![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo allemaal,
voor de liefhebbers van het oude Athene en fictieve werelden is er nu een gloednieuwe micronatie: ARZANIA - http//s10.invisionfree.com/arzania. Arzania is gebaseerd op het oude Athene en zodoende is het een directe democratie waarin iedereen (ook vrouwen, mits dat in het oude athene niet het geval was) zijn zegje kan doen. We zijn nog in volle ontwikkeling en zoeken juristen, micro-politici, programmeurs en vooral actieve leden. Binnekort zijn er verkiezingen dus sluit je nu nog aan! Wil je weten hoe de zaken lopen in een directe democratie, of wil je gewoon even ondergedompeld worden in een andere wereld: Arzania biedt de uitstekende oplossing. Eganoi, interim-president Laatst gewijzigd door Eganoi : 14 april 2005 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spammer.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Wat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() http://s10.invisionfree.com/Arzania/index.php?\
Dit is trouwens werkende link. Ik ben er reeds lid geworden, het lijkt me wel wat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() goh, wat een enthousiasme hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Schepen
|
![]() met dit berichtje erbij al meer enthousiasme als daar bij u
![]()
![]() [/size] Laatst gewijzigd door Dark Soho : 15 april 2005 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Want voor mij is dit meer latijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() In de eerste plaats is het amusement. Het is ontzettend veel fun en erg verslavend om mee te helpen aan de ontwikkeling van een land. Een eigen cultuur, gemeenschap, politiek, allerlei economische activiteit, media, interessante discussies, etc.
Verder is het ook wel leerzaam, maar eerlijk gezegt zie ik dat niet echt als een doel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Schepen
|
![]() ![]() Wat ik in feite bedoelde was,is het een spel,of is het een fantasiemaatschappij, of ga je er in werkelijkheid iets mee doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() ![]() Stel dan dat dit een fantasie maatschappij is, die je vanop een leeg blad laat ontstaan,waarom dan naar een grieks voorbeeld? Ik zie meer in iets, als de ulitieme maatschappij opbouwen met de ervaringen die we door de eeuwen hebben opgedaan,met de technologie die we nu voorhanden hebben, en misschien geplande toekomstige geplande technologie. (b.v.b.: terraforming,alternatieve energieen,artificieele intelligentie...enz.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Hoe zou je een maatschappij met artificiele inteligentie moeten wergeven?
Het is geen FANTASIE maatschappij, we proberen een samenleving na te bouwen en te ontwikkelen aan de hand van de mogenlijkheden die we hebben op het internet. Politiek, economie (internetbank), cultuur, geografie (Micronational Cartography Society) ... Het is gebaseerd op athene voor de sfeer. Athene was trevens ook de eerste directe democratie. Zo kan iedereen bij de politieke betrokken zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Artificieele intelligentie kan bijvoorbeeld gebruikt worden daar waar de mens tekort schiet. In een soort symbiose met de mens,in feite. A.i.'s kunnen bijvoorbeeld duizenden dingen tegelijk doen, daar waar sommigen mensen al moeite hebben met één ding. B.v.b. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() En nu de link met een micronatie ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Komaan mensen, daar kan je echt zelf de politieker spelen.
Wie niet waagt niet wint! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor zover ik weet was er geen president in Athene. Wel strategoi, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde.
Ik wil anders wel in de Areopagus zetelen, al ben ik geen ouwe zak (wat wel een vereiste was). Anders wil ik ook wel in de Boulè een Philippische uit mijn mouw schudden.
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Wel, surf naar www.arzania.tk - registreer je - en word burger. We zoeken nog een kandidaat voor het andere kabinet.
|
![]() |
![]() |