Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2005, 08:37   #1
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard Ik ben opnieuw aanwezig... met de stem van de rede...

Na mijn verhuis naar mijn dierbaar Crisnée, mijn geboorteplaats in Luiks Haspengouw had ik geen internet verbinding meer omdat er daar geen telenet is...
ik ben nu bij Scarlet, dat overal in zowel het F-talig als het NL-talig gebied van belgië aanwezig is...
Ik ga vanaf nu weer mijn standpunten van weleer innemen... omdat het hier tè eenzijdig extremistisch en racistisch aan toe gaat...
let wel, ik wens het wangedrocht België niet te vervangen door andere wangedrochten als onafhankelijke F-, D- of NL-talige gebieden in België, maar dan wel een progressieve opmars van Hte Europa van regio's.
Scherp de messen maar aan...
en B.T.W. ik had enkele mannen met wie ik vaak niet akkoord ging trachten in te schakelen om mij te helpen weer op het forum te komen... maar dat was een vergissing... die zijn tè eenzijdig Vlaamse Stank gericht om een vroegere gesprekspartner te dulden...
Oud 27 april 2005, 08:43   #2
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

? Ben jij niet die kerel die een onafhankelijk Limburg wou?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 09:02   #3
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
? Ben jij niet die kerel die een onafhankelijk Limburg wou?
nee, niet onafhankelijk Limburg... maar wel voorstander van de Eurregio Maas-Rijn met beide Limburgen, Luik, het Westelijk Rijnland...
en dat is de regio waarvoor ik pleit... en waar er steeds meer schot in komt...
weliswaar langzaam... maar toch zeker...
Oud 27 april 2005, 10:30   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Welkom terug!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 11:46   #5
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
nee, niet onafhankelijk Limburg... maar wel voorstander van de Eurregio Maas-Rijn met beide Limburgen, Luik, het Westelijk Rijnland...
en dat is de regio waarvoor ik pleit... en waar er steeds meer schot in komt...
weliswaar langzaam... maar toch zeker...
Welkom, geestesgenoot! Ik ijver voor een onafhankelijk Waterschei ... maar wel voorstander van de Eurregio Waterschei-Hof-van-boer-Juul met beide tuinen, het vroonhof, de mesthoop ...
en dat is de regio waarvoor ik pleit ... en waar steeds meer schot in komt ...
weliswaar langzaam .... maar toch zeker ...

Met posten in schabouwelijke Nederlands op een interforum kan jouw droom in luttele weken realiteit worden! Hoera!
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 11:55   #6
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Och dat sommigen een ernstig pleidooi in het belachelijke trekken... dat ken ik...
als je er niet tegen op kunt... probeer dan wat lachers op je hand te krijgen en je haalt een Pyhrrusoverwinning...
trouwens... het grootste aantal postings op dit forum is er een van niet luisteren of lezen, maar van zoeken naar enkele woordjes of een zin, om er een belachelijke uitspraak van te maken...
ofwel om maar blijven te hameren op een taaltje waar je bij sommigen goed mee staat...
of wat literatuur van de ene of de andere al dan niet officiële partijinstantie...
maar echt met open visier discussiëren...taaraaraaa...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 27 april 2005 om 11:56.
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 14:42   #7
Piet Hein
Minister

Standaard

Scarlet is slecht.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 15:39   #8
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Scarlet is slecht.
voor mij beter als telenet...
dat heeft me veel gekost aan installatie...
veel gekost aan verbruik...
en niet sneller gesurft als nu...

mijn totale internet, telefoon en mobieltjes rekening ligt nu circa 30 euro/maand lager dan bij telenet...
en ik telefoneer meer....

maar ja... ik moest het NL-talig gebied van België verlaten om dat te merken...
en pas op... in Limburg betaalt mijn dochter niet meer dan ik... dus geen transferts...
Oud 27 april 2005, 16:48   #9
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik werk met skynet.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 17:02   #10
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik ben kontent van Telenet, betaal tegenwoordig bijna niets aan telefoonkosten
alle installatiekosten waren gratis.. zal een beetje regio-gebonden zijn zeker ?

De thesis van onze vriend Steenbok is zeker niet oninteressant, alhoewel ik mijn twijfels
heb aan het enthoesisme van de inwoners van de duitse en nederlandse gebieden die hij in zijn "Eurregio" zou willen betrekken. Wijzigen van Landesgrenzen ligt in Duitsland
zeer laag in de Markt - men wilde er ooit bv. de Deelstaten Niedersachsen, Sleschwig Holstein , Hamburg en Bremen tot een grote deelstaat "Nord" omvormen en ook
Brandenburg met Berlijn verbinden tot één staat = men stootte steeds op een Nein
van de bevolking. Een door Steenbok 66 geschetste deelstaat van Europa lijkt me dus
op de eerste plaats geen populair idee (in hoever is Europa nog een populair idee ?)

Maar goed : sommige zaken raken gerealizeerd ondanks het feit dat ze aanvankelijk niet populair waren... overtuig uw medemens.
Oud 28 april 2005, 18:00   #11
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

welkom terug
Oud 29 april 2005, 12:11   #12
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik ben kontent van Telenet, betaal tegenwoordig bijna niets aan telefoonkosten
alle installatiekosten waren gratis.. zal een beetje regio-gebonden zijn zeker ?

De thesis van onze vriend Steenbok is zeker niet oninteressant, alhoewel ik mijn twijfels
heb aan het enthoesisme van de inwoners van de duitse en nederlandse gebieden die hij in zijn "Eurregio" zou willen betrekken. Wijzigen van Landesgrenzen ligt in Duitsland
zeer laag in de Markt - men wilde er ooit bv. de Deelstaten Niedersachsen, Sleschwig Holstein , Hamburg en Bremen tot een grote deelstaat "Nord" omvormen en ook
Brandenburg met Berlijn verbinden tot één staat = men stootte steeds op een Nein
van de bevolking. Een door Steenbok 66 geschetste deelstaat van Europa lijkt me dus
op de eerste plaats geen populair idee (in hoever is Europa nog een populair idee ?)

Maar goed : sommige zaken raken gerealizeerd ondanks het feit dat ze aanvankelijk niet populair waren... overtuig uw medemens.
Kijk, de Antwerpenaars kunnen de situatie hier niet goed inschatten...
en het ging niet om een deelstaat...
het gaat om het Europa van de Regio's...
en Maastricht, Luik, Aken, Hasselt, etc liggen meer in onze aard dan Antwerpen en Broekzele en verder...
de interrelatie hier wordt beter en beter en er zijn veel initiatieven en eeen betere ontsluiting lags enerzijds de light-rail verbindingen en anderzijds de Duitse Eurregio-Bahn die bestaat en al met NL geconnecteerd is, en onder mekaar zal dat nog verbeteren...
De universiteiten van beide Limburgen hebben al gemeenschappelijke afdelingen, de universitaire integratie van bepaalde richtingen Luik-Maastricht is aan de gang en ook de Technische Hochschule Aken, die praktisch alle mogelijke universitaire faculteiten omvat is bezig...
de Eurregio Raad is ieder jaar beter in werking en samenwerking? etc...
uiteraard vraagt dat nog een �* twee of drie generaties... maar wij hebben meer onder elkaar dan met de andere NL-talige provincies van B.
Vlaanderen is ook maar matig populair omdat wij >Limburgers een profitariaatswingewest zijn van dat wangedrocht...
Wait and see...
Oud 29 april 2005, 13:32   #13
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Je kan overigens in de NMBS stations van Limburg en misschien ook Luik een Euregio pas kopen die de ganse dag geldig is op alle openbaar vervoer in de regio.. men maakt er niet veel reklame voor op de NMBS, maar het is vanzelfsprekend intereddant voor een dagje Aken... Ik vind die Eurregio samenwerking exemplarisch, kan me best voorstellen dat er dergelijke initiatieven genomen worden tussen Frans en West Vaanderen, Zeeuws- en Oostvlaanderen, Antwerpen en Noord-Brabant...

