![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat te doen met BHV | |||
Nu splitsen, zonder prijs te betalen |
![]() ![]() ![]() |
28 | 71,79% |
Nu splitsen, wel prijs betalen. Mosselen, lekkere mosselen!!! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Niet splitsen, passief alles afwachten |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,69% |
Niet splitsen, actief een regeling blokkeren |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,13% |
Stemvakje voor de belgicisten. Leve België!!! Kill flaminganten, we zullen u eren! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,38% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat moeten we nu doen met BHV?
Ik ben van mening dat we best niets kunnen doen, zodat de verkiezingen van 2007 ongeldig worden verklaard. Elk verzet tegen een regeling van de kwestie leidt tot een niet-oplossen van de ongrondwettelijke toestand van BHV. Zodoende kan er een crisis ontstaan in 2007, en poef, bye bye België...
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() De bal is aan het rollen en er komt volgens mij een koehandel. Het is dus te laat om nog iets te doen of durft Vlaams Kartel toch de Vlaamse regering lam te leggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ervan overtuigd dat er een crisis binnenkort komt met als gevolg de val van de regering en dus nieuwe verkiezingen in juni................
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Een crisis voor zoiets belachelijk als BHV? Zouden ze dat durven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() idd zal... VOLGENS MIJ. Nu duidelijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Kill flaminganten, we zullen u eren!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() De hamvraag is: wat hebben we er aan als BHV gesplitst is? Dan lijkt België bijna op een normale federale staat
![]() We laten daarbij een gelegenheid om de Belgische staat te destabiliseren liggen. In feite, we verlengen het bestaan van België er mee. We blijven dan ook in goede traditie, want het zijn altijd de Vlamingen die als leeuwen (tja) vechten voor het samenblijven van België, en het zijn zij die er het meeste schade van ondervinden. Maar goed, de opgefokte Vlaams hoofdjes hebben hun dogma uitgesproken: BHV moet gesplitst zijn. Verstand op nul en we doen maar. Ik vrees dat de Vlamingen met hun politieke onvolwassenheid idd geen Vlaamse staat verdienen...
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
"Marc Grammens is inderdaad van mening dat bij een nakende federale verkiezing de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde er noodgedwongen vanzelf zou komen, anders zouden er geen verkiezingen kunnen doorgaan. Niets is minder waar. Mogelijk scenario: Verhofstadt kan ook de federale verkiezingen laten doorgaan zonder rekening te houden met het arrest van het arbitragehof en zonder maar iets te wijzigen aan de huidige situatie. Enkele dagen na de verkiezingen verklaart het parlement de verkiezingen geldig. Men zal zonder probleem in het parlement een meerderheid vinden om de verkiezingen te laten goedkeuren. Het is voldoende dat 1 grote partij in Vlaanderen met Wallonië meestemt om de verkiezingen geldig te verklaren. Van dat ogenblik kan het arbitragehof NIETS meer ondernemen. Immers het arbitragehof neemt normaal maanden de tijd om een oordeel te vellen. Dus vergeet maar dat zulke verkiezingen zullen teniet gedaan worden. Besluit : NIETS doen is zoveel als het dossier BHV voor jaren terug in de koelkast stoppen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Allereerst: je hebt overschot van gelijk als je beweert dat België een land is waar de rule-of-law niet heerst. Dat is het immers altijd geweest. Maar ik vrees dat de schaamteloosheid iets te groot zou zijn. Bovendien vallen dan toch de maskers. Wat betreft het morele gelijk kan dat tellen en bovendien passen we daar dan mee mooi in de VN resoluties (vooral resolutie 2625). En onderschat de wervende kracht niet van zulk onrecht...
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
De splitsing van BHV is dus de sluitsteen van de Vlaamse staatsvorming, en het is precies daarom dat de Belgicisten en de franstaligen zich er zo hard tegen verzetten. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Verhofstadt zal het leger moeten sturen naar Dilbeek en Meise, als hij toch onwettelijke verkiezingen wil. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
De alarmbelprocedure zegt niet dat de regering moet vallen, ze stelt de behandeling alleen met 60 dagen uit. Als de regering daarna geen oplossing gevonden heeft, gaat de parlementaire gewoon door en kan het splitsingsvoorstel zondermeer gestemd worden door een meerderheid in de Kamer. Als de parlementaire behandeling er niet door komt, hebben wij dat dus enkel en alleen aan onszelf te wijten. Egidius |
|
![]() |
![]() |