![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() "Belgicus Simplex" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ghingis Khan schreef > > [...] >>> Wat vandaag in Rome gebeurt is indrukwekkend, historisch en een >>> voorbeeld van de positieve uiting waartoe de Westerse cultuur in staat >>> is. Moge de paus in vrede rusten. >>> >>> In paradisum deducant te Angeli; >>> in tuo adventu suscipiant te Martyres, >>> et perducant te in civitatem sanctam, Jerusalem. >>> Chorus Angelorum te suscipiat >>> et cum Lazaro quondam paupere >>> æternam habeas requiem. >> >> >>Simpel belgje, ik ben voor 100% akkoord met je. >> >>Maar dat laatste, schijf dat eens in het Vlaams. > > Och, het toch maar iets van de katholieken, dat is niet besteed aan > jou. Maar kom, omdat je het zo beleefd vraagt. Hier een vertaling in > het Vlaams, echt Vlaams, niet Nederlands want het is ene vertalinge > van den grooten Vlaemschen poëet Guido Gezelle zoals hij ze > neerschreef in zijne 'Kerkhofblommen': > > Ten paradijze geleiden u de engelen, > gaat met de heilige martelaars mede, > en uit Jerusalems zalige muren > komen de zingende chooren u tegen! > Gaat, eens met Lazarus arm en ellendig! > rust... in all eeuwen der eeuwen onendig! > http://cf.hum.uva.nl/dsp/ljc/gezelle/kerkhof.html Bedankt Belgicus Simplex De moment om wat goed oud vloms te leren. Hartelijk bedankt. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.nambc.org/ |
![]() |
#2 |
|
![]() On Mon, 04 Apr 2005 20:12:30 +0200, Belgicus Simplex
<[email protected]> wrote: > > Vandaag ook op tv gezien hoe het lichaam van de paus werd overgebracht > van het Vaticaan naar de Sint Pieter? Het was het begin van de > uitvaart van de kerkvorst en het was opvallend hoe waardig dit > allemaal gebeurde, met welke sereniteit en ingetogenheid. > Indrukwekkend. > > Als je dit dan vergelijkt met de uitvaart destijds van Ayatollah > Khomeini in Teheran waar een hysterische menigte met het lijk door de > straten zeulde, het een paar keer liet vallen en van de gelegenheid > misbruik maakte om er stukken af te scheuren als soevenir. Of meer > recent de even overdreven emotionele uitvaart van Yasser Arafat waar > een collectieve hysterie de eigenlijke begrafenis zo goed als > onmogelijk maakte. Beschamend. Dat waren maar twee voorbeelden. En als > men mij zegt dat dit gewoon een gevolg is van een cultuurverschil dan > kan ik alleen maar antwoorden dat ik dat toch blij ben niet tot die > andere cultuur te behoren. > > Wat vandaag in Rome gebeurt is indrukwekkend, historisch en een > voorbeeld van de positieve uiting waartoe de Westerse cultuur in staat > is. Moge de paus in vrede rusten. > > In paradisum deducant te Angeli; > in tuo adventu suscipiant te Martyres, > et perducant te in civitatem sanctam, Jerusalem. > Chorus Angelorum te suscipiat > et cum Lazaro quondam paupere > æternam habeas requiem. Onze God is de beste. Sargon |
![]() |
#3 |
|
![]() Belgicus Simplex wrote:
> Ghingis Khan schreef > > [...] >>> Wat vandaag in Rome gebeurt is indrukwekkend, historisch en een >>> voorbeeld van de positieve uiting waartoe de Westerse cultuur in >>> staat is. Moge de paus in vrede rusten. >>> >>> In paradisum deducant te Angeli; >>> in tuo adventu suscipiant te Martyres, >>> et perducant te in civitatem sanctam, Jerusalem. >>> Chorus Angelorum te suscipiat >>> et cum Lazaro quondam paupere >>> æternam habeas requiem. >> >> >> Simpel belgje, ik ben voor 100% akkoord met je. >> >> Maar dat laatste, schijf dat eens in het Vlaams. > > Och, het toch maar iets van de katholieken, dat is niet besteed aan > jou. Maar kom, omdat je het zo beleefd vraagt. Hier een vertaling in > het Vlaams, echt Vlaams, niet Nederlands want het is ene vertalinge > van den grooten Vlaemschen poëet Guido Gezelle zoals hij ze > neerschreef in zijne 'Kerkhofblommen': > > Ten paradijze geleiden u de engelen, > gaat met de heilige martelaars mede, > en uit Jerusalems zalige muren > komen de zingende chooren u tegen! > Gaat, eens met Lazarus arm en ellendig! > rust... in all eeuwen der eeuwen onendig! Te horen bij het einde van elke uitvaartmis wanneer men de kist naar buiten draagt. |
![]() |
#4 |
|
![]() Vandaag ook op tv gezien hoe het lichaam van de paus werd overgebracht van het Vaticaan naar de Sint Pieter? Het was het begin van de uitvaart van de kerkvorst en het was opvallend hoe waardig dit allemaal gebeurde, met welke sereniteit en ingetogenheid. Indrukwekkend. Als je dit dan vergelijkt met de uitvaart destijds van Ayatollah Khomeini in Teheran waar een hysterische menigte met het lijk door de straten zeulde, het een paar keer liet vallen en van de gelegenheid misbruik maakte om er stukken af te scheuren als soevenir. Of meer recent de even overdreven emotionele uitvaart van Yasser Arafat waar een collectieve hysterie de eigenlijke begrafenis zo goed als onmogelijk maakte. Beschamend. Dat waren maar twee voorbeelden. En als men mij zegt dat dit gewoon een gevolg is van een cultuurverschil dan kan ik alleen maar antwoorden dat ik dat toch blij ben niet tot die andere cultuur te behoren. Wat vandaag in Rome gebeurt is indrukwekkend, historisch en een voorbeeld van de positieve uiting waartoe de Westerse cultuur in staat is. Moge de paus in vrede rusten. In paradisum deducant te Angeli; in tuo adventu suscipiant te Martyres, et perducant te in civitatem sanctam, Jerusalem. Chorus Angelorum te suscipiat et cum Lazaro quondam paupere æternam habeas requiem. -- Salvus, Belgicus Simplex. E pluribus unum. |
![]() |
#5 |
|
![]() "Belgicus Simplex" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Vandaag ook op tv gezien hoe het lichaam van de paus werd overgebracht > van het Vaticaan naar de Sint Pieter? Het was het begin van de > uitvaart van de kerkvorst en het was opvallend hoe waardig dit > allemaal gebeurde, met welke sereniteit en ingetogenheid. > Indrukwekkend. > > Als je dit dan vergelijkt met de uitvaart destijds van Ayatollah > Khomeini in Teheran waar een hysterische menigte met het lijk door de > straten zeulde, het een paar keer liet vallen en van de gelegenheid > misbruik maakte om er stukken af te scheuren als soevenir. Of meer > recent de even overdreven emotionele uitvaart van Yasser Arafat waar > een collectieve hysterie de eigenlijke begrafenis zo goed als > onmogelijk maakte. Beschamend. Dat waren maar twee voorbeelden. En als > men mij zegt dat dit gewoon een gevolg is van een cultuurverschil dan > kan ik alleen maar antwoorden dat ik dat toch blij ben niet tot die > andere cultuur te behoren. > > Wat vandaag in Rome gebeurt is indrukwekkend, historisch en een > voorbeeld van de positieve uiting waartoe de Westerse cultuur in staat > is. Moge de paus in vrede rusten. > > In paradisum deducant te Angeli; > in tuo adventu suscipiant te Martyres, > et perducant te in civitatem sanctam, Jerusalem. > Chorus Angelorum te suscipiat > et cum Lazaro quondam paupere > æternam habeas requiem. Simpel belgje, ik ben voor 100% akkoord met je. Maar dat laatste, schijf dat eens in het Vlaams. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.nambc.org/ |
