![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond het belangrijk om even het volgende te melden, gezien de extasieve houding van de slecht geïnformeerde nazi's op het forum, en de anti-Ratzingers die hem dan weer onterecht van nazisme beschuldigen.
Onze nazillionnekes springen een gat in de lucht omdat ze denken een 'vriend' als Paus te zien optreden. Niets is minder waar. Kardinaal Ratzinger is een grote vriend van de Joden. Reeds tijdens de tweede wereldoorlog werd hij verplicht om hitlerjügend te worden, maar hij haatte het. Zijn vader was een felle anti-nazi, en hijzelf heeft zo minimaal mogelijk mede gespeeld met dat genazi. Een van zijn leraars, deze was wel een nazi, vroeg hem om tenminste even mee te doen om bepaalde documenten voor zijn klas te kunnen verkrijgen. Maar Ratzinger weigerde. De leraar ging ze dan maar zelf halen. Ook tijdens het pontificaat van Johannes Paulus II was Ratzinger de architect van de "reconciliatie" tussen de Kerk en de Joden. Binnen de Kerk deed hij als voorzitter van de Pontificale Bijbelse Commissie veel voor het goedkeuren en rechtvaardigen van de Joodse tradities die tegengesteld waren tov de Kerk. Israel is tevreden met de benoeming van Paus Benedictus XVI. Volgend artikel uit de Jerusalem Post zegt genoeg. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 19 april 2005 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach Antoon, neonazi's geloven de Jerusalem Post toch niet: Joden liegen immers altijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() We zullen het maar geloven zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens : wanneer er iets niet pluis is met iemand's nazi-verleden dan gaat Israel dat nooit proberen te dekken. Integendeel! Laatst gewijzigd door Antoon : 19 april 2005 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook nog dit:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 19 april 2005 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door JusticeLover : 19 april 2005 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() De paus is een paus, geen politieker, dus ik geef niet om zijn politieke visies.
Wat hij zegt komt door zijn katholieke overtuiging, en daar draait het om. Op café zal hij wel linkse of rechtse of andere praat verkopen, maar daar ontmoet ik hem nooit...
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Da's goed nieuws in ieder geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Manman, vanwaar zoveel mensen plots zoveel interesse halen voor de instituut kerk blijft me een raadsel.
Jullie hebben wel altijd iets te vertellen. En altijd commentaar geven. Hebben jullie wel andere bezigheden vraag ik me soms af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() Johannes-Paulus II geen jodenhater -----(logicapijltje)---> Benedictus XVI geen jodenhater
Ratzinger kan natuurlijk ook gewoon gelogen hebben, maar dan is het gewoon een jood! Komt dat tegen.
![]() |
#13 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Yup Yup Yup
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Om als Duitser in 2005 (in dezelfde periode van de Auschwitz-jubilea herdenkingen!) tot Paus te kunnen worden benoemd moet je natuurlijk wat kunnen goochelen.
Herinner u dat diverse nazi-kopstukken op het ogenblik van hun capitulatie gesprekken met de Geallieerden wilden aanknopen om iets uit te brand te slepen... Je kan achteraf van hen dan ook gaan zeggen dat het "deserteurs" waren...HAHAHA! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Net alsof het de gemiddelde moslim een reet kan schelen wie de nieuwe paus is. ![]() Zij moeten zich gelukkig niet houden aan het stomme "geen contraceptie" ideaal van de Katholieke Kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Dit is hét moment om de scheiding tussen Kerk en Staat weer op te heffen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Idd, zijn pa was een serieuze antinazi, maar ja, wat doe je in een Totale Oorlog in een totalitaire samenleving? Dat het vooral de mensen zijn die zweren bij een totalitaire samenleving, maar dan in een ander ideologisch perspectief die Ratzinger daar nu op afrekenen, is toch wel de hypocrisie ten top...
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waauw zeg, wat een wereldschokkende ontdekking! Tuurlijk is dat zo. Het christendom komt voort uit het jodendom! Kerkelijk antisemitisme was altijd gebaseerd op religieuze gronden door christelijke fundamentalisten. Juist door haar oorsprong, en de vele dubbelzinnige of soms zelfs hypocriete houdingen van de RKK, maakt van mij een overtuigd heidensgezind persoon. Met traditionele, conservatieve christenen zijn er overeenkomsten, maar ook verschillen. We zijn bondgenoten op bepaalde vlakken tegen linkse subversie in onze beschaving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |