![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Chipke : 20 april 2005 om 18:27. Reden: bronvermelding |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Zelfstandigen moeten nog meer zwart geld hebben dan ik vermoedde.
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijlange niet, zelfstandigen hebben het niet makkelijk. Zeker niet in ons contreien.
Maar het is een wetenschappelijk onderzoek en net zoals dat ander, dat ze psychopaten zijn moet ook dit aanvaard worden. Dus het leger van de 4é wereld wordt met de dag groter en groter denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() gelieve mij toe te staan enige duiding te verstrekken namens het vierde wereld syndicaat.
het vierde wereld syndicaat is zich bewust van de reeele problemen van een grote groep kleine zelfstandigen en ondernemers. Voor het vierde wereld syndicaat zijn niet aleen mensen die leven van een uitkering armen. Armoede is veel complexer. Zo kennen we bvb kleine landbouwers die hard werken en ondanks dat leven in armoede. WERK hebben is tegenwoordig weer helemaal GEEN garantie meer om niet arm te zijn. Het vierde wereld syndicaat rekent iedereen die op eigen bodem leeft onder de armoedegrens tot haar doelgroep. Het VWS is er niet alleen voor doppers en of leefloners - Het is er voor iedereen die onder de armoedegrens leeft. In vlaanderen is dat volgens de laatste cijfers 16 % van de bevolking en het aantal is stijgende. Bovendien wil het vierde wereld syndicaat structurele maatregelen genomen zien om de armoede echt te bestrijden en de mensenrechten aldus consequent en universeel toegepast zien. Het vierde wereld syndicaat beoogt idealiter een maatschappelijke situatie waarin uitkeringen niet nodig zijn en waarin iedereen de kans krijgt om vrij te ondernemen en dus voor de eigen kostwinning in te staan. Het vierde wereld syndciaat wil eigenlijk zelfs dat we allemaal kleine zelfstandigen worden, die vrij kunnen ondernemen en vrij collectieven kunnen vormen en die indien ze dat willen ook in loonverband kunnen gaan werken. Om het recht op vrij ondernemen te garanderen en om de macht van de grote ondernemers waarvan de kleinere het slachtoffer zijn te breken en om alle categorieen in de uitkeringsstelsels die alleen maar tot discriminatie leiden af te schaffen wil het vierde wereld syndcaat dat er een onvoorwaardelijk basisinlkomen komt. Dit zou moeten betaald worden door 1. het hercollectiviseren van alle natuurlijke hulpbronnen - in de eerste plaats grond ( mensen die een eigen huis hebben hoeven niet te vrezen want hun eigendomsrecht wordt omgezet in een levenslang gebruiksrecht. 2. Om het gebruiksrecht te verkrijgen van meer grond bvb dan men nodig heeft - om te ondenemen bvb zal men huur moeten betalen NIET aan een eigenaar maar wel aan de gemeenschap. Met deze verhuur van datgene dat van iedereen is en waar niemand enige verdienste aan heeft kan het basisinkomen worden gefinancierd. Niet door belasting op arbeid dus. Door dit systeem te handhaven waarbij de burgers allemaal soeverein zijn doordat hun basisbehoeften met absolute zekerheid gedekt zijn en doordat ze de reele mogelijkheid hebben om te ondernemen zal de onderhandelingspositie van de arbeiders en bedienden versterkt worden. Bedrijven zullen nog wel mensen vinden maar zullen in hun geboden voorwaarden moeten kunnen concureren met de reele mogelijkheid om op kleine schaal zelf te ondernemen en dus voor het eigen onderhoud in te staan. Door deze gang van zaken zullen arbeiders ook ( eventueel via hun vakbonden ! (idee van raven) samen bedrijven kunnen oprichten in een vrijwillige bundeling van krachten. Kort samengevat komt het erop neer dat de gang van zaken die we nu kennen - waarbij een geestelijk gestoorde minderheid ( megaondernemers - speculanten - pandjesmelkers ) de vruchten kunnen afpakken van degenen die ervoor werken en anderzijds door hun verpletterende concurrentie het universeel vrij ondernemen onmogelijk maken ( waardoor men wel MOET werken voor deze uitzuigers ) - zal worden opgeheven. Noot ; het basisinkomen is geen uitkering ! Het is een compensatie voor het gebruik door 1 persoon of een beperkte groep van de natuurlijk hulpbronnen die natuurrechtelijk de hele gemeenschap toekomen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 april 2005 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ge hebt genoeg mensen zoals gij die niets liever doen dan werken. of die niet toekomen met een basisinkomen. of die werkloos zijn een schande vinden etc. dus mensen zoals gij zullen nog altijd fier laten zien hoe goed en graag ze kunnen werken. iedereen content dacht ik zo. of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben er zeker van dat er slechts weinig mensen niet van de vrijheid gaan gebruik maken om bovenop dat basisinkomen nog iets bij te verdienen. Ik weet dat het mss utopisch klinkt maar iedereen zal alleen uit vrije wil werken en niet onder dwang. ( besparing op vlak van gezondheidszorg want dwang = stress = ziekte ) Het vierde wereld syndicaat zal rustig vanuit ecologische overwegingen bvb kunnen aanmoedigen om niet teveel te ondernemen teneinde de natuurlijke hulpbronnen te sparen. De ondernemingsdrang zit er bij de mens en vooral bij de westerse mens ingebakken ! en het doet me overigens veel plezier vast te stellen dat mitgard u in se reeds spontaan hetzelfde antwoord heeft gegeven.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 april 2005 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Hmmm leuk vooruitzicht voor ik die net zelfstandige wil worden :/
Misschien toch een beetje nuanceren alhoewel ik fout kan zijn: Op basis van wat zijn die netto-inkomens berekend? Bij een zelfstandige is het nu eenmaal niet zo simpel de juiste som te weten omdat niet alles geregistreerd wordt (lees zwartwerk). Daarnaast, als ik het goed begrijp, zouden die cijfers waarschijnlijk berust zijn op het inkomen dat die zelfstandige voor zichzelf uitschrijft? Een zelfstandige heeft dan toch nog via andere weg een inkomen, met name aftrekbaarheid van bepaalde zaken. Op zich verwonderen die cijfers me niet maar wel de omvang van de groep die onder de armoedegrens leeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zonder stoempen zult U terugvallen op... stoemp... En werkloos zijn vind ik beslist geen schande als men niet enkel - vrijwillig - op de kap van anderen wenst te leven... Laatst gewijzigd door Chipke : 20 april 2005 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk bent u als belastingbetaler nu een beetje gefrustreerd maar u vergeet dat ongeveer 1/3 van de belastingen die u betaald op uw arbeid ! en waarmee de uitkeringen worden betaald terugvloeien in de handen van de vastgoedsector. Indien men in feite die vastgoedsector en dan nog maar alleen diegenen die in die sector echt buitensporig woekeren - aanpakt dan zou men in principe de uitkeringen aanzienlijk kunnen verminderen en dus ook uw belastingen. U klaagt over de werkloze maar u vergeet te klagen over de woekeraar die evengoed zonder werken maar puur vanuit zijn onterecht eigendomsrecht op datgene wat van iedereeen IS uw belastingcenten ontvangt. Indien we breken met het perverse gegeven dat een geestelijk gestoorde minderheid datgene wat van iedereen IS mag monopoliseren dan zal het basisinkomen heel bescheiden kunnen blijven.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 april 2005 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kies je, 500 frank in het zwart bijverdienen of 1200 frank op factuur zetten? t'is door dat laatste dat je fiscaal zo zwaar getroffen bent dat je onder die 500 frank uitkomt. Kan je als zelfstandige dan altijd alles in het zwart doen? Bijlange niet, je hebt ook je uitgaven te veklaren en hetgeen jij bedoelt zoals mogelijks een auto gedeeltelijk in te brengen is ook niet altijd een renderende zaak. Ten eerste je moet hem ook verdienen, ten tweede je wordt er op belast bij wederverkoop en je bent nog eens verplicht er btw op te vragen waardoor je alweer ferm onder de prijs van de particulier uitkomt. Al bij al geen winst dus maar verlies tegenover een particulier in loondienst. Dus zeg jij me maar eens waar de winst van de zelfstandige ligt? Ik vind hem niet en heb al goed gezocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() @ mambo
kan je eigenlijk akkoord gaan met mijn eerste post hier ? omdat we weten dat je ervaringsdeskundige zelfstandige bent hadden we graag je mening daarover geweten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 april 2005 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk kan ik me er in vinden.
Maar het recht om te ondernemen heb je meestal al, bundeling zou je kunnen plaatsen onder cooperatieve (wat meestal niet zo goed lukt) of je hebt bvba's en nv's waar je in plaats kunt nemen met meerderen. Dat is dus allemaal niet zo een echt probleem. Het financiele, dat is een probleem. Mensen vinden, dat is een probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een vraagje over die "hercollectivisatie" van grond.