![]() |
#6 |
|
![]() Ghingis Khan schreef
[...] >> Wat vandaag in Rome gebeurt is indrukwekkend, historisch en een >> voorbeeld van de positieve uiting waartoe de Westerse cultuur in staat >> is. Moge de paus in vrede rusten. >> >> In paradisum deducant te Angeli; >> in tuo adventu suscipiant te Martyres, >> et perducant te in civitatem sanctam, Jerusalem. >> Chorus Angelorum te suscipiat >> et cum Lazaro quondam paupere >> æternam habeas requiem. > > >Simpel belgje, ik ben voor 100% akkoord met je. > >Maar dat laatste, schijf dat eens in het Vlaams. Och, het toch maar iets van de katholieken, dat is niet besteed aan jou. Maar kom, omdat je het zo beleefd vraagt. Hier een vertaling in het Vlaams, echt Vlaams, niet Nederlands want het is ene vertalinge van den grooten Vlaemschen poëet Guido Gezelle zoals hij ze neerschreef in zijne 'Kerkhofblommen': Ten paradijze geleiden u de engelen, gaat met de heilige martelaars mede, en uit Jerusalems zalige muren komen de zingende chooren u tegen! Gaat, eens met Lazarus arm en ellendig! rust... in all eeuwen der eeuwen onendig! -- Salvus, Belgicus Simplex. E pluribus unum. |
![]() |
#7 |
|
![]() "Belgicus Simplex" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Vandaag ook op tv gezien hoe het lichaam van de paus werd overgebracht > van het Vaticaan naar de Sint Pieter? Het was het begin van de > uitvaart van de kerkvorst en het was opvallend hoe waardig dit > allemaal gebeurde, met welke sereniteit en ingetogenheid. > Indrukwekkend. > In Nederland zou men denken dat Sinterklaas is overleden. |
![]() |
#8 |
|
![]() "René Peters" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Belgicus Simplex" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> Vandaag ook op tv gezien hoe het lichaam van de paus werd overgebracht >> van het Vaticaan naar de Sint Pieter? Het was het begin van de >> uitvaart van de kerkvorst en het was opvallend hoe waardig dit >> allemaal gebeurde, met welke sereniteit en ingetogenheid. >> Indrukwekkend. >> > > In Nederland zou men denken dat Sinterklaas is overleden. > Dat is juist, maar Rome is niet Nederland. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.nambc.org/ |
![]() |
#9 |
|
![]() "Sargon" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > Onze God is de beste. *** Het schijnt dat het dezelfde is... PC -- P e t r u s C y n i c u s Gothic Philosopher [email protected] "True friends stab you in the front" - Oscar Wilde |
![]() |
#10 |
|
![]() Vitae forma vocatur, Belgicus Simplex <[email protected]>,
die Mon, 04 Apr 2005 20:12:30 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >Vandaag ook op tv gezien hoe het lichaam van de paus werd overgebracht >van het Vaticaan naar de Sint Pieter? Het was het begin van de >uitvaart van de kerkvorst en het was opvallend hoe waardig dit >allemaal gebeurde, met welke sereniteit en ingetogenheid. >Indrukwekkend. > >Als je dit dan vergelijkt met de uitvaart destijds van Ayatollah >Khomeini in Teheran waar een hysterische menigte met het lijk door de >straten zeulde, het een paar keer liet vallen en van de gelegenheid >misbruik maakte om er stukken af te scheuren als soevenir. Of meer >recent de even overdreven emotionele uitvaart van Yasser Arafat waar >een collectieve hysterie de eigenlijke begrafenis zo goed als >onmogelijk maakte. Beschamend. Dat waren maar twee voorbeelden. En als >men mij zegt dat dit gewoon een gevolg is van een cultuurverschil dan >kan ik alleen maar antwoorden dat ik dat toch blij ben niet tot die >andere cultuur te behoren. > >Wat vandaag in Rome gebeurt is indrukwekkend, historisch en een >voorbeeld van de positieve uiting waartoe de Westerse cultuur in staat >is. Moge de paus in vrede rusten. > > In paradisum deducant te Angeli; > in tuo adventu suscipiant te Martyres, > et perducant te in civitatem sanctam, Jerusalem. > Chorus Angelorum te suscipiat > et cum Lazaro quondam paupere > æternam habeas requiem. Prachtig allemaal: ik heb speciaal vrij genomen om dit op CNN mee te maken. Dát is tenminste *beschaving*. -- Fusti |
![]() |
#11 |
|
![]() Vitae forma vocatur, "Ghingis Khan" <[email protected]>, die Mon,
04 Apr 2005 19:02:15 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"Belgicus Simplex" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> >> Vandaag ook op tv gezien hoe het lichaam van de paus werd overgebracht >> van het Vaticaan naar de Sint Pieter? Het was het begin van de >> uitvaart van de kerkvorst en het was opvallend hoe waardig dit >> allemaal gebeurde, met welke sereniteit en ingetogenheid. >> Indrukwekkend. >> >> Als je dit dan vergelijkt met de uitvaart destijds van Ayatollah >> Khomeini in Teheran waar een hysterische menigte met het lijk door de >> straten zeulde, het een paar keer liet vallen en van de gelegenheid >> misbruik maakte om er stukken af te scheuren als soevenir. Of meer >> recent de even overdreven emotionele uitvaart van Yasser Arafat waar >> een collectieve hysterie de eigenlijke begrafenis zo goed als >> onmogelijk maakte. Beschamend. Dat waren maar twee voorbeelden. En als >> men mij zegt dat dit gewoon een gevolg is van een cultuurverschil dan >> kan ik alleen maar antwoorden dat ik dat toch blij ben niet tot die >> andere cultuur te behoren. >> >> Wat vandaag in Rome gebeurt is indrukwekkend, historisch en een >> voorbeeld van de positieve uiting waartoe de Westerse cultuur in staat >> is. Moge de paus in vrede rusten. >> >> In paradisum deducant te Angeli; Dat de engelen je in het paradijs mogen leiden >> in tuo adventu suscipiant te Martyres, dat de martelaren je in je toekomst mogen dragen >> et perducant te in civitatem sanctam, Jerusalem. en je in de heilige stad Jeruzalem(*) leiden. >> Chorus Angelorum te suscipiat Moge je het koor der engelen daarheen dragen >> et cum Lazaro quondam paupere >> æternam habeas requiem. om met de arme Lazarus de eeuwige rust te mogen hebben(**) > >Simpel belgje, ik ben voor 100% akkoord met je. > >Maar dat laatste, schijf dat eens in het Vlaams. Hier boven vertaald (*) Jezuzalem is de "Nieuwe Jeruzalem", niet de hoofdtad van Palestinië en Israël,, maar de stad in Openbaring(Apocalypse) hoofstuk 21 beschreven: onze toekomstige vaderland, mits we voor Christus kiezen. (**)Lazarus zoals in Lukas 16 v19 en volgenden beschreven -- Fusti |
![]() |
#12 |
|
![]() "Belgicus Simplex" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Als je dit dan vergelijkt met de uitvaart destijds van Ayatollah > Khomeini in Teheran waar een hysterische menigte met het lijk door de > straten zeulde, het een paar keer liet vallen en van de gelegenheid > misbruik maakte om er stukken af te scheuren als soevenir. > Bwa - een kwestie van temperament. Isk |
![]() |
#13 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > > > > In Nederland zou men denken dat Sinterklaas is overleden. > > > > Dat is juist, maar Rome is niet Nederland. > Gelukkig niet. Voor Rome dan... |
![]() |
#14 |
