Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 27 april 2005, 15:09   #1
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard Na Hugo is het aan Jean-Marie!

Citaat:
Het is weer hommeles bij de VLD. Dit keer rommelt het tussen Jean-Marie Dedecker en VLD-voorzitter Bart Somers. Aanleiding van de kletterende ruzie is een uitspraak van Dedecker over het ‘compromis’ inzake Brussel-Halle-Vilvoorde. “De Vlaamse politici zijn prostituees. Ze laten zich weer eens met de glimlach naaien door de Walen,” zei Dedecker.

Bart Somers en Patrick Dewael pikten die uitspraak niet en veegden Dedecker maandag de mantel uit. Ook het voorstel van de VLD-senator om een minderheidsregering met CD&V te vormen die vanuit de oppositie zou worden gesteund door het Vlaams Belang, viel niet in goede aarde. Er volgde een scheldpartij, waarop Dedecker vertrok met slaande deuren.

Ex-VLD’er Hugo Coveliers voorspelt dat de liberale partijtop ook Dedecker naar de uitgang zal begeleiden. Het lijkt onwaarschijnlijk dat het met Dedecker - die bij de VLD-voorzittersverkiezingen zonder enige steun van de partijtop 40 procent van de stemmen haalde - zo’n vaart zal lopen. Al is het natuurlijk zonneklaar dat de VLD-top zich vastklampt aan de macht en bereid is om daartoe elke toegeving te slikken. Verhofstadt, Dewael, Somers en De Gucht hebben bij de liberale achterban alle krediet verloren. Bart Somers schiet dan maar op de boodschapper: eerst Coveliers, nu Dedecker. Maar vroeg of laat barst de bom. De vraag is enkel hoelang rebel Dedecker de uitverkoop van het VLD-programma nog zal blijven dulden.
Vrije meningsuiting en 'het houden van verkiezingsbeloften' kennen ze duidelijk niet bij de VLD!
Zwarte Spion is offline  
Oud 27 april 2005, 15:24   #2
Confucius
Gouverneur

Standaard

Het is weer hommeles bij de VLD. Dit keer rommelt het tussen Jean-Marie Dedecker en VLD-voorzitter Bart Somers. Aanleiding van de kletterende ruzie is een uitspraak van Dedecker over het ‘compromis’ inzake Brussel-Halle-Vilvoorde. “De Vlaamse politici zijn prostituees. Ze laten zich weer eens met de glimlach naaien door de Walen,” zei Dedecker.

Prostituees laten zich betalen voor hun diensten. Wat krijgen de Vlaamse politici om hun volk te verkopen ? Of is het enkel die minister post ?
Oud 27 april 2005, 20:27   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

ze zijn goed bezig de VLD... in een peiling halen ze amper 15 %
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 27 april 2005, 20:28   #4
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

hoorde daar straks op canvas... daarom wil Verafstoot de regering zeker niet laten vallen en gaan de vlamingen de rekening zwaar betalen !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 29 april 2005, 12:03   #5
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De Decker gaat minister worden : read my lips... of anders gaat de VLD uiteenvallen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 29 april 2005, 12:28   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wil nog zien of de Decker even gemakkelijk kan omgekocht worden met een staatssecretaris- of ministersjob als van Quickenborne en Van Weert.
Oud 29 april 2005, 12:40   #7
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik wil nog zien of de Decker even gemakkelijk kan omgekocht worden met een staatssecretaris- of ministersjob als van Quickenborne en Van Weert.
Els Van Weert? Is dat geen spiritiste, en dus verbonden met SPA? Of lopen er nog andere rond?
Oud 29 april 2005, 13:25   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is heel de Spiritclub dan niet omgekocht door Stevaert?
Oud 29 april 2005, 13:59   #9
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat 2006 beslissend zal worden. Als de Coveliers in Antwerpen een redelijke score zou halen dan zou het wel eens kunnen zijn dat sommige andere liberalen die het al lang beu zijn de Coveliers gaan volgen.
Hij zal dan wel zeker 5 % moeten halen denk ik.
De Decker zou dan misschien ook kunnen volgen. en dan zou een splitsing van de VLD in twee strekkingen best kunnen. De huidige VLD zou dan de links liberale richting worden en de VLD rond Coveliers (De Decker ?) zou een rechts liberale richting worden.

Laat ze maar doen hoe meer partijen hoe meer vreugde zou ik zeggen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 29 april 2005, 14:12   #10
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Het Vlaams Belang neemt genoegen met de 5% rechtse liberalen! We staan klaar om de stad te leiden!
Zwarte Spion is offline  
Oud 29 april 2005, 14:21   #11
Kaal
Minister-President

Standaard

Daar ben ik nog niet zo zeker van TD. Stel dat het Blok bijna 40% haalt in A'pen, dan heb je nog 10% nodig om een meerderheid te vormen. Ik zie Coveliers of Liberaal Appel + Coveliers geen 10% halen. Het kan, maar het is helemaal niet zeker.
Kaal is offline  
Oud 29 april 2005, 14:55   #12
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Met 45% heeft men een meerderheid beste vriend...
Zwarte Spion is offline  
Oud 29 april 2005, 23:19   #13
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat ze Jean-Marie Dedecker snel buiten gooien uit de PVV. Hoe linkser de PVV, hoe beter want hoe meer ze achteruit gaan.
Oud 29 april 2005, 23:34   #14
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Vraag 1 : waarom sluit Hugo Coveliers zich niet aan bij het VB ?
Vraag 2 : waarom sluit Jean Marie de Decker zich niet aan bij het VB ?

Als ik er al niet vies van ben ?
Waarom zij, die veel straffere gasten zijn dan ik, dan wel ?
Cosmo is offline  
Oud 30 april 2005, 10:10   #15
Beagle
Schepen

Standaard

Coveliers sluit zich niet aan bij het blok omdat dit electoraal aantrekkelijker is. Hij zal meer VLD stemmers voor zich kunnen winnen als hij apart opkomt dan dat hij bij het VB gaat.

DeDecker heeft mijn inziens weinig gemeen met het VB. Het enige dat hem interessant maakt voor het VB is dat hij tegen het cordon is en binnen de VLD dingen durft (of moet ik zeggen durfde) te zeggen die tegen Verhofstad/Dewael ingaan.

Men vergeet overigens dat er niet zoveel overeenkomsten zijn tussen Dedecker en Coveliers. Ze worden nu altijd samen genoemd omdat ze een probleem hadden met de dictatuur binnen de VLD maar politiek hebben ze vaak tegengestelde meningen.
Beagle is offline  
Oud 1 mei 2005, 08:12   #16
Gloth
Vreemdeling

Standaard

Ik zou zo zeggen laat de politiek zo maar voort doen !

En dan verwonderd volgend jaar dat het VLAAMS belang en monster score gaat halen ?!
Kunnen we weer goe lachen als ze op vrt of vtm uitleg moeten komen geven hoe dat toch komt ??
En vooral die LINKSE K**LTZ*K van een vermeersch die dan komt zeggen dat VLAANDEREN zich moet schamen !! HAHAHA heb daar nu al lol mee
Gloth is offline  
Oud 2 mei 2005, 14:58   #17
Haider
Banneling

Haider's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Vrije meningsuiting en 'het houden van verkiezingsbeloften' kennen ze duidelijk niet bij de VLD!
De ware natuur van de liberalen. 8)
Haider is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be