Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2005, 22:41   #1
Chipke
Banneling

Chipke's schermafbeelding

Standaard Europese paniek in verband met de gestegen Chinese textielimport...

Citaat:
Gestegen Chinese textielimport onder vuur

De Europese Commissie zet midden volgende week een onderzoek in naar de fel gestegen import van bepaalde soorten textiel uit China. In een eerste fase wordt aan China een beperking van de eigen export gevraagd. Als dat geen effect heeft is een blokkering van de import mogelijk vanaf het najaar.

De Europese Commissie wil momenteel nog niet zeggen over welke categorieën textiel en kleding het precies gaat (wellicht iets minder dan tien categorieën). Al evenmin wil de Commissie vandaag de precieze cijfers geven over de omvang van de importstijging.
...
http://www.standaard.be/nieuws/econo...MF22042005_026
.

Tja, dat die import zou stijgen is schijnbaar een verrassing (en over de import van andere goederen wordt voorlopig nog gezwegen)...
Ja, wie had dat nu verwacht?

Misschien gaan de Chinezen de textielexport tijdelijk milderen... Op voorwaarde dat het wapenembargo wordt opgeheven? Schroöder is hiervan alleszins voorstander (uiteraard waarschijnlijk ook ons land):
Citaat:
Schröder wil einde aan wapenembargo China

De Duitse bondskanselier Schröder bevestigde donderdag in de Bondsdag dat hij een einde aan het Europese wapenembargo tegen de Volksrepubliek China wil. China nu is niet langer het China van 1989, aldus Schröder.
Bron
Chipke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 23:22   #2
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

ik las bij in iemand in het tijdschrift mo dat China ook een eigen computermerk heeft, dat een joint venture is aangegaan met ibm.

een groot gevaar naar t schijnt voor dell en hp, omdat de chinezen hun pc veel goedkoper op de markt zouden brengen.

onlangs werd bekendgemaakt dat de chinezen twee rover modellen in china zullen assembleren ... terwijl rover in groot brittanie kapot geconcurreerd is.

ford en general motors zijn ook virtueel bankroet, ik kan me inbeelden dat de chinezen dit ook zullen trachten over te nemen als het doek valt voor deze bedrijven. en de productie van china verhuizen natuurlijk. eigenlijk kopen ze niets anders dan de merknaam op, net zoals bij ibm.

Yep, de draak is wakker geworden
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2005, 09:16   #3
Chipke
Banneling

Chipke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
ik las bij in iemand in het tijdschrift mo dat China ook een eigen computermerk heeft, dat een joint venture is aangegaan met ibm.

een groot gevaar naar t schijnt voor dell en hp, omdat de chinezen hun pc veel goedkoper op de markt zouden brengen.

onlangs werd bekendgemaakt dat de chinezen twee rover modellen in china zullen assembleren ... terwijl rover in groot brittanie kapot geconcurreerd is.

ford en general motors zijn ook virtueel bankroet, ik kan me inbeelden dat de chinezen dit ook zullen trachten over te nemen als het doek valt voor deze bedrijven. en de productie van china verhuizen natuurlijk. eigenlijk kopen ze niets anders dan de merknaam op, net zoals bij ibm.

Yep, de draak is wakker geworden
En onze vakbonden die dromen voort... Die beschouwen onze ondernemers en bedrijven (al dan niet multinational) als hun vijanden...
Die gaan de strijd aan met hogere looneisen, zelfs als men de hoogste loonkosten van de wereld heeft (alhoewel er sommigen beweren dat onze loonkosten helemaal niet hoog zijn - zie mijn 'handteken')
En hoe slechter het gaat, hoe meer afdankingen er moeten komen en hoe meer de vakbonden de boel gaan plat leggen om die banen te beschermen... Tja, we gaan boeiende tijden tegemoet...
Nogal een geluk dat men op dit forum bezig is met het oprichten van het Vieder Wereld Syndicaat... Die gaan binnenkort noal wat leden hebben...
Chipke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be