Volgens mij kun je dat gewoonweg niet maken. Niet alleen omdat talloze mensen (is het niet rond de 80% van de bevolking ?) nu de trotse bezitter is van een eigen huis, en dat bezit is niet alleen levenslang, maar gaat ook over op de kinderen. Maar ook omdat diezelfde mensen het geld dat ze gepompt hebben in een huis altijd bekeken hebben als een investering met behoud van kapitaal: vastgoed is immers een duurzame investering hier in België, en in vele gevallen beter dan je geld laten roesten op een spaarboekje waar de intresten minimaal zijn. Jouw oplossing zou er dus in bestaan dat je mensen hun spaarcenten "collectiviseert", maw je duwt de meerderheid van de bevolking regelrecht het faillissement en de armoede in. Waarschijnlijk ga je dan veel aanhangers hebben voor je VWS, maar de uiteindelijke bedoeling lijkt me toch het verschijnsel "armoede" op te heffen, in plaats van het te versterken...
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien blijft het huis zijnde een meerwaardeproduct volledig eigendom en bovendien blijft dat dus ook overerfbaar ! Citaat:
Moeilijk uit te leggen ! vandaar nog eens alles op een rijtje en om het simpel te houden alleen mbt grond. 1. hercollectivisering van alle grond - niemand verliest iets - het krijgt alleen een andere benaming in feite. Er wordt niemand van geen enkele grond verjaagt die hij voor het moment van de hercollectivisering bezat. 2. Invoering van een huur op de grond die men in ruil voor het gebruiksrecht van datgene wat van iedereen is aan de gemeenschap verschuldigd is. Let op voor de eigenaar van 1 of enkele huizen verandert er weerom niets en zal de aan de gemeenschap verschuldigde huur vergelijkbaar zijn met het huidige bedrag dat men aan kadastraal inkomen moet betalen. 3. Erven ? geen overerving van de grond wel overerving van het huis concreet - iemand overlijdt zijn erfgenamen hebben een voorrang op het ouderlijk huis dwz ze mogen de huur van de grond overnemen van de ouders en ze mogen het huis dat er op staat verkopen of niet. 4. Door de ingebouwde variabele van de aan de gemeenschap verschuldigde huur kan de overheid regulariserend optreden met als hoofdoel de toegang tot een minimum aan grond = leefruimte voor iedereen te garanderen . In tijd van grondschaarste kan de huurprijs omhoog. Ik ben ook voorstander van een systeem waarbij men voor de eerste 100 vierkante meters die men huurt van de gemeenschap amper moet betalen en waarbij men de volgende 100 vierkante meters het dubbel betaald enzovoort. Ook mensen die kiezen om in een hoogbouw te gaan wonen zullen door dit optimaal gebruik van de grond beloont worden. Ttz indien je dankzij hoogbouw met zestien mensen 1 stuk grond samen gebruikt dan kan je ook de huur door zestien delen ! Ik moet u nogmaals op wijzen dat de volledige visie hierover van het vws nog niet helemaal op punt staat en nog verder moet worden uitgewerkt. Uw bijdrage via deze discussie is in alle geval welkom.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 april 2005 om 10:24. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij moet u bv, niks verwachten, ah ja, als ik mij ies ne cola koop in de luchthaven of zo, krijgde misschien een deeltje van de BTW opbrengst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vrees inderdaad dat je visie nog aan wat verbeteringen toe is. Je denkt immers volgens mij veel te zwart-wit.
Hoeveel kleine spaarders zijn er immers niet die nog een stuk grond hebben liggen dat ze hebben overgeërfd, of met veel moeite aangekocht, bvb. met de bedoeling het te geven aan hun kinderen op de moment dat die naar een huis op zoek zijn? Het zijn heus niet allemaal "grootgrondbezitters" die een grond op overschot hebben liggen. Nogmaals, je pakt die mensen hun spaarcenten af, zonder hen iets in de plaats te geven. Een grotere ontmoediging is nauwelijks denkbaar. Wat ben je trouwens met een huis als je geen controle hebt over de grond waarop dat huis staat? Door collectivatie is de overheid immers in staat om te zeggen dat op de helft van je ander grond een ander huis moet gebouwd worden, wat complete (rechts)onzekerheid met zich meebrengt. Het demagogische truckje dat "niemand iets verliest bij collectivering" zal heus niet aanslaan, geloof me vrij. De burger, en zeker de Vlaams-Belgische, staat enorm wantrouwig tov de overheid, en zeker als die langskomt om iets te incasseren. Volgens mij is zo'n maatregel dan ook enkel mogelijk in een dictatuur.
![]() |
#19 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 april 2005 om 11:39. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Emancipatie vereist ook dat je zélf verantwoordelijkheid neemt, in plaats van die constant bij de ander te leggen.
Emancipatie door iets te gaan pikken bij een ander, is geen emancipatie maar diefstal...