|
![]() "Iskarioth" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Belgicus Simplex" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> Als je dit dan vergelijkt met de uitvaart destijds van Ayatollah >> Khomeini in Teheran waar een hysterische menigte met het lijk door de >> straten zeulde, het een paar keer liet vallen en van de gelegenheid >> misbruik maakte om er stukken af te scheuren als soevenir. >> > > Bwa - een kwestie van temperament. > euhhh juist.........te merken aan de bommen. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.nambc.org/ |
![]() |
#15 |
|
![]() "F ustigator" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Prachtig allemaal: > ik heb speciaal vrij genomen om dit op CNN mee te maken. > > Dát is tenminste *beschaving*. > Het RK ritueel is niet saai te noemen. Ik heb alleen een stukje in het journaal gezien. Maar dat was al indrukwekkend genoeg. Dit terwijl ik geen praktiserend katholiek ben. Laat dit maar niet verpest worden door een horde Nederlanders in campingsmoking, die eventjes Pausje gaan kijken bij hun Rome-trip. |
![]() |
#16 |
|
![]() "Belgicus Simplex" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Vandaag ook op tv gezien hoe het lichaam van de paus werd overgebracht > van het Vaticaan naar de Sint Pieter? Het was het begin van de > uitvaart van de kerkvorst en het was opvallend hoe waardig dit > allemaal gebeurde, met welke sereniteit en ingetogenheid. > Indrukwekkend. > Ach. Laten we niet overdrijven. Zoals de ouwe bard het zo eloquent verwoordde: Life is a tale told by an idiot signifying nothing. U's Werkgroep |
![]() |
#17 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > (*) Jezuzalem is de "Nieuwe Jeruzalem", niet de hoofdtad van Palestinië > > en Israël,, maar de stad in Openbaring(Apocalypse) hoofstuk 21 > > beschreven: onze toekomstige vaderland, mits we voor Christus kiezen. > > (**)Lazarus zoals in Lukas 16 v19 en volgenden beschreven > > Ook bedankt Fusti, ik wist dat ik op je kon rekenen. > Nogmaals, bedankt. *** Deze reply is zielig. Je hebt me nog steeds niet verteld waarom ik een EGOIST ben. PC -- P e t r u s C y n i c u s Gothic Philosopher [email protected] "True friends stab you in the front" - Oscar Wilde |
![]() |
#18 |
|
![]() "F ustigator" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Vitae forma vocatur, Belgicus Simplex <[email protected]>, > die Mon, 04 Apr 2005 20:12:30 +0200, in littera > <[email protected]> in foro be.politics (et > aliis) vere scripsit quod sequitur: > >> >>Vandaag ook op tv gezien hoe het lichaam van de paus werd overgebracht >>van het Vaticaan naar de Sint Pieter? Het was het begin van de >>uitvaart van de kerkvorst en het was opvallend hoe waardig dit >>allemaal gebeurde, met welke sereniteit en ingetogenheid. >>Indrukwekkend. >> >>Als je dit dan vergelijkt met de uitvaart destijds van Ayatollah >>Khomeini in Teheran waar een hysterische menigte met het lijk door de >>straten zeulde, het een paar keer liet vallen en van de gelegenheid >>misbruik maakte om er stukken af te scheuren als soevenir. Of meer >>recent de even overdreven emotionele uitvaart van Yasser Arafat waar >>een collectieve hysterie de eigenlijke begrafenis zo goed als >>onmogelijk maakte. Beschamend. Dat waren maar twee voorbeelden. En als >>men mij zegt dat dit gewoon een gevolg is van een cultuurverschil dan >>kan ik alleen maar antwoorden dat ik dat toch blij ben niet tot die >>andere cultuur te behoren. >> >>Wat vandaag in Rome gebeurt is indrukwekkend, historisch en een >>voorbeeld van de positieve uiting waartoe de Westerse cultuur in staat >>is. Moge de paus in vrede rusten. >> >> In paradisum deducant te Angeli; >> in tuo adventu suscipiant te Martyres, >> et perducant te in civitatem sanctam, Jerusalem. >> Chorus Angelorum te suscipiat >> et cum Lazaro quondam paupere >> æternam habeas requiem. > > Prachtig allemaal: > ik heb speciaal vrij genomen om dit op CNN mee te maken. > > Dát is tenminste *beschaving*. > Volkomen akkoord, eerbied voor de dood. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.nambc.org/ |
![]() |
#19 |
|
![]() "René Peters" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> > >> > In Nederland zou men denken dat Sinterklaas is overleden. >> > >> >> Dat is juist, maar Rome is niet Nederland. >> > > Gelukkig niet. Voor Rome dan... > Daar heb ik geen mening over............nog niet. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.nambc.org/ |
![]() |
#20 |
|
![]() "F ustigator" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Vitae forma vocatur, "Ghingis Khan" <[email protected]>, die Mon, > 04 Apr 2005 19:02:15 GMT, in littera > <[email protected]> in foro be.politics (et > aliis) vere scripsit quod sequitur: > >> >>"Belgicus Simplex" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> >>> Vandaag ook op tv gezien hoe het lichaam van de paus werd overgebracht >>> van het Vaticaan naar de Sint Pieter? Het was het begin van de >>> uitvaart van de kerkvorst en het was opvallend hoe waardig dit >>> allemaal gebeurde, met welke sereniteit en ingetogenheid. >>> Indrukwekkend. >>> >>> Als je dit dan vergelijkt met de uitvaart destijds van Ayatollah >>> Khomeini in Teheran waar een hysterische menigte met het lijk door de >>> straten zeulde, het een paar keer liet vallen en van de gelegenheid >>> misbruik maakte om er stukken af te scheuren als soevenir. Of meer >>> recent de even overdreven emotionele uitvaart van Yasser Arafat waar >>> een collectieve hysterie de eigenlijke begrafenis zo goed als >>> onmogelijk maakte. Beschamend. Dat waren maar twee voorbeelden. En als >>> men mij zegt dat dit gewoon een gevolg is van een cultuurverschil dan >>> kan ik alleen maar antwoorden dat ik dat toch blij ben niet tot die >>> andere cultuur te behoren. >>> >>> Wat vandaag in Rome gebeurt is indrukwekkend, historisch en een >>> voorbeeld van de positieve uiting waartoe de Westerse cultuur in staat >>> is. Moge de paus in vrede rusten. >>> >>> In paradisum deducant te Angeli; > Dat de engelen je in het paradijs mogen leiden > >>> in tuo adventu suscipiant te Martyres, > dat de martelaren je in je toekomst mogen dragen > >>> et perducant te in civitatem sanctam, Jerusalem. > en je in de heilige stad Jeruzalem(*) leiden. > >>> Chorus Angelorum te suscipiat > Moge je het koor der engelen daarheen dragen > >>> et cum Lazaro quondam paupere >>> æternam habeas requiem. > om met de arme Lazarus de eeuwige rust te mogen hebben(**) >> >>Simpel belgje, ik ben voor 100% akkoord met je. >> >>Maar dat laatste, schijf dat eens in het Vlaams. > > Hier boven vertaald > > (*) Jezuzalem is de "Nieuwe Jeruzalem", niet de hoofdtad van Palestinië > en Israël,, maar de stad in Openbaring(Apocalypse) hoofstuk 21 > beschreven: onze toekomstige vaderland, mits we voor Christus kiezen. > (**)Lazarus zoals in Lukas 16 v19 en volgenden beschreven Ook bedankt Fusti, ik wist dat ik op je kon rekenen. Nogmaals, bedankt. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.nambc.org/ |