Staatkundige wijzigingen hoeven niet per sé het einddoel van zulke samenwerkingen te zijn (op cultureel, onderwijs, openbaar vervoer, industrieël etc..) op allerhande gebieden. "An sich" hebben dergelijke initiatieven geen invloed op staatkundige wijzigingen zoals een eventueel uiteenspatten van België

Voor het Nederlandse taalgebied is Amsterdam nog altijd de culturele "hoofdstad",
maar dat hoeft ook niet strijdig te zijn met diverse andere samenwerkingen in ruimere
regio's.
Oud 29 april 2005, 13:56   #14
Fiere Vlaming
Banneling

Fiere Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Na mijn verhuis naar mijn dierbaar Crisnée, mijn geboorteplaats in Luiks Haspengouw had ik geen internet verbinding meer omdat er daar geen telenet is...
ik ben nu bij Scarlet, dat overal in zowel het F-talig als het NL-talig gebied van belgië aanwezig is...
Ik ga vanaf nu weer mijn standpunten van weleer innemen... omdat het hier tè eenzijdig extremistisch en racistisch aan toe gaat...
let wel, ik wens het wangedrocht België niet te vervangen door andere wangedrochten als onafhankelijke F-, D- of NL-talige gebieden in België, maar dan wel een progressieve opmars van Hte Europa van regio's.
Scherp de messen maar aan...
en B.T.W. ik had enkele mannen met wie ik vaak niet akkoord ging trachten in te schakelen om mij te helpen weer op het forum te komen... maar dat was een vergissing... die zijn tè eenzijdig Vlaamse Stank gericht om een vroegere gesprekspartner te dulden...
Zijn we in Vlaanderen van een liberaal verlost!
Fiere Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 13:51   #15
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Vlaming
Zijn we in Vlaanderen van een liberaal verlost!
Nee, helemaal niet....
't is niet omdat ik een fermetteke van een oude tante en nonkel kon overnemen in mijn geboortedorp in Luiks Haspengouw dat ik Limburgs Haspengouw en de Limburgse Kempen laat links liggen... intussen was er ook een "dikke" Hollander die veel geld gaf voor mij kooi in Genk en nadien geraakte ik ook van het studioke af.... en het groot knooppunt van E40 naar alle andere aansluitingen bij Luik ligt bijna in mijn achtertuin zodat ik snel in Limburgs Haspengouw, in Maastricht of in Aken en het Genkse ben... naar Broekzele en de rest van het NL-taalgebied van België ga ik nauwelijks omdat het mij niet bekoort... uitgezonderd dan mijn dikke vrienden in St.-Genesius-Rode (oorspronkelijke niet taalfanatische Vlamingen want de rest zowel F- als NL-taligen kunnen mij de pot op)...
ik heb trouwens, zoals jullie zeggen, de fiscaliteit en de sociale zekerheid van "Vlaanderen" gedurende meer dan 40 jaar dik gespijsd... dus moet ik er nog regelmatig komen om er iets van terug te krijgen .... (buiten het rechtmatig pensioen waar ik sowieso ook recht op heb en dat mij thuis uitbetaald wordt...) enneeeh.... dus transfereer ik een miniem deel van mijn eigen opgebouwde reserve in de staatskas naar mijn woonplaats...
en sinds ik ginder met scarlet op deze VB schelplaats toch kon inloggen maar niet posten wegens fout in aanpassing van e-mail adres... zat ik steeds maar weer mijne frak op te vreten omdat ik niet kon repliceren...
maar intussen ahsd ik dan toch een goeie beheerder gevonden die me er opnieuw op hielp...

sommigen van de meest fanatikelingen van Vlaamse Stank en ex-VNV doen amabetant maar dat deert mij belange niet... het is tijd dat ik het "niveau van dit forum" opnieuw "opkrik"...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be