![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vertrekvergoeding voor Carrefour-baas wekt verontwaardiging
De onthulling van de vertrekvoorwaarden van de Carrefour-topman Daniel Bernard heeft heel wat vijandige reacties en een polemiek in Frankrijk uitgelokt. De voorzitter van de Raad van Bestuur van de Carrefour-groep kreeg namelijk drie jaar loon (acht miljoen euro) en een aanvullende pensioenvergoeding van maximum 29 miljoen euro uitbetaald. De nieuwe voorzitter van de Raad van Toezicht, Luc Vandevelde, heeft aan de algemene aandeelhoudersvergadering verklaard dat de groep 29 miljoen euro had voorzien voor de pensioenpremie van Daniel Bernard, in het kader van een akkoord uit 1999. De mededeling veroorzaakte vijandige reacties in de vergadering. Een aantal aandeelhouders riepen zelfs dat hij "het geld moet terugbetalen". Daniel Bernard is begin februari 2005 opzij gezet, omdat hij er niet in geslaagd was de prestaties en de beurskoers van de groep te doen stijgen. De leider van de Franse PS, François Hollande, heeft donderdag aan de regering gevraagd "wetgevende maatregelen te nemen die gigantische pensioenpremies verbieden". Die grote uitkeringen, die nog eens bovenop de andere pensioenvergoedingen komen, zijn een nogal verspreide praktijk voor bedrijfsleiders. De ex-topman, die samen met de Franse premier Raffarin in China zit, verklaarde dat "er geen vertrekvergoeding is betaald. We hebben gewoon een oud contract nageleefd, waarin de clausule van de niet-concurrentie staat. Concreet betekent dat voor mij dat ik gedurende vier jaar Carrefour niet mag beconcurreren. Er is dus geen sprake van een cadeau aangezien ik mijn beroep niet mag uitoefenen". ------------------------------------------------------- toch soms plezant om ontslagen te worden, als ge zo topmanager zijn. en dan nog wat afgeven op de werklozen, en het werkschuw tuig, want die gaan met het grote geld lopen natuurlijk. ![]() en onze carrefour-baas heeft uiteraard in de grootste eerlijkheid loon naar werken gekregen. ja, want zo hard werkte die man, dat hij écht wel 29 miljoen euro waard is. goed dat er nog zoveel rechtvaardigheid is in de wereld. Laatst gewijzigd door Mitgard : 23 april 2005 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Niemand belet je om zelf inspanningen te doen en zelf topmanager te worden, mitgard.
Maar 'niet kunnen' niet verwarren met 'niet willen', aub. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
krijg ik ook 8 miljoen? ha nee, want ik kan daarmee geen duizenden werknemers meer waarde laten creëeren voor mijn bedrijft, dan ik ze uitbetaal in loon. daarin zit het verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sommigen zullen beide categoriën dieven noemen... [/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() 29 mln euro voor zijn pensioen, in het kader van de vervroegde uittreding (hij is 60 jaar, nu). Hmm.. Gesproken over geldontwaarding! Hoe lang zal het nog duren, alvorens de gemiddelde gepensioneerde dit bedrag ook (weer) ziet verschijnen?
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Jammer dat de werklozen niet in een soort overkoepelende vakbond georganiseerd zijn. Anders zou men snel een dagje shoplifting kunnen organiseren in alle Carrefours. Of nee, een raid van een halfuurtje is genoeg. Een legertje van 500.000 man, in verspreide slagorde. Probeer dat maar eens tegen te houden8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 april 2005 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=29640 http://forum.politics.be/showthread.php?t=29544 http://forum.politics.be/showthread.php?t=32163 http://forum.politics.be/showthread.php?t=31894 http://forum.politics.be/showthread.php?t=31398 http://forum.politics.be/showthread.php?t=30261 http://forum.politics.be/showthread.php?t=30207 http://forum.politics.be/showthread.php?t=30476 http://forum.politics.be/showthread.php?t=29588 We plannen oa om eens een dagje naar het strand te gaan in knokke - met de koelbox natuurlijk.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Daarna krijg ik een standbeeld omdat ik het staatsbudget jaarlijks met 4.5 miljard euro heb doen dalen en de werkloosheid in één klap heb opgelost. Tevens zal de beurskoers van Carrefours stijgen wegens de wereldwijde naambekendheid. Promo-aktie: "Nu gratis levenslang water ... met gas". Cynisme: een oudgriekse filosofische leer die haar ideaal vond in een zo groot mogelijke onafhankelijkheid van hogere waarden of sociale conventies. (Kramers)
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |