![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, dat die import zou stijgen is schijnbaar een verrassing ![]() Ja, wie had dat nu verwacht? ![]() Misschien gaan de Chinezen de textielexport tijdelijk milderen... Op voorwaarde dat het wapenembargo wordt opgeheven? Schroöder is hiervan alleszins voorstander (uiteraard waarschijnlijk ook ons land): Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ik las bij in iemand in het tijdschrift mo dat China ook een eigen computermerk heeft, dat een joint venture is aangegaan met ibm.
een groot gevaar naar t schijnt voor dell en hp, omdat de chinezen hun pc veel goedkoper op de markt zouden brengen. onlangs werd bekendgemaakt dat de chinezen twee rover modellen in china zullen assembleren ... terwijl rover in groot brittanie kapot geconcurreerd is. ford en general motors zijn ook virtueel bankroet, ik kan me inbeelden dat de chinezen dit ook zullen trachten over te nemen als het doek valt voor deze bedrijven. en de productie van china verhuizen natuurlijk. eigenlijk kopen ze niets anders dan de merknaam op, net zoals bij ibm. Yep, de draak is wakker geworden |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die gaan de strijd aan met hogere looneisen, zelfs als men de hoogste loonkosten van de wereld heeft (alhoewel er sommigen beweren dat onze loonkosten helemaal niet hoog zijn - zie mijn 'handteken') En hoe slechter het gaat, hoe meer afdankingen er moeten komen en hoe meer de vakbonden de boel gaan plat leggen om die banen te beschermen... Tja, we gaan boeiende tijden tegemoet... Nogal een geluk dat men op dit forum bezig is met het oprichten van het Vieder Wereld Syndicaat... Die gaan binnenkort noal wat leden hebben... ![]() |
|
![]() |
![]() |