dan gedaan met de gehele wetgeving? Van Groningen tot Gent hetzelfde? Of op z'n Amerikaans?
Je kan niet ontkennen dat er enorm veel Vlaams drugtoerisme is. Onlangs werd dat weer pijnlijk duidelijk in de Maastrichtse kwestie.

Ik stel voor om dit drugsbeleid te vernederlandsen, maar dan wel er een referendum over te houden. Dit is een belangrijk punt waar een politiek parlement mij niet representatief lijkt voor de hele volksgemeenschap van de Nederlanden.
Oud 24 juni 2006, 16:05   #6
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Op zijn Amerikaans.
We moeten het warm water geen twee keer willen uitvinden.
Oud 25 juni 2006, 01:20   #7
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De verschillende visies inzake drugsbeleid vormen een argument tegen een eenmaking van Vlaanderen en Nederland. Vlaanderen moet gewoon een onafhankelijk, uitgesproken rechts "Beieren aan de Noordzee" worden. Op het vlak van drugs (of het nu soft- of harddrugs zijn) mag er eenvoudigweg geen verdraagzaamheid bestaan en is alleen een gezonde positief-autoritaire aanpak verantwoord. Drugsverslaafden horen thuis in afkickkampen, tot ze afgekickt zijn en voor hun opvang in dergelijke kampen zouden ze financieel zelf moeten opdraaien.

Zeeuws-Vlaanderen, Nederlands Brabant, Nederlands Limburg, enz. zouden zich eventueel mogen aansluiten bij een rechts Vlaanderen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 01:25   #8
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Ik ontbreek de optie "nultolerantie".
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:23   #9
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet in wat het probleem is als ik, als volwassen persoon, in mijn eigen huis drugs wil gebruiken(zonder daarbij derden te schaden).
Gebruik gewoon dezelfde wetgeving als alcohol het product is toegealtan vanaf 16(bier/wijn)/18(gedistilleerde alcohol), maar de overlast(dronken achter het stuur, openbare dronkenschap, hooliganisme,...) wordt aangepakt

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:31   #10
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Ik zie niet in wat het probleem is als ik, als volwassen persoon, in mijn eigen huis drugs wil gebruiken(zonder daarbij derden te schaden).
Gebruik gewoon dezelfde wetgeving als alcohol het product is toegealtan vanaf 16(bier/wijn)/18(gedistilleerde alcohol), maar de overlast(dronken achter het stuur, openbare dronkenschap, hooliganisme,...) wordt aangepakt
Druggebruikers brengen hun gezondheid ernstig in gevaar en dreigen op die manier veel geld te kosten op het vlak van de door de brave belastingbetaler gefinancierde gezondheidszorg. Zelfs druggebruikers die hun hun druggebruik onder 'controle' zou hebben en geen overlast zouden veroorzaken, schaden toch op de een of andere manier de maatschappij. Tegenover druggebruik mag er dan ook geen verdraagzaamheid bestaan.
Oud 25 juni 2006, 09:31   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Wie gisteren de reportage over de beïnvloeding op de hersenen door softdrugs (in het bijzonder cannabis) heeft gezien, weet onmiddellijk dat iedere vorm van legalisatie een weg ten dode is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:33   #12
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie gisteren de reportage over de beïnvloeding op de hersenen door softdrugs (in het bijzonder cannabis) heeft gezien, weet onmiddellijk dat iedere vorm van legalisatie een weg ten dode is.
Inderdaad.
Oud 25 juni 2006, 09:34   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Druggebruikers brengen hun gezondheid ernstig in gevaar en dreigen op die manier veel geld te kosten op het vlak van de door de brave belastingbetaler gefinancierde gezondheidszorg. Zelfs druggebruikers die hun hun druggebruik onder 'controle' zou hebben en geen overlast zouden veroorzaken, schaden toch op de een of andere manier de maatschappij. Tegenover druggebruik mag er dan ook geen verdraagzaamheid bestaan.
Inderdaad. In de reportage heeft men gisteren trouwens heel goed kunnen zien hoe immens groot de problemen zijn die voortvloeien uit het gebruik van cannabis. Mensen met psychoses moeten behandeld worden, wat stukken van mensen kost. Daarnaast werd aangetoond dat de stap naar het gebruik van harddrugs veel kleiner wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:35   #14
FISHERMAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Druggebruikers brengen hun gezondheid ernstig in gevaar en dreigen op die manier veel geld te kosten op het vlak van de door de brave belastingbetaler gefinancierde gezondheidszorg.
Net zoals mensen die nooit sporten, teveel eten, alleen junkfood eten, liters cola drinken,...
Citaat:
Zelfs druggebruikers die hun hun druggebruik onder 'controle' zou hebben en geen overlast zouden veroorzaken, schaden toch op de een of andere manier de maatschappij.
Hoe?
Citaat:
Tegenover druggebruik mag er dan ook geen verdraagzaamheid bestaan.
Jawel.

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
Oud 25 juni 2006, 09:44   #15
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad. In de reportage heeft men gisteren trouwens heel goed kunnen zien hoe immens groot de problemen zijn die voortvloeien uit het gebruik van cannabis. Mensen met psychoses moeten behandeld worden, wat stukken van mensen kost. Daarnaast werd aangetoond dat de stap naar het gebruik van harddrugs veel kleiner wordt.
Ik ken massas studenten die regelmatig een joint roken. Wat u hier aanhaalt geldt maar voor een kleine groep zware gebruikers, en dan nog.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:44   #16
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Godzijdank komt er nooit een 'Grootnederland' waarin Vlaanderen geminoriseerd is tov Nederland dat zo maar junkies tolereert.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:52   #17
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ken massas studenten die regelmatig een joint roken. Wat u hier aanhaalt geldt maar voor een kleine groep zware gebruikers, en dan nog.....
Ja, het begint met één joint...
Nultolerantie.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:57   #18
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Tis weer van t zelfde: de flaminganten en de extreem-linkse wietblowers: één front tegen België.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 09:58   #19
FISHERMAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen- Bekijk bericht
Ja, het begint met één joint...
Nultolerantie.
De meeste zatlappen zijn begonnen met borstvoeding,
ook verbieden?

Oud 25 juni 2006, 09:58   #20
FISHERMAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Tis weer van t zelfde: de flaminganten en de extreem-linkse wietblowers: één front tegen België.
Zelf aan 't blowen?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Vlaamse Leeuw - Joint.jpg‎
Bekeken: 243
Grootte:  95,9 KB
ID: 9019  

Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 25 juni 2006 om 10:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be