![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 209
|
![]() Betalen we voortaan voor elke km/uur te veel?
za 23/04/05 - Minister van Mobiliteit Renaat Landuyt (SP.A) steunt een nieuw voorstel van de verkeersorganisaties over snelheidsboetes. Er zou een basisbedrag komen van 50 euro en per overschreden kilometer per uur zou er 5 of 10 euro bijkomen. Hoe het nieuwe systeem er precies zou uitzien, is nog niet duidelijk. "Beboeting per kilometer is een doorbraak, maar nu moeten we kijken welk systeem realistisch uitvoerbaar is in de praktijk?", aldus Landuyt. De minister vindt het alvast positief dat het voorstel van de organisaties komt die zich bezighouden met verkeersveiligheid. Er moet immers een voldoende draagvlak zijn voor een nieuw beboetingssysteem. Landuyt heeft er dan ook alle vertrouwen in dat dit voorstel, het zoveelse in rij, een grote kans maakt. Ze hebben dus duidelijk begrotingsgesprekken gevoerd de laatste dagen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 209
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
|
![]() taks op sigaretten bracht ook al niet genoeg op, dankzij prijsverlaging van producenten.
ze zijn nu andere bron van inkomsten aan 't zoeken. mij goed. liever hogere verkeersboetes dan duurdere safkes ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.567
|
![]() We leven in een maatschappij waar er kleine groepen mensen zijn (het "breed maatschappelijk draagvlak" ), die zich wensen te bemoeien met grote groepen andere mensen(door eerdervermelde minderheid beschouwd als subsidiebronnen).
Desnoods worden wetten en reglementen aangepast totdat het onmogelijk wordt om zich zonder overtredingen van A naar B te verplaatsen. Middels het plaatsen van "meer blauw op straat" (zoals gevraagd door het "breed maatschappelijk draagvlak"),en technische hulpmiddelen allerhande ,wordt een subsidistroom gegenereerd die zichzelf in gang kan houden.Het lijkt op struikroverij. ![]() Er is inderdaad te weinig werk,we hebben dringend 1000000 echte jobs nodig,zodat de mensen geen tijd meer hebben en te moe zijn om anderen te jennen.... ![]() Een alternatief is om op bepaalde plaatsen weer galgen op te richten om struikrovers aan te hangen,zoals onze voorouders deden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
|
![]() Weeral die achterlijke discussie. Weeral dat opeisen van het absolute recht op snelheid. Weeral die egoïstische zever, "ik wil zo hard riijden als ik wil". Weeral dat kinderachtige gezaag over de stoute staat die in de zakken wil zitten van brave, hardwerkende, uitlaatgassen spuiende zwaarvoeters.
Hou u aan het verkeersreglement, bende kleuters! Of anders: dokken godverdomme! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
|
![]() Citaat:
Op een bepaald ogenblik stopt het met betalen als ge uwe voet naar links of rechts durft te zetten,mensen worden dit beu het houd gewoon ni op! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
|
![]() Citaat:
![]() Wees blij dat men nog een onderscheid maakt tussen een beetje te hard en veel te hard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
|
![]() Citaat:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
|
![]() Citaat:
Nog iets; wanneer men 120 km/u rijdt op de linkse strook waar gaan dan al die anderen dan rijden? op de middenstrook en de rechterstrook? en wat met invoegen naar links? Middenstrook rijden dan maar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
dat is hier niet meer te doen. Ga ik naar den bakker voor een pateeke van 1 euro, maar ik wil slechts 99 cent betalen; Komt de loodgieter 7 uur bij mij werken, en hij is niet akkoord dat ik slechts 6 uren wil betalen .... En dat allemaal voor dat handjevol kinderen per jaar die in spijs gereden worden pffff .... of er dat nu 90 of 70 zijn, wat maakt dat verschil.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
|
![]() Citaat:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
Geregistreerd: 10 april 2003
Berichten: 1.099
|
![]() Hebben die dikbetaalde nietsnutten in Brussel nu echt niets anders te doen dan elk jaar de verkeersboetes te veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
|
![]() Citaat:
Zelfs op de autowegen is het op bepaalde tijdstippen niet langer mogelijk om het ingesleten gedrag van 120/u te handhaven. Nieuwe chauffeurs dienen dus opgevoed worden in trager rijgedrag, ouderen heropgevoed. Daarnaast dienen ook andere maatregelen genomen worden, die trager rijgedrag bevorderen. Snelle autos die meer dan 120 kunnen, auto's die van 0-100 in luttele seconden accelereren, dienen de status te krijgen van andere moordwapens zoals .22, jachtgeweren, riot-guns, revolvers en pistolen etc. etc. Gewoon de fabricatie ervan verbieden, én 'prutsers' die hun trage kar opdrijven repressief bestrijden zoals werpers van zelfgemaakte brandbommen. De 120/u is gewoon een heilige koe die dringend geslacht dient te worden. Weinigen zien in dat dit een fictieve norm uit vervlogen tijden is, een norm die dient aangepast te worden, jammer genoeg naar onderen toe. En waarom ook geen flexibele beperking? Een snelheidsbeperking tijdens de ochtend en avondspits op autowegen naar 70/u zou stilstaand verkeer kunnen vermijden. En geef toe: wat beperkt je vrijheid het meest? Mogen 120/u rijden, doch in de praktijk aanschuiven tegen 10/u, of slechts 70/u, maar het effectief ook kunnen? Voor de rest van de dag volstaat 110/u als maximumsnelheid. De luttele minuten'winst' in een landje waar je maximaal 250 km hoeft af te leggen kan het verschil niet maken. De vermeden ongevallen met materiële en zeker menselijke schade, maken werelden van verschil........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
|
![]() Het is wel een feit dat je op de duur meer naar je kilometerteller moet kijken en aldus minder op de weg kunt letten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk valt het goedkoper uit. Ik neem mezelf als voorbeeld. Ik heb 150 EUR boete gekregen omdat ik 136 reed op de autostrade (zware overtreding van de eerste graad). Met het systeem van Landuyt zou me dat € 130 (50+16*5) kosten, dus € 20 minder dan momenteel. Het is niet veel, maar het is een verschil. Bovendien word je nu gestraft naarmate je te hard rijdt en dat is eerlijker. Voorheen kreeg iemand die 11 km/u te hard reed dezelfde boete als iemand die 19 km te hard reed, nu ligt de strafmaat gevoelig hoger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
|
![]() Citaat:
De meeste ongevallen worden niet veroorzaakt door te snel rijden, maar door onvoorzichtig rijden en dat gebeurd door mensen die niet vaak de auto nemen, laat staan dat ze dagelijks op de autosnelweg komen. Ik heb al de ochtendfile op de E314 naar Brussel meegemaakt, maar ben vaak ook op een rustig moment ('s middags) naar Brussel moeten rijden. Als je kijkt wat voor halsbrekende toeren er in de file worden uitgehaald en je vergelijkt dat met de mensen die 's middags 140,150,160 rijden en je ziet vanzelf wel wie het gevaarlijkst is. |
|
![]() |
![]() |